Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-832E600

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mirai DTL-832E600 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser

Postad 21 November 2007 - 23:34

dinoo74
  • dinoo74
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har någon inhandlat denna LCD, och vill dela med sig lite kritik.
Verkar vara mycket spec. för pengarna eller?? ;)

DTL-832E600 är en stilren 32-tumsteve (81 cm) som är perfekt för det lilla till mellanstora vardagsrummet, på grund av storleken och rekommenderade betraktningsavståndet på två till tre och en halv meter. DTL-832E600 har en inbyggd digitalmottagare (DVB-T, OBS! CA-modul för att kunna använda Boxers programkort säljs separat, se relaterade tillbehör). VESA stanard som stöds är 200x100.

Analog TV-mottagare PAL, SECAM
Bildkvot 16:9
Certifierad för digital TV HD ready
Diagonal storlek 32" - widescreen
Digital TV-mottagare DVB-T
Digital-TV-service TNT, FREEVIEW
Dimensioner (BxDxH) 80.4 cm x 22.4 cm x 58 cm - med ställ
Egenskaper Meny på skärmen, DVB (Digital Video Broadcasting) -support
Fjärrkontroll Vanlig fjärrkontroll - infraröd
Färg Svart
Högtalarsystem 2 högtalare
Ingångsvideoformat 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p
Läge för ljudutgång Stereo
PC-gränssnitt VGA (HD-15), HDMI
Produktbeskrivning MIRAI DTL-832E600 - 32" LCD-TV
Progressiv skanning Ja
Strömtillförsel AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Teknik TFT aktiv matris
Tillverkarens garanti 3 års garanti
TV-tuner 1 analog, 1 digital
Typ av produkt LCD-TV
Upplösning 1366 x 768
Vikt 12.5 kg
Visningsformat 720p

Redigerat av dinoo74, 21 November 2007 - 23:36.

Postad 22 November 2007 - 10:51

magno
  • magno
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag beställde en Mirai DTL-632E500 förra veckan och DHL levererade den igår kväll.
Och som jag förstått det så är det samma typ av lcd, enda skillnaden är att 'min' tv inte innehåller någon digitalmottagare. (Bilden på DTL-632E500 som finns på prisjakt är fel. Den ser inte ut så utan ser ut precis som DTL-832E600)

Jag kommer att använda min mest som andra tv, där ungarna kan titta på film och jag leka med xbox360 och datorn. Men jag har inte hunnit koppla in den ännu, blir ikväll eller till helgen.
Första intrycket när jag packade upp den var:
+ Den var verkligen snygg. Mycket snyggare än tidigare Mirai modeller.

- Plastig/vinglig fot, inget man vill använda när man har två småbarn (4 och 1 år) som ska pilla på allt. Så jag kommer att fixa ett väggfäste och få upp den på väggen.

Om du är intresserad så kan jag skriva lite mer om den efter jag har kopplat in den.
Vad är du intresserad av att veta?

//M

Redigerat av magno, 22 November 2007 - 11:15.

Postad 22 November 2007 - 11:54

dinoo74
  • dinoo74
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag beställde en Mirai DTL-632E500 förra veckan och DHL levererade den igår kväll.
Och som jag förstått det så är det samma typ av lcd, enda skillnaden är att 'min' tv inte innehåller någon digitalmottagare. (Bilden på DTL-632E500 som finns på prisjakt är fel. Den ser inte ut så utan ser ut precis som DTL-832E600)

Jag kommer att använda min mest som andra tv, där ungarna kan titta på film och jag leka med xbox360 och datorn. Men jag har inte hunnit koppla in den ännu, blir ikväll eller till helgen.
Första intrycket när jag packade upp den var:
+ Den var verkligen snygg. Mycket snyggare än tidigare Mirai modeller.

- Plastig/vinglig fot, inget man vill använda när man har två småbarn (4 och 1 år) som ska pilla på allt. Så jag kommer att fixa ett väggfäste och få upp den på väggen.

Om du är intresserad så kan jag skriva lite mer om den efter jag har kopplat in den.
Vad är du intresserad av att veta?

//M

Kommer också använda den som andra tv är det tänkt för mina barn, det ända jag vill veta är om det är hyffsat bild jämnfört med de andra märkes tv´en, tacksam om jag får din tycke om kvaliten på bilden då man inte kan se den uppställt någonstans.

mvh

Postad 22 November 2007 - 21:46

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hur står sig den här modellen mot t.ex. Samsung R8/S8 serien? Var mest inne på en 32R86 men utseendet och priset lockar på den här.

Postad 23 November 2007 - 17:39

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Magno, kan du vara snäll och ta ett par bilder på din nya mirai. Jag är väldigt nyfiken!

Postad 24 November 2007 - 00:22

magno
  • magno
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu har jag några bilder i mitt galleri på Mirai DTL-632E500. Men de är ganska dåliga eftersom dessa togs sent på kvällen. jag ska ta nya bilder i dagsljus under kommande dagar.

Nu har jag testat den i ett par dagar och jag är helt nöjd. Det jag har testat är några filmer, via xbox360, uppskalat i 720p samt några spel. Och det har fungerat riktigt bra, över förväntan. Men samtidigt ska jag väl säga att jag har inget riktigt bra att jämföra med här hemma, sida vid sida. Eftersom vi endast har tjock tv i dagsläget(det ska in en plasma/lcd modell större till våren när vardagsrummet är nyrenoverat). Men min egen uppfattning är att den genererar väl så bra bild som kompisars rel. nyinköpta 'märkes' lcdér, som kostar minst det dubbla (typ olika modeller av samsung, philips mm).

Det jag var mest orolig för var att den skulle lida av backbleeding.. för jag inbillar mig att det är vanligare på billigare lcdér. Men vad jag kan se så är den helt befriad från det.
Jag har inte riktigt gått igenom alla inställningar ännu, för att hitta den optimala inställningen. Men om det är några fler som köper denna, börja med att sänka 'backlight' som default är satt till max (lyser nå jävulskt om det är lite mörk i rummet).

Annars när det gäller utförande så är jag kanon nöjd (Förutom foten, se tidigare inlägg i denna tråd). Snyggt mattsvart skal, med inlägg av silver. Allt känns gediget och fast, mer än jag hoppades på i denna prisklass. Fjärrkontrollen lika så.

Ett riktigt stort plus är att alla kontakter på baksidan är antinger riktat rakt åt sidan eller rakt nedåt, så man behöver inte oroa sig att kontakter ska komma ikläm vid väggmontering.

//M

Redigerat av magno, 24 November 2007 - 15:15.

Postad 28 November 2007 - 23:36

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tack för bilderna och intrycken!

Postad 09 December 2007 - 01:56

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
En sak Magno! Hur är "flytet" i bilden? Asså, hackar eller studsar den fram på något sätt eller glider den silkeslent? Tycker en del TV aparater, speciellt många av Philips modeller "hackar" fram i panoreringar i vanlig SD!

Skulle uppskatta svar! Om den skulle ha det skulle jag aldrig kunna leva med den TVen. :)

Postad 13 December 2007 - 13:32

ISF
  • ISF
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tar hem min i eftermiddag. Skall utvärdera den ordentligt och lägga upp vad jag tycker.

Något speciellt jag skall prova eller skriva om?

Mvh:
Joakim

Redigerat av ISF, 14 December 2007 - 15:06.

Postad 15 December 2007 - 00:28

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Tar hem min i eftermiddag. Skall utvärdera den ordentligt och lägga upp vad jag tycker.

Något speciellt jag skall prova eller skriva om?

Mvh:
Joakim

Du får gärna säga vad du tycker om "flytet" i bilden i SD och HD(om du kan testa det) samt om du anser att bilden är helt svart utan clouding eller bleeding i kanterna och vad du anser att färgerna + svärtan.

Skulle uppskattas!

Postad 16 December 2007 - 15:56

ISF
  • ISF
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter såhär långt...

Jag hade inga enorma förväntningar med tanke på priset, men tänk vad fel man kan ha!
(Jag kommer att ändra detta inlägg om jag har möjlighet att testa fler ingångar eller andra produkter exempelvis HD)

Böjade med att koppla in antennsignalen och försökte ställa in kanalerna. efter att ha försökt tre gånger så packade jag motvilligt upp bruxen och inser då att det finns två ingångar för antennsignal, en till analog TV och en för digital.

Efter att ha ställt in kanalerna och plocket bort betalkanalerna böjade jag leka med inställningarna. Fabriksinställningarna är som vanligt alldeles för överdrivna på alla parametrar. När jag var klar såg det ut såhär:

För digitaltv
Ljus 50
Kontrast 50
Färg 40
Skärpa 0
Expanderad kontrast AV
Bakgrundsbelysning 0-5
Gamma medel
Hudton medel

Svärtan är inte optimal, men jag är mycket positivt överraskad. För att vara en LCD-TV så tycker jag ändå att den gör ett bra jobb. Flytet är det inte heller något fel på och detaljerna i svärtan finns där. Det enda jag har funderart över är om den inte klipper i de ljusaste partierna, även om kontrasten sänks. Det är dock inget som alla kommer märka.

När jag sedan gick över till DVD via scart RGB blev det andra bullar. Mina inställningar blev då helt annorlunda, men de är inte relevanta att skriva ner här då jag har en Sony DVD-recorder och alla kommer få olika resultat med olika DVD-spelare. Resultatet blev i alla fall betydligt bättre i skärpa. Värt att nämna kan också vara att båda scartarna är RGB-kompatibla.

Såhär långt poitivt överaskad. Fjärrn har dessutom bra krut och fungerar även från extrema vinklar.

Postad 16 December 2007 - 22:50

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Lite bilder på den skulle uppskattas! Ta gärna några på fjärrkontrollen och tv's ingångar om möjligt. :blush:
Finns det många inställnings möjligheter i menyn?

Postad 16 December 2007 - 23:31

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tack för intrycken! Låter mycket lovande, kanske kan vara värt att spara in någon tusenlapp eller två och satsa på en sån här istället för en 32R86! Men en sak jag har glömt att fråga, hur är ljudet? Är det okej eller låter det burkigt?

Postad 16 December 2007 - 23:58

ISF
  • ISF
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag kommer att återkomma med bilder!

Ljudet är dessutom mer än tillräckligt. Inte det minsta burkig. Duger mer än väl! Låter renare än min gamla 21"are.

Postad 17 December 2007 - 02:19

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Hur är det med 1080p, det står på Mirais hemsida att både e600 och e500 "supportar" det? Någon som har möjlighet att testa det?

Postad 22 December 2007 - 13:45

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Här är några bilder på Mirai DTL-632E500 ser precis ut som Mirai DTL-832E600 ända skilnaden är att 632E500 inte har någon digital motagare.

Fjärrkontrolen
Bifogad fil  IMAG0387.JPG   1.29MB   16 Antal nerladdningar

Framsidan
Bifogad fil  IMAG0389.JPG   1.59MB   19 Antal nerladdningar

Högersida
Bifogad fil  IMAG0388.JPG   1.86MB   15 Antal nerladdningar

Redigerat av 91robe, 22 December 2007 - 14:04.

Postad 23 December 2007 - 00:43

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Trevligt trevligt, tack för bilderna!

Postad 23 December 2007 - 18:35

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Trevligt trevligt, tack för bilderna!

Det var så lite så :) .

Postad 03 January 2008 - 03:12

LCDGuide
  • LCDGuide
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Imorgon får jag in en sådanhär TV :) ska bli kul att få testa den å skriva om på min blogg.
Är det något speciellt ni tycker jag bör testa?

Ska självfallet testa å se ifall det är något backbleeding eller andra vanliga problem.

Källan kommer vara en h264 rulle från min TivX 5100 , med kort HDMI kabel.
Kom med tips och förslag! :)

Postad 11 January 2008 - 17:58

Unregistered14085878
  • Unregistered14085878
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det pixelmappat om jag skulle köra från DVi till HDMI på teven, någon som har skärmen som kan svara på detta?

Postad 13 January 2008 - 02:39

neos
  • neos
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Imorgon får jag in en sådanhär TV :mellow: ska bli kul att få testa den å skriva om på min blogg.
Är det något speciellt ni tycker jag bör testa?

Ska självfallet testa å se ifall det är något backbleeding eller andra vanliga problem.

Källan kommer vara en h264 rulle från min TivX 5100 , med kort HDMI kabel.
Kom med tips och förslag! ;)

Vi väntar ivrigt fortfarande på nåt skulle verkligen uppskata om du skriver nåt om tvn på din blogg :o
har varit på butik o blev verkligen imponerad specielt med tanke på priset
:blink: B) :lol: opa

Postad 16 January 2008 - 07:14

PaiSan
  • PaiSan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Skulle någon som har denna burk kunna antingen checka i bruksanvisningen eller testa vilken hertz den klarar när man kör från PC´n. Många LCDer klarar ju högre än seddvanliga 50/60 Hz. Jag har checkat på deras hemsida, men där fick man inget svar. Och till skillnad från de flesta övrigra tillverkare hittade jag ingen möjlighet att ladda ner brukisen. Svar på denna fråga skulle vara mycket tacksamt då jag tänkt beställa en om ett par dagar.
En liten undring till jag har är ifall man har någon nytta av den inbyggda digtalboxen ifall man har ComHem?

Tack på förhand folket, om inte annat än för att ni läst mina frågor.

Postad 16 January 2008 - 08:03

LCDGuide
  • LCDGuide
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Är det pixelmappat om jag skulle köra från DVi till HDMI på teven, någon som har skärmen som kan svara på detta?

Hej

Skärmen tog alla upplösningar jag skickade på den.
från 420P och upp till 1080i och rapporterade detta korrekt.

HDMI kablage är egentligen ingen skillnad (video datamässigt) från senaste DVI speccen så jag tror inte det blir något problem oavsett DVI eller HDMI.

Däremot kan inte svara på om det blir 1:1 pixelmappat. Jag ska försöka ta reda på detta.

Postad 24 January 2008 - 15:43

Unregistered14085878
  • Unregistered14085878
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej

Skärmen tog alla upplösningar jag skickade på den.
från 420P och upp till 1080i och rapporterade detta korrekt.

HDMI kablage är egentligen ingen skillnad (video datamässigt) från senaste DVI speccen så jag tror inte det blir något problem oavsett DVI eller HDMI.

Däremot kan inte svara på om det blir 1:1 pixelmappat. Jag ska försöka ta reda på detta.

Så du kan köra 60hz@1360x768?

Om det är pixelmappat kan du se på http://www.pixelmappat.nu

Postad 12 May 2008 - 11:01

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Mirai DTL-832E600 är testad i senaste nummret av hemmabiotidningen (nr 5 maj 2008). Står att fjärren är som den brukar på deras apparater mao mkt riktningskänslig. Kanalbyte digital= mycket långsamt, kanalbyte analogt=långsamt, bra bild vid ren signal är en sammanfattning av deras sammanfattning =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.