Har ett ganska tråkigt problem nu med min projektor, en Panasonic PT-AE700E.
Den har blivit ljussvag, bra mycket mörkare bild nu än tidigare. Ok tänkte jag, dags o köpa ny lampa, den har gått nästan 1500h med lamp-mode på high. Läste lite trådar o frågade lite kompisar, allt pekar på ny lampa. Biter i det sura äpplet o köper ny lampa för tre tusen. Sätter i nya lampan och har fortfarande samma problem! Samma ljussvaga bild nu som innan
. Man märker lätt skillnad från innan. Kan inte säga exakt när det hände eller om det kom på en gång eller ej men en dag kollade vi film och konstaterade att bilden var sjukt mörk mot vad den borde va. Det verkar inte vara damm eller liknande då det inte syns några problem i bilden samt att det är mörkt över hela ytan.
Matar med en Toshiba HD-A1 HD-DVD spelare samt en Panasonic S97 dvd via HDMI, har testat annan kabel. Ingen skillnad.
Har en HTPC som jag kör VGA över och det är samma problem där.
Har bytt tillbaka till den gamla lampan igen för test, ingen skillnad, kollar på samma scen ur Serenity och 300 på HD-DVD och på Sagan om ringen på DVD.
Det jag kan tänka mig nu är ganska långsökt och antagligen inte alls så troligt, det är att jag fått en dålig lampa när jag köpte en ny.
Jag har slut på förslag ang vad det kan vara. Någon som har något tips?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?