Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 5610

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 5610 XpressMusic (Mobiltelefoner) 1 5.35294 (16) Inga priser

Postad 11 November 2007 - 10:29

Blacklisted
  • Blacklisted
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kräsen som jag är har jag nu suttit och klickat mig runt för att spana in nya och kommande mobilmodeller här på prisjakt och på tillvarkarnas hemsidor. Igen.

Hittade Nokia 5610 på Nokias hemsida och skulle kunna tänka mig en diskussion här om denna.

När jag läser specifikationerna på den verkar den ha det jag söker, alltså en hyfsad kamera (3,2mpix) med autofokus och blixt/fotolampa samt radio och bra batteritid... utseendet på knappsatsen eller själva telefonen i sig stör mig inte heller.
Nackdelen jag ser med en gång är att den saknar linsskydd för kameran.
Är det någon annan som kollat in den och hittat något annat som är av större vikt att tänka på gällande den här telefonen?
Kanske något som är typiskt nokia?
Har fått för mig att SE är bättre nu för tiden vad gäller huruvida man kan lägga in egna program och spel i telefonen.

Har nu en gammal LG u880 med abbonemang från 3 så det är verkligen på tiden att jag byter upp mig.
Har kollat på SE k770i ett tag nu, men eftersom den bara finns hos tre (än så länge) med bindningstid på minst 1½ år så har jag bestämt mig för att leta vidare.
Dock hittade jag inget releasedatum mer än "fjärde kvartalet 2007" för Nokia 5610.

Postad 11 December 2007 - 13:06

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
jag är också intresserad av denna mobil men den har ju ännu inte kommit ut än...jag är även intresserad av nokia 5310 men jag skulle vilja ha den lite bättre kameran ;) sen gillar jag designen mer.

men jag är främst ute efter en musikmobil men vill ändå ha en nogorlunda kamera, den har ju ändå 3.2 mpixel AF och blixt.

jag har hört spridda skurar om när den kommer allt från 19-20 dec till sent i januari! och många vet ingenting om den.

nån som vet mer? nån som varit utomlands o klämt på den? är den något att ha? eller ska jag lägga min dryga budget på ca 3000kr på någon annan modell

jag har hittat några forum som varit intressanta och spätt på mitt ha-begär!

gsm-arena: http://www.gsmarena....eviews-2086.php

mobile-review: http://forum2.mobile...ead.php?t=69021

säg vad ni tycker!!!

Postad 07 January 2008 - 15:03

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Har Nokia 5610 verkligen RDS-radio? I så fall är väl det första modellen från Nokia som har RDS. Nokia har ju länge envisats med att bara köra med Visual Radio, en funktion som man inte har ett dugg nytta av i Sverige.

Postad 07 January 2008 - 16:46

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
EN väldigt intressant mobil har tänkt på den länge o blir nog aktuell att införskaffa nu när det inte blev någon 5310 köpt ! Dock lite konstigt att den blå inte har färg på samma ställe som den röda !

Postad 08 January 2008 - 17:21

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
det står på nokias hemsida att den ska ha RDS-radio och jag tror 5310 har det också

Postad 09 January 2008 - 13:43

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Någon som vet vad Photocall är ?
Hittade detta på en sida under Spec: Memory Phonebook 2000 entries, Photocall

Postad 09 January 2008 - 19:20

Unregistered34959c77
  • Unregistered34959c77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Någon som vet vad Photocall är ?
Hittade detta på en sida under Spec: Memory Phonebook 2000 entries, Photocall

Typ... Ha bilder på dom som ringer? ;) har ingen aning faktiskt...

Men! Det verkar som att den kommer den 18:e, verkar som att jag kommer att köpa den!

Postad 12 January 2008 - 18:31

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Den här mobilen ska nog jag införskaffa.... Den måste väl vara bättre än min nuvarande 5500 Sport, tycker musikdelen är under all kritik på den

Postad 13 January 2008 - 21:13

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Den här mobilen ska nog jag införskaffa.... Den måste väl vara bättre än min nuvarande 5500 Sport, tycker musikdelen är under all kritik på den

Hållar med dig! FAn musikspelaren startar inte ens ibland fast man växlar till den

Postad 18 January 2008 - 10:53

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu verkar det som 5610 har kommit ut i en del butiker! :)

Nån som har lyckats lägga vantarna på en och kan säga nått om den?

Jag vill ha den blå men den verkar komma först nästa vecka...

Postad 18 January 2008 - 17:10

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Får man ta o kolla runt lite då när löning kommer

Postad 18 January 2008 - 19:07

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
var uppe på stan o kände lite på ett ex. kändes helt ok, solid.

dock kan jag tänka mig att displayen lätt blir flåttig...

sen kommer nog många få dåndimpen av batteriluckan, det tog tjejen i butiken över 5 min att få upp den! den verkade inte ha den mest logiska lucklösningen...sen kanske hon var oteknisk, vad vet jag ;)

men när den blåa kommer så kommer jag stå långt fram i kön!

Redigerat av Butt3r, 18 January 2008 - 19:08.

Postad 19 January 2008 - 03:08

Unregistered34959c77
  • Unregistered34959c77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Beställde en idag, 1kr med comviq-abbonemang och ett set högtalare till (högtalarna skiter jag i, men dom följde med).

3-7 arbetsdagar ska det ta, kommer förhoppningsvis med en recension till nästa helg :)

Postad 20 January 2008 - 12:43

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Dom hade inte fått in den på Telenor än ! Men tycker det är konstigt att den Blåa o Röda har olika färgscheman

Att den blå inte är blå på framsidan som den röda är?

Bifogad fil  nokia_5310_xpressmusic.jpg   25.23K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 January 2008 - 16:23

Unregistered34959c77
  • Unregistered34959c77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Fick nu reda på att det INTE är 3.5mm-plugg! Hade missuppfattat det TOTALT, men det är 2.5... Får köpa ett trådlöst Bluetooth-headset så är allting lugnt ;)

Postad 29 January 2008 - 16:11

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Beställde min idag efter att ha läst diverse recensioner. Dock efter lite forumläsande så visar det sig att den är lite buggig, men så mycket. Får se vad det är, men alla recensenter verkar gilla telefonen i alla fall. Håller tummarna! :(
Återkommer nog med en bedömming av den och första intryck.

Postad 30 January 2008 - 19:48

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Var inne o kklämde lite på den på Telenors butik. Blev bara mer sugen på en sådan! Sen smart att om man tar av batteri skyddet så sitter det linsskydd i det . Så om det blir repigt kan man byta lucka bara =)

Postad 31 January 2008 - 00:34

Unregistered34959c77
  • Unregistered34959c77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har nu haft mobilen i vecka typ, det här är mina intryck av den:

1: Handsfreen är det dugligt ljud i, lite taskig "clip" på den så den sitter inte riktigt fast, och det är lite väl dåligt ljud i den, bättre i SE's handsfree... Ska man byta till riktiga hörlurar så spelar det iofs mindre roll.
2: Jävligt grym skärm! Får plats mycket info på den, snygga scheman, enkel att manövrera osv... Tyckte att drag-grejen under skärmen var grymt onödig, men den "funkar" väl.
3: Ljudet är bra och mp3spelarfunktionen fungerar som den ska. Funkar lika bra som i SE:s lurar, om inte bättre.
4: Kameran är bra, dock lite långsam efter att man tagit bilderna.
5: Baksidan är näst intill omöjlig att få loss första gången man ska sätta in batteriet, sen går det lätttare...
6: Den visar ingen information om att det är dåligt med batterier, den stänger bara av sig själv.
7: Opera Mini som inkluderas är sjukt smidigt att surfa med! Går dugligt snabbt att surfa också, inga bredbandshastigheter men jag klagar inte.

Har ni några frågor så kan ni gärna fråga på!

Postad 31 January 2008 - 09:10

Unregisteredd9c88b27
  • Unregisteredd9c88b27
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har nu haft mobilen i vecka typ, det här är mina intryck av den:

1: Handsfreen är det dugligt ljud i, lite taskig "clip" på den så den sitter inte riktigt fast, och det är lite väl dåligt ljud i den, bättre i SE's handsfree... Ska man byta till riktiga hörlurar så spelar det iofs mindre roll.

4: Kameran är bra, dock lite långsam efter att man tagit bilderna.

Har ni några frågor så kan ni gärna fråga på!

Ja tack, äntligen har möget kommit ut, den skulle ju ut förra kvartalet!? *morr*
Iaf, har sedan 1800-frösihjäl haft en Ericsson T28 (så rätt "bakom" tekniskt sett hittills), men nu har den nog ringt sin sista signal ändå. Har tillsv fått låna en K800i som jag haft hur kul som helst med; den motsvarar dock inte min petiga kravspec på ny egen mobil på flertal punkter - vilket Nokia 5610 gör. Aldrig haft en Nokia men det är den enda i sikte (äv framöver) som "duger" o nu MÅSTE jag bara ha en ny så att säga.
Moving on... det som fortf får mig att tveka är 2 saker, och jag hade varit evigt tacksam om ngn kunde ge mig tillförlitliga/ mera utförliga svar (som alltså testat/ har luren redan):

1) Handsfreen: jag har små örongångar o de flesta headset-ploppar (o öronproppar, allt som ska in i örona) är på tok för stora o trillar ut stup i kvarten. K800i:ns är rent för *** i det departementet t ex! Nokians är betydligt mindre dock, fast de har samma form ungefär.
Fråga: Om Nokias medföljande ej passar, kan jag köpa vilka andra lurar (plopp-typen - in-ear heter det väl?) som helst? Med 3.5mm-jack eller vad det är? Läste någonstans att det är 2.5mm-jack på denna, o att uttaget ej sitter i telefonen ens (?) Betyder det att man måste behålla den fula/ tråkiga "nedre" halvan av medföljande headset och/ eller är begränsad i val av andra lurar?? Finns ju typ bara 1 stereoheadset m sladd till denna lur fr Nokia, så B! *förvirrad*

2) Kameran: 1:a erfarenheten av mobilkamera är alltså av K800i:ns. Jag är riktigt nöjd och vill inte att min egen nya mobils bildresultat skall bli ens en gnutta sämre helst. Har tidigare varit med om att kamera med fler mille pixlar/ bättre kvalitet tekniskt sett (även vanliga kameror alltså) tagit sämre bilder än "kassare" kameror enl spec. Så bara för att båda säger 3.2mille pix, blixt & auto-focus sätter jag inte likhetstecken mellan automatiskt.
Kvaliteten gäller ju oxå t ex ljus/ färgton m m...
Fråga: Kan man sätta =-tecken mellan dessa båda mobilers kameror??

Underfråga: Som sagt har aldrig ägt/ pillat på en Nokia typ, o K800 är 1:a erfarenhet av kameramobil - får man fram visning av miniatyrer av bilder man tagit på samma sätt som i K800? Kan man bläddra på samma sätt m mittelknapp som i SE-luren? Zooma in i bilden osv?

Side note: Håller med de som gnäller om batteriluckan, den ser, är o känns SÅ flimsy o billig o plastig, dessutom är den svår att öppna och totalt osmidig. Va tänkte Nokia på?

Hoppas jag kan få "stabila" svar så det känns "säkert" att köpa denna (eller ej beroende på svaren;)

Postad 31 January 2008 - 21:30

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Skön i handen. Slidern känns stabil och är enkel att få upp, tack vare den horisontella slidern (som man switchar mellan musik, radio och vanligt användande med) kanske man ska tillägga. Men styrkorset är under all kritik dock och känns väldigt plastigt och är allmänt jobbigt att använda. Men utöver detta så är det en kanonschyst telefon. Blir även bra bilder med kameran för att bara vara en 3.2Mpix i en mobil

+
Kameran
Skön Slider
Stabil
Snabb i menyerna
3,5mm stereoplugg (med liten adapter som medföljer)

-
Styrkorset

Postad 01 February 2008 - 16:37

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Den där skjutknappen mitt på telefonen ska ju tydligen innehålla nickel och Nokia varnar ju för överdrivet användande av denna. Varför har Nokia överhuvudtaget nickel i denna knapp?

Postad 06 February 2008 - 11:49

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
nu har jag äntligen införskaffat mig en 5610! en blå :(

eftersom jag inte haft den så länge har jag inte märkt så mkt fel utan mest sett det som är bra.
första intrycket är att den verkar vara ganska gedigen, betydligt mer kvalite än skräckupplevelsen SE w580i som var hutlöst plastig!
batteriluckan som jag läst ska vara krånglig har iaf jag inte haft några problem med, inte heller det påstådda ljudproblemet där det ska låta som "spikar" eller knastringar medan man spelar musik. allt har funkat bra för mig!
dock så är ju framsidan en flottmagnet! man får putsa den ganska ofta...

kameran verkar tyvärr vara ganska slö, ingen av de bilder jag tagit har blivit helt hundra...man trycker på avtryckaren men bilden tas inte förrän ca 1 sek senare! men mkt kanske beror på vilka ljusförhållanden man har.

på det stora hela är jag supernöjd med luren! jag är dock än ovan med den då jag är en tidigare sony ericsson-ägare så menyer o liknande är jag fortfarande lite travande med.

har ni frågor kan jag nog svara på dem! jag kan iofs komma med en bättre redogörelse längre fram när man är lite mer inkörd på den!

Postad 06 February 2008 - 14:32

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

eftersom jag inte haft den så länge har jag inte märkt så mkt fel utan mest sett det som är bra.
första intrycket är att den verkar vara ganska gedigen, betydligt mer kvalite än skräckupplevelsen SE w580i som var hutlöst plastig!
batteriluckan som jag läst ska vara krånglig har iaf jag inte haft några problem med, inte heller det påstådda ljudproblemet där det ska låta som "spikar" eller knastringar medan man spelar musik. allt har funkat bra för mig!

kameran verkar tyvärr vara ganska slö, ingen av de bilder jag tagit har blivit helt hundra...man trycker på avtryckaren men bilden tas inte förrän ca 1 sek senare! men mkt kanske beror på vilka ljusförhållanden man har.

på det stora hela är jag supernöjd med luren! jag är dock än ovan med den då jag är en tidigare sony ericsson-ägare så menyer o liknande är jag fortfarande lite travande med.

har ni frågor kan jag nog svara på dem! jag kan iofs komma med en bättre redogörelse längre fram när man är lite mer inkörd på den!

Återkom när du fått nickelallergi.

Postad 06 February 2008 - 16:29

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

nu har jag äntligen införskaffat mig en 5610! en blå :)

hmm... jag tror risken för att drabbas av nickelallergi är ganska liten. de flesta som blir överkänsliga rent generellt sett, t ex de som haft örhängen med nickel i har haft kontakt med nicklet oavbrutet över en längre tid och på så sätt blivit överkänsliga. men en annan som har det i en knapp som man inte använder speciellt mycket tror jag inte behöver vara så särskilt orolig. mobilen ligger trots allt i fickan eller på bordet den mesta tiden och ligger inte i min hand med tummen på slidern 100% av tiden!

men man kan ju aldrig vara säker... :rolleyes:

Postad 07 February 2008 - 11:25

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

hmm... jag tror risken för att drabbas av nickelallergi är ganska liten. de flesta som blir överkänsliga rent generellt sett, t ex de som haft örhängen med nickel i har haft kontakt med nicklet oavbrutet över en längre tid och på så sätt blivit överkänsliga. men en annan som har det i en knapp som man inte använder speciellt mycket tror jag inte behöver vara så särskilt orolig. mobilen ligger trots allt i fickan eller på bordet den mesta tiden och ligger inte i min hand med tummen på slidern 100% av tiden!

men man kan ju aldrig vara säker... B)

Tror man rent omedvetet kommer röra den där knappen mer än man tänkt sig, då den tydligen ska vara en bra greppyta för att skjuta sliden upp och ner. Sen kommer man säkert åt den lite när man använder styrknappen nedanför. Hur som helst är det väldigt dumt att den där knappen innehåller nickel.

Redigerat av Aroskillen, 07 February 2008 - 11:25.

Postad 07 February 2008 - 16:34

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

men man kan ju aldrig vara säker... B)

Tror man rent omedvetet kommer röra den där knappen mer än man tänkt sig, då den tydligen ska vara en bra greppyta för att skjuta sliden upp och ner. Sen kommer man säkert åt den lite när man använder styrknappen nedanför. Hur som helst är det väldigt dumt att den där knappen innehåller nickel.

näe jag kan hålla med om att det är egendomligt att man väljer ett material som är allergiframkallande... men trots det tror jag chansen är liten att man utvecklar nån allergi om man nu inte redan har nickelallergi, då kanske man kan få känningar på grund av knappen. men inte annars

Postad 17 May 2008 - 12:37

Tinis_83
  • Tinis_83
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag vet inte om man får nickelallergi av music slider-knappen... men huvudvärk kan man få!
Har haft min Nokia 5620 i ca 6 v nu.. Och i förrgår efter ett samtal så fick jag knappen i handen.. Kass konstruktion, eftersom jag varit rädd om telefonen och inte tappat den eller liknande. Var i kontakt med återförsäljaren som inte trodde det skulle gå på garantin, eftersom det är hårdvaran. Att skicka luren på service skulle kosta 900 spänn... Vilket känns sådär när man betalat 2700 för luren.
Så ni som funderar på att köpa denna - tänk efter en gång till.
FÖ är jag nöjd med luren.. Men att få ett fel som detta är inte skoj!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.