Jag söker efter ett par högtalarkablar där krympslang, strumpa och även gärna bananer ska vara färdigmonterat och klart. Finns det att få tag på överhuvudtaget? De ska vara mellan 1,5-2 meter styck. Tacksam för tips!
Mvh Stefan
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 28 November 2007 - 19:42
Hej!
Jag söker efter ett par högtalarkablar där krympslang, strumpa och även gärna bananer ska vara färdigmonterat och klart. Finns det att få tag på överhuvudtaget? De ska vara mellan 1,5-2 meter styck. Tacksam för tips! Mvh Stefan Postad 28 November 2007 - 21:40
det beror på vilken prisklass du har tänkt dig
här är några exempel http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2314 http://www.kabelgiga...i...76&menyid=8 http://www.hifihuset.se/ har mycke färdigterminerade kablar i många prisklasser Postad 28 November 2007 - 22:49
Helst vill jag inte betala mer än 1200 :- /paret..
Kan tillägga att de ska gå mellan en XTZ Class A-100D II och ett par XTZ 99.36. Är Proson inte känt för att vara lite mer basbetonade, tror ni de gör högtalarna rättvisa? Postad 29 November 2007 - 15:53
Blev ett par Xindak SC-01, har fått flera positiva omdömen här på forumet.. Sen att var riktigt snygga skadar ju inte
Postad 30 November 2007 - 16:18
Berätta gärna varför vi skall läsa ovanstående... Redigerat av xray, 30 November 2007 - 16:18. Postad 30 November 2007 - 18:50
Aha, en till mythbuster....
Vill man inte hör skillnad, så hör man inte skillnad. Inverterad placebo Postad 01 December 2007 - 15:46
Även om jag inte kommer att höra jättemycket skillnad, så kommer min anläggning få en rejäl uppgradering rent estetiskt
Postad 01 December 2007 - 15:49
Förresten var sidan du länkade till tydligen skriven av någon som aldrig hört talas om källreferens what so ever.
Postad 02 December 2007 - 20:49
Annars har ljudshopen bra pris just nu på Primare flatline tri-wire
Sen kommer vi till tyvärr listan Kostar 300kr mer än din budget 3meter långa Postad 02 December 2007 - 23:03
Han som gjort hemsidan pratar om att tidningar inte ska vara pålitliga, men han och hans stavfel och avsaknad av bevis mer än teorier kunna bevisa något eller ens vara pålitliga?... Didn't think so. Postad 04 December 2007 - 18:06
Nu har de kommit, mina Xindax SC-01! Grymt snygga och ger ett gediget kvalitetsintryck! Återstår att se om det blir någon skillnad mot mina gamla lampsladdar
Postad 19 December 2007 - 13:21
Texten om högtalarkablar föregås av: "Här nedan redogör jag min alldeles egen syn av myter kring högtalarkablar." Alltså några krav på källmaterial eller liknande kan inte avkrävas. Om det däremot stått: "Här redovisra jag fakta kring högtalatkablar" Då är det plötsligt mer intressant om det finns källmaterial. Sen kan man fråga sig om man har mindre rätt för att det kanske finns nått stavfel... Kort och gott använder sig "kabeltroende" som vanligt av smuttskastning och annat för att göra sin tro till den verkliga tron. exakt på samma sätt som olika subreligösa grupper och "new age" gör. Hittar ni stavfel så kan ni få behålla dem... Postad 19 December 2007 - 13:25
Jag har läst dina inlägg. Du har ett bra förhållande och syn till högtalarkablar, tycker jag. Naturligtvis är det så att snygga grejer kan vara värt en slant. Postad 20 December 2007 - 12:35
Du kan köpa dem från nysound.com. Där köpte jag mig ett par fs-3or. Tog en vecka eller något sådant innan jag fick kablarna från kina. Dock har jag läst någonstans att de inte har xindaks godkännande att sälja dem eller vad det nu var. Själv tror jag att xindak säger så för att man inte ska köpa från kina utan köpa dem i butik.
Postad 23 December 2007 - 22:56
Ehhh 1200kr tycker jag inte att det är värt igentligen.
Köp EKK i stället !!! 4x1,5 mm och gör en "korskoppling" så får du en mycket bra högtalarkabel som ligger i alla fall samma ljudkvalitet som dom flesta för 1200 kr fast till et pris av 100-200 kr i stället ! bara vad jag hadde gjort, om du sedan vill ha dok snugga så är det ju bara att köpa strumpa och fixa dom så att dom ser köppta ut 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |