Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 + PSP

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 November 2007 - 14:09

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Jag har sett att PS3an har stöd för att kopplas ihop med PSP.

Vad kan man göra då?
Ni som har en PSP är det värt pengarna??
VIlka spel är roligast?
Finns samma spel som till PS3 eller är det helt andra spel?

Postad 20 November 2007 - 14:25

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
I princip så kan du slå på och av PS3:an samt strömma musik och film till PSP:n, ink. dvd och Blu-Ray. När du kopplar upp PSP:n mot PS3:an så får du upp PS3:ans interface på PSP:n, ungefär som Remote Desktop på PC. Det är lite coolt men knappast värt att springa och köpa en PSP för.

Det är även möjligt att integrera PSP:n i spel, men jag känner inte till nåt spel som har stöd för det.

Postad 20 November 2007 - 14:32

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

I princip så kan du slå på och av PS3:an samt strömma musik och film till PSP:n, ink. dvd och Blu-Ray. När du kopplar upp PSP:n mot PS3:an så får du upp PS3:ans interface på PSP:n, ungefär som Remote Desktop på PC. Det är lite coolt men knappast värt att springa och köpa en PSP för.

Det är även möjligt att integrera PSP:n i spel, men jag känner inte till nåt spel som har stöd för det.

Ahhh...tack för info.
Låter coolt men som du skrev, inte värt att köpa PSP för det...

Postad 20 November 2007 - 15:16

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hur slår man på ps3an med pspn ? :)

Postad 20 November 2007 - 15:24

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Med funktionen Remoteplay aktiverad över nätverk. Kom i FW 2.0 uppdateringen. Du kan slå på PS3:an både lokalt och över internet. Jag har lyckats ansluta min PSP till min trådlösa roter där hemma, valt Remoteplay till min PS3 och startat upp den via PSN och därigenom streamat musik och film. Det kräver dock en bra anslutning...

Postad 20 November 2007 - 15:31

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Jag kanske är lite slow nu :) Men om jag är i luleå och har till gång till WLAN så kan jag strömma musik och film från min ps3 som står uppkopplad i malmö?

Postad 20 November 2007 - 15:33

Blacksight
  • Blacksight
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Värt att nämna, man måste som sagt ha en router med wifi...

Värdelöst att de inte har fixat ett ad-hoc läge än.

om jag inte minns fel som kommer "Metal Gear Solid: Portable Operations +" ha någon form av kompatibelt läge med MGS4:online som kommer med "guns of the patriots".

vore interessant att se vad det blir i så fall, hoppas på ett crossplattformläge.

Postad 20 November 2007 - 15:40

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Kan man inte spela de gamla PS1 titlarna som de släppt på PSN-USA på psp?

Postad 20 November 2007 - 17:21

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Värdelöst att de inte har fixat ett ad-hoc läge än.

Det var väl ad-hoc i början, men sen tog dom bort det så att man skulle kunna strömma över internet.

Postad 20 November 2007 - 17:22

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Jag kanske är lite slow nu :) Men om jag är i luleå och har till gång till WLAN så kan jag strömma musik och film från min ps3 som står uppkopplad i malmö?

Tanken är väl att det skall gå, men jag har inte provat än.

Postad 20 November 2007 - 18:08

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Med funktionen Remoteplay aktiverad över nätverk. Kom i FW 2.0 uppdateringen. Du kan slå på PS3:an både lokalt och över internet. Jag har lyckats ansluta min PSP till min trådlösa roter där hemma, valt Remoteplay till min PS3 och startat upp den via PSN och därigenom streamat musik och film. Det kräver dock en bra anslutning...

Ok, tack.
Ska utforskas.

(Kul att skrämma bruden när hon är ensam hemma - Nej, jag rörde inte jag lovar. Den bara gick igång.. haha)

Postad 20 November 2007 - 18:49

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Visst är det fortfarande så att man inte kan använda PSP som skärm till PS3? Låt oss säga att jag skulle vilja navigera i PS3 för att spela musik utan att ha min vanliga TV-påslagen. Musiken ska såklart spelas upp över förstärkaren inte på PSP.

Det här går inte väl? Om det går så gör ju den funktionen i sig att PSP är värd att köpa!

Postad 20 November 2007 - 19:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Visst är det fortfarande så att man inte kan använda PSP som skärm till PS3? Låt oss säga att jag skulle vilja navigera i PS3 för att spela musik utan att ha min vanliga TV-påslagen. Musiken ska såklart spelas upp över förstärkaren inte på PSP.

Det här går inte väl? Om det går så gör ju den funktionen i sig att PSP är värd att köpa!

Nej det går inte. Ljudet får du ut ur din PSP.

Det går inte heller att starta sin PS3 med PSPn. Man kan bara stänga ner den. Ganska värdelöst imho.

Postad 20 November 2007 - 19:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hur sjutton gjorde du då? Det fungerar inte med min PSP slim iaf. Kan bara stänga ner den.

Postad 20 November 2007 - 20:58

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hur sjutton gjorde du då? Det fungerar inte med min PSP slim iaf. Kan bara stänga ner den.

Jag har tjock-PSP men det ska väl kvitta...? FW 3.72 krävs nog tror jag.
Remote play / Connect via private network / Playstation 3
Detta kan du säkert redan men glöm inte att i PS3 menyn ändra:
Inställningar för fjärrstart / Fjärrstart / På

Jag gjorde detta och det funkade direkt! Kunde streama musik och film och även slå på / av PS3!
Ganska ball att kolla på TVserier (TVersity som mediaserver) när tjejen ligger och läser...

Redigerat av the_mort, 21 November 2007 - 07:40.

Postad 19 December 2007 - 12:35

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Hur slår man på ps3an med pspn ? :P

Jag gjorde detta och det funkade direkt! Kunde streama musik och film och även slå på / av PS3!
Ganska ball att kolla på TVserier (TVersity som mediaserver) när tjejen ligger och läser...

låter coolt. Ska ut och resa i morgon, kanske går det att hitta en billigt på någon flygplats??

Postad 08 January 2009 - 12:27

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Jag har inte köpt någon än....
Antar att det funkar lika bra med PS3mediaserver (isf TVersity)?
Någon som har testat PSP 3000? Värd pengarna?

Postad 08 January 2009 - 13:22

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Ok.. så om jag fattat det här rätt. Kan jag rippa min dvd-serier och lägga som divX på PS3 hårddisk.
Kan jag sedan ligga i sängen hemma eller på ett Wifi hotell i Norrtälje och slå på min ps-maskin och se på mina
tv-serier på min PSP?

Postad 08 January 2009 - 13:28

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Ja, det stämmer.

Postad 08 January 2009 - 13:32

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Big_Hobbit: Det ska gå, så länge du har bra anslutning från Wifi.
Har också både ett PS3 och PSP, funkar faktiskt riktigt bra med remoteplay, att starta och stänga av PS3:n o.s.v.
Men tycker det är synd att man inte kan välja att skicka ut ljudet via PS3:n istället för PSP:n under remoteplay, hade varit riktigt najs att kunna använda PSP:n som en bildfjärrkontroll, där man kan välja det som spelas upp på PSP:ns skärm, för att sedan skicka ut ljudet från PS3:n till förstärkaren och högtalarna.
Borde dock inte vara allt för omöjligt att det kan komma en sån uppdatering framöver, bara att hoppas.

Postad 08 January 2009 - 14:07

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Big_Hobbit: Det ska gå, så länge du har bra anslutning från Wifi.
Har också både ett PS3 och PSP, funkar faktiskt riktigt bra med remoteplay, att starta och stänga av PS3:n o.s.v.
Men tycker det är synd att man inte kan välja att skicka ut ljudet via PS3:n istället för PSP:n under remoteplay, hade varit riktigt najs att kunna använda PSP:n som en bildfjärrkontroll, där man kan välja det som spelas upp på PSP:ns skärm, för att sedan skicka ut ljudet från PS3:n till förstärkaren och högtalarna.
Borde dock inte vara allt för omöjligt att det kan komma en sån uppdatering framöver, bara att hoppas.

Det går visst att använda psp:n som fjärr och få ut ljudet vid förstärkare..

Ta en titt under inställningar-fjärrspel-ljudutgångsenhet... välj ps3.

/B

Postad 09 January 2009 - 13:41

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Tack för svaren grabbar ... en PSP på önskelistan alltså!

Postad 03 November 2009 - 17:15

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Det går visst att använda psp:n som fjärr och få ut ljudet vid förstärkare..

Ta en titt under inställningar-fjärrspel-ljudutgångsenhet... välj ps3.

/B

Någon som vet om detta fungerar med 3.71 M33?
tänkte köpa en polares billigt men den är flashad...

Redigerat av Unregistered72073bd1, 03 November 2009 - 17:17.

Postad 03 November 2009 - 21:43

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har sålt min PSP nyligen men den var flashad och det var inget problem att få ut ljudet i förstärkaren.
Ska dock inte ta gift på att det var 3.71 M33 jag hade på min enhet...
Men om det är din kompis är det väl bara att testa?

Postad 03 November 2009 - 22:20

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Har sålt min PSP nyligen men den var flashad och det var inget problem att få ut ljudet i förstärkaren.
Ska dock inte ta gift på att det var 3.71 M33 jag hade på min enhet...
Men om det är din kompis är det väl bara att testa?

Tack för svaret. Japp ska göra det, tänkte bara kolla om det var någon mening med att ens testa. vad hade du för version då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.