Postad 18 November 2007 - 23:24
Letar nu efter en projektor för cirka 10.000:-, kommer att användas till filmvisning samt ps3 spelande
Postad 19 November 2007 - 23:13
Kan nog sträka mig till 15000:- kanske mer är det stor skillnad mellan hdready och full hd?
Postad 20 November 2007 - 07:22
Allt beror på ditt källmaterial och hur långt bort du sitter från duken och hur stor din duk är. Skillnaden mellan hd ready och full hd blir sådeles mindre om du kör på en 60" duk som du sitter 5 meter ifrån än om du kör på en 120" duk som du sitter 3 meter ifrån. Tyvärr tror jag dock inte att du får speciellt mycket fullhd för 15000 utan får nog kliva upp ytterligare till 20 och uppåt.
Prova att söka runt lite i trådarna som finns (finns en hel del som handlar om projektorer i 10.000 kronors klassen) alternativt, gör en Prisjaktsökning som här visar hd-ready för < 15.000. Kolla sedan i forumet efter respektive tråd. Lycka till med ditt inköp!
Prova att söka runt lite i trådarna som finns (finns en hel del som handlar om projektorer i 10.000 kronors klassen) alternativt, gör en Prisjaktsökning som här visar hd-ready för < 15.000. Kolla sedan i forumet efter respektive tråd. Lycka till med ditt inköp!
Postad 21 November 2007 - 09:13
Hej Zugar.
Måste slå ett slag för HC3100, en kanon projektor!! Har en HC1100, som är "lillebrodern" till 3100 och det är en DLP och kommer du spela så är det inte dumt med en DLP-projje. Kanon bild med grym svärta & djup, denna ligger väl på en 14900:- och 1100:an på 9900:-. Mycket bild för pengarna, enda nackdelen jag kan se är om du har svårt med placeringen, dessa har inte samma flexibla placering som många LCD:er, men i taket rakt framför duken/väggen så är det inga bekymmer.
som Dreadlock sa, kika runt lite i forumet & läs lite om LCD & DLP och viktigast av allt, åk till en handlare och få projektorerna demade, så du själv kan se & uppleva skillnaderna mellan olika projjar & tekniker (LCD/DLP).
Lycka till som sagt.
Mvh
Klas O
Måste slå ett slag för HC3100, en kanon projektor!! Har en HC1100, som är "lillebrodern" till 3100 och det är en DLP och kommer du spela så är det inte dumt med en DLP-projje. Kanon bild med grym svärta & djup, denna ligger väl på en 14900:- och 1100:an på 9900:-. Mycket bild för pengarna, enda nackdelen jag kan se är om du har svårt med placeringen, dessa har inte samma flexibla placering som många LCD:er, men i taket rakt framför duken/väggen så är det inga bekymmer.
som Dreadlock sa, kika runt lite i forumet & läs lite om LCD & DLP och viktigast av allt, åk till en handlare och få projektorerna demade, så du själv kan se & uppleva skillnaderna mellan olika projjar & tekniker (LCD/DLP).
Lycka till som sagt.
Mvh
Klas O
Postad 21 November 2007 - 17:04
Rummet jag kommer ha projektorn i är 5,2m samt att jag vill använda mig av c:a 100tum duck tillexp denna Kingpin Screens Crown CES240 16:9 104" (230x129,4). Jag kommer att kolla på blu-ray filmer samt mycket hd material (det som är tanken ijallafall) dock kommer det bli en del dvdr också!
Postad 21 November 2007 - 17:16
Jag har en VPL-HS60 med 120" duk. Den fungerar hur bra som helst, men eftersom jag är som jag är vill jag uppgradera till Full HD. Den går väl för 11k nu tror jag och är i mitt tycke väldigt prisvärd.
Dock måste jag nog också rekommendera att du går och tittar och jämför mellan det som ligger inom den prisklass du vill ha för som jag sa, jag tycker det är en grym projektor, men vill fortfarande ha en Full HD och personligen skulle jag vara benägen att vänta lite och lägga ut lite extra för att få en Full HD, om jag inte har pengar just nu. Eftersom du frågar antar jag att du även är lite sugen på en Full HD och om du inte går och tittar på skillnaden kan det sluta med att du kommer hem med en maskin för 10-15k som du efter ett par månader blir besviken på då du får syn på något annat.
Dock måste jag nog också rekommendera att du går och tittar och jämför mellan det som ligger inom den prisklass du vill ha för som jag sa, jag tycker det är en grym projektor, men vill fortfarande ha en Full HD och personligen skulle jag vara benägen att vänta lite och lägga ut lite extra för att få en Full HD, om jag inte har pengar just nu. Eftersom du frågar antar jag att du även är lite sugen på en Full HD och om du inte går och tittar på skillnaden kan det sluta med att du kommer hem med en maskin för 10-15k som du efter ett par månader blir besviken på då du får syn på något annat.
Postad 21 November 2007 - 17:58
Optoma HD70 fick bäst i test i senaste Bild & ljud hemma.
/Fredrik
Det är precis såna här inlägg man blir trött på. Det är en sak om du svarar på en direkt fråga om HD 70 i en tråd men inte ok att du föreslår dina egna märken i varenda tråd. Kan tillägga att HD70 är långt ifrån bäst i sin prisklass. Ska du ha en DLP så kolla in mitsubishi HC1100 eller Sharp VX Z-3000 för bäst bild. Dom är i mitt tycke överlägsna Optoma HD70.
Mvh David
Redigerat av dave19, 21 November 2007 - 18:00.
Postad 21 November 2007 - 18:39
Beklagar att du tar det så.Det är precis såna här inlägg man blir trött på. Det är en sak om du svarar på en direkt fråga om HD 70 i en tråd men inte ok att du föreslår dina egna märken i varenda tråd.
Det var mer en hint att läsa en färsk test där 4 st projektorer kring 10.000:- är med, eftersom det är just den prisklassen trådskaparen tar upp som intressant i sin diskussion.
/Fredrik
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 November 2007 - 18:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?