Vill alltså ha ett grafikkort med hdmiutång så jag kan dra hdmi kabel från min htpc med både bild och ljud
Finns detta?
alternativ lösning? moderkort med hdmi direkt på mobo? hur mycket cpu behöver man isf för att kunna spela 1080p ?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Grafikkort med HDMI ut (både bild och ljud i ett?)
Startad av
ljon
, Nov 09 2007 16:38
3 svar till detta ämne
Postad 09 November 2007 - 16:38
Jag vet inte om det finns, hoppas med hjälp härifrån..
Vill alltså ha ett grafikkort med hdmiutång så jag kan dra hdmi kabel från min htpc med både bild och ljud Finns detta? alternativ lösning? moderkort med hdmi direkt på mobo? hur mycket cpu behöver man isf för att kunna spela 1080p ? Postad 09 November 2007 - 21:55 De nya AMD/ATI korten 3870/3850 ska tydligen ha det du önskar, dvs ljud och bild via hdmi. De ska tydligen lanseras om en vecka eller så. Annars känner jag inte till några. mvh Bäckman UPDATE: Ok, jag får korrigera mig själv lite. Tydligen finns det lite 2400 och 2600 kort med inbyggda ljudkretsar och hdmi-utgångar. Prisjakt sökning Redigerat av Stefan Bäckman, 09 November 2007 - 22:13. Postad 10 November 2007 - 12:21
Mitt 8600 kort har digital audio ingång så man kan få ut både ljud och bild via hdmi, man måste ju dock fortf. ha ljudkort.
Postad 12 November 2007 - 10:50
Men de nya HD-ljudformaten från blu-ray och hd-dvd fungerar väl endast via HDMI? Så där är ju s/pdif ganska värdelöst eller? MVH Henrik 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |