Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Touch Dual?

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Dual P5500 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8.249998 (3) Inga priser

Postad 13 November 2007 - 09:14

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Hej,
Har funderat på att införskaffa HTC Touch Dual.
Är det någon som har den redan?
Vad tycker ni isåfall om den?
Den verkar riktigt trevlig eftersom den har ett vanligt tangentbord som komplement till touch-skärmen.
Detta borde innebära att det är lätt att använda telefonfunktionerna, typ ringa nummer som inte finns i adressboken mm.

Hur är skärmen i solljus?
Snabbhet? Den har ju samma processor som TYTn II.
Känsla? Den är ju avsevärt smidigare och lättare än TYTn II
Andra aspekter??

Postad 06 December 2007 - 17:08

jocef
  • jocef
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på en touch dual. Ingen som har en som kan recensera lite??

Postad 07 December 2007 - 12:19

hass
  • hass
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en Touch Dual - den ska komma på måndag fick nu uppdaterad leveransdatum - den är på väg mot mig så jag borde kunna hämta ut den imorgon (onsdag). Jag skriver något om den så fort jag har testat under en hel dag.

Redigerat av hass, 11 December 2007 - 10:48.

Postad 07 December 2007 - 13:11

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en Touch Dual - den ska komma på måndag. Jag kan skriva något om den nästa vecka om ni är intresserade.

återkom gärna med vad du tycker om den, helst så snart som möjligt

Postad 10 December 2007 - 10:23

lajnes
  • lajnes
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
jag fick min i fredags, känns bra! gott med 3G, snabb processor och snart får jag även ett micro sdhc 8gb att trycka in!

sync till mail/kalender/kontakter gick smidigt!

Postad 11 December 2007 - 23:16

hass
  • hass
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fick precis min HTC Touch Dual idag. Kom igång ganska fort. I och med att den är smalare än den gamla Touch så känns det mer än 1mm tjockare. Men den är inte så mycket större än min gamla K610i som ni ser i den bifogade bilden.

Allting känns gedigen (t.o.m. pennorna är metall) och Touch-flow gränssnittet tar inte lång tid att vänja sig vid. Den enda negativt som jag kan komma på är att jag hade lite problem i början att få upp Touch-flow-kuben utan att öppna telefonen samtidigt. Men nu verkar jag har kontroll på det också.

Jag hade även lite problem att få igång Active Sync på min dator. Den kopierade inte mina kontakter från Outlook (2007) - jag antog att detta var pga att min PC (Windows + Outlook + Active Sync) är på Engelska men telefonen är på Svenska så jag installerade om Active Sync men istället valde den Svenska versionen. Då gick allt som det ska och nu har jag alla kontakter i telefonen :P

För att svara Klps frågor:

1. Superlätt att ringa - bara öppna telefonen och trycka på tangenterna precis som en vanlig telefon.
2. Sol? Känns bara mörkt här - återkommer på sommaren!
3. Lika snabbt som min IPaq pocket pc.
4. MYCKET lättare än TyTn II
5. Jag gillar väderprognosen på HTCs startsida!
6. Jag gillar HTCs automatiskt setup program!
7. Jag ÄLSKAR Touch-flow!

Har ni fler frågor är ni välkomna att höra av er igen!

Bifogad fil(er)

Redigerat av hass, 11 December 2007 - 23:17.

Postad 14 December 2007 - 20:17

Unregistered6568df06
  • Unregistered6568df06
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har en kort fundering och det är ifall du testat att köra skype i telefonen?

Postad 21 December 2007 - 14:13

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Har ni som har denna provat med GPS?

Hur fungerar det och vad använder ni för program i denna?

Skillnader från crouise? den verkar ju ha fler funktioner som radio och wlan. Synd bara att den inte har
den knappsats som dual har...

Hade varit läckert med crouise i dual utförande. Tycker dual är snyggare!

Redigerat av Joopy, 21 December 2007 - 14:16.

Postad 29 December 2007 - 22:43

Soviac
  • Soviac
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Sitter också och funderar dock mellan HTC Touch och Touch Dual, den första är ju dock 1000kr billigare men saknar 3G som kan vara en riktigt fin feature. ;)
Hur som helst stod det att den saknade "trådlöst nätverk", någon som kan bekräfta om detta stämmer? Man vill ju koppla upp sig på fria nät, eller iaf som en rolig grej. Jag vet inte hur de fungerar via 3G? Kanske inte gör någon skillnad? Sen också om de går att fixa in något GPS program? Om de nu fungerar, någon som har eller testat kanske kan bekräfta detta också tro? :D

Postad 07 January 2008 - 14:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Synd att det bara är en 2MP kamera, annars hade detta varit ett hett alternativ som jobbtelefon :D

Postad 07 January 2008 - 21:57

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hur är den att skriva på, via knappsatsen alltså?

Postad 08 January 2008 - 13:32

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Sitter också och funderar dock mellan HTC Touch och Touch Dual, den första är ju dock 1000kr billigare men saknar 3G som kan vara en riktigt fin feature. :)
Hur som helst stod det att den saknade "trådlöst nätverk", någon som kan bekräfta om detta stämmer? Man vill ju koppla upp sig på fria nät, eller iaf som en rolig grej. Jag vet inte hur de fungerar via 3G? Kanske inte gör någon skillnad? Sen också om de går att fixa in något GPS program? Om de nu fungerar, någon som har eller testat kanske kan bekräfta detta också tro? :D

Den har inte Wlan, ang. GPS så finns det flera olika som fungerar med Windows Mobile, själv kör jag TomTom.

Postad 10 January 2008 - 22:28

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Sitter också och funderar dock mellan HTC Touch och Touch Dual, den första är ju dock 1000kr billigare men saknar 3G som kan vara en riktigt fin feature. :D
Hur som helst stod det att den saknade "trådlöst nätverk", någon som kan bekräfta om detta stämmer? Man vill ju koppla upp sig på fria nät, eller iaf som en rolig grej. Jag vet inte hur de fungerar via 3G? Kanske inte gör någon skillnad? Sen också om de går att fixa in något GPS program? Om de nu fungerar, någon som har eller testat kanske kan bekräfta detta också tro? :P

Den har inte Wlan, ang. GPS så finns det flera olika som fungerar med Windows Mobile, själv kör jag TomTom.

inte W-lan alltså, då gick den här telefonen bort. Allt annat har den ju. Och Touch saknar 3g, typiskt.

Postad 18 January 2008 - 15:56

jocef
  • jocef
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har jag införskaffat mig en touch dual. Kan bara säga att jag är riktigt nöjd med telefonen.

Är det någon som vet om det finns en adapter så jag kan använda mina egna hörlurar istället för htc hörlurarna?

Jag svarar mig själv. Hittade http://www.dustin.se...odID=5010124807

Postad 20 January 2008 - 16:05

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Nu har jag införskaffat mig en touch dual. Kan bara säga att jag är riktigt nöjd med telefonen.

Är det någon som vet om det finns en adapter så jag kan använda mina egna hörlurar istället för htc hörlurarna?

Jag svarar mig själv. Hittade http://www.dustin.se...odID=5010124807

Jag köpte en också direkt när jag såg att Tre sålde dom till bra pris. Och inte ett spår av Tre i eller på telefonen. Nöjd än så länge med den, tar ett tag att lära sig bara.

Återkom gärna när du testat adaptern.

Postad 11 March 2008 - 10:38

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag antar att den är en ENGELSK WM6 på enheten.

Om ni använder knappsatsen funkar dem svenska tecknen då? Å Ö Ä ?

Postad 12 March 2008 - 09:14

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag antar att den är en ENGELSK WM6 på enheten.

Om ni använder knappsatsen funkar dem svenska tecknen då? Å Ö Ä ?

Självklart är allt på svenska och tangentbordet funkar som ett vanligt, ÅÄ ligger på 2.an och Ö på 6.an.

Postad 31 March 2008 - 18:30

FroZe
  • FroZe
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Är nybliven ägare till en Touch Dual och nöjd på alla sätt och vis. Jag saknar dock svensk letter recognizer.
Det var samma sak på Qtek 9100 men till den fanns en patch att dra ned för att få teckenigenkänning på SV.

Någon som hittat motsvarande patch till Dual'en?

mvh
/Froze

Postad 03 April 2008 - 11:55

Unregisteredd028d23b
  • Unregisteredd028d23b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej

Någon som har testat Skype ännu? känns den snabb i menyerna?
Läste att LG KS20 med samma CPU på 400Mhz, bara orkade att chatta i SKYPE, inte ringa. Dock står det att 312Mhz är gränsen för att köra SKYPE. Men DUAL verkade snabb när jag testade den snabbt i butiken.

mvh Adam

Postad 05 April 2008 - 08:06

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Är nybliven ägare till en Touch Dual och nöjd på alla sätt och vis. Jag saknar dock svensk letter recognizer.
Det var samma sak på Qtek 9100 men till den fanns en patch att dra ned för att få teckenigenkänning på SV.

Någon som hittat motsvarande patch till Dual'en?

mvh
/Froze

Vad menar du med det? Har du ett svenskt operativsystem?

Postad 16 May 2008 - 21:50

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag sitter här och skall skaffa ny mobil. Funderar på "htc touch dual" eller "SE G900"
Vad säger ni?

Fördelar med G900.
Mycket bra kamera.
WLAN
FM radio

Nackdelar med G900
Symbian är kass?

Fördelar med HTC
Mycket snabbare

Nackdelar med htc
Kass kamera

Postad 17 May 2008 - 14:11

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Ni som har mobilen vad säger ni om
http://m3.idg.se/2.1022/1.150280

Telefonen verkar inte bra alls..

Postad 17 May 2008 - 16:53

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag sitter här och skall skaffa ny mobil. Funderar på "htc touch dual" eller "SE G900"
Vad säger ni?

Fördelar med G900.
Mycket bra kamera.
WLAN
FM radio

Nackdelar med G900
Symbian är kass?

Fördelar med HTC
Mycket snabbare

Nackdelar med htc
Kass kamera

Det beror ju på vad du prioriterar. Titta på Touch Cruise, det går att göra telefonen mer användarvänlig för fingrarna med tilläggsprogram om du är orolig över tangenter.

Ni som har mobilen vad säger ni om
http://m3.idg.se/2.1022/1.150280

Telefonen verkar inte bra alls..

Det är en vanesak att styra på skärmen. Jag köpte touch dual just för att den hade knappsats, med tilläggsprogram och lite träning vill jag nu ha Touch Cruise som är utan knappar. Men alla tycker ju olika, testa själv.

Redigerat av pettat, 17 May 2008 - 16:57.

Postad 20 May 2008 - 18:20

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hur är den att skriva på, via knappsatsen alltså?

Känns riktigt bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.