Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ngn med infinity beta 40 el 50?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2007 - 22:05

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Var inne på hallbäcks i helsingborg idag och skulle lyssna på ett par beta 40 som dom skulle sälja ett demoex av, glad i hågen ser jag mig själv göra ett riktigt kap på dessa grymma högtalare som jag tänkt ersätta mina primus 360 med som jag förvisso är riktigt nöjd med men då jag har resten av högtalarna i beta serien så vart jag sugen på att byta frontarna med.
först kör han igång ett par jbl för polarn och växlar mellan dessa och primus 360, båda låter väldigt bra men primus känns betydligt fylligare än jbl. Sen ber jag honom lägga in nådastöten o köra beta 40, döm om min förvåning när det låter helt fruktansvärt dåligt!! jag o polarn bara tittar på varandra när han växlar mellan jbl och betan, det låter så fruktansvärt burkigt,som om ngn spikat igen lådan framtill och ljudet inte kommer ut ur lådan och plötsligt låter jbl som en högtalare som kostar typ det tiodubbla mot betan!

vad var det som gick snett? hur kan det komma sig att primusen lät så sjukt mkt bätre än betan i butik? jag frågade om dom var inspelade men han var osäker på hur många timmar dom gått i butik då dom typ stod lite avsides och har så gjort så länge jag kan minnas. blir det så sjukt stor skillnad på ett par beta när dom är inspelade eller ska jag lägga ner hela tanken på dom och behålla mina primus 360?
vill höra era åsikter ni som är ägare av dessa burkar

Redigerat av theoak, 27 November 2007 - 08:39.

Postad 27 November 2007 - 21:09

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
ingen? ja då antar jag att den suger :(

Postad 27 November 2007 - 22:32

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0
Beta är väl serien över Primus så den borde ju onekligen inte vara sämre. (personligen skulle jag inte bytt 360 mot Beta 40, möjligtvis 50).
Finns en hel del här med de högtalarna. kolla in galleri-sidorna så kommer du nog snart skymta ett och annat par. Sen är det ju bara att fråga dem.

Postad 27 November 2007 - 22:56

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Har ett par Beta 40 sedan ett par år. Mycket nöjd med dessa. Det låter som det paret antingen var helt oinspelade, fast mina var inte så farligt råa, eller så har de någon defekt.

Postad 28 November 2007 - 00:09

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Det enda jag kan säga är att Beta-serien låter dassigt/taskigt innan de är inspelade. Tydligen ska detta ta ett bra tag. Däremot så kan ju mycket väl Betorna hos hallbäcks varit inspelade.
Tycker inte det borde skilja så mycket på inspelningstiden när det är inom samma märke...?

MVH Flingan

Postad 28 November 2007 - 09:34

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
tack för lite svar, jag får se hur jag gör
antingen köper jag ett par nya och spelar in dom själv då jag tappade suget helt på paret dom skulle sälja eller så behåller jag mina primus som trots allt låter väldigt bra. trist bara att inte ha allt i samma serie=(

Postad 01 January 2008 - 18:30

kenta_p
  • kenta_p
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag har beta 50 och allt i beta högtalare jag tyckte det ej lät så bra som nya tog minst 1månad innan jag märkte dom lät bra som jag ville , kan det ej va så att dom va spräkte ? men se omdömen va folk har lämna på dom här på sidan iställe , dom tycker jag är bra för priset men är ej nåt mott högtalare för 20 000kr

Postad 01 January 2008 - 18:40

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Svårt att säga om det dåliga ljudet berodde på det aktuella paret eller på att du inte gillar Beta 40.

Personligen tycker jag inte alls om Beta 40/50 eftersom jag tycker att de är stumma och tråkiga i basen. Det är alltför tydligt att de är avsedda att spelas tillsammans med en sub i ett surroundpaket, tycker jag.

Kanske var det det du också hörde eller så var det något fel på just det paret. Att de inte skulle vara inspelade efter en längre tid i hifibutik ser jag som mindre troligt.

Om du inte alls gillade hur de lät ska du nog bara slå dem ur hågen.

Postad 02 January 2008 - 11:59

HiFi nooBen
  • HiFi nooBen
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Inspelning har ändån inte den stora värkan att dem skulle kunna gå från att låta skit till att låta grymt som man ju vill att sina högtlare ska göra ju :)

Postad 02 January 2008 - 12:36

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Inspelning har ändån inte den stora värkan att dem skulle kunna gå från att låta skit till att låta grymt som man ju vill att sina högtlare ska göra ju :)

Tycker dom låter helt okey. Har själv Beta 50...Vad ska du lyssna på mest musik eller bio? Dom är ju först och främst avsedda för multichannel lyssning. Så om du prioterar musik främst så finns det definitivt bättre högtalare.

Tycker att dom kräver ganska mkt effekt av förstärkaren för att få fram det mer dynamiska ljudet dock.

Postad 02 January 2008 - 12:49

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Oj har denna tråden vaknat till liv igen=)
jag kom efter mkt om och men fram till att jag skulle köpa monitor audio rs6 och jag har inte ångrat mig en sek!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.