Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektordukshylla med Belysning

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 November 2007 - 09:02

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Har haft en ide att belysa duken med spotlights i någon form och har funderat lite hur man ska gå till väga.
En ide är att byga som en låda/hylla som dukenkasseten finns i med en springa för duken och sen antingen ha spotligt imonterade eller någon form av utanpåliggande.

Problemet är ju att jag vill bygga hyllan så duken kommer ut en bit så man kan sätta upp en plasma/lcd bakom om ja nu blir sugen på att köpa en tv.

Jag har 2 skisser på alternativ, jag har ingen aning om hur långt ut duken måste hamna för att få plats med en tv bakom.

Här är skisserna...
Bifogad fil  dukhylla_lampa_alt1.jpg   28.67K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  dukhylla_lampa_alt2.jpg   26.97K   1 Antal nerladdningarjpg]

Kedjan är där för att avbelasta lite då jag har en manuel duk o måste dra den upp och ner.

Någon som har nå att anmärka på eller kanske kan ge en siffra på hur långt ut den måste hamna?

Postad 11 November 2007 - 16:53

Domaren
  • Domaren
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Du får nog räkna med att komma ut minst 200-250 mm från väggen, -om du ska ha en väggmonterad-TV vill säga.
Jag hade nog siktat på en takmonterad lösning.

Postad 11 November 2007 - 22:55

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
första tanken som slår mig är frågan varför vill du rika en lampa mot din duk? försämrar bildkvaliten något fruktansvärt :/

Postad 12 November 2007 - 10:28

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Du får nog räkna med att komma ut minst 200-250 mm från väggen, -om du ska ha en väggmonterad-TV vill säga.
Jag hade nog siktat på en takmonterad lösning.

Jag har 306cm i takhöjd så duken räcker inte ner om ja har den i tacket.

första tanken som slår mig är frågan varför vill du rika en lampa mot din duk? försämrar bildkvaliten något fruktansvärt :/

Dom ska självklart inte va igång när ja kollar och vinkeln på bilden är lite överdriven.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.