Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 80GB import

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 November 2007 - 18:57

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är ny medlem, sitter i Seattle i USA, har just köpt nya Playststion 80GB och är jättenojig på att plocka hem den och koppla in den på 230 volt!
Finns det nån som har en USA importerad och som testat?
Är det samma strömaggregat i alla playststion, oavsett hårddisk storlek?

Tacksam för alla svar/tips mm mm
Hasse

Postad 21 November 2007 - 19:02

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Ja det ska vara samma, det har inte nämnts något annat. (Och det brukar det om dom ändrar något).

Postad 21 November 2007 - 21:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Är ny medlem, sitter i Seattle i USA, har just köpt nya Playststion 80GB och är jättenojig på att plocka hem den och koppla in den på 230 volt!

Hasse

På baksidan av min USA 20GB så står det 110-240V. Ja det funkar utmärkt. Du får byta kabel bara.

Postad 23 November 2007 - 01:13

danli560
  • danli560
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Importerade min 80GB PS3:a från videogamesplus.ca för ca 1 vecka sedan och det var bara att byta sladd och koppla in sedan så funkade allt perfekt.

Postad 23 November 2007 - 19:28

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Importerade min 80GB PS3:a från videogamesplus.ca för ca 1 vecka sedan och det var bara att byta sladd och koppla in sedan så funkade allt perfekt.

Hej!
Vad betalade du allt som allt för din 80gigare därifrån, inkl frakt o allt. Stor risk för att fastna i tull osv?

Postad 23 November 2007 - 20:46

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
PS3 80GB 519.99USD
Frakt 134.99USD

Värdet på paketet gissar jag är 20USD. Totalt 4100:-

Postad 23 November 2007 - 20:49

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

PS3 80GB 519.99USD
Frakt 134.99USD

Värdet på paketet gissar jag är 20USD. Totalt 4100:-

Riktigt bra pris, jag skrev i videogames tråden o frågade om tull nyss, vet du hur risken är för att fastna? ..40 gigaren är riktigt intressant därifrån.

Postad 23 November 2007 - 21:14

danli560
  • danli560
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Jag fick betala 5003 kr allt som allt för Playstation 3 80GB Version Console with Motorstorm +(1 x PS3 BLUE-RAY DISC REMOTE CONTROL) +(1 x Untold Legends: Dark Kingdom)+frakt. Värdet på paketet var satt till 20USD och jag slapp tullen.

Postad 24 November 2007 - 13:27

plq
  • plq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hasse

Köpte 60Gb i feb på Frey's i LA. Den fungerar utmärkt. Bara att byta sladd. Kostar 20:- på Clas Ohlsson

Postad 24 November 2007 - 19:17

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tackar för alla svar!
Hade tur, igår fredag var Black Friday, den största REA dagen i hela USA, och diverse Playststion 3 spel
reades häftigt, fr drygt 20 dollar och upp! Sedan så får man ju 5 Blu ray filmer när man köper konsollen och ytterligare 1 fritt när man köpte HDMI kabeln.
Så i morgon går flighten hem så måndag el tisdag skall den riggas upp!

Postad 24 November 2007 - 19:51

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Tackar för alla svar!
Hade tur, igår fredag var Black Friday, den största REA dagen i hela USA, och diverse Playststion 3 spel
reades häftigt, fr drygt 20 dollar och upp! Sedan så får man ju 5 Blu ray filmer när man köper konsollen och ytterligare 1 fritt när man köpte HDMI kabeln.
Så i morgon går flighten hem så måndag el tisdag skall den riggas upp!

Säger som Monty Pyton sa "You lucky bastard!!!"...

Postad 25 November 2007 - 13:37

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Hej alla.
Har någon erfarenhet av att ha köpt sin PS3 från något asiatiskt land?

Funderar på att köpa en när jag besöker Thailand. PS3 skall väl fungera utan problem i Sverige (ström och så, bara byta kabel). Däremot är jag lite rädd för att man skall få med thailändska menyer, men det kanske går att ändra när man installerar den?

Det finns väl inga regionskoder på spelen men filmerna däremot va?

Hare gött

Postad 25 November 2007 - 14:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hej alla.

Funderar på att köpa en när jag besöker Thailand. PS3 skall väl fungera utan problem i Sverige (ström och så, bara byta kabel). Däremot är jag lite rädd för att man skall få med thailändska menyer, men det kanske går att ändra när man installerar den?

Hare gött

Enda som är regfritt är PS3 spelen. Allt annat har regioner.

Postad 26 November 2007 - 17:43

tenlund
  • tenlund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Kommer snart att åka till Houston nu under vinter och är bra sugen på att ta med mig en PS3 hem, frågan är nu bara om det är bättre att kanske beställa en via videogamesplus eller dvdboxoffice än att ta med den ombord på planet och gå igenom tullen med pokerface. Ni som har fått via videogames, har ni bett dom att sätta ner priset på paketet eller gjorde dom det ändå? Vilka fördelar förutom 80gb mot 60gb finns det?

/tenlund

Postad 26 November 2007 - 18:21

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Hej!

Kommer snart att åka till Houston nu under vinter och är bra sugen på att ta med mig en PS3 hem, frågan är nu bara om det är bättre att kanske beställa en via videogamesplus eller dvdboxoffice än att ta med den ombord på planet och gå igenom tullen med pokerface. Ni som har fått via videogames, har ni bett dom att sätta ner priset på paketet eller gjorde dom det ändå? Vilka fördelar förutom 80gb mot 60gb finns det?

/tenlund

Riktigt liten risk att fastna i tullen, spec med elektronik...dom kollar väl mest efter alkohol :)

VG+ skriver ner priset automatiskt. Fördelar med att köpa från US är väl att man får deras region på filmerna och kan då beställa från div sajter mycket billigare än att köpa här hemma. Men vill du se med svensk text så rekommenderar jag att köpa ps3'an här hemma.

Postad 26 November 2007 - 18:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Om man går efter hur DVD är i de olika regionerna så är USA versionerna alltid mest påkostade så det är nog ingen dum idé att köpa en USA PS3'a. Dock får man som sagt inte svensk text.

Postad 26 November 2007 - 18:38

tenlund
  • tenlund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Textning är inga problem, tjejen är ju från Houston så vi pratar ju en hel del engelska, åker dit för att fira med hennes familj =) Är endast engelsk text jag vill ha nu för tiden ifall man missar vad dom säger. Alla mina DVD filmer är ju reg 1 dessutom. Så det är inga större skillnader på 80gb versionen och 60gb? Kanske bättre stöd för PS2 spel eller liknande? Nu står valet mellan att ta hem på planet eller beställa, man får se när man är där o kollar.

Postad 26 November 2007 - 19:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är ju riktigt billigt att beställa en från http://www.videogamesplus.ca/
Men tror aldrig jag skulle våga...Skulle nog ha magsår innan PS3 är hemma :)

Mindre kul om man skulle ha otur å fastna i tullen..

Postad 26 November 2007 - 19:42

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Ni som har 80gigs versionen, hur är de med ljudnivån? Har den samma updateringar som 40gigaren fick eller är det samma som 60gig?

Kalle

Postad 26 November 2007 - 22:06

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Är ju riktigt billigt att beställa en från http://www.videogamesplus.ca/
Men tror aldrig jag skulle våga...Skulle nog ha magsår innan PS3 är hemma :)

Mindre kul om man skulle ha otur å fastna i tullen..

Hinner du få magsår på ett par tre dagar så är det nog inte väntan på en PS3 som är orsaken. Sen så deklarerar de som VG+ skickar med själva tull och moms så då går dom efter värdet.

Postad 26 November 2007 - 23:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ok men det låter ju intressant...
Kanske bäst att säga att jag inte var helt seriös när jag sa att jag skulle få magsår :)

Postad 27 November 2007 - 18:25

Ebizniz
  • Ebizniz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ska själv beställa några PS 3, 80GB från Asien ...(en av mina leverantörer)
Men de har både Japan version och HongKong / Engelsk version. Tror dock att Japan versionen är vanligast i Asien. Så här ser specen ut:

Japanese English, Hong Kong
Power : 100V (2 pin USA) 220V (3 pin UK)
TV System Support* : NTSC, 480p, 720i, 720p, 1080i, 1080p NTSC, 480p, 720i, 720p, 1080i, 1080p
Games Support : ALL PS3 games (region free) ALL PS3 games (region free)
Blu-ray Region : Region A or 1 Blu-ray video Region A or 1 Blu-ray video
DVD Region : Region 2 DVD video Region 3 DVD video
On Screen Langauages : Japanese, English English
Language of User Manual : Japanese English
Suitable Country of Use** : Worldwide (step down may be required) Worldwide (step up may be required)

mvh peter

Hej alla.

Hare gött

Enda som är regfritt är PS3 spelen. Allt annat har regioner.

Postad 27 November 2007 - 18:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Tänkte byta min PS3 disk mot en alt 320 eller 250Gb bara att slänga in en 2,5 sata:P

Postad 27 November 2007 - 23:46

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tjena allesammans!

Ok, nu är jag hemma med min 80GB, och har fortsatt att kolla runt på olika forum mm, inte för att jag misstror nån som varit schysst å svarast utan enbart för att jag fegar på att testa.....
I diverse forum å trådar så hittar man ju både pos och neg svar om huruvida konsollerna klarar 100 - 240V 50/60Hz... anyway, detta gjorde att jag fegade ur och testade en konverter som ger 120V men det gillade inte konsollen som surrade högljutt..... kanske för att den fick 120V/50Hz, inte 120/60 som i USA där den var tämligen tyst.
Så...... ännu fegare nu då att plugga in den på 230 volt direkt.......shit! vad göra........?

mvh
hasse

Postad 28 November 2007 - 00:01

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Köpte min PS3 i Hong Kong nu i sommars, och den funkar hur bra som helst med det svenska elnätet. Som skrivits så många gånger tidigare här på forumet, så är det inga som helst problem att koppla in ett PS3 här i Sverige som är köpt i antingen Nord Amerika eller Asien. Det sitter en strömomvandlare inbyggt i PS3:an.

Allt som behövs göras, är att byta sladd... :)

(Precis lika enkelt och logiskt som att min Apple-dator funkar lika bra i USA och Canada som här i Europa. Allt jag behöver göra för att få ström till datorn, är att byta "uttagsplugg". Sen gör datorn resten utav jobbet själv)

Redigerat av Unregistered52a88696, 28 November 2007 - 00:06.

Postad 28 November 2007 - 03:16

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Playstation 3 nu när jag är i Hong Kong. Kan man på något sätt se på själva konsolen om den är europeisk? :) Och då snackar vi inte på förpackningen för den är ju lätt att kopiera...

Postad 28 November 2007 - 11:59

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en Playstation 3 nu när jag är i Hong Kong. Kan man på något sätt se på själva konsolen om den är europeisk? :) Och då snackar vi inte på förpackningen för den är ju lätt att kopiera...

Varför vill du köpa en EU konsol när du är i HK? Chansen är inte stor kan jag lova att du hittar just en som är producerad för den europeiska marknaden. De konsoler som säljs i Hong Kong är antingen HK-versionen, eller de som säljs i Japan.

Postad 28 November 2007 - 12:39

Unregistered093387c5
  • Unregistered093387c5
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
VG+ skriver ner priset automatiskt. Fördelar med att köpa från US är väl att man får deras region på filmerna och kan då beställa från div sajter mycket billigare än att köpa här hemma. Men vill du se med svensk text så rekommenderar jag att köpa ps3'an här hemma.
[/quote]

Halloj,

Men om jag stoppar in en svensk film i ett importerat PS, får jag inte svensk text då ?

Postad 28 November 2007 - 12:57

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
För att din svenska film ska fungera i en import spelare så måste filmen vara regionsfri.

Postad 28 November 2007 - 13:15

Unregistered093387c5
  • Unregistered093387c5
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

För att din svenska film ska fungera i en import spelare så måste filmen vara regionsfri.

Och det är inte tex Blueray filmerna här i Sverige alltså ?

Postad 28 November 2007 - 13:17

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Det finns den del som är det men långt ifrån alla, titta på baksidan vad det står innan du köper filmen bara.

Postad 28 November 2007 - 13:47

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Det finns den del som är det men långt ifrån alla, titta på baksidan vad det står innan du köper filmen bara.

Bäst är nog om du t.ex kollar på denna sidan: http://bluray.liesinc.net/, brukar inte stå på baksidan av filmerna.

Postad 28 November 2007 - 13:48

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Bäst är nog om du t.ex kollar på denna sidan: http://bluray.liesinc.net/, brukar inte stå på baksidan av filmerna.

My bad :)

Postad 28 November 2007 - 15:16

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
OK, tack för svaren - beslutade mig för att plugga i den som de flesta sagt, funkar perfekt!
Körde 2.01 uppdateringen redan i USA, inga problem med vare sig spel eller blu ray filmer, allt funkar utan strul.

Nu är det bara att vänta på att min polare kommer hem till jul, med resterande blu ray filmer fr amazon,
har beställt; Die Hard boxen med alla filmer, Spiderman trilology, Ratatouille, Cars, Pirates - at worlds end,
och antagligen Harry Potter boxen 1-5 i julklapp!

Så nu kan jag definitivt rekommendera att plocka med en hem om man är på resa i USA, betalade 499,99 dollar vilket med den låga dollarkursen ger ca 3200 kr inkluive lokal skatt (4-9 %). Jag packade ner den i handbagaget med kartongen och allt. Passade även på att köpa Monsters senaste HDMI kabel med maximal överföringshastighet och redo för HDMI 1.3. samt blu ray fjärren. Med playstation så kommer jag att få 5st blu ray filmer gratis, via monsterkabeln ytterligare 1 - känns som en bra deal!

Än en gång, tack för all schysst support!

Postad 28 November 2007 - 18:15

elGuran
  • elGuran
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
En fråga till dig hansi61

Ska själv åka över vid jul och tänkte ta med en 80gb ps3.

Vart köpte du din ps3 var det på någon kedja typ Bestbuy el dyl? var den bundlad med 5 filmer eller var det bara extra erbjudande att du fick med dom?

Postad 28 November 2007 - 18:27

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag köpte min ps3 på bes tbuy, det är en drive man kör i usa och canada om 5 filmer som man väljer från ett visst urval, följ länken, ladda ner kupongen, dessvärre så måste man ha en person boende i usa och så kör man den personens namn adrerss osv. Tar upp till 10 veckor innan de dyker upp. I mitt fall så är det inget problem eftersom jag har en polare som bor i USA permanent.
Eftersom man har taskig garanti i USA så "offrade" jag ytterligare 80 dollar på en riktig utbytesgaranti om den pajar, best buy kallar den extended service plan tror jag..... kan ju vara något att fundera på om man känner ngn där och reser dit då och då. Monster Cable har också ett erbjudande om att när man köper vissa kablar så får man 1 blu ray film också.....man betalar bara ett porto på ca 3 dollar.

http://www.bluraysavings.com/

Hasse

Postad 28 November 2007 - 18:59

elGuran
  • elGuran
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
den där extra garanti hur länge gäller den.. kan ju vara värt att lägga pengar på en sån. jag har en bror som bor där så då blir det han som får filmerna och skicka dom vidare till mig. har redan skickat efter filmer och spel som ligger och väntar hemma hos honom. Ska vänta in i det sista och hoppas det kommer nå fint jul bundle med ps3.

Postad 28 November 2007 - 19:57

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
service planen ger 2 år full utbytesrätt vid defekter på konsollen.
Som sagt, kör samma grej, min kompis beställer via amazon, av och till så har de erbjudanden typ köp 1 få en gratis,
lyckades med detta innan jag åkte över, hade sedan tur så Frey´s hade ett erbjudande i 3 dagar, köp 1 få nr 2 för halva priset.
Under Black friday så körde Walmart PS3 80 GB för 499,99 och då fick man 15 blu rays...... inte illa, gällde upp till ett pris av 29,95, schysst rabatt!

Postad 28 November 2007 - 20:46

elGuran
  • elGuran
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
oj 2 år, ja det är det ju verkligen värt 80 dollar.

Tack för snabba svar.

Gurra

Postad 29 November 2007 - 22:22

Unregistered093387c5
  • Unregistered093387c5
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Här var det dött

Postad 30 November 2007 - 02:41

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en Playstation 3 nu när jag är i Hong Kong. Kan man på något sätt se på själva konsolen om den är europeisk? :unsure: Och då snackar vi inte på förpackningen för den är ju lätt att kopiera...

Varför vill du köpa en EU konsol när du är i HK? Chansen är inte stor kan jag lova att du hittar just en som är producerad för den europeiska marknaden. De konsoler som säljs i Hong Kong är antingen HK-versionen, eller de som säljs i Japan.

Varför jag vill? Självklart för att jag vill kunna kolla på mina DVD-filmer och mina kommande BluRay-filmer som troligen kommer att regionkodas i framtiden. Anledningen att jag vill köpa den i HK är ju så klart för att den är mycket billigare här... :lol:

Men det är alltså ingen som vet hur man kan se på en konsol om den är för EU-regionskodade filmer?

Postad 30 November 2007 - 09:02

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Ni som har 80gigs versionen, hur är de med ljudnivån? Har den samma updateringar som 40gigaren fick eller är det samma som 60gig?

Kalle

Undrar också över detta...ni som köpt 80 gigen, är den tyst?

Postad 30 November 2007 - 13:35

Unregistered093387c5
  • Unregistered093387c5
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Alla har olika åsikter om vad som är högt. Köp och prova istället för o lita på andras bedömningar. Det är ju öppet köp så lämna tillbaks om du inte är nöjd.

Postad 30 November 2007 - 13:59

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Alla har olika åsikter om vad som är högt. Köp och prova istället för o lita på andras bedömningar. Det är ju öppet köp så lämna tillbaks om du inte är nöjd.

Jo det låter ju jätte smidigt att importera en konsoll från t ex USA och lämna tillbaka den. Eftersom vi pratar om 80gigs versionen som inte finns här i Sverige.

Postad 30 November 2007 - 14:10

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Ska till usa snart, funderar givetvis på att köpa en PS3.

En fråga: Om den går sönder, hur gör man?

Postad 30 November 2007 - 14:24

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Tror du måste lämna tillbaks den på inköpsstället.

Postad 30 November 2007 - 16:30

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Men det är alltså ingen som vet hur man kan se på en konsol om den är för EU-regionskodade filmer?

Är du i HK så är den inte för EU (Region A/2) , det säger ju sig självt.

Postad 30 November 2007 - 16:36

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Tror.. Ingen som vet? Finns det ingen - hur ska man kalla det. Global garanti?

Postad 01 December 2007 - 01:23

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Tror.. Ingen som vet? Finns det ingen - hur ska man kalla det. Global garanti?

Sony har ingen global garanti och just därför hade dom en anledning att skydda sina konsumnterna genom att förhindra att siter i Asien kan skicka PSP pch PS3 till Europa vilket pga stämningar ledde till att Play-Asia fick lägga ner.

Postad 01 December 2007 - 05:41

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Helt rätt - ingen global garanti.
I mitt fall så är det inte ett stort problem, är i USA minst 2 ggr per år och tecknade därför tilläggsförsäkring
2 år för $ 80, den innebär att om konsollen går sönder så byts den ut inom en 2 års period.

Ang ljudnivår, min konsoll står direkt under LCD´n och jag besvärar inte av ngn hög ljudnivå, visst subjektivt eftersom vi alla uppfattar nivår olika, men som sagt inte uppfattat det som ett problem.

Nästa import blir förhoppningsvis Samsung BD-UP 5000, kombi Blu ray / HD dvd, som enligt Samsung kan avkoda alla HD ljudformat internt, och har Silicon Optix HQV processor, ligger på $799,99 vilket ger ett lågt bra pris om ca 5100 kr. Skall tydligen släppas runt 15 jan 2008 enligt Amazon.

Redigerat av hansi61, 01 December 2007 - 05:48.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.