Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dm600 transponder problem

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 November 2007 - 23:26

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hej, E en noob på dreambox men gick och köpte en DM600PVR. Har lite problem med att få den att låsa på transpondrar i lof/l. Har en switch mellan 2 titanium quad huvuden. Switchen är en high insolation switch. Den har också lite problem att switcha mellan huvuden.

När jag kopplar in min org CD box så får jag in alla CD kanaler. Jag använde även denna box för att "tuna" parabolen till ca 90% signal kvalite.

Jag har provat allt tycker jag. Jag har gemini 4.1 flashen. provat att ställa in eget värde för lof/l, allt mellan 9746-9754 men det ger ingen skillnad tycker jag. Efter varje test har jag gjort en blind scan också. Switchen har jag provat med alla olika typer av digesqc, även toneburst. Jag har även slagit av WLAN samt dect ifall det skulle stört, men ingen skillnad.

Så vad har jag missat att testa? Inte skall det vara så svårt att få den att fungera...

Redigerat av Output, 12 November 2007 - 17:39.

Postad 18 November 2007 - 21:32

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Har testat lite mer nu. bytt digeqc switch till en 1.0. provat flera images, bland annat några från dream själva. Ingen skillnand. Samma problem med att byta från lnb 0 till 1 samt inga lås på några lof/h. detta problem finns på båda lnb. Eftersom orginal CD boxen fungerar smärtfritt så är min enda slutsats att det är något fel på dreamboxen...

Postad 30 November 2007 - 09:06

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag har nu fått en ny tuner i min box, men samma problem... Jag undrar ifall någon kan rekommendera en diseqc switch for 2/1 eftersom jag nu tror att alla som jag provat varit inkompatibla med dreamboxen. Jag har provat en high insulation switch med 1.0 diseqc från expert samt en high insulation från satpro.se. Samma resultat med båda. i helgen kommer jag att koppla bort switchen så att jag kan använda dreamboxen för thor iaf.

Postad 21 December 2007 - 12:08

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Efter mycket sökande verkar det vara Spaun SUR211F som gäller. Har nu en sådan men den går att ställa in i 3 lägen.
1. Uncommitted switch
2. DiSeqc command "Position", eller analog toneburst
3. DiSeqc command "option", utan analog toneburst

Jag vet att alternativ 1 är fel, men vilket är sen bäst att använda?

Postad 27 January 2008 - 09:52

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag har oxå problem med min DM600, Just Sat med sirius 5.0 E får jag ine till. Den visar hela tiden SNR 65 % men byter jag tillbaka till min gamle DM500 så får jag 93 % Testar en Blindscan men då säger den inga transpondrar!
När jag skall göra en automatiskt transpondersökning så funkar det ibland, en gång har det varit så att sirius 5.0E funkade men inte Thor 1.0W. Får inte in bägge samtidtigt. Har även testat en annan Disque switch.

Har jämnfört båda men hittar inget speciellt.

Postad 27 January 2008 - 10:06

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Känner igen det där. Höll på att bli galen på min nya Dm 600, testade flera img. både Pli o Gemini, men ingen skillnad.
Testade att koppla antennkabeln mot min Dm 7025:a oxå och hade perfekt funktion, ca 90 dB signastyrka o 0 i Ber.
Men på 600:an funkade det inte.
Bytte då diseqc till en 2.0.
Bytte LNB till Titanium 0,2 dB.
Till sist tog jag isär mottagaren och lossade tunern.
Satte tillbaka den i mottagaren och testade igen sen. Då funkade det....

Har nu över 90 dB i signalstyrka, och det funkar skapligt.
Nån gång har mottagaren haft problem att få diseqc-switchen att växla., men har man zappat vidare så har det funkat sen.

Det är nåt skumt med 600:an, diseqc-switchar och åtminstonde de img som finns nu. Har läst om många fler som haft liknande problem.

Postad 28 January 2008 - 23:31

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Efter mycket sökande verkar det vara Spaun SUR211F som gäller. Har nu en sådan men den går att ställa in i 3 lägen.
1. Uncommitted switch
2. DiSeqc command "Position", eller analog toneburst
3. DiSeqc command "option", utan analog toneburst

Jag vet att alternativ 1 är fel, men vilket är sen bäst att använda?

Varför skulle alt 1 vara fel? Klart att du kan köra den som en Uncomitted,Välj ej standardkonfig i 600 och kör vidare med DiSEqC 1,1.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.