Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem att spela upp .mkv

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 November 2007 - 21:48

Unregistered1a821512
  • Unregistered1a821512
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej

När jag spelar upp .mkv-filer så hörs ljudet före bilden. Ju längre filmen spelas desto större glapp blir det. När jag stoppar filmen och spelar upp så matchas det - men bara för en kort stund, sen uppstår delayen igen.

Jag har testat Media player classic, zoom player, core player, och wmp. Problemet finns i alla program. Använder Matroska codec pack, med haali media splitter ffdshow audio och video decoder, vad nu det innebär.

När jag spelar upp filmer i VLC blir bilden dålig och både ljudet och bilden hackar ofta.

Varför kommer ljudet före bilden egentligen?

Postad 14 November 2007 - 22:26

flaxbuster
  • flaxbuster
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag ligger inne med ungefär samma problem; finns där någon där ute med en lösning?
Försöker spela upp 720p x264, men bilden och ljudet börjar hacka efter ca 1 min. I VLC vill den knappt alls. Kör jag den i MPC fryser bilden till var 5e sekund.

Jag har provat med VLC, MPC, WMP. Använder även jag mig av ffdshow och haali.

Hårdvara:
dual 1.8ghz
2gb ram
gf go 7200
vista ultimate

Vad finns där att göra?

Postad 14 November 2007 - 22:46

Dr. Troll
  • Dr. Troll
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag skulle iaf rekommendera MPC/MPC HC där det finns massa möjligheter till att tweaka med egna inställningar mm. Pilla runt där ett tag och försök att beskriva mer vad det är som går snett; hur beter sig cpu exempelvis, fulll load? används underertexter(subs) osv? Vad används för inställningar under "options -> output" osv.. lycka till

Postad 14 November 2007 - 22:58

Unregistered1a821512
  • Unregistered1a821512
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Laddade ner den nya versionen, ingen skillnad. Media player classic använder 48% av CPUn, totalt används runt 60%. Inga subs används, och inga speciella options.

Jag får en känsla av att det har med datorns prestanda att göra? För bilden hackar, eller mer går i "slow motion" ibland, men inte ljudet.

Å andra sidan så att har jag inte haft det här problemet tidigare...

Postad 14 November 2007 - 23:43

flaxbuster
  • flaxbuster
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har löst mitt nu!

Min lineup:
MPC
(ffdshow) fast 264 avkryssat
haali
coreavc

I MPC ställer du in coreavc som externt filter, anledningen till att det blir bättre med coreavc istället för ffdshow har jag fått förklarat för mig handlar om att coreavc är det enda filter som stöder dual cores i nuläget..
Innan låg jag på 50% på båda om jag minns rätt, nu ligger jag på 70% och det skulle då förklaras genom att i första läget användes bara 1 kärna på 100% men att mitt OS fördelar om, men nu ligger alltså båda på 70% och det flyter på som aldrig förr!

De som är bättre kunniga kan ju rätta mig om jag har fel i det jag skrivit ovan, jag är glad för att det funkar iaf! Hoppas du löser det Cassivs

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.