http://kotaku.com/ga...ames-321940.php
De första spelen blir Halo, Fahrenheit, Fable, Crimson Skies, Crash Bandicoot: The Wrath Of Cortex och Burnout 3. Priset? 1200 poäng.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 November 2007 - 12:58
Yes då var det dags. Uppdateringen i höst kommer ge oss möjligheten att köpa Xbox 1 spel över Live. Logiskt och trevligt move av MS.
http://kotaku.com/ga...ames-321940.php De första spelen blir Halo, Fahrenheit, Fable, Crimson Skies, Crash Bandicoot: The Wrath Of Cortex och Burnout 3. Priset? 1200 poäng. Postad 13 November 2007 - 13:23
Det är alltså nu det börar bli nödvändigt med större hårddisk. Ett spel eller två är ju inga problem, men om det blir många fyller det snabbt upp. Om man då samtidigt vill ha några demos och kanske ha kvar det där avsnittet av South Park så börjar det bli trångt på hårddisken.
Postad 13 November 2007 - 14:43
Video Marketplace kommer även till Europa (Sverige?) men det var väl iofs rätt väntat. Xbox spel via marketplace blir riktigt najs. Hoppas på Jet Set Radio Future & Psychonauts inom kort!
Postad 13 November 2007 - 15:23
Mmmm... Ny HD....
Nice. Finns ett par Xbox spel som jag hoppade över men som borde vara värda att spela... 1200 poäng är ju snorbilligt dessutom. Vart såg ni att video marketplace skulle komma till Europa? Postad 13 November 2007 - 15:58 Vet inte om jag tycker 1200 är snorbilligt ännu. Ofta man ser spel i Xbox1spel i reabingen för 50 lappen. Men kommer XBLA Xbox1 spel komma med achievements och dylikt så kommer även jag hoppa på ett par som jag missade. Crimson Skies kan jag rekommendera! Betydligt bättre än Blazing Angels och de andra flygspel jag testat 360. Vad jag hört skall det vara riktigt kul i MP också. -lk Postad 13 November 2007 - 16:02
Some of the contents of Microsoft's Fall Update for the 360 are now public knowledge, courtesy of the Official Xbox Mag. Highlight? The 360 gets its very own Virtual Console, with original Xbox games to be added to the Marketplace. The first available games include Halo, Fahrenheit, Fable, Crimson Skies (wonderful!), Crash Bandicoot: The Wrath Of Cortex and Burnout 3. Each of those will set you back 1200 Microsoft points (USD$15). Also confirmed for the update is that Europe will finally be getting the video marketplace. So! December 4's the day. Go circle it in your best red pen. In the meantime, feel free to wonder aloud what else will be in store. And how long it'll be until you can download Jet Set Radio Future. 360 Dashboard update detailed - download Halo! [CVG] Postad 13 November 2007 - 16:16
Innehåller spelen achievements ?
I såna fall kan det ju vara värt att spela igenom första Halo spelet igen, så man förstår handligen i 3an bättre. Postad 13 November 2007 - 17:25 Köper man på Live kostar 1000msp 113 spänn. 1200 blir alltså 135,60 kr. Så det känns väl ganska schysst. Men tex Halo 1 kan man handla på skiva för 99:- + frakt. -lk Postad 13 November 2007 - 17:46
Går det att köra extern hårddisk till xbox?
Isånnafall köper jag nog en sån och varvar mellan datorn och boxen Postad 13 November 2007 - 18:06 Jag kan med rekommendera det Hoppas det. Då blir Lillkille tvungen att köra igenom hela Xboxbiblioteket Postad 13 November 2007 - 19:01
Kul! Nu känns uppgraderingen till Elite som en ännu bättre ide. Undrar hur stor plats spelen kommer att ta upp på HD. Hoppas oxå att det funkar bättre än när man kör gamla lir på 360. Vill ha fullskärm åtminstone.
Postad 13 November 2007 - 21:13 Säg inte så! Tänk om det är fulla 1000p:are!?!. *flås flämt* Jag som precis hittat lite rehab i CoD4 MP som inte har en enda achievement och så släpper dom där här bomben :/Hoppas det. Då blir Lillkille tvungen att köra igenom hela Xboxbiblioteket -lk Postad 13 November 2007 - 21:14 Tyvärr, man kan inte spara MarketPlace downloads på en extern HD. -lk Postad 14 November 2007 - 11:10
![]() Carcassonne för gratis nerladdning i två dygn från den 15:e november. Xbox Live firar fem år. Postad 15 November 2007 - 10:30
Inga achievements i Xbox Originals. Bekräftat av Larry Hryb aka majornelson.
Däremot antyds det att online kommer fungera. Då det inte kommer achievements ser jag i princip ingen mening med att köra gammal skåpmat igen. Finns få Xbox spel som har såpass hållbarhet att de är värda att spela om det inte uppstår nån speltorka på 360 sidan. Speciellt om man redan kört toppspelen från Xbox1 tiden, såsom Halo1, Halo2 etc. -lk Postad 15 November 2007 - 10:53
Det var väntat. Med tanke på att det var buggar och grejer i spelen så känns det som man inte lägger så mycket krut på dessa gamla spel. Kommer nog dock att plocka hem Psychonauts eftersom jag aldrig testade detta spel men annars är jag rätt tveksam. Det är ju achievments som gör spelen värda att spela offline ... nästan iaf. Postad 15 November 2007 - 13:37
Mmm... Tråkigt att det inte finns några achivements...
Dock är jag sugen på att spela Psychonauts då jag helt missade det på Xbox tiden. Att Erik Wolpaw varit med och filat hjälper ju en del för intresset. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |