Precis fått hem Wii, men funderar på hur man ansluter till internet. Hur gör man? Hittar inget ställe där jag kan koppla in kabeln. Funkar bara trådlöst eller finns det ett kabeluttag som jag inte hittar?
MvH
Heman
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 November 2007 - 17:58
Hej hej!
Precis fått hem Wii, men funderar på hur man ansluter till internet. Hur gör man? Hittar inget ställe där jag kan koppla in kabeln. Funkar bara trådlöst eller finns det ett kabeluttag som jag inte hittar? MvH Heman Postad 24 November 2007 - 18:06
då är den här grejen perfekt till dig: http://www.webhallen...od.php?id=70233
Postad 09 December 2007 - 14:14
Själv har jag nu skaffat router och tänkte köra mitt Wii igenom den (istället för att tatta på grannens olåsta).
Jag hittar min router, ställer in den 64tecken långa WPA-nyckeln, men jag kan enligt Wiin inte ansluta till nätet... Postad 25 December 2007 - 10:55
Min dotter fick en Wii i julklapp, försökte i morse att ansluta till internet med den hittade ingen acesspunkt. Har en Netgear Rangemax WPN824 som är inställd för att köra 108Mbps trådlöst på kanal 6. Min bärbara som står precis bredvid och har en Rangemax USB stick ansluten till datorn visar bra mottagningen, men Wii hittar inget.
Finns det några restriktioner, kan den inte köra 108Mbps eller typ av kryptering, etc. Är det bättre om man försöker göra en manuell installation? Eller ska man skippa trådlöst helt, jag har ung 12m mellan router och Wii, och köra över kabel istället? Ni som har fått igång det trådlösa hur vad är det för räckvidd mm Postad 25 December 2007 - 11:58
Wii klarar bara av 802.11b/g så ni får sätta in ert wlan på det.
Klarar alltså inte 108Mbps Postad 25 December 2007 - 14:27 Är inte så insatt i WPA, men är det inte bara det lösen man angav för att skapa det trådlösa istället för själva nyckeln. Jag angav iaf bara klartext-lösen och det funkade bra. Postad 25 December 2007 - 14:36
Det beror på hurman gör... det valet hade jag på routern men kunde inte hitta motsvarande på Wiit... Men jag får testa och se om det funkar =)
Postad 26 December 2007 - 20:40
Testa kanal 1 eller 11 istället. Att den står på 108Mbps spelar ingen roll, jag kör min router på det utan problem. Dock kör ju inte Wii:t på 108Mbps, men resten av de grejerna som ansluter trådlöst går i 108Mbps. Postad 26 December 2007 - 22:16 Får ta och titta i manualen, men det var något speciellt med kanal 6, jag tror nog att det var enbart den som hade den högre hastigheten. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |