Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

På jakt efter en Sony videokamera med hårddisk

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2007 - 00:32

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Jag har nyligen insett ett visst behov av en videokamera. Valet av en modell som spelar in på hårddisk känns ganska givet i ett annars ganska digitaliserat hem. Jag har sneglat så smått på två av Sonys kameror, och onekligen är bilden riktigt bra numera. Men hur är det med redigeringen?

För inte alltför länge sedan köpte en bekant ett stycke Sony-kamera för i runda slängar 10 000:-. HD-möjligheten fanns där, men jag har efter ett tags betraktande insett att de nästan aldrig filmar i detta format. Anledningen är tydligen att det är enormt bökigt att redigera i det, segt var bara förnamnet och tydligen är det något märkligt format också.

Hur ligger det egentligen till, är det någon här som äger en lite nyare Sony-kamera med hårddisk som har koll? Givetvis är syftet att filma i bästa möjliga upplösning och jag är inte särskilt sugen på att kliva ner ett par trappsteg bara för att Sony trilskas med format och annat.

Kameran jag tittat på är följande:

Postad 14 December 2007 - 21:47

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt denna på webhallen.

Jag har innan en kamera från 2000 med DV band men att redigera eller bränna tog för lång tid. Slutade med att allt låg kvar på band.

Sonyn med HDD skall ju spara allt i MPEG2 vilket gör att få till DVD skivor med redigerat matrial borde vara lätt. Jag är nu liksom också ute efter ett bra program för att redigera MPEG2, dock så skall det vara barn-lätt att använda:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.