Man är ju riktigt sugen nu när galaxy kommit
Postad 17 November 2007 - 14:04
Man är ju riktigt sugen nu när galaxy kommit
Postad 17 November 2007 - 14:09
Postad 17 November 2007 - 14:11
Vad jag har läst så ska plasma fungera bättre till Wii rent bildkvalitetsmässigt. Så varför då inte köpa en plasma istället?
Jo det vet jag redan
Postad 17 November 2007 - 14:23
Märker ingen större skilland på normalt avstånd. Däremot så fick plasman "inbränningar" väldigt lätt. Dvs om jag låter menyn i ett spel stå igång i 10 min och sedan börjar spela, så är den synlig ett tag in i spelet också innan det försvinner helt.
Jag tycker att du ska köra vidare på din LCD. Blir du sedan missnöjd är det kanske läge att byta. Tycker helt klart att en LCD ger mycket klarare och skarpare bild än en plasma om man håller på med pixelpeeping, men på rätt avstånd så blir det ofta bättre "tryck" med plasma.
Sedan är vissa spel till Wii grötiga (Zelda) från början och kan då räddas lite av en plasma.
Postad 17 November 2007 - 15:03
OkokJag kör mitt Wii på en 32" Sony LCD (V2000). Har även testat på 42" Philips Plasma (42PFP5332).
Märker ingen större skilland på normalt avstånd. Däremot så fick plasman "inbränningar" väldigt lätt. Dvs om jag låter menyn i ett spel stå igång i 10 min och sedan börjar spela, så är den synlig ett tag in i spelet också innan det försvinner helt.
Jag tycker att du ska köra vidare på din LCD. Blir du sedan missnöjd är det kanske läge att byta. Tycker helt klart att en LCD ger mycket klarare och skarpare bild än en plasma om man håller på med pixelpeeping, men på rätt avstånd så blir det ofta bättre "tryck" med plasma.
Sedan är vissa spel till Wii grötiga (Zelda) från början och kan då räddas lite av en plasma.
Jag jämför gärna wii mot te x 360.n, hur mycket sämre ser det ut på en LCD? (syftar inte på det grafiska utan det faktum att wii.n bara kör i 480p)
Postad 17 November 2007 - 23:15
Postad 17 November 2007 - 23:40
Men detta är i jämförelse med min PS3a på 120'' 720p så det är ju knappast objektivt.
Efter några minuter av spelande var det inte lika jobbigt men fortfarande lite irriterande (speciellt det "smetiga").
Men man köper ju Wii för spelglädjen/spelkänslan, inte grafiken. Jag hade då ruskigt roligt trost bilden iallafall. Det enda jobbiga var att "man vet hur bra det kan vara."
Om man föredrar Wii's spelutbud så är det ett givet köp speciellt med tankte på den nuvarande prissituationen.
Om du är orolig, far in till Game eller liknande spelaffär där du bor och testa, där jag bor kör de då på LCD.
Postad 18 November 2007 - 14:39
Testade hos en polare på en Samsung 40'' och visst är bilden lite pixlig, mörk och smetig som någon så bra beskrev det.
Pixlig = ja.
Mörk = ändra ljusstyrkan?
Smetig = låter som att polaren använder kompositkabeln som medföljer Wii? Tipsa honom om komponentkabel i stället.
Postad 20 November 2007 - 18:38
Postad 20 November 2007 - 19:45
Kör med medföljande kompositkabel och 32" samsung lcd inställd på "spelläge"
, inga problem.
Du borde köpa en komponentkabel på öppet köp för att testa och se hur mycket bättre bilden blir.
För den som har en Samsung LCD-tv utan GAME mode, går det att "kopiera" motsvarande parametrar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
100 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?