Mja detta kan bli lite knepigt å bestämma sig, fast lutar iof åt att jag kör 5.1 då mitt vardagsrum inte är så där jätte stort:P
Känns kanske lite overkill å lite onödigt med 7.1. Kan anske bli så att det kommer för mkt ljud på en yta då lr vad man nu kan kalla det.
Men hur välja bakhögtalare ? Jag har just nu bara två golvare Canton 409 som det tog låång tid innan jag bestämde mej för dom velig som man är. Och nu funderar jag på å koppletera detta system med en center (canton 405) har fåt för mej att centern bör vara av samma märke och högtalarserie som dom två frontarna för å få rätt ljudbild. Är jag helt ute å cyklar där?
Men bakhögtalarna då spelar det någon roll egenltigen vilket märke det är ? tänkte så det passar ihop med övriga högtalare för att inte få ett ljud som skiljer sig avesevärt från resten av högtalarna.
Är någon av cantons 401/402/403 det lutar åt som bakhötalre men man ska juh vara öppen för allt och tänkte åka runt å lyssna på lite olika när jag får tid. Men spelar det någon roll om märket på front/center skiljer sej emot bakhögtalarna?
Hoppas jag inte var allt för otydlig: lr ställer för dumma frågor är rätt ny inom hemmabioområdet:)