Mer info, filmer mm> http://www.gametrail.../game/3206.html
Någon som har någon mer rolig info?
/R
Redigerat av robber, 23 November 2007 - 11:25.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 12 November 2007 - 09:11
Verkar bli ett riktigt ballt spel. Grafiken och känslan tycker jag påminner rätt mycket om R6 Vegas? Danskarna som tidigare gjort Freedom fighters och Hitman ligger bakom detta. Klassiska tjuv och polis (katt & råtta) leken. Går delvis ut på att råna banker samla pengar till utrustning. Läst till mig att om man dödar en lagkamrat så får man dennes pengar, dock kommer denna tillbaka in i spelet fast då som polis
Mer info, filmer mm> http://www.gametrail.../game/3206.html Någon som har någon mer rolig info? /R Redigerat av robber, 23 November 2007 - 11:25. Postad 12 November 2007 - 13:37
Officiella sidan> http://www.kaneandlynch.com/
Postad 12 November 2007 - 14:27
Jag tycker att dom senaste filmerna från detta spel inte har varit särskilt imponerande, grafiken ser tråkig och dålig ut och gameplayet ser väldigt stelt ut.
Jag köper Mass Effect som kommer ut dagen innan istället och detta spel kanske införskaffas om recensionerna är väldigt positiva eller när det hamnar i rea-lådan. Redigerat av derpious, 12 November 2007 - 14:27. Postad 12 November 2007 - 15:02
Måste tyvärr hålla med. Såg recensionen inatt på gameplayer tv. Det såg inte speciellt imponerande ut när de spelade det i studion. Han som recenserade spelet gav det 6/10 och sa att när det var bra så var det ruggigt bra men det var bra alltför sällan. Storyn började bra men förstördes en bit in sa han också. Blev inte speciellt sugen på det jag såg heller om jag ska vara ärlig. Väntar in fler recensioner innan jag bestämmer mig helt dock. Postad 12 November 2007 - 15:20
Nej!
Hade hoppas mycket på detta spel nu Någe annat som ni kan rekomendera till en xbox n00b? /R Postad 12 November 2007 - 15:27
Håller med om grafiken men hade hoppas på att storyn och iden skulle väga upp det.
Vart ser man detta Gameplayer tv? Någe som sänds på nätet? /R Postad 12 November 2007 - 15:35
R6: Vegas är en av dom bästa realistiska shooters på 360, det och GRAW 2 är antagligen dom två bästa i genrer taktiskt shooter.
Postad 12 November 2007 - 16:38
Det vet jag inte dock. Co-op i onlineläge vet jag att det är. Vet inget om offline tyvärr. orka splitscreen? /R Redigerat av robber, 12 November 2007 - 16:41. Postad 12 November 2007 - 16:56
Det sänds på Tv400. En kanal som jag börjat gilla mer och mer faktiskt. Gameplayer tv och tv om tv är riktigt underhållande. Edit: Bröt jag mot någon regel om reklam nu så tar jag gärna en muntlig tillsägelse i tråden Zoiler. Du vet att jag egentligen är en riktig ängel. Redigerat av Unregistered96c62822, 12 November 2007 - 16:58. Postad 12 November 2007 - 17:50
Ahh oki, tack för den inputen. Kollar aldrig svensk tv. /R Postad 12 November 2007 - 17:53
http://gameplayer.se...YOU]?video=8341 där kan likasinnade kolla avsnittet
Edit: Var ingen sågning tycker jag. Kanske lite besviken men ingen sågning. Väntar med spänning på recentionen Redigerat av robber, 12 November 2007 - 18:14. Postad 12 November 2007 - 17:57 Haha, nejdå Postad 12 November 2007 - 18:59
Verkar som det är lite förvirring, och eftersom jag varit intresserad av detta spel under en lång tid så kan jag ta en liten snabb genomgång av vad det är (ifall ingen misstycker). Singleplayer: Du får rollen som Kane. En man vars liv gick i spillror när hans 3åriga son skjöt ihjäl sig själv med Kanes pistol. Efter att hans fru lämnat han och allt gått utför så går Kane med i den illegala organisationen "The 7". The 7 består utav råbarkade legosoldater, och i några år går allt fullkomligt perfekt för dem. Men ett uppdrag i Venusuela går käpprätt åt ****. Kane hamnar ensam med bytet och tror att han är den enda överlevaren. Han flyr tillbaka till USA, där han råkar bli gripen och dömd till döden för alla sina illdåd i The 7. I fångtransporten till avrättningen finns en annan man, Lynch. Lynch vaknade en dag upp och fann sin fru brutalt mördad brevid honom i sängen, han har fått diagnosen svår schizofreni och går på kraftiga mediciner, även han ska bli avrättad denna dag. Efter ett tag så blir fångtransporten prejad, några män hjälper Kane och Lynch att fly, men det visar sig att dessa män tillhör The 7. Alla dog inte i Venusuela, och nu är dem skapligt förbannade på Kane. Han får ett ultimatum, antingen så dödar dem honom, hans fru och dotter. Eller så skaffar Kane tillbaka alla pengarna och hans fru och dotter för leva (Kane kommer fortfarande att bli dödad). Lynch som råkar vara på fel plats vid fel tillfälle får i uppdrag att hänga med Kane och se till så han inte försöker fly. Man ser hela spelet ur 3e persons vy och hela spelstilen är som den i Freedom Fighters. Man kan köra igenom hela storyn med en kompis. Kompisen får rollen som Lynch vilket medför lite extra story och mindra trevliga saker (eller vad sägs som att alla civilister helt plötsligt ser ut som poliser?). Dett går dock enbart att göra med splitscreen, ingen online Co-Op Multiplayer: Multiplayer delen heter Fragile Alliance och är ett ganska nytt consept. Det börjar med att alla är rånare som ska sammarbeta för att råna en bank (kan vara fler ställen, inte så mycket har visats upp). Inne i banken finns NPCs i form av vakter, civila och banktjänstemän. Men när skotten börjar hagla så kallas SWAT in. Ifall alla lyckas ta pengar och fly (och överleva) så delas pengarna lika på alla. Det intresanta i det hela är att man kanske inte vill dela med sig av bytet. Så du kan närsom helst skjuta en av dina lagkamrater i ryggen och ta hans pengar och försöka fly, undkommer du så får du behålla allt du tagit själv. Men du blir även klassificerad som Traitor, det betyder att alla rånarna kan döda dig utan att själva bli traitors och den som dödar dig får en lite belöning. Stackarn som du sköt i ryggen återspawnas som en SWAT. Hans uppgift är då att stoppa rånarna från att komma undan med bytet. Han får även en liten belöning ifall han lyckas få ut hämd på killen som dödade honom. Poliserna får även 10% Finders Fee ifall dem plockar upp pengar som rånarna har tappat. (Hitta $1000 = $100 i det egna kontot) Dör du som polis hamnar du i Spectator Mode. Så det gäller att roffa åt sig så mycket pengar som möjligt samtidigt som man håller ett öga på partnern (därav namnet Fragile Alliance). Ytterligare en liten sak är att man inte har några väskor, utan rånarna plockar på sig pengarna innan för kläderna. Det medför att dem inte tar lika mycket skada utav skott, men dem även tappar lite pengar ifall nån skjuter på dem. Så tycker du att dein kompis har lite för mycket så kan du skjuta honom lite grann i armen och sno en del av hans byte. Vinnaren blir den som fått tag på mest pengar, och som ni förstått finns det flera vägar dit. Mellan omgångarna så kan man spendera en del av sitt byte på lite vapen och skydds uppgraderingar til nästa rånförsök. Och ifall du blev Traitor under förra omgången så kommer du böra en helsvart skjorta. Vilket gör att dina medspelare ser vem dem ska hålla ett extra öga på... Det var det hela lite kort. Finns många fler små saker som gör spelet mer intresant, kolla Eidos videos för mer info. Trailers i HD: Jenny on Kane Lynch on Kane Kane on Kane Finns gameplay videos på Gametrailers.com ________________________________________________________________________________ Visst, spelet kanske inte är lika tekniskt snyggt som Crysis. Men det som trollbinder mig är atmosfären, storyn och stilen. Ett mörkt och tungt kriminal drama. Redigerat av RageW, 12 November 2007 - 19:05. Postad 12 November 2007 - 19:11 Men hallå! Då är det väl klart jag ska köpa det Men vad menar du med att alla civila ser ut som poliser? Varför skulle de göra något sådant? Menar du "mindre" trevliga saker eller "andra" trevliga saker? Tycker du det är negativt eller positivt? Tack för infon btw. Postad 12 November 2007 - 19:30
Mitt under ett uppdrag så kan Lynch få ett psykist anfall. I singleplayer resulterar det i att han blir övermodig och går amok med sitt hagel gevär (som han för övrigt aldrig lämnar ifrån sig). I Co-Op så får spelaren som kontrollerar Lynch en lite förvrängd syn och alla civila ser ut som poliser. Vilket inte är så bra när ni försöker fly från hela Tokyos polisstyrka under rusnings tid. (Den banan är baserad på filmen Heat, så ifall du sett den förstår du nog)
No prob En lite extra sak är att när Kane (eller Lynch i Co-Op) är nära att dö så får dem flashbacks. Vilket gör att du får lite bakgrunds story när allt går åt pipan. Postad 13 November 2007 - 08:20
RageW> Bra där! Nu har jag mycket mer kött på benen. Verkar bli ett spel som verkligen är värt att kolla närmare på.
/R Postad 13 November 2007 - 13:22
För att klargöra angående Co-op läget i Kane & Lynch.
Det är enbart off-line Co-op. Jag tänker inte säga mer om spelet i o m jag jobbat på det så ni får skapa er en egen bild av det. Det enda jag kan säga är att pröva det innan ni bildar er en uppfattning. Det verkar som Kane & Lynch har väldigt blandade reaktioner. Det finns dom som inte alls gillar det och dom som gillar det skarpt. Så som det brukar vara med våra spel (Hitman) Postad 13 November 2007 - 13:23
Min uppfattning av detta spelet är att det kanske inte är ett tekniskt underverk, men att storyn kommer väga upp det. Det, samt lite innovativt tänkande just när det gäller Co-Op i kampanjläget, verkar bli något riktigt bra.
Postad 13 November 2007 - 13:32
basselito> oki skoj! Vill dock provspel ainnan jag köper det.
Snudge> Precis är Wii syndrom över det hela. Kass grafik men "känsla" som alla i Wii-sekten kallar det. /R Redigerat av robber, 13 November 2007 - 14:16. Postad 13 November 2007 - 14:20
En review ligger upp på CVG. 8/10
http://www.computera...e.php?id=175473 Edit: Såg precis att det var PS3-versionen som var betygsatt. Redigerat av iohan, 13 November 2007 - 14:40. Postad 13 November 2007 - 19:08
Läste Gamereactor idag, nya nr. De gav K&L en 4 av 10.
Redigerat av Outrage, 13 November 2007 - 20:31. Postad 13 November 2007 - 19:43
GR utnämde GoW till "årets spel"... Postad 13 November 2007 - 20:23
Av 5 då eller? Säger inte så mycket annars om jag inte vet vad deras skala är Postad 13 November 2007 - 21:39
Äh, Gamereactor Shamereactor. Co-op får inte missas. Jag står ju t o m ut med Eragon co-op
Edit: EGM Kane and Lynch: 7.5, 7, 7 Redigerat av Zoiler, 13 November 2007 - 21:45. Postad 14 November 2007 - 12:23
Exakt vad jag väntade mig efter att ha sett spelet i gameplayer tv. Kane and lynch är stor besvikelse för mig, hade väntat mycket mer från det här spelet.
Redigerat av Unregistered96c62822, 14 November 2007 - 12:27. Postad 14 November 2007 - 12:53
många spel som blivit stora besvikelser.För mig var den stora besvikelsen Jericho, trodde det skulle vara mer skräck i det spelet men det handlade bara om en sak (som 98% av alla xbox 360 spel handlar om idag) och det var att skjuta skjuta skjuta, machinegun, pistol, pang pang pang.
Postad 14 November 2007 - 13:46
Läst Gamereactor nu och det ser inte ljust ut för K&L för min del. Vill provspela innan köp. Köpa ett buggigt halvtaskigt spel med kass grafik till fullpris känns lite så där va?
Det intrycket jag har nu iaf innan jag spelat det. /R Postad 14 November 2007 - 19:05
I min mening, nej. Saxat från ett annat forum där vi diskuterade GoW: Trailers man såg några månader innan releasen var jätte intresanta. Men en sån 5 minuter trailer innehåller mer story än hela spelet Sen så är GoW mestadels grafik, fysiken är inget vidare (eller ska ett Locust lik flyga upp 5 meter när man springer över det?) Personligen tycker jag GoW är Sagan om de Två Tornen med maskingevär. Slakta en massa Uruk-Hai, plus lite Orcher då och då. När du väll fått ner en fiende på marken så måste du göra en nådastöt. Sen möter man det stora BergsTrollet utav kvinligt kön, dum i huvudet men stark. Glöm inte sen Vidundret Från Vattnet som enbart kan skadas i munnen... Gears of War: Fyra nyanser utav grått.
Är det bara bara jag som prioterar spel så här? 1. Story 2. Underhållning ( i stil med spelglädje alá Super Mario, Battlefield mm...) ... ... ... ?. Grafik Sen finns narturligvis undantag, som Boiling Point, vilket jag knappt vet nått om pga buggarna som hindrade mig från att komma någon vart... Postad 15 November 2007 - 08:41
För mig är storyn oväsentlig då jag väldigt sällan bryr mig om den iaf (undantag tex Shenmue).
Men annars så är nog grafik och spelkänsla viktigast. Däremot håller jag inte med om att GOW borde vara GOTY men jag förstår att det kan bli (blivit?) det, Postad 15 November 2007 - 09:42
RageW> Jag håller delvis med dig. Dock vill jag inte lägga massa pengar på ett spel med en gammal motor och som har "massa" buggar. Känns som de redan fått in pengar för motorn och nu släpper denna "missionpack" med multiplayer och annan story. Lite som CS till HF. Jag personligen vill ha ut så mycket av mitt köp när det kostar 600kr att jag är rätt kräsen och vill inte köpa någe skåpmat. Grafik kommer inte först utan spelkänsla och story. Dock tycker jag att man kan kräva bra grafik med ett Xbox 360 lr PS3. Vill man ha kass grafik och "känsla" kan man köpa ett Wii
/R Postad 15 November 2007 - 10:23
Av ren nyfikenhet. När ni säger kass grafik är det för det tekniskt sett inte är speciellt imponerande eller är det för det rent artistiskt inte ser bra ut? Vad jag menar är att spel som ansågs vara snygga på PS2:n nu plötsligt inte är snygga längre för det inte tekniskt håller samma kvalité som det man ser nu? Jag själv upplever Kane & Lynch's grafik kvalité som "aged" men inte kasst.
Sen det där med att spelet skulle vara buggigt. Jag har sett en del video reviews inklusiv gamespots och jag får inte intrycket att spelet är buggigt. Snarare att en del moment är inte så bra genomförda rent design-mässigt. Som t ex coversystemet. Som ni vet så jobbade jag på spelet och jag vill gärna veta rent undersöknings mässigt. Redigerat av basselito, 15 November 2007 - 10:24. Postad 15 November 2007 - 10:37
Jag baserar allt på de klipp och test jag sett som är ett gäng. Har dock inte spelat det själv än så man ska ta detta med ett skåp salt nu. Dock ser jag inte dig som opartisk då du jobbat med spelet, då menar jag inget illa eller att spelet skulle suga bara för att du säger att det inte gör det. Känns som jag suktat på detta länge pga haypen det haft mm. Du har inte möjlighet att skicka ett ex så man kan provspela? /R Postad 15 November 2007 - 11:16
Kan dock förstå man inte kan ta mig som opartisk men jag är känd här på jobbet för att vara ganska självkritisk. Ibland för självkritisk.
Själv tycker jag det är ett 7.5 spel. Redigerat av basselito, 15 November 2007 - 11:19. Postad 15 November 2007 - 11:16
Gametrailers 8/10
“Other than the inferior graphics, this is what next gen was built for; games that try something new, but like Hitman, this game will be hated by many and loved by many. Anyone who enjoys movies like Heat or Dog Day Afternoon will love this game because it captures both the tension and th unsurmountable odds bankrobbers face when trying to make with the money. This game IS a heist; the inaccurate gun controls are the tensionfelt by the character and the sloppiness of the gameplay is what bank shootouts would be like. The things we see as problems when it comes to this game only help capture the reality it is trying to portray; this is a next gen game; "mediocre"? more like misundertood.” Som sagt...delade meningar om spelet. Postad 15 November 2007 - 11:24
Basselito> suger var ett "figure of speach" Svårt detta
/R Postad 15 November 2007 - 15:51 Ouch "Precis som Hitman". Man kan tro att ni går in för att göra ett hata/älska spel Själv tycker jag grafiken ser lite föråldrad ut, men den gör sitt jobb. Det är väl inget annat att förvänta sig när man sitter på en modifierad motor som användes till förra generationens Hitman och Freedom Fighters (dock var den riktigt snygg då). Jag är säker på att ni byter till nästa Hitman a k a det riktiga currentgen Hitman. Postad 15 November 2007 - 19:15
Jag ser det där som väldigt positivt, i min smak. Jag älskar Fahrenheit, och det fick inte direkt höga betyg. Och nu sitter jag här med CE utav Assassins' Creed. Men min kexbox blev hämtad igår Fin figur iafall... Postad 17 November 2007 - 14:16
Jo trodde också mer på Jericho speciellt efter Clive Barkers Undying.... Det som var jobbigt i detta är att man träffar inte alltid där man siktar. Kulorna spretar åt alla håll... realistiskt till en gräns men man borde träffa om man "duttar" med vapnet tycker jag iaf. Blir bara frustrerad... Redigerat av platinum, 17 November 2007 - 14:18. Postad 17 November 2007 - 18:07 1. Underhållning 2. Story 3. Grafik Postad 18 November 2007 - 09:58 Även om det kan variera från spel till spel så skulle jag säga att min prioriterings lista hade sett likadan ut. Postad 20 November 2007 - 13:20
Har nu fått mitt ex till den andra konsollen, och jag är ändå positivt överaskad. Efter lite halvkassa betyg, förväntade jag mig ett riktigt skitspel. Dock är storyn stark. Grafiken är lite förlegad, men inget jag tänker på. Ljudet är suveränt. Allt är dessutom uppdelat i korta intensiva kapitel, så det är inte så långt att börja om, om man dör. Inget toppspel, men värt pengarna och 7.5-8 av 10 i betyg av mig.
Postad 20 November 2007 - 13:48 Kul och höra! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |