Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Top Ten Games

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2007 - 05:29

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
TOP TEN PS3 GAMES ;)

Redigerat av Unregistered710b3906, 17 November 2007 - 05:30.

Postad 17 November 2007 - 19:34

Ebbot
  • Ebbot
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
;) :D :(

Postad 17 November 2007 - 19:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
hahaha

att de kallar Ridge Racer 7 ett exklusivt spel är också för riktigt. Vad, förutom 1080p, var skillnaden mot Ridge Racer 6 till 360? Håller annars med helt på deras placeringar förutom att jag tycker ratchet är roligare än resistance.

Postad 17 November 2007 - 20:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Vad, förutom 1080p, var skillnaden mot Ridge Racer 6 till 360?

Jag tror de hade ett par eller några nya banor också. Det var i stort sett samma spel.

Postad 18 November 2007 - 00:32

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
:wub:
God damn 360 fan-boys, hellre detta än... öhh... Rlod och inge spel alls :lol:

hursomhelst, exclusives is for dummies, vem bryr sig om 360 spelarna får samma nöje ?

PS3 ftw. :)

Postad 18 November 2007 - 00:53

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Man fick väl kanske känslan av att videon var en smula vinklad :)
Men helt allvarligt så fick inte jag heller logiken att om spelet finns på mer än en konsol så finns det inte att gå ihop.
Tror iofs inte det var meningen att vara logiskt eller objektivt så man får väl ta det för vad det var. En video med enda syfte att irritera sony-lovers eller helt enkelt att försöka få ms-lovers att känna sig nöjdare med sitt val.

Postad 18 November 2007 - 02:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Fan-boys och vinklade? Riiight. Har ni sett Screwattack förut? De är såna, inte de mest allvarliga tomtarna i Tomtebo. Även om de har rätt, det är inte enkelt att hitta 10 exklusiva bra PS3 spel.

Jag kan fylla i gapen: Folklore, Eye of Judgment, Full Auto 2, F1 och Genji. De kunde gjort den lite senare så hade de iallafall haft 7 spel (Uncharted).

Postad 18 November 2007 - 03:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

hursomhelst, exclusives is for dummies, vem bryr sig om 360 spelarna får samma nöje ?

hahaha, säger den som inte spelat fler än PS konsoler innan? Alla som har möjligheten att spela alla 3 nuvarande konsoler vet att 360 har de bästa liren och det i mängder, inte mycket att snacka om utan det är så att man kan kalla det fakta.

Postad 18 November 2007 - 03:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Fan-boys och vinklade? Riiight. Har ni sett Screwattack förut? De är såna, inte de mest allvarliga tomtarna i Tomtebo. Även om de har rätt, det är inte enkelt att hitta 10 exklusiva bra PS3 spel.

Jag kan fylla i gapen: Folklore, Eye of Judgment, Full Auto 2, F1 och Genji. De kunde gjort den lite senare så hade de iallafall haft 7 spel (Uncharted).

F1 var med på listan, menbra annars :) Full Auto 2 är lika exklusive som Ridge Racer 7. Håller fan Ninjga Gaiden Sigma högst och det känns mer exklusive än Ridge Racer 7.

Själv känner jag att jag kört PS3 bra, äger Motorstorm, Resistance, Warhawk, Ninja Gaiden Sigma, Heavenly Sword och Ratchet. Det är typ det som är värt att ha på PS3 + Unschartedå, resten blir på 360 pga kontrollen.

Postad 18 November 2007 - 08:31

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

hahaha, säger den som inte spelat fler än PS konsoler innan? Alla som har möjligheten att spela alla 3 nuvarande konsoler vet att 360 har de bästa liren och det i mängder, inte mycket att snacka om utan det är så att man kan kalla det fakta.

Personligen anser jag PS2an har bättre spel än 360 men det är väl jag det...

Postad 18 November 2007 - 10:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Personligen anser jag PS2an har bättre spel än 360 men det är väl jag det...

Det var därför jag skrev av de 3 nuvarande, alltså inte inräknat PS2 då det är förra generationen även om den fortfarande level.

Men visst tops down, PS2 har lätt bästa spelen och utbudet men för att vara en konsol med 7 år på halsen så skulle det vara konstigt mot en konsol med 2 år.

Personligen tycker jag SNES har ännu bättre spel

Postad 18 November 2007 - 15:45

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Uncharted
Motorstorm
Resistance
Ratchet
Heavenly Sword
F1 Championship
Folklore
Eye Of Judgement

Dom där tycker jag verkar bra! :)

Ni som har 360 vilka exklsusiva tycker ni är bäst till den konsollen?

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 18 November 2007 - 15:48.

Postad 18 November 2007 - 16:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

F1 var med på listan, menbra annars :wub: Full Auto 2 är lika exklusive som Ridge Racer 7. Håller fan Ninjga Gaiden Sigma högst och det känns mer exklusive än Ridge Racer 7.

Neheh, F1 var inte med på listan. De visade det bara och sa att ingen bryr sig om formel 1 spel och att de inte är systemsäljare :) . Tänkte också det om Full Auto 2, men det är det eller Lair :lol:. Ok, Lair får det bli. Untold Legends är en seriös utmanare också, men med tanke på hur genomruttet PSP-spelet var så.. ugh.

Postad 18 November 2007 - 20:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Uncharted
Motorstorm
Resistance
Ratchet
Heavenly Sword
F1 Championship
Folklore
Eye Of Judgement

Svårt att lista men:

1. BioShock
2. Mass Effect
3. Gears of War
4. Forza 2
5. Halo 3
6. Crackdown
7. Ghost Recon AW
8. PGR 3
9. Dead Rising
10. Viva Pinata

Postad 18 November 2007 - 21:20

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

Uncharted
Motorstorm
Resistance
Ratchet
Heavenly Sword
F1 Championship
Folklore
Eye Of Judgement

Svårt att lista men:

1. BioShock
2. Mass Effect
3. Gears of War
4. Forza 2
5. Halo 3
6. Crackdown
7. Ghost Recon AW
8. PGR 3
9. Dead Rising
10. Viva Pinata

Säkert bra spel men alla dessa är inte exklusiva.

Postad 18 November 2007 - 21:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nä, Bioshock finns ju på PC.

Edit: Viva Pinata också. Just det.

Han menar konsolexklusiva.

Redigerat av Zoiler, 18 November 2007 - 21:36.

Postad 18 November 2007 - 21:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Säkert bra spel men alla dessa är inte exklusiva.

Ser dem som exklusiva. Svårt annars för det är ju trots allt Microsoft själva som ser till att de flesta spelen kommer till PC också, Windows är ju deras plattform och det behlver också spel. Går alltid efter nextgen system när jag gör mina listor. Graw 1 fanns ju till PS2 o Xbox också.

Postad 18 November 2007 - 23:02

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

F1 var med på listan, menbra annars :rolleyes: Full Auto 2 är lika exklusive som Ridge Racer 7. Håller fan Ninjga Gaiden Sigma högst och det känns mer exklusive än Ridge Racer 7.

Neheh, F1 var inte med på listan. De visade det bara och sa att ingen bryr sig om formel 1 spel och att de inte är systemsäljare :) . Tänkte också det om Full Auto 2, men det är det eller Lair :). Ok, Lair får det bli. Untold Legends är en seriös utmanare också, men med tanke på hur genomruttet PSP-spelet var så.. ugh.

Att dom gnäller på F1 visar väl bara att dom är jänkare. Tror F1 säljer/sålde sjukt bra i vissa delar av Asien samt i länder som Italien, UK, och Grekland där man är galen i F1. Själv tycker jag att det är det näst bästa spelet jag spelat i år efter Assasins och Ratchet.

Är väl samma sak med Fifa/PES, i Europa är detta definitivt en systemsäljare. (Jo, vet att detta inte är exklusiva spel men historiskt sett så har ju sportspel sålt sjukt bra till samtliga PS-konsoler.)

Postad 19 November 2007 - 02:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Att dom gnäller på F1 visar väl bara att dom är jänkare. Tror F1 säljer/sålde sjukt bra i vissa delar av Asien samt i länder som Italien, UK, och Grekland där man är galen i F1. Själv tycker jag att det är det näst bästa spelet jag spelat i år efter Assasins och Ratchet.

Jag tror inte F1 sålt speciellt mycket. Jag har iallafall inte sett det på några topplistor. Sony har dessutom inte kvar licensen längre, tveksamt om de skulle göra sig av med den om den var lukrativ. Däremot kan den ha varit en systemsäljare i vissa mindre länder ja. Men då kan man klassa mycket som systemsäljare, det ska ju helst vara i länder som betyder något :)

historiskt sett så har ju sportspel sålt sjukt bra till samtliga PS-konsoler.)

"Sportspel" och "till samtliga" är ganska stora ord. PES/FIFA kan jag hålla med om. Men jag tror snarare det sålde bra på Playstation-plattformen för att det fanns så många användare och inte tvärtom. PES brukade ju däremot vara exklusivt så det var ett dragplåster.

Postad 19 November 2007 - 02:34

Pbot
  • Pbot
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Som ps3 ägare vet jag hur jobbigt det är att vänta på exclusives/undeållande spel... Men såna här listor e inte så roliga... enda roliga var när stålmannen sköt sönder Ridgeracer 7

Postad 19 November 2007 - 08:37

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Som någon annan skrev som måste man nästa anse att spel som Bioshock är exclusive. Att dom släpper spelen på Windows är i princip att släppa dom på sin alternativa spel maskin. Men, men...en tolknings fråga.

Postad 19 November 2007 - 12:10

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Som någon annan skrev som måste man nästa anse att spel som Bioshock är exclusive. Att dom släpper spelen på Windows är i princip att släppa dom på sin alternativa spel maskin. Men, men...en tolknings fråga.

Exklusivt är det sålänge det finns på en plattform imo.

"Jag har en PC och en PS3. Jag kan spela XBOX360 exklusiva spel."

Blir ju helt fel att säga så. Microsoft exklusiva däremot, det kan jag köpa!
Men Bioshock är inte en exklusiv 360 titel. Så den kan ju inte räknas i en sån här lista.

Postad 19 November 2007 - 12:51

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Exklusivt är det sålänge det finns på en plattform imo.

"Jag har en PC och en PS3. Jag kan spela XBOX360 exklusiva spel."

Blir ju helt fel att säga så. Microsoft exklusiva däremot, det kan jag köpa!
Men Bioshock är inte en exklusiv 360 titel. Så den kan ju inte räknas i en sån här lista.

Håller med Wickerman, exklusivt är exklusivt, endast till en plattform. X360 är en plattform och PC en annan. Det är ju en av anledningarna som man hör från vissa att om man har en bra PC hemma så kan man lika gärna köpa en PS3 istället för X360 eftersom man ändå kommer få köra spelen på PC förr eller senare... (visst det skiljer gameplay mm. men det är ett argument som understryker att PC och X360 skall behandlas som två olika plattformar)

Postad 19 November 2007 - 15:34

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Det är nog en ganska hård tolkningsfråga med exklusivitet X360/PC. Faktum är i alla fall att man inte kan spela Bioshock på PS3 eller Wii.

Men man KAN "huka" sig över datorskärmen om man vill! :) Då "seriöst" spelande endast företas på konsoll hos mig anser jag att "X360/Games for Vista" är exklusiva. Om nu inte någon har en ritkgit seriös setupp med vass Htpc och handkontroller i en bra lösning :)

Redigerat av Unregistered40880, 19 November 2007 - 15:35.

Postad 19 November 2007 - 15:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Klart det är en tolkning. Ser det mest som att det är spel som inte kommer till konkurrerande plattformar, alltså ett spel som är på 360 som inte kommer till PS3.

Visst finns det säker de få som tycker att kombinationen dyr PC och PS3 exkluderat spelbehovet av 360 då många toppar kommer till PC.

Men det är spel som oavsett vad ser till att pusha fram försäljningen av 360 då folk vet att dessa titlar inte kommer till PS3 och därmed väljer 360 som system. Kan inte tänka mig att det är många som sitter och tänker, "ja jag köper PS3 och sen kombinerar med dyr dator så behöver jag inte köpa 360".

Skulle man tänka så, så har ju MS i den meningen inget som säljer sin konsol. Gears tog 1 år, Bioshock snabbt, Halo 3 kommer bli PC och kanske även Mass Effect. Vad hade då MS haft kvar? inte mycket!

Men spelen är fortfarande det som gör att folk väljer 360 framför PS3 och något som kan anses exklusivt.

Samtidigt inser MS att deras det är viktigt att hålla igång Windows som spelplattform och därför väljer att släppa till båda. Några gånger för att pusha på nya produkter så som Vista med sitt DirectX 10.

Redigerat av PalmiNio, 19 November 2007 - 15:53.

Postad 19 November 2007 - 18:34

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
kompletterar min PS2/3 med en PC.

Funkar alldeles utmärkt. Inte för att jag köpt några 360 portningar till PC dock.

PCn använder jag för MMOs

Men ska man snacka exklusiva så är det ju exklusiva som gäller. Dvs enbart till 1.

Postad 19 November 2007 - 20:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Men ska man snacka exklusiva så är det ju exklusiva som gäller. Dvs enbart till 1.

Det finns något som heter konsolexklusiva också.

T o m Susanne Möller Använder det :rolleyes:

Postad 20 November 2007 - 08:00

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Men spel som Cocking Mama då? Är det exklusiv? Jag menar det finns både till Wii och DS men det är fortfarande under Nintendos produkter. Man kanske ska börja snacka mer om Konsol-tillverkare-exklusiv? :rolleyes:

Som sagt det är en tolkningsfråga men fortfarande måste man komplettera sin PS3 med en PC för att lira dom vilket du inte behöver om du har en 360.

Postad 20 November 2007 - 08:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Men spel som Cocking Mama då? Är det exklusiv? Jag menar det finns både till Wii och DS men det är fortfarande under Nintendos produkter. Man kanske ska börja snacka mer om Konsol-tillverkare-exklusiv? :rolleyes:

Som sagt det är en tolkningsfråga men fortfarande måste man komplettera sin PS3 med en PC för att lira dom vilket du inte behöver om du har en 360.

Dessutom kan man göra mat IRL! Så man kan ju alltid komplettera med ett kök så behöver man varken Wii eller DS!

Brukar inte Final Fantasy spelen dyka upp på PC också? För se hur det blir med Metal Gear Solid också, 1:an och 2:an kom ju till PC och 2:an till Xbox.

Postad 20 November 2007 - 08:20

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Det vart ju värsta seriösa diskutionen om detta, deras film var ju mest sarkastiskt.
Fan-boyism på hög nivå :rolleyes: :lol: :(

Postad 20 November 2007 - 08:56

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Konsollexklusiv var ett bra ord, låt oss använda det.

Basselito: Tror du missade poängen avsiktligt, med en PS3 plus en PC kan jag spela i princip alla av marknadens topptitlar (ej Wii inräknat då) med en X360 plus en PC kan jag fortfarande inte få tillgång till PS3 topptitlar, alltså kombon PS3 plus PC ger dig mer bra spel än vice versa. Däremot om man bara skall välja ETT spelmedia är lösningen en annan vilket finns diskussioner i såååå många andra trådar... Obsevera nu innan ni x360 ******s kör igång att jag inte lägger något värde i vilken maskin som har mest eller bäst topptitlar, denna tråd handlar ju trots allt om PS3 top ten games...

On Topic: Tror spel som uncharted och singstar har sina givna platser på denna lista innan jul...

Postad 20 November 2007 - 10:28

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det vart ju värsta seriösa diskutionen om detta, deras film var ju mest sarkastiskt.
Fan-boyism på hög nivå :rolleyes: :lol: :(

Den "seriösa" diskussionen handlar om vilka spel som kan räknas som exclusiva och diskussion kring detta och inte så mycket om själva filmen.
Och ang fan-boyism kan du läsa Zoilers svar lite högre upp.

Postad 20 November 2007 - 11:03

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Basselito: Tror du missade poängen avsiktligt, med en PS3 plus en PC kan jag spela i princip alla av marknadens topptitlar (ej Wii inräknat då) med en X360 plus en PC kan jag fortfarande inte få tillgång till PS3 topptitlar, alltså kombon PS3 plus PC ger dig mer bra spel än vice versa. Däremot om man bara skall välja ETT spelmedia är lösningen en annan vilket finns diskussioner i såååå många andra trådar... Obsevera nu innan ni x360 ******s kör igång att jag inte lägger något värde i vilken maskin som har mest eller bäst topptitlar, denna tråd handlar ju trots allt om PS3 top ten games...

On Topic: Tror spel som uncharted och singstar har sina givna platser på denna lista innan jul...

Jag missade inte någon poäng för det är just den jag ifrågesätter. Sen tycker jag det uttalande om "ni x360 jaddi jaddi" är helt onödigt. Håll det hela på mattan är du snäll.

Postad 20 November 2007 - 12:50

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Basselito: Tror du missade poängen avsiktligt, med en PS3 plus en PC kan jag spela i princip alla av marknadens topptitlar (ej Wii inräknat då) med en X360 plus en PC kan jag fortfarande inte få tillgång till PS3 topptitlar, alltså kombon PS3 plus PC ger dig mer bra spel än vice versa.

Nja, Halo 3 (hur många som än anser sig inte gilla det så måste det väl räknas som en "topptitel"?), Mass Effect (tror inte det kommer på PC så fort?), PGR4, Forza Motorsport 2. Det finns ju trots allt en del sim inte finns till PC. (osäker på om möjligtvis halo 3 och Mass Effect kommer komma på PC dock, men inte nu eller inom en överskådlig framtid)

Personligen (och då anser jag inte vara en "fanboy", utan jag gillar bra spel!) Ser jag i dagsläget inget spel som lockar mig till att köpa en PS3. inte sagt då att det kommer fortsätta vara så.

Den där listan var ju trots allt inte seriös :)

Postad 20 November 2007 - 13:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Basselito: Tror du missade poängen avsiktligt, med en PS3 plus en PC kan jag spela i princip alla av marknadens topptitlar (ej Wii inräknat då) med en X360 plus en PC kan jag fortfarande inte få tillgång till PS3 topptitlar, alltså kombon PS3 plus PC ger dig mer bra spel än vice versa.

Nja, Halo 3 (hur många som än anser sig inte gilla det så måste det väl räknas som en "topptitel"?), Mass Effect (tror inte det kommer på PC så fort?), PGR4, Forza Motorsport 2. Det finns ju trots allt en del sim inte finns till PC. (osäker på om möjligtvis halo 3 och Mass Effect kommer komma på PC dock, men inte nu eller inom en överskådlig framtid)

Personligen (och då anser jag inte vara en "fanboy", utan jag gillar bra spel!) Ser jag i dagsläget inget spel som lockar mig till att köpa en PS3. inte sagt då att det kommer fortsätta vara så.

Den där listan var ju trots allt inte seriös :)

Och exakt vad med listan var inte seriöst? förutom Super-Man filmen. Filmen har såklart en överdriven syn på saken men faktum kvarstår att den listan som presenterades är det som finns av värde, iaf om man går på t ex genomsnittsbetyg. Uncharted hade säkert kommit på listan men det har väl inte kommit än. De vill alltså lyfta fram en verklighetsbaserat problem med PS3an som många andra också drar upp.

För mig stämmer den bra då det är de enda spelen jag äger - Ridge Racer 7 (anser det vara samma grund som 6:an) + Ninja Gaiden Sigma då jag aldrig hade det på Xbox.

Postad 20 November 2007 - 13:59

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Jag missade inte någon poäng för det är just den jag ifrågesätter. Sen tycker jag det uttalande om "ni x360 jaddi jaddi" är helt onödigt. Håll det hela på mattan är du snäll.

Bättre att förekomma än att förekommas därför uttalandet om att jag i detta inlägg inte lägger några värderingar vilken maskin som har mest/bäst titlar. Tycker bara att man kan se saker och ting lite objektivt, så om man ställer kombinationerna x360+pc mot ps3+pc så anser jag fortfarande att man får mest spel på sista nämnda kombinationen, om man istället ställer alternativet ps3 mot x360 så är svaret ett annat och detta svar beror på vad DU prioterar för spel. Rent allmänt håller jag med om att x360 har en klart bättre line up just nu, PS3 måste få ut ett grymt Singstar, buzz, home för "medel" svensson och MGS4 och FF13 för "gamers" innan den kan konkurrera på allvar. Men detta är en helt annan diskussion känns det som... :)

Postad 20 November 2007 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tycker bara att man kan se saker och ting lite objektivt, så om man ställer kombinationerna x360+pc mot ps3+pc så anser jag fortfarande att man får mest spel på sista nämnda kombinationen...

Om man ska vara objektiv så blir det mest/flest spel på kombination 1. Bäst är en mindre objektiv fråga.

Men spel som Cocking Mama då?

Huh? Har jag aldrig hört talas om. Är det något slags sex-ed spel :) ?

Postad 20 November 2007 - 15:55

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

PS3 måste få ut ett grymt Singstar, buzz, home för "medel" svensson

Jag tror medelsvensson kommer köra vidare på PS2 gällande just den punkten. Det finns en anledning, priset. Att dessa började bli populära för just "medelsvensson" var nog ett attraktivt pris på själva konsollen, samt att t.ex. singstarspelen inte kostar speciellt mycket (när man väl införskaffat mickarna).

med tanke på priset på konsollen (PS3) tror jag att "gamers" måste övervinnas först med bra spel, då de i större utsräckning är villiga att betala för en spelkonsoll.

Detta är vad jag tror, och det lät vettigt och bra i mitt huvud iaf :)

Redigerat av Unregistered40880, 20 November 2007 - 15:56.

Postad 20 November 2007 - 16:04

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Tycker bara att man kan se saker och ting lite objektivt, så om man ställer kombinationerna x360+pc mot ps3+pc så anser jag fortfarande att man får mest spel på sista nämnda kombinationen...

Om man ska vara objektiv så blir det mest/flest spel på kombination 1. Bäst är en mindre objektiv fråga.

Om vi blickar framåt lite och jämför med den utveckling som skedde på den förra generationen där många spel (absolut inte alla) kom till PC från x-box men färre spel från PS2, om detta håller i sig som det verkar eftersom programkoden är liknande mellan PC och x360 (något som poängteras ofta) så lär vi ju se fler spel som kommer på både x360 och PC än PS3 och PC. Om man då har en bra PC (vilket många inte har eller vill ha) så ser jag fördelen precis som förra generationen att ha en PC + PS3 för att kunna spela flest "topp" titlar. Om man då ser till antalet "topp" titlar vilket är en definition och ser in i närmsta framtiden så anser jag att alternativ 2 är det bästa om man har möjlighet att ha en het PC och en PS3 istället för en PC + X360 ur denna aspekt. Om vi ändrar aspekten till att blanda in Wii eller att man hellre spelar spel på konsoll än PC eller om portningarna till PC är usla blir analysen en annan. Jag har förståss inte räknat spel men detta är min magkänsla och vad man hör andra snacka om. Att däremot X360 fyller en top 10 lista enklare borde ju vara en självklarhet eftersom dom har 1 års försprång på konsollexklusiva titlar, men du som har bra koll på läget Zoiler kanske kan göra en top 10 x360 lista då den varit ute ett år, kan ju vara kul att jämföra och diskutera... Bra är iallafall att det verkar komma så många bra spel på samtliga format just nu...

Postad 20 November 2007 - 16:08

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Huh? Har jag aldrig hört talas om. Är det något slags sex-ed spel :) ?

Hahahah såg det inte förrens du påpekade det :wub:

Postad 20 November 2007 - 16:14

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Om vi blickar framåt lite och jämför med den utveckling som skedde på den förra generationen där många spel (absolut inte alla) kom till PC från x-box men färre spel från PS2, om detta håller i sig som det verkar eftersom programkoden är liknande mellan PC och x360 (något som poängteras ofta) så lär vi ju se fler spel som kommer på både x360 och PC än PS3 och PC. Om man då har en bra PC (vilket många inte har eller vill ha) så ser jag fördelen precis som förra generationen att ha en PC + PS3 för att kunna spela flest "topp" titlar. Om man då ser till antalet "topp" titlar vilket är en definition och ser in i närmsta framtiden så anser jag att alternativ 2 är det bästa om man har möjlighet att ha en het PC och en PS3 istället för en PC + X360 ur denna aspekt. Om vi ändrar aspekten till att blanda in Wii eller att man hellre spelar spel på konsoll än PC eller om portningarna till PC är usla blir analysen en annan. Jag har förståss inte räknat spel men detta är min magkänsla och vad man hör andra snacka om. Att däremot X360 fyller en top 10 lista enklare borde ju vara en självklarhet eftersom dom har 1 års försprång på konsollexklusiva titlar, men du som har bra koll på läget Zoiler kanske kan göra en top 10 x360 lista då den varit ute ett år, kan ju vara kul att jämföra och diskutera... Bra är iallafall att det verkar komma så många bra spel på samtliga format just nu...

Förstår resonemanget. men NÄR Xbox 360 spelet väl kommer till PC (brukar vara lite senare) så finns det med stor sanorlikhet redan na "toppspel" till konsollen.

Ta Gears of War t.ex. Släpptes till PC nu i dagarna. Sen det kom till 360 har det passerat en hel del topplir :)

Postad 20 November 2007 - 17:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Bättre att förekomma än att förekommas därför uttalandet om att jag i detta inlägg inte lägger några värderingar vilken maskin som har mest/bäst titlar. Tycker bara att man kan se saker och ting lite objektivt, så om man ställer kombinationerna x360+pc mot ps3+pc så anser jag fortfarande att man får mest spel på sista nämnda kombinationen, om man istället ställer alternativet ps3 mot x360 så är svaret ett annat och detta svar beror på vad DU prioterar för spel. Rent allmänt håller jag med om att x360 har en klart bättre line up just nu, PS3 måste få ut ett grymt Singstar, buzz, home för "medel" svensson och MGS4 och FF13 för "gamers" innan den kan konkurrera på allvar. Men detta är en helt annan diskussion känns det som... :)

Med tanke på att Microsoft redan nu innan jul kommer ut med sin motsvarighet till Buzz så får isf Sony börja jobba lite nu.

Men som någon sa så känns PS2 mest för medelsvensson, billig, grymt många spel och grymt många sociala spel.

Postad 20 November 2007 - 17:34

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Att däremot X360 fyller en top 10 lista enklare borde ju vara en självklarhet eftersom dom har 1 års försprång på konsollexklusiva titlar, men du som har bra koll på läget Zoiler kanske kan göra en top 10 x360 lista då den varit ute ett år, kan ju vara kul att jämföra och diskutera... Bra är iallafall att det verkar komma så många bra spel på samtliga format just nu...

Att döma av vad du skriver är det bara intressant att jämföra spel som är exklusiv för en av konsollerna bland PC, PS3 och 360. Och även jämföra med 360 första år och PS3:s första år. Jag har tagit med spel från PSN och XBLA (en fördel för PS3).

360:
Burnout Revenge
College Hoops 2K7
Dead or Alive 4
Dead Rising
Gears of War
Geometry Wars: Retro Evolved
Project Gotham Racing 3
Saints Row
Test Drive Unlimited
Viva Pinata

PS3:
Everyday Shooter
Gran Turismo HD Concept
Heavenly Sword
Motorstorm
Ninja Gaiden Sigma
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
Resistance: Fall of Man
Super Stardust HD
Tekken 5: Dark Resurrection
Warhawk

360 får ett snitt på 85,6 på sina konsolexklusiva bästa spel under sitt första år. PS3 får ett snitt på 83,9 under sitt första år. Detta enligt Metacritic. Så ja, rent objektivt (baserat på snittet av en större mängd recensioner i tidningar och siter) så hade 360 en bättre lineup vad gäller exklusiva spel under sitt första år än vad PS3 hade.

-lk

ed. ni får gärna kritisera mina listor, tanken var att jag skulle vara objektiv och så jämn som möjligt. Många av spelen är rehashes på gamla lastgen spel (Burnout revenge, College Hoops, Ninja gaiden sigma, Tekken 5), eller så är de demos eller "halva" spel (GT HD). Sen funderade jag på om jag verkligen skulle ta med XBLA och PSN spel, men bestämde mig för att ta med de (utan dessa spel hade snittet skiljt runt 10-11 enheter till 360's fördel) ed.

Redigerat av LillKille, 20 November 2007 - 17:42.

Postad 20 November 2007 - 17:51

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Får inte Uncharted vara med på listan? Eller kom det för sent? Det är väl släppt redan i andra delar av världen. Men det kanske räknas när dom släpps i sverige. Men då borde det räknas när PS3 funnits i sverige i 1 år och det är väl i mars nästa år? :)

Redigerat av Unregistered883bce2a, 20 November 2007 - 18:07.

Postad 20 November 2007 - 18:01

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Får inte Uncharted vara med på listan? Eller kom det för sent? Det är väl släppt redan i andra delar av världen.

Jag anade att det skulle komma synpunkter på det. Men jag var tvungen att sätta brytgränsen nånstans. Rent tekniskt så kom det på PS3:s "andra" år. Detsamma gäller Singstar.

-lk

Postad 20 November 2007 - 18:14

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Får inte Uncharted vara med på listan? Eller kom det för sent? Det är väl släppt redan i andra delar av världen. Men det kanske räknas när dom släpps i sverige. Men då borde det räknas när PS3 funnits i sverige i 1 år och det är väl i mars nästa år? :)

Nja, hade utvecklare faktiskt tagit hänsyn till när PS3 släpptes i EU så hade det varit rätt tänkt. Men då det inte skiljer sig nämnvärt mellan att koda i de olika regionerna så räknade jag med PS3:s officiella släppdatum den 11:e nov 2006. Att sen Sony assrape:a oss européer så grovt och släppte den, här, ett halv år senare skall ju inte jämförelsen ovan "lida" för.

-lk

Postad 20 November 2007 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Bighobbit: Jasså du pratar om framtiden. Fördelen Sony har är ju att de har många firstpartyspel som aldrig kommer till PC medan Microsoft äger Windows och därför gör spel även till PC. Så det är inte bara det att 360 är lik en PC rent hårdvarumässigt, utan just det att Sony kan mata ut firstpartyspel efter firstpartyspel utan att behöva ha någon koppling till PC. Snarare vill de undvika den.

Nu gjorde Lillekille en lista på ett år, men om man tar nutid och olika scenarion och ser hur det ser ut (Gamerankings ... gamla konsoller och arkadspel borträknade):

Alla spel inräknade:

Orange Box
Bioshock
CoD4
Oblivion
Rockband
Gears of War
Mass Effect
Halo 3
Guitar Hero 2
10. VF5 Online

360 + PC only
Bioshock
Gears of War
Mass Effect
Halo 3
GRAW
CoD2
Forza 2
Burnout Revenge
PGR3
10. PGR4

360 only...typ
Mass Effect
Halo 3
Forza 2
Burnout Revenge
PGR3
PGR4
DoA4
Dead Rising
SC Double Agent
Crackdown
Table Tennis (Wii versionen verkar suga =P)
Ace Combat 6
Saints Row
PDZ
Kameo
Eternal Sonata
Naruto: Rise of a Ninja
Flatout: Ultimate Carnage
Blue Dragon
Scene It!
Beautiful Katamari
Just Cause (mycket bättre gfx än PC vers.)
Chromehounds
EDF 2017
25. The Outfit

Ungefär de spelen är väl för övrigt värda att spela på 360 (helt exklusiva alltså), sen är det 70% och under. Finns förstås en del bra arkadspel också. Framöver vill man kanske spela titlar som (MS har ju inte direkt pratat mycket om 2008) Banjo, Ninja Gaiden 2, Fable 2, Lost Odyssey, GTA4 (downloadable content om det nu blir något att ha), Too Human, Infinite Undiscovery... men visst kan man få mycket av båda världar genom att ha en PC och en PS3 (det kostar förvisso aningen mer). Men man missar mycket godis också, själv skulle jag inte vilja missa NG2 för något :) .

360 + PC är dock mycket, mycket lovande till nästa år plus vad som redan finns - så har man ingen bra speldator så går man miste om en del.

Postad 20 November 2007 - 19:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Bighobbit: Jasså du pratar om framtiden. Fördelen Sony har är ju att de har många firstpartyspel som aldrig kommer till PC medan Microsoft äger Windows och därför gör spel även till PC. Så det är inte bara det att 360 är lik en PC rent hårdvarumässigt, utan just det att Sony kan mata ut firstpartyspel efter firstpartyspel utan att behöva ha någon koppling till PC. Snarare vill de undvika den.

Nu gjorde Lillekille en lista på ett år, men om man tar nutid och olika scenarion och ser hur det ser ut (Gamerankings ... gamla konsoller och arkadspel borträknade):

Alla spel inräknade:

Orange Box
Bioshock
CoD4
Oblivion
Rockband
Gears of War
Mass Effect
Halo 3
Guitar Hero 2
10. VF5 Online

360 + PC only
Bioshock
Gears of War
Mass Effect
Halo 3
GRAW
CoD2
Forza 2
Burnout Revenge
PGR3
10. PGR4

360 only...typ
Mass Effect
Halo 3
Forza 2
Burnout Revenge
PGR3
PGR4
DoA4
Dead Rising
SC Double Agent
Crackdown
Table Tennis (Wii versionen verkar suga =P)
Ace Combat 6
Saints Row
PDZ
Kameo
Eternal Sonata
Naruto: Rise of a Ninja
Flatout: Ultimate Carnage
Blue Dragon
Scene It!
Beautiful Katamari
Just Cause (mycket bättre gfx än PC vers.)
Chromehounds
EDF 2017
25. The Outfit

Ungefär de spelen är väl för övrigt värda att spela på 360 (helt exklusiva alltså), sen är det 70% och under. Finns förstås en del bra arkadspel också. Framöver vill man kanske spela titlar som (MS har ju inte direkt pratat mycket om 2008) Banjo, Ninja Gaiden 2, Fable 2, Lost Odyssey, GTA4 (downloadable content om det nu blir något att ha), Too Human, Infinite Undiscovery... men visst kan man få mycket av båda världar genom att ha en PC och en PS3 (det kostar förvisso aningen mer). Men man missar mycket godis också, själv skulle jag inte vilja missa NG2 för något :) .

360 + PC är dock mycket, mycket lovande till nästa år plus vad som redan finns - så har man ingen bra speldator så går man miste om en del.

Splinter Cell Double Agent finns på PS3

Postad 20 November 2007 - 19:59

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Bra lista Lillkille, tack för att du gjorde jobbet. Som du nämner så leder x360 "lite" på poäng men tycker den line-up som du visar på är rätt lik. Om konsollerna hade släppts samtidigt så hade det nog varit ett jämnare race. Angående brytpunkten så är det ju svårt att jämföra och har väll skrivit i ett tidigare inlägg att jag tyckte att man skulle ta EU relesean men har ändrat mig på den punkten och tycker att man skall gå efter USA releasen.

Zoiler: Angående framtiden så blir det kul att se 2008 för det är då det gäller för SONY att vinna eller försvinna. Mycket kommer hänga på titlar som Singstar (funktionaliteten), HOME (som en sorts konkurrent till x-box live), MGS4 och FF13. Ingen av oss sitter med svaren men visst, Microsoft sitter i en fin sits och behöver bara försvara sig medans SONY måste gå på offensiven. Angående mest/bäst spel så tror jag inte vi kommer komma vidare på den diskussionen, vi tycker nog hyfsat likt men har kommit fram till olika slutsatser.

Intressant poäng du hade "the count". Kanske skulle SONY tjäna mer på att "droppa" PS2? Visst den står för en del försäljning men samtidigt kanske den hindrar fler från att köpa PS3 istället? Skall fundera på detta och ta en banan! :)

Postad 20 November 2007 - 21:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Huh? Har jag aldrig hört talas om. Är det något slags sex-ed spel ;) ?

Haha...shit det märkte jag inte ens. Gud vilken titel det blev. :blush:

COOKING MAMA..där satt den. :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.