Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Butik i Halmstad som har demo på projektorer?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 November 2007 - 14:43

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Hej

Vart i Halmstad kan man få en demo på projektorer i 10'-36' klassen?
Finns det inga hembiobutiker i denna hålan?

Antar att det inte är lönt att åka ut till Siba, Elgiganten, OnOff osv, de säljer väll bara TV, eller?
Ljudcenter har flyttat eller lagt ner, hittar inte den butiken i alla fall.

Mvh Michael Öberg, Halmstad.

Redigerat av Unregistered49ec8352, 27 November 2007 - 14:46.

Postad 02 December 2007 - 12:01

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Ljudcenter bör kunna hjälpa dig. De har flyttat och ligger ute vid Flygstaden, vid den nya rondellen på kustvägen.

MVH Kribban

Postad 02 December 2007 - 14:56

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Ljudcenter bör kunna hjälpa dig. De har flyttat och ligger ute vid Flygstaden, vid den nya rondellen på kustvägen.

MVH Kribban

Du tycker inte att han ska försöka åka upp till Götet och kolla där?
Har inte så bra erfarenheter av Ljudcenter i Halmstad.
Okunniga säljare.
Dyrt.
Dålig service.
Snobbiga.

Oberg: Tycker du ska åka upp till Göteborg och kolla där om du har möjlighet.
Kribban kan säkert rekomendera ett flertal butiker då han har bott i Götet.

Redigerat av Unregistered8f70b8cb, 02 December 2007 - 14:57.

Postad 02 December 2007 - 18:22

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Hej Grabbar!

Tack för svaren.
Jag har spanat runt och frågat i butiker osv.
Ringde upp ljudcenter i Halmstad...

Blev lite smått besviken på dem då konversationen löd ungefär så här.

- Hej. Har ni några projektorer att demonstrera/sälja?
- Hej. Javisst, vi har ca 4-6 st (kommer inte ihåg exakt) som kostar mellan 4-9k (ungefär)
- Okej, vilka modeller är det?
- InFocus 4805 + flera andra.
Nu tyckte jag det blev väldigt ointressant.
Jag har en InFocus 4805 idag som jag köpte för ungefär 2 år sedan, den projektorn går inte hitta på internet, den tillverkas inte längre, och när den tillverkades såldes den för ca 4,5k ny enligt prisjakt.
Min följdfråga blev såklart
- Kommer ni inte få in några "nya" projektorer, typ 10-25k klassen av aktuella modeller.
Svaret blev bestämt
- Nej vi tar inte in några nya projektorer förens de gamla är sålda.
- Okej, tack för hjälpen, kanske tittar förbi en sväng.

Har inte varit där ännu, blir troligen ett besök i nästa vecka.

Har varit hos div riktiga hembiobutiker och kollat men ville kollar Halmstads utbud, tyvärr är det värdelöst på hembiomarknaden.
Blir troligen ett besök i Göteborg innan julen.

Postad 02 December 2007 - 23:07

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hej Oberg
Jag måste hålla med om att åka till Göteborg eller kanske söderut, med viss risk för att låta väl negativ så ska du nog inte förvänta dig att göra ett bra köp där du går nöjd ifrån butiken på Ljudcenter i halmstad, maken till snorkiga urkassa säljare har jag aldrig varit med om. Jag har aldrig blivit väl bemött när jag har kommit in i den butiken och droppen var när jag gick in där för ca ett år sedan och skulle köpa en Supra komponentkabel till min projektor, den enda som fanns låg demokörd i en monter och de skulle ha 1500spänn för den (8meter) "priset ligger där, du vet, Supra gör bra kablar och kvalitet kostar", behöver jag säga att jag köpte den på nätet i stället för 900inkl. frakt. Jag har inte satt min fot där sedan dess.
Nåja, åker du neråt så är de förbaskat trevliga på The Rock i Lund annars finns ju Hembioconsult utanför Göteborg och säkert flera bra ställen än så, men halmstad har tyvärr inget bra utbud som känns aktuellt.

Postad 08 December 2007 - 20:28

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Så det är inte bara jag som tycker att halmstad är en öken när det kommer till Hifi&Hemmabio? Samma gäller förövrigt restauranger i stan :)
Jag håller med det som skrivits om Ljudcenter, otrevliga och okunniga säljare. Speciellt en lite rackare som försöker vara så överlägsen och idiotförklara sina kunder när dom kommer med frågor som han tycker är lätta! En riktigt pajas helt enkelt, sen att han inte är så grym som han tror gör ju bara saken ännu mer pinsam.

Postad 08 December 2007 - 21:54

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Så det är inte bara jag som tycker att halmstad är en öken när det kommer till Hifi&Hemmabio? Samma gäller förövrigt restauranger i stan :)
Jag håller med det som skrivits om Ljudcenter, otrevliga och okunniga säljare. Speciellt en lite rackare som försöker vara så överlägsen och idiotförklara sina kunder när dom kommer med frågor som han tycker är lätta! En riktigt pajas helt enkelt, sen att han inte är så grym som han tror gör ju bara saken ännu mer pinsam.

Ha ha jag vet precis vem du menar.
Handlar bara på ljudceter om jag absolut måste.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.