Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

inte bra å spela på projektor?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 November 2007 - 19:20

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
en på mitt jobb sa att det inte är bra för en projektor att spela på den,stämmer det???.

han sa att han va hos en kompis,å det stog så i manualen...

om det stämmer,varför är det så?

Postad 22 November 2007 - 19:50

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Det stämmer inte.

Postad 22 November 2007 - 19:58

darkniss
  • darkniss
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Vad sa din kompis skulle vara sämre på en projektor än på en tv?

Spelkänslan ökar GANSKA mycket :) Jävligt coolt att spela på 80-100 tums duk

Om det var brinntiden på lampan som han menade så kan jag förstå. Om du spelar mycket kanske 4 timmar per dag så kan du bara spela 500 dagar på en 2000h lampa

Redigerat av darkniss, 22 November 2007 - 20:00.

Postad 22 November 2007 - 22:59

petterost
  • petterost
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har spelat PC-spel på projektor sen 2002 .. har man väl börjat finns ingen återvändo :)
Enbart Oblivion har kostat drygt 250 lampkronor (ung. lika många timmar ..) men det har det varit värt, varenda spänn.

Postad 23 November 2007 - 12:44

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Ja, det var då riktigt kvalificerat skitsnack ;)

Konsollspelande på proje är helt outstanding. Bilspel i splitscreen ger 4 stycken 40-tummare om man kör med 80tums duk :D

Jag använder projen till spel, film och tv...lampkostnaden blir ändå förvånadsvärt låg.

Redigerat av nobba, 23 November 2007 - 12:44.

Postad 23 November 2007 - 14:25

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Ja, det var då riktigt kvalificerat skitsnack :lol:

Konsollspelande på proje är helt outstanding. Bilspel i splitscreen ger 4 stycken 40-tummare om man kör med 80tums duk :D

Jag använder projen till spel, film och tv...lampkostnaden blir ändå förvånadsvärt låg.

Japp! Samma här . Och för mig är de ännu billigare med lampa då vi har nya på Jobbet ;)

Postad 23 November 2007 - 14:28

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
gamla CRTs o LCDer kunde väl få inbränningar om jag inte minns fel, DLP dock är ju helt riskfria, och det är ju inte tvspelande i sig som är det "farliga" utan statiska bilder typ menyer.
men en modern projektor tror jag knappast är någon fara med

har själv MÅNGA timmar tvspelande på projektorn bakom mig utan några som helst problem, tvärtom, projektorer är som gjorde för spel! :-)

Postad 24 November 2007 - 14:26

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
det finns ingen risk med inbränning som med en plasma, annars hade det varit rätt illa att änvända dem på kontoret :)

Postad 24 November 2007 - 14:37

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
DLP är inte bra att spela på. Inte för risk för inbränningar, det finns inga såna, utan för att DLP-tekniken laggar utav h... I värsta fall kan det ta en halv sekund mellan det att spelet skickar ut bilden och DLP:n faktiskt visar den. En halv sekund kanske inte låter mycket men det är en VÄLDIGT lång tid i ett spel. LCD-projektor bör det inte vara mer problem att spela på än på en vanlig platt lcd-tv.

Postad 24 November 2007 - 14:48

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0

DLP är inte bra att spela på. Inte för risk för inbränningar, det finns inga såna, utan för att DLP-tekniken laggar utav h... I värsta fall kan det ta en halv sekund mellan det att spelet skickar ut bilden och DLP:n faktiskt visar den. En halv sekund kanske inte låter mycket men det är en VÄLDIGT lång tid i ett spel. LCD-projektor bör det inte vara mer problem att spela på än på en vanlig platt lcd-tv.

jag håller verkligen inte med, kör själv med DLP och den laggar absolut ingenting, vad har du för källa till det påståendet, skulle nog kunna säga att det är sämre att spela på en lcd projektor då den inte bör vara tänd mer än ett par tre timmar åt gången, kör med Benq pe 8720 nu och spelar fps och snabba bilspel, hade tidigare en annan DLP, inget lagg då heller :)

Postad 24 November 2007 - 21:04

petterost
  • petterost
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

jag håller verkligen inte med, kör själv med DLP och den laggar absolut ingenting, vad har du för källa till det påståendet, skulle nog kunna säga att det är sämre att spela på en lcd projektor då den inte bör vara tänd mer än ett par tre timmar åt gången, kör med Benq pe 8720 nu och spelar fps och snabba bilspel, hade tidigare en annan DLP, inget lagg då heller ;)

ehh, var har du fått info om att man inte ska ha på en LCD mer än 3 timmar? Jag har ofta haft på min lcd-projje mer än 3 timmar och det har gått bra .. källa? :blink:

Postad 24 November 2007 - 21:13

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
Källa: instruktions böcker
nja jag var lite ironisk bara, det är väldigt lätt att tycka si o så, fast man inte sett det själv, bara för att någon sagt det tidigare, så det där med LCD, jag har aldrig ägt någon så varför ska jag uttala mig, väntade faktiskt på att någon skulle säga något emot mig men det tog väldigt lång tid så det kanske stämmer, haha, nädå, Rock On, om ni kör med projj, de är gjorda för att användas, även om min DLP inte laggar :blink:

Ps. jag har hört en massa annat om LCD också, dålig svärta, lätt att få damm på panelen, organisk display som blir sämre med tiden, lysande pixlar, osv. osv. men d känns som d kvittar,;) DS.

Redigerat av Unregistered6332cbbb, 24 November 2007 - 21:30.

Postad 24 November 2007 - 23:52

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Låter som andra omständigheter än själva projektionstekniken är avgörande. Annars skulle detta innebära att när jag kollar på film från min DVD så kommer alltid ljudet sisådär en halv sekund efter, eftersom DLPn laggar utav bara h...!

Faller inte det på sin egen orimlighet?

Om vi alla fall skall leka LCD/DLP-krig så tycker jag att LCD-projektorn schmeggar så utav bara h... att det är som att leka starr. ;)

Game on!

Redigerat av nobba, 25 November 2007 - 00:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.