Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vintern kommer

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2007 - 11:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
som vi alla vet börjar det bli riktigt kallt utomhus nu. och väldigt många av oss har säkert en mp3spelare som vi använder oss av ibland när vi är ute. den är oftast skyddad i nån ficka, medans hörlurarna kanske är öppet sårbara.

så, hur är det egentligen med hörlurarna? pallar dom kyla bra eller ska man helst skydda dom? just nu använder jag ett par sennheiser cx300, och har mössa på också, så själva pluggarna skyddas. hur är det med sladden?
och om jag nu inom kort kommer inhandla ett par creysyn cs-hp600, hur kommer det bli med dessa? nåt man kan använda utomhus eller nåt man helst ska undvika? vill inte gärna ha ett par hörlurar som knasar bara för att det blivit kallt ute >.<

Postad 28 November 2007 - 12:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
finns här verkligen ingen som kan upplysa en? jag tvivlar starkt på att alla här skulle vara lika okunniga som mig vad gäller det här :)

Postad 01 December 2007 - 00:31

zoffmann
  • zoffmann
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Du visar fingret åt folket och sedan ska vi svara ? (se din ikon) :D

På Cresyn HP-600 förpackningen står inget angivet om temperatur.
Det verkar om det är någorlunda normala förhållanden kan man gå ut med dem.

en ärlig fråga:
Ska du gå ut på -35 grader, ta en skön promenad och lyssna på musik ?
:P

Postad 01 December 2007 - 03:20

Koffe_WhatTheFuckHiFi
  • Koffe_WhatTheFuckHiFi
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hmm... En sluten lur. Borde inte vara något som helst problem. Värmen från din kropp borde ge den en bra arbets temp. Personligen skulle jag oroa mej mer för väta och nederbörd... en igen... en sluten lura "skall" klara det. Jag kör mina AKG 518 DJ i regn utan problem.

Sen är det ju det där med priset... för 400 sek har man råd att chansa lite... eller hur? :-)

Postad 01 December 2007 - 15:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
zoffman, jag visar inte er fingret :P :lol:. jag visar... nån annan fingret XP
men det är alltså individuellt vad gäller lurarna?
och nja, 35 grader är väl kanske att ta i ;D. men jyckarna måste ut varje dag, och det kan juh krypa ner runt -20 iallafall. där går nog min lägre smärtgräns också :D

koffe, okej så det borde alltså inte vara några problem alls då. bra att veta =). och visst, om man inte vore en fattig student som bränner sina pengar på julklappar och film just nu så vore det inga problem att chansa ;D.

tack för svaren =)

Postad 01 December 2007 - 16:54

Koffe_WhatTheFuckHiFi
  • Koffe_WhatTheFuckHiFi
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jorå. Jag vet hur det är att vara utan pengar. Det jag menar är - om man loosar 400 är inte livet över. Sur sa räven, sen går man vidare. :-)

Postad 05 December 2007 - 18:22

zoffmann
  • zoffmann
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
mitt råd till dig: köp ett par billiga öronproppar när du ska ut, kostar ca 100:- blir det skadan på lurarna spelar inte större roll.

Kolla här:

lite bättre är de här, sådana har jag - inte full bass men fungerar:

Postad 06 December 2007 - 03:17

Unregistered1392
  • Unregistered1392
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Gör såhär: Glöm din frågeställning och kör den lur du har råd med och som passar din musik bäst. Utsätt den för den kyla som råder i dina trakter när du använder den. Väta och annat är en annan sak, men det hör till sunt förnuft! Skulle den gå sönder pga av kölden så ersätter jag dig personligen. Hur låter det? :)

Enjoy your walks.

Postad 26 January 2011 - 10:54

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Bumpar tråden då jag är rätt less att inte kunna lyssna på musik när kylan rullar in igen över landet. Jag använder oftast Sony D33, Koss Plug eller Shure e2c när vädret tillåter, men ha slutna lurar över mössan går bort då funktionaliteten och ljudkvaliteten sjunker till värdelös, och Plug går inte att ha under mössan då de sticker ut för långt, och Shure är rätt meckiga att slita av och på - lättja4life! :P

Är det någon som testat Tooks hörlursmössa? Vore ju rätt lätt lösning på mitt problem.

Postad 26 January 2011 - 16:52

BuFFys
  • BuFFys
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
jag skulle varmt rekommendera ett par Grado/Alessandro, använde mina MS-1 föra vinter som öronmuffar när jag cykla! (och hade musik på), använde dem inte i regn, men är det minus så regnar det inte så ofta! men de klara iaf lite snöoväder!

Postad 26 January 2011 - 18:04

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

och Plug går inte att ha under mössan då de sticker ut för långt,

Konstigt, använder The Plug med mössa och har inga problem. Har du provat med de mindre plupparna om du inte kan få in dom längre?

Postad 06 February 2011 - 10:51

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Konstigt, använder The Plug med mössa och har inga problem. Har du provat med de mindre plupparna om du inte kan få in dom längre?

Antar att mina öron inte är som alla andras ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.