PM: Hembiobutiken.se + Hemmabio.se = SANT
Postad 14 November 2007 - 21:17
Postad 14 November 2007 - 22:18
Postad 15 November 2007 - 00:54
Måste därmed tacka minhembio.com för att inte vara partiska..
Postad 15 November 2007 - 09:13
Haha, "hembiobutiken.se+minhembio.com = sant" är på sätt och vis sant ändå eftersom grundaren av hembiobutiken.se är, just det, grundaren av minhembio.com.shit, läste "hembiobutiken.se +minhembio.com =sant"... blev sjukt deprimerad och antog att våran underbara community har förlorat fotfästet... men icke... *phew*
"hembiobutiken.se+minhembio.com = sant" låter väl 100 ggr bättre än "aftonbladet+minhembio.com = sant" iaf...
Postad 15 November 2007 - 11:59
shit, läste "hembiobutiken.se +minhembio.com =sant"... blev sjukt deprimerad och antog att våran underbara community har förlorat fotfästet... men icke... *phew*
Vill inte vara sån, men Perra som startade minhembio.com, är samma person som sen startade hembiobutiken.se...
Detta var dock LÄNGE sedan och jag vet inte om han fortfarande har med varken minhembio eller hembiobutiken att göra längre...
Edit. hmmm, man ska läsa HELA tråden innan man svarar, pacman var före...
Redigerat av Dr. Death, 15 November 2007 - 12:01.
Postad 15 November 2007 - 14:13
Perra starta minhembio.com i tidernas begynnelse (those days...
Perra startar sen hembiobutiken.se.
Perra inser att driva forum och butik är apjobbigt - förståligt nog.
Ganska färska Prisjakt.nu köper minhembio.com, mao Perra hoppar av sin egen sajt.
Minhembio.com växer så det knakar, Aftonbladet slantar.
Right? edit: ehh, jo
Kom på en sak, nån mod som läser detta? Det vore ascool om man kunde söka på sig själv bakåt i tiden (kanske går på nått sätt - har inte kollat) och se vad ens första inlägg var. Kan tänka mig att det var typ, "vad är scart, går det att äta?" eller nått.
Redigerat av pacman, 15 November 2007 - 14:42.
Postad 15 November 2007 - 17:03
Kom på en sak, nån mod som läser detta? Det vore ascool om man kunde söka på sig själv bakåt i tiden (kanske går på nått sätt - har inte kollat) och se vad ens första inlägg var. Kan tänka mig att det var typ, "vad är scart, går det att äta?" eller nått.
*skrattar* En ny tråd var ditt första inlägg:
"Comhem = Sk-t?"
https://www.minhembi...?showtopic=8897
På något sätt så känns tråden lika aktuell idag
//Jonas
Postad 15 November 2007 - 18:06
Man tackar. Hur bär man sig år?
Tveksam till att det är mitt första inlägg dock, första tråd kanske? Är lite för mkt diff mellan att jag reggade mig och tråden skrivs. Kanske har det rammlat bort nått "med tiden" kanske?
Och ja, den känns rätt aktuell faktiskt....(trots att jag, såhär snart 6 år senare sitter med Comhem Combo
Redigerat av pacman, 15 November 2007 - 18:07.
Postad 15 November 2007 - 18:14
Tveksam till att det är mitt första inlägg dock, första tråd kanske? Är lite för mkt diff mellan att jag reggade mig och tråden skrivs. Kanske har det rammlat bort nått "med tiden" kanske?
Väldigt OffTopic: Jag upptäckte samma sak med mitt första inlägg som jag kunde hitta. Det var från sommaren 2002 och jag blev medlem rätt så precis ett år innan så det är inte omöjligt att det har försvunnit lite inlägg. Fast det kanske är lika bra det när man tänker efter.
Postad 15 November 2007 - 18:47
Hur bär man sig år?
Finns flera sätt men är du i närheten av ett eget inlägg så kan du göra så här:
Screenshot___2007_11_15___18_33_16.png 20.04K
0 Antal nerladdningar
Screenshot___2007_11_15___18_34_45.png 5.26K
0 Antal nerladdningarDu når även samma sida från din forumprofil och ditt galleri.
Postad 16 November 2007 - 13:28
Hade totalt glömt av det (inte så konstigt med tanke på att det har blivit några tusen inlägg här
Tror inte heller att man får upp sin äldsta post om man har varit med riktigt länge. I så fall skulle min första varit den här (till perra faktiskt):
"Hittade ett stavfel Perra;
...anamorfiks bild på... i rubriken till DVD-forumet."
Från en tråd där han ville att vi skulle rapportera fel i ngn ny version (den andra kanske?) av formumet 2001.
Är gaaaaanska säker på att det inte är min allra första post faktiskt.
Tror att jag faktiskt allra första gången blev medlem för att jag skulle fråga om min dåvarande subwoofer gick att rädda efter att den hade spelats sönder. Det var själva anledningen till att jag reggade mig.
Apropå "scart=mat", pacman, så minns jag att jag i ett annat av mina allra första inlägg gjorde bort mig genom att påstå att det var bättre att köra s-video från en HTPC istället för VGA. Men det är förhoppningsvis preskriberat. Värre saker har jag ju hittat på efter det...
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 16 November 2007 - 13:30.
Postad 16 November 2007 - 14:09
Måste blivit nån miss nånstans dock, vägrar tro att jag höll käft i ett halvår efter jag regga mig.
Jisses vilken nostalgi tripp det blev ändå...som att resa bakåt i tiden ju.
Arioch>>
Vill minnas dina fajter med, vem var det krasse(?), ang 100 hz. Va kanon, fick man sig sin livs första lektion i det här med interlace och progressivt osv. Borde varit runt 2001 det.
Haha, s-video vs VGA var en höjdare. Har själv säkerligen gjort nått liknande - flera gånger. Kan du inte starta en topic där du påstår samma sak igen, I want an argument, please.
Postad 16 November 2007 - 15:00
Allvarligt talat så skulle man kunna ha en tråd där folk i efterhand kan få erkänna när de har haft fel. Oftast brukar ju diskussioner av det slaget mynna ut i ett allmänt "Hrrmmmfff...".
Hade varit rätt kul med en sådan tråd tror jag. Som en bikt nästan.
100Hz-tråden var nog Krasse vs undertecknad ja.
Krasse är faktiskt den som jag har haft mest direkt praktisk nytta av på forumet, tror jag, eftersom han en gång tipsade mig om hur jag kunde kolla ifall alla elementen i mina då nya högtalare var igång eftersom jag misstänkte att basen i den ena inte jobbade riktigt. Det var ngt trick med ett vanligt batteri vill jag minnas.
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 16 November 2007 - 15:04.
Postad 19 November 2007 - 15:47
Men sure, jag hävdar att perra stavat anamorfiks rätt!
Ja visst fasen har man fel ibland, man borde kanske ha en rättprocentmättare kopplad till antal inlägg, vem vet, man kanske skrivit 7000+ lögner.
Postad 20 November 2007 - 23:05
Där finns även de första suktandet efter Highdefinition som var det som gjorde att jag reggade mig på forumet.
Finns även klassiska inlägg som :
Är det inte klassisk bullshit från "folk" som dricker Jolt Cola?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
543 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?