Val av köp av 52" eller större
30 svar till detta ämne
Postad 09 November 2007 - 11:18
hbenke
-
hbenke
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej.
Ska köpa en ny tv nu. Men är inte så insatt i all denna djungel som finns på tv apparater.
Men det ska vara en 52" helst. större går givetvis med, men då kostar de som sagt lite extra.
Har kollat lite på Sharp LC-52XL2E och den tycker jag verkar mycket bra. För vill ju använda den sen till BD eller HD-DVD material. Min budgett för tv är ca 35000:- någon krona mer om det finns bra alternativ.
Kan tilläga att jag spelar en del tv spel oxå, och rätta mig om jag har fel men är lcd bättre till tv spel.
Det jag ska köpa med sen är en BD eller HD-DVD till tv:n, men väntar lite med det tills det kommer en bra spelare med inbyggd dekoder för ljuden.
Som sagt är jag öppen för förslag för vill inte köpa grisen i säcken precis..
För kommer ha denna tv ett bra tag hoppas jag..
Postad 09 November 2007 - 11:28
sepulfreak
-
sepulfreak
-
Amatör
-
-
97 inlägg
LCD på 52 tum och kring 35.000? --> Samsung LE-52F96BD kungen av LCD i nuläget enligt mitt tycke. Dock är det väldigt få som införskaffat den ännu. https://www.prisjakt...kt.php?p=219943
Postad 09 November 2007 - 13:17
Haddirajan
-
Haddirajan
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
är inte så insatt i all denna djungel som finns på tv apparater.
Jag kände likadant, så jag gick till några seriösa tv-handlare och kikade, och döm av min förvåning när samtliga hade världens bästa tv i just sin butik, och det var inte ens samma i någon av butikerna... Så jag kikade och läste lite om modellerna och slog sedan till på en XL2:a som jag ännu inte ens sett, men då jag gillade XL1 så bör inte denna nya serie vara sämre. Jag ska mest ha den till TV och PS3, och kanske en HDDVD eller Blueray när de bestämt vilken som blir standard... Fördelen med denna TV var enligt mina mått, 100 Hz, optisk ut, inbyggd box m.m. HD1 går inte av för hackor heller förvisso...och inte en Pioneer heller, eller Samsung, eller Philips, eller...eller... Det är svårt, handla med hjärtat, för hjärnan säger ständigt "vänta till nästa år"
Postad 09 November 2007 - 13:29
hbenke
-
hbenke
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jo det är sant att hjärtat och hjärnan säger två saker. Visst är det alltid bättre och vänta, men då kan man nog aldrig köpa en tv.. för det kommer alltid bättre..
men det är jag är ute efter är att den klarar av 24p eller 48 osv.. vill att den klarar av att spela BD och HD-DVD. utan att det blir hack eller pulldown.
Och som sagt så vet man väl aldrig det förrän man har testat tv med det. även vad specarna på tv:n säger så är det inte säkert förrän man har testat..
Därför någon som vet om det finns någon 52" som klarar detta.
tacksam för de snabba svar jag redan har fått..
Samsungen såg väldigt intressant ut den med.
Postad 09 November 2007 - 13:38
sepulfreak
-
sepulfreak
-
Amatör
-
-
97 inlägg
ett tips: vad du än gör så köp inte en tv (LCD) innan du tittat på samsung F96:an...
eller man kan vända på det...titta inte på F96 efter du köpt (någan annan) tv för du kommer bli besviken på det du köpt..
Postad 09 November 2007 - 13:52
hbenke
-
hbenke
-
Amatör
-
-
52 inlägg
ett tips: vad du än gör så köp inte en tv (LCD) innan du tittat på samsung F96:an...
Har du samsung F96:an?? Funkar den bra med BD och HD-DVD?? om du har testat det.. för det är det jag kommer och använda den mycket till sen.. och även en del tv tittande blir det väl med.. Hade varit intressant och höra från någon som har, än från den lokala tv handlaren som tycker att de flesta tv apparater de har är bäst..
Postad 09 November 2007 - 14:33
sepulfreak
-
sepulfreak
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Du kommer bli grymt nöjd med denna tv. Jag har sett den vid ett par tillfällen, både med vanliga sd-signaler i dåliga förhållanden och senast i hemmabiomässan i malmö där vi körde Blueray och med betydligt bättre ljusförhållanden. Nej jag har inte tv:n men den är närmast till kandidat för upraggning. Har nyligen fått logotypen på officiela hemsidan med "HDready 1080p" loggan, erkänd med support för 24p enligt EICTAs bestämmelser. För mina personliga intryck och mer info kolla gärna inlägg på F96 forumet, observera att det är en delad tråd med F86. https://www.minhembi...howtopic=161881
Postad 09 November 2007 - 16:36
Perkey
-
Perkey
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Mitt råd till dig är att lägga till 2k och gå ner 2". Sedan kollar du runt och läser lite om Pioneer 508XD. Ja, det är en plasma men enligt "många" (läs recensionerna på Prisjakt) så är det en av de bästa plattskärmarna som finns.
Postad 09 November 2007 - 16:40
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
Mitt råd till dig är att lägga till 2k och gå ner 2". Sedan kollar du runt och läser lite om Pioneer 508XD. Ja, det är en plasma ....
Som han ska ha och spela spel på? Inbränd bild...
Postad 09 November 2007 - 16:59
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Mitt råd till dig är att lägga till 2k och gå ner 2". Sedan kollar du runt och läser lite om Pioneer 508XD. Ja, det är en plasma ....
Som han ska ha och spela spel på? Inbränd bild...
Skulle inte rekomendera en plasma för Data eller Spel moduller, absolut inte.... Instämmer helt med Sepulfreak, LED´en är den grymaste TV´n jag sett och fått testa, och vi har testat den må jag lova.  Får du möjlighet, nej...ta dig möjligheten att titta, känna på den. Tyvär får man säga att få har hunnit köpa den, men kan du vänta till efter Jul så kommer det absolut finnas mer resentionoer och priset kommer att gå ner. Den har tusen + men också några - som betraktningsvinkel och viss blödning i stillbild vitt på svart bakgrund.
Postad 09 November 2007 - 17:53
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Hejsan... kapar tråden lite eftersom jag har samma topic-fråga (fast jag kan sträcka mig ner till 50"). Tvekar just nu mellan två stycken Samsung-modeller... en plasma och en LCD och det rör sig om... LCD:n 52" Samsung LE-52M87BDoch Plasman 50" Samsung PS-50P96FDNågon här som har en uppfattning om vilken av dem som ger bäst bild? Båda ligger ju ganska bra i pris på ca 25000kr mvh... /AudioSmurf
Postad 09 November 2007 - 18:04
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
Samsung M87 är väl i serien som har problem med buggar och skit?
Jag skulle se till att man får med en garanti som räcker till i sverige utan att man behöver skicka den till tyskland eller något, alltså en "nordisk version". De som kostar runt 25.000:- är nog importerade från tyskland eller något.
Då känns det som att man kunde lika gärna köpa direkt från tyskland, om man ska ha en med tysklandsgaranti alltså.
Postad 09 November 2007 - 18:12
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1429 inlägg
Samsung F96 är den bästa LCDn
Pioneer LX508 är den bästa tvn, helt klart.
Personligen har jag inga som helst problem att rekomendera en plasma för både data och spelanvändande.
Postad 09 November 2007 - 18:15
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
Personligen har jag inga som helst problem att rekomendera en plasma för både data och spelanvändande.
Trots att du vet att det finns en risk att plasmaskärmen får inbränd bild? Det var ju snällt.
Postad 09 November 2007 - 18:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Denna Toshiba kan vara ett bra val, har dock inte sett den själv live än https://www.minhembi...howtopic=170747
Postad 09 November 2007 - 21:03
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Kan inte ricktigt förstå hur man kan rekomendera en TV och dessutom på¨stå att trådskaparen kommer att bli grymmt nöjd med den , efter att sett den ett par gånger.
Det krävs många timmars noggrant studerande hemma, innan man vet vad skärmen går för.... först då börjar nackdelarna och felen dyka upp.
Letar själv efter en 52a och har noggrant studerat dom flesta nya skärmarna, dock ej Samsung F96, utom vad som kan hittas att läsa om den, tester och resentioner, men väl dom andra.Kan bara säga att denna går helt bort för mig, utan att ha sett den, pågrund av, dels vad som sagts tidigare, dålig betraktningsvinkel är en sak, men reflektionerna gör den helt utesluten för min del. Med det är inte sagt, utan att den kan passa utmärkt för någon annan.
Det finns även en hel del andra av dom nya skärmarna som är riktigt intressanta, och vilken som är bäst får tiden utvisa.
Postad 09 November 2007 - 23:15
sepulfreak
-
sepulfreak
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Kan inte ricktigt förstå hur man kan rekomendera en TV och dessutom på¨stå att trådskaparen kommer att bli grymmt nöjd med den , efter att sett den ett par gånger.
Det krävs många timmars noggrant studerande hemma, innan man vet vad skärmen går för.... först då börjar nackdelarna och felen dyka upp.
Letar själv efter en 52a och har noggrant studerat dom flesta nya skärmarna, dock ej Samsung F96, utom vad som kan hittas att läsa om den, tester och resentioner, men väl dom andra.Kan bara säga att denna går helt bort för mig, utan att ha sett den, pågrund av, dels vad som sagts tidigare, dålig betraktningsvinkel är en sak, men reflektionerna gör den helt utesluten för min del. Med det är inte sagt, utan att den kan passa utmärkt för någon annan.
Det finns även en hel del andra av dom nya skärmarna som är riktigt intressanta, och vilken som är bäst får tiden utvisa.
Jag upplever mig ha studierat F96 hyggligt duktigt...har granskat, läst om och inspekterat F96 sedan det började skrivas om den. Har läst de allra flesta oberoende recensioner som finns tillgängliga. Campade framför tv:n på hemmabiomässan lite mer än ett bra tag tills representaten tröttnade på mig. Dessförinnan tror jag att jag och Zionalfa var bland dom första här på forumet som såg den (i halmstad) och detta för ca 2 månader sedan och delade med oss våra uppfattningar. De allra flesta skriver om det som redan står skrivet i recensionerna. Jag har sett tv:n ett par ggr ja, på 2 olika ställen, för den har inte funnits på några andra ställen än! Efter det jag har upplevt, känt och sett så ja, jag rekommenderar denna tv till individen ovan efter hans kriterier. Så du menar att man efter egna erfarenheter inte kan rekommendera en tv förräns den finns i allmänheten och alla andra har granskat den?. Jag kan ganska ohämmat hävda att nackdelar kan dyka upp väldigt tidigt i ett granskande. Också lite märkvärdigt, då jag kunnat bekräfta det som andra testare också märkt av vid tester, precis som du nämner att den tappar i tidig betraktningsvinkel, och vitt på svart blödning, redan efter ett par gångers titt på tv:n. För övrigt blev inte mina ögonbryn upphöjda av några störande reflekioner till att nämna. Först säger du att man måste ha granskat en tv flera timmar och ha sett den innan nackdelar dyker upp men sedan dissar du F96 utan att ens ha sett den själv och upplevt ev. nackdelar?? "Det krävs många timmars noggrant studerande hemma, innan man vet vad skärmen går för.... först då börjar nackdelarna och felen dyka upp.......Kan bara säga att denna går helt bort för mig, utan att ha sett den... " (??) Den viktigaste studien tror jag är att man ser tv:n in the flesh. Väntar med spänning på vilken 52" du rekommenderar till oss på forumet... och just till killen som vill ha en LCD på 52 tum. Därefter diskuterar vi för- och nackdelar jmfrt med F96. Vi tittar på panelerna, bildar oss uppfattning, och utbyter feedback här och sedan ger vi en samlad bedömning till den som undrar innan den köper tv:n...or not. Folk läser folks tips och råd..bildar sig sin egen uppfattning och slår till..eller inte. En sak till..tiden utvisar sällan mkt mer än att det nalkas nya paneler som överklassar de gamla.
Postad 09 November 2007 - 23:48
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Intressant diskussion.....
Jag undrar vilken annan 52" TV som slår LED´en???
LG´s??
Philips??
Planar´s??
Sharp´s??
eller
Thoshiba´s??
Postad 09 November 2007 - 23:56
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1429 inlägg
Trots att du vet att det finns en risk att plasmaskärmen får inbränd bild? Det var ju snällt. 
nej. eftersom jag vet att risken är minimal om man sköter tvn rätt, speciellt i början. Intressant diskussion.....
LG´s?? Philips?? Planar´s?? Sharp´s?? eller Thoshiba´s??

förmodligen ingen, och verkligen inte någon av de märken du nämner, F96an är top of the line just nu. Jag har bara kikat lite på F96 live, och den såg väldigt bra ut, har aldrig sett någon LCD ens i närheten av den bildkvalitet..., fruktansvärt djup i bilden! Kan tänka mig att Sony X3500 är en kandidat kanske, men den har jag aldrig sett. Kan ju iof finnas andra problem med Samsungen, trots bildkvaliten.
Redigerat av Hybe, 10 November 2007 - 00:03.
Postad 10 November 2007 - 00:01
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
nej. eftersom jag vet att risken är minimal om man sköter tvn rätt, speciellt i början.
Men det FINNS ju en risk. Även om den nu skulle vara "minimal" så FINNS den. Och hur vet du att TVn sköts rätt? Varför ska den överhuvudtaget skötas rätt, det är väl bara att slå på vadhelst man vill se. Vill man spela så slår man på spelet och lirar tills man tröttnar. Om jag skulle gå och köpa en plasma, efter rekommendationer från någon som säger "Det är lugnt, kör med plasma det spelar ingen roll. Jag rekommenderar en plasma, spela på den du det gör inget." och bilden sedan blir inbränd så skulle man vara lagom tacksam. Det är bara knasigt att rekommendera en plasma till någon som vill kunna spela på den, så länge det överhuvudtaget finns en risk att bilden blir inbränd. Hur liten den risken än är.
Redigerat av HTPC_Zalman, 10 November 2007 - 00:02.
Postad 10 November 2007 - 00:07
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1429 inlägg
nej. eftersom jag vet att risken är minimal om man sköter tvn rätt, speciellt i början.
Men det FINNS ju en risk. Även om den nu skulle vara "minimal" så FINNS den. Och hur vet du att TVn sköts rätt?
Varför ska den överhuvudtaget skötas rätt, det är väl bara att slå på vadhelst man vill se. Vill man spela så slår man på spelet och lirar tills man tröttnar.
Om jag skulle gå och köpa en plasma, efter rekommendationer från någon som säger "Det är lugnt, kör med plasma det spelar ingen roll. Jag rekommenderar en plasma, spela på den du det gör inget." och bilden sedan blir inbränd så skulle man vara lagom tacksam. Det är bara knasigt att rekommendera en plasma till någon som vill kunna spela på den, så länge det överhuvudtaget finns en risk att bilden blir inbränd. Hur liten den risken än är.
ganska korkat inlägg. vet man att man måste sköta en plasma på ett visst sätt är de väl bara till och göra det också, för att undvika inbränningar. men de e klart, klarar man inte av detta, så kör med LCD..., den mer barnvänliga varianten.
Postad 10 November 2007 - 00:16
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
ganska korkat inlägg. vet man att man måste sköta en plasma på ett visst sätt är de väl bara till och göra det också, för att undvika inbränningar.
Det är väl just det här inlägget som är korkat. Vilka grunder har du för att trådskaparen som efterfrågar tips vet hur en plasma måste skötas för att man inte ska få inbränd bild? Om du inte vet det så ge inga tips som kan leda till att ytterligare en stackare får inbränd bild. Min polare hade varit hos en snubbe som hade spelat en hel del på sin stora plasma. Snyggt... utom där poängen och det syns i spelet (han lirar alltid samma spel). Det var inbränt. Plasma och spel lirar inte ihop, inte så länge bilden kan bli inbränd. Och det kan den ju, annars skulle den inte behöva "skötas" på ett visst sätt.
Postad 10 November 2007 - 00:24
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1429 inlägg
ganska korkat inlägg. vet man att man måste sköta en plasma på ett visst sätt är de väl bara till och göra det också, för att undvika inbränningar.
Det är väl just det här inlägget som är korkat. Vilka grunder har du för att trådskaparen som efterfrågar tips vet hur en plasma måste skötas för att man inte ska få inbränd bild? Om du inte vet det så ge inga tips som kan leda till att ytterligare en stackare får inbränd bild.
Min polare hade varit hos en snubbe som hade spelat en hel del på sin stora plasma. Snyggt... utom där poängen och det syns i spelet (han lirar alltid samma spel). Det var inbränt. Plasma och spel lirar inte ihop, inte så länge bilden kan bli inbränd.
Och det kan den ju, annars skulle den inte behöva "skötas" på ett visst sätt.
Det är ganska väl känt att man inte ska köra fabriksinställningar, dvs dynamisk bild, kontrast på max etc., speciellt inte från start. Håller absolut inte med när du säger att spel och plasma inte hör ihop! Har flera kompisar med plasmor som både surfar och spelar xbox på dessa utan problem med inbränningar. Mina föräldrars PX70 brukar jag plåga ganska mycket med windowsbilder konstant. Så som sagt, har INGA som helst problem att rekomendera en plasma. Permanenta inbränningar är ett undantagsproblem som nästan aldrig uppstår enligt min mening.
Postad 10 November 2007 - 07:08
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
sepulfreak! Misstror inte alls att du studerat F96an noggrant och tror även att du kan ha helt rätt.... men ditt påstående kräver ändå ett visst ifrågandeställande. Dissar heller inte F96an utan att ha sett den. Vad jag säger är att den inte passar mig på grund av reflektioner vilket jag kan säga efter att sett M86 och F86, vilket jag samtidigt säger. Samtidigt säger jag också att den kan passa utmärkt till någon annan.
Hoppas också på att den nya ledtekniken med den mycket bättre svärtan funkar bra.
Postad 12 November 2007 - 09:05
hbenke
-
hbenke
-
Amatör
-
-
52 inlägg
tacksam för alla svar som har kommit in.
Kanske ska säga att de spel som jag har är nintendo wii och playstation 2 som jag tänker spela på den nya tv:n. Troligtvis kommer det nog ett playstation 3 med snart.
Ja anledningen till att jag var inne på sharpen först var att mina föräldrar köpten en xd1 och var en bra bild på den.
Men efter kollat runt lite på samsungen F96 så verkar de ha lite problem med uppdateringar som kommer hela tiden. Undrar om det finns tv som säljs nu som har de senaste uppdateringarna eller får man göra det efter man har köpt den. Kanske dum fråga för det kommer väl uppdateringar hela tiden kanske.. men nu menar jag de som har spökat i början.. hoppas ni fattar vad jag menar.
Och kan tilläga att plasma är inte så intressant för min del. även om man sköter en tv rätt så kan det säkert fungera bra. men vill ha en bra tv som man kan sätta på och lira när man vill och hur länge man vill utan att behöva oroa sig för inbränningar.. kan bli att man spelar nintendo wii o playstation 8 timmar en fredagskväll..
Postad 12 November 2007 - 10:48
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Men det FINNS ju en risk. Även om den nu skulle vara "minimal" så FINNS den. Och hur vet du att TVn sköts rätt?
Jag utgår då ifrån att du aldrig vågar köpa en bil? Risken att t.ex. växellådan skulle rasa är nog "minimal" men den FINNS. Alltså är det bättra att åka buss? Och hur vet man att bilen sköts rätt om man inte servar den själv?
Redigerat av Andr3as, 12 November 2007 - 10:49.
Postad 12 November 2007 - 11:02
hbenke
-
hbenke
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag utgår då ifrån att du aldrig vågar köpa en bil? Risken att t.ex. växellådan skulle rasa är nog "minimal" men den FINNS. Alltså är det bättra att åka buss?
Och hur vet man att bilen sköts rätt om man inte servar den själv?
Måste bara säga att det var en dålig jämförelse. För på lcd skärmar har man inte det problemet. det finns på plasma skärmar. Växelådan kan rasa på alla bilar. du kan inte få inbränningar på lcd.. Vissa kanske får det andra kanske aldrig kommer drabbas av det. Men för min del räcker det inte med att chansen är liten. För kommer köpa en tv till det jag ska använda det till och kommer lägga en summa pengar på den med och då vill jag inte ha en tv som kanske klarar det.. visst kommer det att finnas andra problem med lcd kanske, men man får överväga fördelar och nackdelar och för min del blir det lcd..
Postad 12 November 2007 - 11:15
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
Jag utgår då ifrån att du aldrig vågar köpa en bil? Risken att t.ex. växellådan skulle rasa är nog "minimal" men den FINNS.
Som det redan har påpekats var det en utomordentligt dålig jämförelse. Väljer man mellan en LCD (som aldrig kan få inbränningar) och en plasma (som kan få inbränd bild) tycker i alla fall jag valet är givet, om man ska använda den till något som använder en statisk bild över delar av skärmen (såsom dator, spel, osv). Om jag skulle välja mellan två bilar och får reda på att den ena har en växellåda som kan rasa, medans den andra garaterat aldrig kommer att rasera sin växellåda (och gör den det så lagas det på livstidsgarantin) så vet jag vilken bil som skulle vara storfavorit för mig i alla fall.
Redigerat av HTPC_Zalman, 12 November 2007 - 11:16.
Postad 12 November 2007 - 11:23
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Intressant diskussion.....
LG´s?? Philips?? Planar´s?? Sharp´s?? eller Thoshiba´s??

förmodligen ingen, och verkligen inte någon av de märken du nämner, F96an är top of the line just nu. Jag har bara kikat lite på F96 live, och den såg väldigt bra ut, har aldrig sett någon LCD ens i närheten av den bildkvalitet..., fruktansvärt djup i bilden! Kan tänka mig att Sony X3500 är en kandidat kanske, men den har jag aldrig sett.
Kan ju iof finnas andra problem med Samsungen, trots bildkvaliten.
Det var just så jag medande...det finns ingen annan 52" idag som slår LED´en! Alla dom ovannämnda märkerna har just 52". Alla TV har sina unika fel och brister, så även Samsung.
Postad 12 November 2007 - 12:21
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Väljer man mellan en LCD (som aldrig kan få inbränningar) och en plasma (som kan få inbränd bild) tycker i alla fall jag valet är givet, om man ska använda den till något som använder en statisk bild över delar av skärmen (såsom dator, spel, osv).
Även om det inte verkar vara särskilt vanligt så är det ju ett flertal här på forumet som har fått inbränningar på sina LCD-TV, bl.a. ett flertal LG-modeller. Samsung har ju t.o.m. varningar för att inte visa statiska bilder en längre tid i instruktionsboken till sina LCD-TV. Om jag skulle välja mellan två bilar och får reda på att den ena har en växellåda som kan rasa, medans den andra garaterat aldrig kommer att rasera sin växellåda (och gör den det så lagas det på livstidsgarantin) så vet jag vilken bil som skulle vara storfavorit för mig i alla fall. 
Även om bilen med den ultimata växellådan hade en motor på 10 hk medan den andra med lite känsligare låda hade 300 hk?
Postad 12 November 2007 - 15:26
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
Även om bilen med den ultimata växellådan hade en motor på 10 hk medan den andra med lite känsligare låda hade 300 hk?
Men jisses, snacka om sakliga argument. Är det här en sandlåda eller vad är det frågan om? OK, om LCD TVn kunde visa 16 olika färger och plasman var "normal", så visst. Då skulle jag såklart föredra plasman. Ska vi ta fler exempel som inte har fem öre att göra med verkligheten eller sakfrågan?
Redigerat av HTPC_Zalman, 12 November 2007 - 15:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|