Har nu haft mobilen i vecka typ, det här är mina intryck av den:
1: Handsfreen är det dugligt ljud i, lite taskig "clip" på den så den sitter inte riktigt fast, och det är lite väl dåligt ljud i den, bättre i SE's handsfree... Ska man byta till riktiga hörlurar så spelar det iofs mindre roll.
4: Kameran är bra, dock lite långsam efter att man tagit bilderna.
Har ni några frågor så kan ni gärna fråga på!
Ja tack, äntligen har möget kommit ut, den skulle ju ut förra kvartalet!? *morr*
Iaf, har sedan 1800-frösihjäl haft en Ericsson T28 (så rätt "bakom" tekniskt sett hittills), men nu har den nog ringt sin sista signal ändå. Har tillsv fått låna en K800i som jag haft hur kul som helst med; den motsvarar dock inte min petiga kravspec på ny egen mobil på flertal punkter - vilket Nokia 5610 gör. Aldrig haft en Nokia men det är den enda i sikte (äv framöver) som "duger" o nu MÅSTE jag bara ha en ny så att säga.
Moving on... det som fortf får mig att tveka är 2 saker, och jag hade varit evigt tacksam om ngn kunde ge mig tillförlitliga/ mera utförliga svar (som alltså testat/ har luren redan):
1) Handsfreen: jag har små örongångar o de flesta headset-ploppar (o öronproppar, allt som ska in i örona) är på tok för stora o trillar ut stup i kvarten. K800i:ns är rent för *** i det departementet t ex! Nokians är betydligt mindre dock, fast de har samma form ungefär.
Fråga: Om Nokias medföljande ej passar, kan jag köpa vilka andra lurar (plopp-typen - in-ear heter det väl?) som helst? Med 3.5mm-jack eller vad det är? Läste någonstans att det är 2.5mm-jack på denna, o att uttaget ej sitter i telefonen ens (?) Betyder det att man måste behålla den fula/ tråkiga "nedre" halvan av medföljande headset och/ eller är begränsad i val av andra lurar?? Finns ju typ bara 1 stereoheadset m sladd till denna lur fr Nokia, så B! *förvirrad*
2) Kameran: 1:a erfarenheten av mobilkamera är alltså av K800i:ns. Jag är riktigt nöjd och vill inte att min egen nya mobils bildresultat skall bli ens en gnutta sämre helst. Har tidigare varit med om att kamera med fler mille pixlar/ bättre kvalitet tekniskt sett (även vanliga kameror alltså) tagit sämre bilder än "kassare" kameror enl spec. Så bara för att båda säger 3.2mille pix, blixt & auto-focus sätter jag inte likhetstecken mellan automatiskt.
Kvaliteten gäller ju oxå t ex ljus/ färgton m m...
Fråga: Kan man sätta =-tecken mellan dessa båda mobilers kameror??
Underfråga: Som sagt har aldrig ägt/ pillat på en Nokia typ, o K800 är 1:a erfarenhet av kameramobil - får man fram visning av miniatyrer av bilder man tagit på samma sätt som i K800? Kan man bläddra på samma sätt m mittelknapp som i SE-luren? Zooma in i bilden osv?
Side note: Håller med de som gnäller om batteriluckan, den ser, är o känns SÅ flimsy o billig o plastig, dessutom är den svår att öppna och totalt osmidig. Va tänkte Nokia på?
Hoppas jag kan få "stabila" svar så det känns "säkert" att köpa denna (eller ej beroende på svaren;)