Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den gick sönder

47 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 November 2007 - 14:11

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Syrrans unge satt och spelade igår.
Så ringde han mig och var helt förtvivlad.
Den läser inte skivorna längre - oavsett vilken typ av skiva.
Ett spel låste sig när han satt och spela så han starta om den, tryckte på konsolen.
Sen efter omstart så läser inte PS3an skivor längre.

När jag stoppar in en skiva så kommer den där lilla ikonen upp i högra hörnet upp.
Den som indikerar på att den laddar.
Den gröna lampan på konsolen lyser, vilket den ska göra när det är en skiva i.
Sen händer ingenting. Ikonen uppe i hörnet snurrar fortfarande. Oavsett hur länge skivan sitter i.

Jag testa formatera, och återställa allt, men fortfarande samma problem.
Jag är helt förtvivlad, speciellt nu när AC kommer på torsdag :lol:

Redigerat av MTD, 20 December 2007 - 15:49.

Postad 11 November 2007 - 14:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Otur. Men grejjer går sönder. Ring Sony.

Postad 11 November 2007 - 14:15

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag köpte det i maj, garantin lär väl täcka det va?

Postad 11 November 2007 - 14:15

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Hoppas att din systers unge inte ligger begravd i trädgården nu :lol:

Postad 11 November 2007 - 14:18

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Jag köpte det i maj, garantin lär väl täcka det va?

absolut, bara lämna in till inköpsstället. en död produkt skall de ju byta i affär utan knussel, inte skicka på service... tycker jag.

Postad 11 November 2007 - 14:18

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Nej då, men han var allt bra rädd igår, hehe...

Postad 11 November 2007 - 14:26

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag köpte det på EB Games i Falun.
Jag kan inte byta in det på EB Games i Göteborg?

Postad 11 November 2007 - 14:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag köpte det på EB Games i Falun.
Jag kan inte byta in det på EB Games i Göteborg?

Jo då får ju såklart snacka med butiken först så får du reda på hur du ska göra.
De kommer väl skicka den på service.

Postad 11 November 2007 - 14:44

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Så det är inga problem att byta in den i Göteborg?
Har för mig att man inte kan göra det men jag må ha fel!

Postad 11 November 2007 - 14:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så det är inga problem att byta in den i Göteborg?
Har för mig att man inte kan göra det men jag må ha fel!

Ingen aning. Fråga butiken. Borde inte spela ngn roll då de kommer skicka den på service på samma ställe oavsett. Ngn ny PS3 kan du inte förvänta dig iaf. Inte innan de undersökt om det är ngt som går att laga iaf

Postad 11 November 2007 - 14:54

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll om jag får någon ny eller inte.
Bara det fixar sig!

Postad 11 November 2007 - 16:06

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
På diverse andra forum har folk berättat att de fått problem med att läsa diskar efter uppgraderingen av mjukvaran till version 2.0. Kanske är det detta som spökar?

Postad 11 November 2007 - 16:07

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag har också sett det.
Men jag har inte hunnit uppdaterat ännu. Utan har 1.93 (eller 4 kanske det stod, 1.94).
Men jag har inte 2.0.
Dock så hände det med ett nytt spel som släpptes i torsdags. Kan det ha med saken att göra?

Postad 11 November 2007 - 18:40

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Dum fråga men du har testat med andra spel? Gick det andra spelet igång någon gång?

Postad 11 November 2007 - 18:58

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag har testat alla spel jag har. Blu-Ray och DVD filmer.
Vanliga CD skivor, ingenting fungerar.
:lol:

Postad 12 November 2007 - 00:11

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
De första 6 månaderna efter köpet räknas felet automatiskt som ursprungligt, det vill säga det går alltid på "garantin" (egentligen fel ord eftersom säljaren inte måste lämna någon garanti alls om han inte vill men de 6 månaderna är lagstadgat) Men du har säkert 1 års garanti åtminstone, samt lagstadgad reklamationsrätt i 3 år. Nu har det ju gått lite längre än 6 månader så säljaren är inte tvungen att byta ut maskinen. Det blir nog en vända till verkstan. Sen ska det ju inte ta oskäligt lång tid tycker man, i så fall får dom väl hosta upp en lånemaskin... Angående det och var du kan lämna in den så är det bara att ringa och deala med säljaren.

Klappa om lilla grabben också och säg att det inte var hans fel. ;)

Postad 12 November 2007 - 11:55

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Säkert fel på lasern i PS3. Den byter de lätt ut...fast nu gäller det BD, hrm.

Postad 12 November 2007 - 11:58

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Klappa om lilla grabben också och säg att det inte var hans fel. ;)

Hans fel var det verkligen inte, saker går sönder lite då & då.

Enda sättet man skulle kunna ha sönder själv är ju med våld, och det tror jag inte en normal människa använder på elektronik man gillar! :blink:

Redigerat av Unregistered28641812, 12 November 2007 - 12:00.

Postad 12 November 2007 - 13:28

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Ungen fick sig en riktigt fet ###### smäll ska ni veta!!!!

Nej då, :blink:
Han blev lite rädd men förklara för honom att det inte var hans fel.
Dock så kan jag aldrig veta, för han är väldigt oförsiktigt med allt iof.
Det jag funderar på är om han har satt in/dragit ut skivan alldeles för hårt innan den åkt in/kommit ut. Kan det bli så isåfall?
Nu spelar det egentligen ingen roll då jag ringde EB Games här i Göteborg och skulle få lämna in den där ;)
Jag skulle få tillbaka den innan jul hoppades han, men det låter la lite väl lång tid va?

Postad 12 November 2007 - 13:50

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Soundborn: Vad tråkigt att läsa! Jag har hört de som har fått vänta ett par månader på sin inlämnade PS3:a så får du tillbaks den innan jul tycker iaf jag att det är ganska bra.

Postad 12 November 2007 - 14:01

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig acceptera så lång väntetid när en relativt ny vara slutar fungera. Lånemaskin eller ny vara.

Postad 12 November 2007 - 14:08

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Ett par månader kan dom glömma.
Jag kan tänka mig 1 månad. Det är riktigt dålig service om det gäller flera månader, då är det nästan löjligt juh =/

Postad 12 November 2007 - 14:12

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Ett par månader kan dom glömma.
Jag kan tänka mig 1 månad. Det är riktigt dålig service om det gäller flera månader, då är det nästan löjligt juh =/

Visst finns det fall som kan ta en evighet men ta inte problemen i förväg, RING och hör med dom och se vad dom säger, butikspersonal brukar i allmänhet vara rätt så tillsmötesgående. Om det strular sig sen får man ta dom problemen då och se om man kan få någon form av kompensation... Lycka till!

Postad 20 November 2007 - 14:14

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag har precis samma fel som du har och pratade just med siba, jag skulle få en retursedel eftersom jag köpt den via internet och skicka in den, enligt henne på supporten så skulle det ta 2-4veckor och få den. 4veckor tycker jag själv är alldeles för länge och ni skriver att många fått vänta längre, min ps3 är bara 3månader gammal och så lång tid anser jag att man inte ska vänta!

Kan jag kräva av butiken att byta ut min ps3 direkt eftersom den är såpass ny?

Postad 20 November 2007 - 14:33

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Jag har precis samma fel som du har och pratade just med siba, jag skulle få en retursedel eftersom jag köpt den via internet och skicka in den, enligt henne på supporten så skulle det ta 2-4veckor och få den. 4veckor tycker jag själv är alldeles för länge och ni skriver att många fått vänta längre, min ps3 är bara 3månader gammal och så lång tid anser jag att man inte ska vänta!

Kan jag kräva av butiken att byta ut min ps3 direkt eftersom den är såpass ny?

Klart du kan/ska kräva det. Sen får du se vad de svarar. Men "bråka" ska du.

Problemet är att 99,9% av kunderna inte ställer krav över huvud taget. Därför kan säljarna bossa med oss som de vill.

http://www.konsument...lathund2005.pdf

Läs under "Påföljder". Jag tycker det är rätt solklart. Sen kommer säljaren garanterat säga "men det är inte vår policy blabla blabla" osv men det är inte relevant, Konsumenträtten gäller och den är tydlig. Du får säga till säljaren "jaså, har ni aldrig gjort rätt förut, ja men då får ni väl börja i dag då".

Och obs, prata inte med "prao-eleverna" i kundtjänst, du ska prata med reklamationsansvarig! Anteckna namn och telefonnummer och vad ni kommer överens om.

Om ni inte kommer någonvart så ta hjälp av kommunens konsumentvägledare.

Redigerat av Unregistered7c808eec, 20 November 2007 - 14:38.

Postad 20 November 2007 - 14:46

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, ringde dit och hänvisade till konsumentverkets hemsida, de skulle tydligen ringa någon till mig om ett tag som jag skulle prata med. Hoppas den personen kan hjälpa mig med detta för några månader har jag inte tänkt vänta på ett nytt ps3!

Postad 20 November 2007 - 17:40

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Hehe, roligt att du kunde lära dem något nytt, de kände antagligen inte till vad "Konsumentverket" är för något... :) Nej nu ska jag lugna ner mig och inte överdriva. Hoppas du blir uppringd och blir bra bemött och får bra (=rätt) hjälp. Som sagts tidigare, du ska skita i vad de har för hemsnickrade rutiner för sånt här, det är lagar och regler som gäller, acceptera inget annat.

Postad 20 November 2007 - 18:22

Unregistereddeb01edd
  • Unregistereddeb01edd
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Detta hände med min första PS3a. Hade precis fått Ninja Gaiden och skulle börja spela när den hängde sig. Efter omstart läste den inga skivor mer. Åkte tillbaka till EB Games som sa att du har haft den längre än en månad så vi kan inte byta den. Dock gjorde dom rätt för sig efter en stunds "övertalning" och gav mej en ny. Jävligt fin butikskedja om du frågar mej. Hur som helst, polaren ringde i förrgår och berättade att samma sak hade hänt honom. Siba var inte lika roliga att ha o göra med så han fick snällt lämna ifrån sig sin som väntas åter v. 51. Tydligen så är det här ett ganska vanligt bekymmer. EB Games hade iaf vart med om det nåra ggr tidigare men Sony vill inte kännas vid problemet. Jaja, who cares, Jag älskar min PS3a och så länge jag får en ny när det går sönder så överlever jag.

Postad 20 November 2007 - 22:27

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Oj se där..
Jag hade inga problem med att lämna in den som tur var.
Han bad mig komma in med den bara och så fick jag skriva på lite papper osv.
Han la vart borta i lite över en vecka nu snart tror jag ;)

Postad 02 December 2007 - 19:57

Yngve
  • Yngve
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick exakt samma fel på min. Andra dagen jag hade den. Tog ungefär tre veckor att få en ny. Köpte på Webhallen.

Postad 05 December 2007 - 22:22

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Vad ini helv....!
Har ju just beställt en ny PS3 60gig från discshop!
Är PS3an ett enda rackel???

Postad 05 December 2007 - 22:38

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Vad ini helv....!
Har ju just beställt en ny PS3 60gig från discshop!
Är PS3an ett enda rackel???

Högljud rackelmaskin.

Postad 05 December 2007 - 22:58

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Högljud rackelmaskin.

:mellow: Alla maskiner är inte så...

Postad 05 December 2007 - 23:22

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
När jag får hem maskinen, skall jag ge tusan att uppdatera till version 2,0 ??? Verkar som det skulle ha med saken att göra?
Eller kommer jag få en uppdaterad problemfri maskin...

Jag blir så förbannad att jag inte orkade kolla in forumet ang. PS3:an före köpet! Skulle inte köpt den då!
Har läst att lasern pajar.

/En som förmodligen ska skicka tillbaka den med vändande post. (Hatar rackel) :mellow:

Redigerat av Mr plasma, 05 December 2007 - 23:24.

Postad 05 December 2007 - 23:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm...Om du läst på lite så skulle du veta att det är sällan..Till å med ovanligt att PS3 går sönder.
Allt kan gå sönder...Jag skulle inte oroa mig om jag vore du.

Postad 05 December 2007 - 23:46

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Bra, flytta in i en grotta och vägra dra dit el. Alla prylar går sönder. Oavsett fabrikat, modell, typ. Så är det, för att minoritet letat sig till denna tråd för att disskutera sina problem betyder det inte att alla maskiner är rackel.
Tror t.ex. inte folk som inte har problem öht skriver "jag har faktiskt inga problem alls, vad gnäller ni om?".

Hehe, ledsen om jag var lite barsk men efter 3år inom hemel-butik lär man sig detta. :)

Fotnot, vi har inte haft en enda reklamation på de ps3 vi sålt. Ofta så med Sony, samma gäller egentligen alla deras produktområden (då räknar jag inte in SonyEricsson, diffrent story).

Redigerat av Unregisteredd2c0b964, 05 December 2007 - 23:48.

Postad 06 December 2007 - 00:02

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Detta hände med min första PS3a. Hade precis fått Ninja Gaiden och skulle börja spela när den hängde sig. Efter omstart läste den inga skivor mer. Åkte tillbaka till EB Games som sa att du har haft den längre än en månad så vi kan inte byta den. Dock gjorde dom rätt för sig efter en stunds "övertalning" och gav mej en ny. Jävligt fin butikskedja om du frågar mej. Hur som helst, polaren ringde i förrgår och berättade att samma sak hade hänt honom. Siba var inte lika roliga att ha o göra med så han fick snällt lämna ifrån sig sin som väntas åter v. 51. Tydligen så är det här ett ganska vanligt bekymmer. EB Games hade iaf vart med om det nåra ggr tidigare men Sony vill inte kännas vid problemet. Jaja, who cares, Jag älskar min PS3a och så länge jag får en ny när det går sönder så överlever jag.

Jag reklamerade ett nätverkskort till min Ps2 (kostade 300 kr) på just Siba, aldrig mer kommer jag handla från dom om jag kan köpa varan på ett annat ställe. Det tog dom över 1 månad att inse att det var fel på produkten, naiva som dom var så trodde dom att jag skulle orka vänta så länge på en produkt som jag redan visste felet på. Jag handlade ett nytt nätverkskort på Elgiganten nästan samma dag efter att jag reklamerat skiten hos Siba och krävde att jag skulle få pengar istället för att köpa en likvärdig produkt hos dom. Siba är ett stort jäkla skämt, deras RMA är under all kritik.

Postad 06 December 2007 - 09:41

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Vad skönt! Kanske man förstorar detta! Ska nog behålla PS3 när den kommer hem!

Postad 06 December 2007 - 10:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Min har funkat klockrent sen i januari iaf. Har dock inte använt den så värst mycket men ändå.
Att en firmware förstör konsoller är rent trams.

Postad 06 December 2007 - 18:04

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Bra, flytta in i en grotta och vägra dra dit el. Alla prylar går sönder. Oavsett fabrikat, modell, typ. Så är det, för att minoritet letat sig till denna tråd för att disskutera sina problem betyder det inte att alla maskiner är rackel.
Tror t.ex. inte folk som inte har problem öht skriver "jag har faktiskt inga problem alls, vad gnäller ni om?".

Hehe, ledsen om jag var lite barsk men efter 3år inom hemel-butik lär man sig detta. :)

Fotnot, vi har inte haft en enda reklamation på de ps3 vi sålt. Ofta så med Sony, samma gäller egentligen alla deras produktområden (då räknar jag inte in SonyEricsson, diffrent story).

Så sant, trots att det sitter exakt samma komponenter i dom innebär inte detta att alla är exakt likadana utan det kan skilja lite grand emellan dom. Iaf så är det så på en dator, ett minne till exempell kan fungera utan problem vid en viss hastighet medan ett annat minne från samma tillverkare och klockfrekvens inte gör det. Alla som köper mycket hårdvara råkar för eller senare ut för en produkt som är defekt, de som inte gör detta borde spela på Lotto eller liknande=).

Min Ps2 som jag nu ägt i kanske 3 år har jag inte haft några som helst problem med förutom att den ibland har problem med att läsa min Action Replay Max skiva eftersom den inte "tror" att det är en Ps2 skiva. Nätverkskortet jag köpte till den från Siba däremot var defekt (se mitt inlägg ovan) men mitt nya funkar ypperligt. Om ett fåtal raporterar om enstaka insidenter så behöver man nog inte oroa sig så mycket men om till och med utvecklaren går ut med att så är fallet så kan denna oro vara befogad. Sony hade problem i början och det var också därför som dom sköt upp lanseringen i ett år för att få tid att fixa till felen. Microsoft såg detta som en ypperlig chans att hinna sälja miljoner konsoler innan Ps3 ens sålt en enda, detta beslut har haft både sina goda och dåliga sidor för dom. Dom bra var att dom nu fick chansen att "sno" utvecklare från Sony men dom dåliga var att dom släppt en konsol som inte var nogrant testad. Detta har kostat Microsoft flera miljoner kronor men det har också lett till att dom idag har många stora utvecklare till deras konsol.

Redigerat av Jack of all trades, 06 December 2007 - 18:18.

Postad 20 December 2007 - 14:40

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka min maskin.
Jag tror dom har bytt ut den. Jag har för mig att min var kromad vid onoff/eject knappen. den delen som knapparna sitter på alltså.
Nu är den helt svart!
Och så låter den som **** också! Va fan, jag hade en tyst maskin och får tillbaka en som låter :P
Men men..

Postad 20 December 2007 - 18:41

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Jag tror dom har bytt ut den. Jag har för mig att min var kromad vid onoff/eject knappen. den delen som knapparna sitter på alltså.
Nu är den helt svart!
Och så låter den som **** också! Va fan, jag hade en tyst maskin och får tillbaka en som låter :P
Men men..

Ha kvar den över jul sen lämna in den igen. Det är ju inte okej att få tillbaka en högljud konsoll.. Tycker jag iallafall..

Postad 20 December 2007 - 18:42

ez0n
  • ez0n
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Nu är den helt svart!
Men men..

Hmm, borde man inte ha rätt att få en likadan produkt som den man reklamerade? Om de har bytt ut den mot en annan produkt så borde du ha all rätt att överklaga.

Fick byta min PS3 två gånger innan jag fick en som inte gick upp i fläktvarv direkt.

Postad 26 December 2007 - 00:51

Riff
  • Riff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Bumpar denna.

Samma sak har hänt mig nu. Spelen startar inte. Den funkade i 1 månad, och nu fungerar det helt plötsligt inte.

MÅSTE man ringa PLaystation Hotline först, eller kontaktar jag CDON.com (där jag köpte den) direkt?

Postad 26 December 2007 - 00:58

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

MÅSTE man ringa PLaystation Hotline först, eller kontaktar jag CDON.com (där jag köpte den) direkt?

Stället där du köpt den ifrån dvs CDON.

Redigerat av Unregistered28641812, 26 December 2007 - 01:00.

Postad 30 January 2008 - 10:31

Unregistereda41465ce
  • Unregistereda41465ce
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej

Tycker det är märkligt att inte Sony uppmärksammar detta. Har talat med flera butiker i Umeå och alla känner till felet med läsare som slutar fungera. Jag har dessutom 4 polare här som fått problem med detta ! Så det kan knappast vara ett lite problem.

/M

Postad 19 June 2009 - 19:19

creev80
  • creev80
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hej
Har läst lite angående era problem med PS3:an. Har samma problem. Filmer är inga problem men spelen syns inte i spelmenyn helt enkelt. Det går därför inte att starta något spel! Läste om någon som hade samma problem. Han lyckades att spela sina spel genom att ladda speldemon och då av någon anledning poppade spelet upp i menyn som de ska. Men att behöva ladda ner ett demo varje gång man ska spela suger ju älg-mule.
Någon som fixat ett problem som detta på ett annat sätt förutom att lämna in sin PS3:a?

Postad 20 June 2009 - 16:15

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hej
Har läst lite angående era problem med PS3:an. Har samma problem. Filmer är inga problem men spelen syns inte i spelmenyn helt enkelt. Det går därför inte att starta något spel! Läste om någon som hade samma problem. Han lyckades att spela sina spel genom att ladda speldemon och då av någon anledning poppade spelet upp i menyn som de ska. Men att behöva ladda ner ett demo varje gång man ska spela suger ju älg-mule.
Någon som fixat ett problem som detta på ett annat sätt förutom att lämna in sin PS3:a?

Detta är en välkänt fel på PS3an och jag har själv haft det. Läser den DVD och CD men inte BR så är blålasern bränd.
Jag köpte en ny lasermodul på ebay och bytte den själv. Funkar finfint och ganska enkelt om man har lite datorbyggarvana. Du blåser dock garantin om du väljer att reparera själv.
Bra guide här:
http://forum.blu-ray...ead.php?t=70948

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.