Efter mycket om och men och mycket letande lyckades jag till slut bestämma mig för ett par datorhögtalare. Det enda viktiga de ska användas till är till musik - dock inte som huvudlyssningsställe (till det driver en Yamaha ett par Canton 190LE i rummet intill). Valet föll på Klipsch ProMedia GMX A-2.1 som fått fina recensioner i alla tester jag läst.
Problemet är: De går inte att få tag på!!! Jag har väntat i nästan två månader nu på leverans, men det händer ingenting - jag behöver tänka om och behöver hjälp!
Målet är som sagt musiklyssning och ett par bra 2.0 eller 2.1 högtalare med bra mellanregister (tycker det oftast är det som saknas hos enklare 2.1-system). Budgeten är absolute max 2000kr, gärna billigare.
Som alternativ har jag kikat på Logitech Z-2300 som känns plastiga, men tydligen anses vara bra, Acoustic Energy Aego M som ser lite tråkiga ut, men verkar spela bra samt T-amp + Dynavoice S-4 som jag egentligen inte vet något alls om.
Så - har ni några förslag till detta? Eller är det kanske till och med någon som har Klipschen och kan berätta att de är värda all väntan, oavsett hur lång?
/Victor
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?