Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projectiondesign Action! M25

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2007 - 23:42

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Då ingen annan gjort det så startar jag en tråd om mitt senaste förvärv.

Jag besökte mässan i fredags med ambitionen att köpa ny proj om jag såg något som stack ut och till rimligt pris. Min budget var 30000.-

Problemet var bara att den enda projektor som såg överdjävligt bra ut kostade 60000.-! Men det var förstås bara att plocka upp kortet så nu har jag försäkrat mig om ett ex ur första batchen.

Liten, snygg, obefintligt CSP, otroligt 3D-djuuup, fantastisk detaljåtergivning och utmärkt skärpa. Därtill gott om detaljer i de allra mörkaste delarna av bilden.

Jag blev helt såld! ...och projektorn likaså :rolleyes:

Köp inget annat för 40000.- - 100000.- utan att titta på den här. En fantastisk proj i mitt tycke. Mer utömmande synpunkter kommer efter några dagar i hemmiljö. Leveransen sker inom en vecka.

Postad 20 November 2007 - 00:09

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Låter trevligt. Men jag har en fundering angående fläktljudet. Eftersom den har ett litet chassi så antar jag att fläktljudet upplevs som högre än normalt? Rätta mig om jag har fel. Då jag är ytterst känslig för fläktljud så vill jag ha en projj som är tyst i lugna partier i en film.

Postad 20 November 2007 - 02:28

dave19
  • dave19
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Kan inte annat än hålla med i hyllningen. Stod som förstummad flera timmar i lördags och kollade. Aldrig nånsin sett sånt djup i bilden. Vad gäller fläktljud så var det svårt att säga då det inte gick inte att höra nåt från den där den satt i taket men den verkar tyst då hela magnesiumchassiet är en stor kylfläns med heatpipe.

Kan tillägga att den va nästintill helt regnbågsfri till skillnad från Sim2 D80E och Benq W20000 som också visades på mässan.

mvh David

Redigerat av dave19, 20 November 2007 - 02:32.

Postad 27 November 2007 - 18:16

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Som David skriver så använder man sig av en avancerad heatpipe konstruktion för att komma ner i låga ljudnivåer. Du måste dock åka ut och testa själv hur du upplever ljudnivån då det är olika från person till person hur man upplever fläktljud vid olika frekvenser.

Specen säger inte så mycket då olika tillverkare mäter på olika sätt. Dessutom är ljudfrekvensen också väldigt avgörande för hur man upplever ljudet. Två projektorer med exakt samma ljudnivå mätta på exakt samma sätt kan upplevas olika högt beroende på att dess fläktljud har olika frekvenser.

Låter trevligt. Men jag har en fundering angående fläktljudet. Eftersom den har ett litet chassi så antar jag att fläktljudet upplevs som högre än normalt? Rätta mig om jag har fel. Då jag är ytterst känslig för fläktljud så vill jag ha en projj som är tyst i lugna partier i en film.

Postad 27 November 2007 - 18:29

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Håller med i hyllningarna, jag var också där i lördags och kollade in den. En fantastisk proj på alla sätt och vis och menysystemet får det att klia rejält i fingrarna på mig :( Vid ett tillfälle då vi var endast tre st i rummet så sänkte vi filmvolymen till noll och ställde oss under projen och lyssnade. Tyckte inte att den lät speciellt mycket, och då satt den ändå ungefär 50-60cm från våra huvuden. Den kördes i lampläge 4 av 9 (0-9) vilket gav mer än väl tryck på den 110" (eller 120"?) stora Studiotek-duken. Sen har fjärrkontrollen en inbyggd laserpekare, bara en sån sak :( Jo jag beställde också en M25 :)

Postad 27 November 2007 - 19:14

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kan man få 90tum på3meter med denna?
Hur mycket pengar bör man lägga på en duk till en så pass bra projj?

Postad 27 November 2007 - 19:32

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0

Kan man få 90tum på3meter med denna?
Hur mycket pengar bör man lägga på en duk till en så pass bra projj?

I broschyren står:

Bifogad fil  untitled.JPG   38.38K   1 Antal nerladdningar

Postad 27 November 2007 - 19:37

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Stewart är väl det enda rättvisa, och en sån kostar runt 20000kr för en 92".

Postad 27 November 2007 - 22:16

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Tackar för svaren skulle gärna köpa en men måste troligtvis råna en bank först.
Grattis till köpet förresten.

Postad 21 December 2007 - 17:00

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
M25 Pearl White anlände idag!

...jag återkommer om ett år eller så... :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  M25.jpg   444.6K   1 Antal nerladdningar

Postad 21 December 2007 - 17:24

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Oj, är det matt klarlack? eller är det kameran som lurar mig? Cool isf, och gärna mer bilder :)

Postad 21 December 2007 - 18:27

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Oj, är det matt klarlack? eller är det kameran som lurar mig? Cool isf, och gärna mer bilder biggrin.gif

Jag har min kamera utlånad under julhelgen, så bilderna är tagna med min mobilkamera. Matt klarlack är en bra beskrivning. Färgen är lite som en metallic Magnum-vanilj. Man vill nästan äta upp den :-)

Bildkvalitén är helt enorm! De drygt 200 HD-filmerna på bordet ska avnjutas i lugn och ro. Det värsta är att filmerna nu skoningslöst avslöjas. Toshiba HD-A35 gräver fram svagheterna och M25 gör heller inget för att dölja dem. Plötsligt ser man att himlen brusar svagt under ökenscenen i Transformers.

Men Swordfish (HD DVD) och Crank (Blu-Ray) håller måttet! :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  M252.jpg   1.1MB   1 Antal nerladdningar

Postad 21 December 2007 - 19:13

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Riktigt grym färg, det kan jag tänka mig, aldrig ens tänkt tanken på white pearl som just matt, måste jag kolla närmarare på :)
Hur är svärtan(:lol:) annars på projjen? Har du sett Sharp 21k och skulle kunna jämföra i "huvet"?
Själv är jag lite petig på den punkten :unsure:

Postad 21 December 2007 - 19:34

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Hur är svärtan(laugh.gif) annars på projjen? Har du sett Sharp 21k och skulle kunna jämföra i "huvet"?

Jag har sett Sharpen, och även om man inte kan hålla "bildminnet" förutom vid en regelrätt Shoot Out känns det spontant som den går aningen lite djupare i svärtan då det är den enda proj som klarat "fingertestet" :) Men till PD:s försvar har lampan inte hunnit sätta sig, så jag ber att få återkomma på den punkten.

Däremot är det ett otroligt tryck i M25:an så jag skulle inte bli förvånad om den mäter något högre On/Off.

Postad 22 December 2007 - 17:05

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Jag är också otroligt nöjd med M25, här kommer några bilder på den svarta (väggar och tak skall göras om så det inte är vitt vilket inte blir riktigt optimalt då det är väldigt ljusstarka scener och ljuset reflekteras tillbaka på duken):
Bifogad fil  DSCN2131.JPG   854.9K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCN2139.JPG   969.87K   0 Antal nerladdningar
Nya 7.1 analog / HDMI 1.3 -switchen Zektor MAS7.1.
Fungerar utmärkt att switcha HDMI/analog 5.1 mellan spelarna:
Bifogad fil  DSCN2132.JPG   775.27K   0 Antal nerladdningar
Hdspelarna Pioneer Elite BDP-95FD och Toshiba EP-35 till höger:
Bifogad fil  DSCN2138.JPG   989.23K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Drem, 22 December 2007 - 17:15.

Postad 22 December 2007 - 21:22

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Låter som en bra idé att fixa mörkare omgivning. Med en så fin projektor och ljuskanon måste ju bilden bli
helt enorm i ett mörkt utrymme. Ser riktigt trevligt ut för övrigt!

Postad 09 July 2008 - 22:50

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Jag lyfter tråden då det ryktas om nya uppgraderingar till denna lilla pärla.

Vad säger ni andra som också köpt den, är första intrycket bestående eller har eventuella svagheter gjort sig påminda? Personligen skulle jag inte byta bort min mot någon annan, möjligen förutom en Planar jag såg på HBC.

Postad 02 November 2008 - 15:40

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Vill uppmärksamma ev. intresserade av denna projektor, att jag har den på annons här på forumet.

Postad 18 August 2009 - 23:06

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Med sorg i hjärtat tvingas jag nu skiljas från min pärla. Nya lägenhetens takfönster blev trots ljusstyrkan övermäktigt. Se annons på Component.se här.

Redigerat av Svärta, 31 August 2009 - 06:50.

Postad 06 February 2017 - 10:08

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Denna vecka är det VM i att väcka liv i gamla trådar.

Vet inte om det är någon som har en sådan här liggandes fortfarande? Har en som lyser gult när man sätter i sladden. Vad jag förstår av manualer av andra PD projektorer så betyder det att den inte får någon insignal och därför inte går att starta. Har prövat att koppla källor till olika ingångar men den lyser fortfarande gult.

Någon som har manualen kvar och kan kolla om jag förstått det rätt?

Har varit inlämnad av någon tidigare ägare för detta fel men det stod inte på lappen vad det var men gissningsvis för dyrt för att det skall vara poäng att laga. Äger bättre projektor än denna så det är väl mest för nyfikenhets skull jag frågar.

Har man en apparat som uppenbarligen får ström men inte funkar blir man naturligtvis extremt nyfiken på vad det kan vara för fel.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.