Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd. Projektor för ca 10 000:-

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2007 - 00:08

Fivi
  • Fivi
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tjena. Som ny medlem på detta forum så tänkte jag starta en köprådstråd.
jag har hittat 3st projektorer som verkar vara hyffsade, så nu skulle jag vilja
höra lite för och nackdelar med de projektorerna, samt vilken ni skulle valt.
Ge gärna förslag på någon annan än dom jag har valt.
Kan tyvärr inte åka och kolla å jämföra själv då jag bor i buschen.
Rummet den skall vara i kommer nästan att kunna mörkläggas helt.
Duken jag kommer att använda är en motordriven 135" från multibrackets.
rummet är 6.25m långt.

De utvalda:
Sony Bravia VPL-AW15
Sanyo PLV-Z5 black magic
Epson tw700

Vilken borde jag välja och varför?

Postad 29 November 2007 - 00:36

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Varför har du inga DLP med bland kombatanterna?

Tex. Mitsubishi HC3100 för 12900kr piskar ju dessas stjärtar?

Det är ju ingen liten duk du ska fylla, så du behöver ju en del kräm i projjen, samt så kanske upplösningen inte räcker riktigt till 135"?

Ring/maila och snacka med killarna på The Rock så får du riktigt kompetent hjälp av experter!

Redigerat av Dr. Death, 29 November 2007 - 00:50.

Postad 29 November 2007 - 02:22

Unregistered1392
  • Unregistered1392
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Vill du spara någon tusenlapp från din budget så är Optoma HD70 ett bra val. En DLP-projektor som prisats väldigt högt för sin bildkvalité och prisvärdhet. Ska du ha en 16:9 bild uppåt 135" får du ha projektorn ca 5m från duken, men det bör ju inte vara något problem med tanke på rumslängden.

Postad 29 November 2007 - 03:15

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Vill du spara någon tusenlapp från din budget så är Optoma HD70 ett bra val. En DLP-projektor som prisats väldigt högt för sin bildkvalité och prisvärdhet. Ska du ha en 16:9 bild uppåt 135" får du ha projektorn ca 5m från duken, men det bör ju inte vara något problem med tanke på rumslängden.

HD70 är mer i Mitsu HC1100 klass.

Har inte sett nån av dom båda, men HC3100 är grym för 12900kr!

Postad 29 November 2007 - 09:41

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
HD70 testas i senaste Bild & ljud hemma bland tre andra projektorer mellan 9.000:- - 14:000:-. ;)

/Fredrik

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 29 November 2007 - 09:42.

Postad 29 November 2007 - 10:35

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1267 inlägg
  • 0
Mitsu HC3100 måste ses som oslagbar i detta sällskap, om man kan placera den (ingen lensshift) och inte har problem med regnbågar! Grym bild för lite pengar numera... Kostade om jag inte minns fel 21900:- vid lanseringen!
Så fina färger, finfin svärta och toppen skärpa!

Postad 29 November 2007 - 15:35

dave19
  • dave19
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

HD70 testas i senaste Bild & ljud hemma bland tre andra projektorer mellan 9.000:- - 14:000:-. :)

/Fredrik

Tycker inte HD70 har något att säga till om i den prisklassen längre. Sharp XV Z-3000 eller Mitsubishi HC1100 är överlägsna vad gäller bildkvalitet och då talar jag utifrån egen erfarenhet som f.d. ägare av en HD70. Annars så håller jag med ippo om att hc3100 är det bästa valet men den kostar lite mer men så har den också bättre bildbehandling för dom som kollar på TV .

Mvh David

Redigerat av dave19, 29 November 2007 - 15:37.

Postad 29 November 2007 - 16:24

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

HD70 testas i senaste Bild & ljud hemma bland tre andra projektorer mellan 9.000:- - 14:000:-. :)

/Fredrik

Epson TW700 kom på delad andra plats med nya Pana 200, så dessa bör du ju också ta en titt på i klassen. :)

/Fredrik

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 29 November 2007 - 16:36.

Postad 29 November 2007 - 17:28

Fivi
  • Fivi
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Det är ju ingen liten duk du ska fylla, så du behöver ju en del kräm i projjen, samt så kanske upplösningen inte räcker riktigt till 135"?

Ring/maila och snacka med killarna på The Rock så får du riktigt kompetent hjälp av experter!

Detta kommer att bli min första projektor, och jag har läst om att vissa ser regnbågar. Jag vet själv inte om jag skulle göra det och jag vill helst inte chansa. Jag bor i bollnäs och här finns det inte hifibutiker runt varje hörn som det kanske finns i stockholm och andra större städer. Med andra ord så kan jag ju inte titta på den utan att åka en bit. Så nu litar jag på era kunskaper och jag kommer att köpa en lcd :)

Epson TW700 kom på delad andra plats med nya Pana 200, så dessa bör du ju också ta en titt på i klassen. :)
/Fredrik

Efter bra förslag lägger jag till ännu en projektor i listan och det är Panasonic PT-AX200. får passa på och tacka "FFrrEEddRRiiKK" för tipset ;)

Nya listan ser alltså ut så här:

Sony Bravia VPL-AW15 11495:-
Sanyo PLV-Z5 black magic 9990:-
Epson EMP-TW700 10365:-
Panasonic PT-AX200 11699:-

Någon som kan fylla på listan ännu mer? Som sagt ingen DLP.

Postad 29 November 2007 - 19:10

dave19
  • dave19
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Detta kommer att bli min första projektor, och jag har läst om att vissa ser regnbågar. Jag vet själv inte om jag skulle göra det och jag vill helst inte chansa. Jag bor i bollnäs och här finns det inte hifibutiker runt varje hörn som det kanske finns i stockholm och andra större städer. Med andra ord så kan jag ju inte titta på den utan att åka en bit. Så nu litar jag på era kunskaper och jag kommer att köpa en lcd :)

/Fredrik

Efter bra förslag lägger jag till ännu en projektor i listan och det är Panasonic PT-AX200. får passa på och tacka "FFrrEEddRRiiKK" för tipset ;)

Nya listan ser alltså ut så här:

Någon som kan fylla på listan ännu mer? Som sagt ingen DLP.

Vad FFrrEEddRRiiKK inte sagt är att han jobbar för dom märkena han rekommenderar så allt han säger bör tas med några kilo salt. Vore bra om han hade varit tydlig med varför han skriver här...
Men som sagt av dom projektorer du radar upp så är det Panasonic AX200 som du ska satsa på om du absolut vill ha en LCD.

Mvh David

Postad 29 November 2007 - 21:49

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Vad FFrrEEddRRiiKK inte sagt är att han jobbar för dom märkena han rekommenderar så allt han säger bör tas med några kilo salt. Vore bra om han hade varit tydlig med varför han skriver här...

Mvh David

Ja Fivi, Som dave19 här helt rätt säger, så representear jag PROJEKTOR System, som i Sverige distribuerar Epson och Optoma hemmabioprojektorer ut till olika butiker, så att alla kan få en möjlighet att se dessa, och skaffa sig en egen uppfattning om hur de presterar, bortom allt tyckande på detta och andra forum. ;)

När jag refererade till testen i senaste Bild & ljud hemma, så var min tanke givetvis att du skulle ta en titt på denna, för att eventuellt skaffa dig ett ytterligare beslutsunderlag i den projektorvärld som trots allt är lite av en djungel. :)

I mina inlägg så undviker jag givetvis att posta inlägg såsom "vi är bäst", "de är sämst" osv. Det är ju helt meningslöst.
Istället svara jag på frågor kring våra produkter, och om vi får en bra test ibland, vilket ju händer, så highlightar jag dessa, åter igen, som en hint till dig som forumbesökare och presumtiv köpare att skaffa dig ytterligare ett underlag för beslut.

Till sist; skaffa dig alltid själv en uppfattning genom att besöka din lokala butik. Vad folk skriver här kan ju vara värt en del, lika mycket som vad som skrivs utanför forumet också kan vara värt lite. :)

Åter igen ursäkta om jag förvirrade dig, det var inte meningen. B)

Lycka till i ditt urval i alla fall! ;)

/Fredrik

PS: Skall se om jag kan få igång min gamla signatur med PROJEKTOR System referens. Den försvann för en tid sedan.. B)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 29 November 2007 - 21:49.

Postad 29 November 2007 - 22:33

Fivi
  • Fivi
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Till sist; skaffa dig alltid själv en uppfattning genom att besöka din lokala butik. Vad folk skriver här kan ju vara värt en del, lika mycket som vad som skrivs utanför forumet också kan vara värt lite. :)

Problemet är ju det att jag inte kan gå till någon lokal butik, för det finns ingen :) jag får helt enkelt lita på er som kan.

Postad 29 November 2007 - 23:37

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Tycker mest synd om dig som dissar DLP pga. av det du läst på nätet, du anar inte vilken bildkvalitet du missar i jämförelse med de andra du radat upp (HC3100), "problemet" med regnbågar är så otroligt överdrivet så man blir mörkrädd, och vet man inte vad det är och hur det yttrar sig så springer fantasin iväg ordentligt..

Finns säkert dom som tror att man faktiskt ser en hel regnbåge blinka till nån sekund över hela skärmen med jämna mellanrum..

Faktum är att jag ser regnbågar, köpte ändå en W9000, nu ser jag dem knappt längre, använt projjen ca 25h, kallas för vana...

Kan nästan slå vad om att om du fått jämföra dem sida vid sida så skulle du tveklöst valt HC3100 pga. av grymmare bild.

Postad 30 November 2007 - 08:50

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Tycker mest synd om dig som dissar DLP pga. av det du läst på nätet, du anar inte vilken bildkvalitet du missar i jämförelse med de andra du radat upp (HC3100), "problemet" med regnbågar är så otroligt överdrivet så man blir mörkrädd, och vet man inte vad det är och hur det yttrar sig så springer fantasin iväg ordentligt..

Finns säkert dom som tror att man faktiskt ser en hel regnbåge blinka till nån sekund över hela skärmen med jämna mellanrum..

Faktum är att jag ser regnbågar, köpte ändå en W9000, nu ser jag dem knappt längre, använt projjen ca 25h, kallas för vana...

Kan nästan slå vad om att om du fått jämföra dem sida vid sida så skulle du tveklöst valt HC3100 pga. av grymmare bild.

Håller med.

Väldigt få hänger upp sig på regnbågar även om några fler ser dem emellanåt. De som irriterar sig på dem har dock en tendens att "låta väldigt mycket" varför man kan tro att det är ett problem som gäller alla.

Vill du se regnbågar så kommer du nog göra det om du "provocerar". Men denna lilla defekt är för de flesta i det närmaste minimal om man sätter den i proporttion till de övriga bildegenskaperna som DLPn är vassare på.

Redigerat av nobba, 30 November 2007 - 08:51.

Postad 30 November 2007 - 09:39

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Håller också med trots att jag äger en LCD. Främsta orsaken till det är dock att LCD i denna prisklass är betydligt mer flexibla vad gäller installation och som nybörjare så ville jag ha det så enkelt som möjligt. Sen är det ju absolut inte dålig bild på min Z5, men en bra DLP får nog anses ha övertaget bildmässigt. Och som sagt, regnbågar och dess existens är nog mycket hype! Visst, de existerar i varierande grad för vissa, men knappast i den utsträckning att det ska avskräcka folk från att köpa DLP...

//P

Redigerat av peppelito, 30 November 2007 - 09:41.

Postad 30 November 2007 - 09:45

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Håller också med trots att jag äger en LCD. Främsta orsaken till det är dock att LCD i denna prisklass är betydligt mer flexibla vad gäller installation och som nybörjare så ville jag ha det så enkelt som möjligt. Sen är det ju absolut inte dålig bild på min Z5, men en bra DLP får nog anses ha övertaget bildmässigt. Och som sagt, regnbågar och dess existens är nog mycket hype! Visst, de existerar i varierande grad för vissa, men knappast i den utsträckning att det ska avskräcka folk från att köpa DLP...

//P

Sant. Flexibiliteten brukar vara mycket bättre på LCDarna. Vid köp av projektor med fast optik och kort zoom, som ofta DLP har, bör man räkna lite till på placeringen för att inte bli olycklig :unsure: .

Postad 30 November 2007 - 14:01

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Optoma HD70 vann ju testet över tex Panasonic AX200 i nyaste Ljud & Bild.
Den verkar fin.

Postad 30 November 2007 - 21:16

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Finns det någon DLP-projektor i den här prisklassen som hanterar 24p korrekt? HC3100 är intressant, men enligt en kommentar på Prisjakt så "synkar den inte mot 23.976 filmer."

Jag ska uteslutande använda projektorn till att titta på DVD/Blu-Ray samt spela på PS3.

Postad 30 November 2007 - 23:12

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Se här: :P

"In most cases, a 1080p signal is sent at 60 frames per second (fps), which can cause a slight jerkiness in a film-based picture because the movie was shot and stored on the disc at 24fps. The Blu-ray players from Pioneer and Sony can send 1080p at 24fps, but to avoid that jerkiness, the display must be able to accept and display it without converting it to 60fps. The HD70 amazed me with its ability to accept 1080p/24 and display it at 48fps, which eliminates any jerkiness in high-def movies sent at 1080p/24."

/Fredrik

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 30 November 2007 - 23:13.

Postad 01 December 2007 - 11:01

alfahelix
  • alfahelix
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Som ägare till en HC3100 så kan jag inte göra annat än att varmt rekommendera denna. Bilden är helt enkelt suverän! Vid spelning av 720p och 1080p material så tror jag inte den behöver skämmas vid en jämförelse med den senaste generationen 1080p LCD-projektorer. Vad gäller att spela 23.976 material så går det alldeles utmärkt om man kör med dubbla frekvensen (dvs. 47,952 Hz) genom att använda ett program som heter Powerstrip. Detta funkar med de flesta grafikkort, förutom Nvidias 8xxx serie. Själv så har jag bytt till ett ATI HD3850 och det funkar helt suveränt ihop med HC3100. Så för alla som söker efter en projektor i prisklassen 9.000-13.000:- så bör man defenitivt ta en titt på HC3100! Dessutom så tror jag att problemet med RBE är något överdrivet. Själv så har jag aldrig sett några och ingen som varit hemma och tittat på film hos mig har nånsin klagat på några konstiga bildfenomen. Dessa personer har inte varit några "projektormänniskor" och har därför aldrig talats om fenomenet. Så vet man inte vad man ska titta efter så tror jag det är väldigt få som störs.
/Patrik

Postad 01 December 2007 - 11:13

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1267 inlägg
  • 0

Se här: :P

"In most cases, a 1080p signal is sent at 60 frames per second (fps), which can cause a slight jerkiness in a film-based picture because the movie was shot and stored on the disc at 24fps. The Blu-ray players from Pioneer and Sony can send 1080p at 24fps, but to avoid that jerkiness, the display must be able to accept and display it without converting it to 60fps. The HD70 amazed me with its ability to accept 1080p/24 and display it at 48fps, which eliminates any jerkiness in high-def movies sent at 1080p/24."

/Fredrik

Dags att lägga till signaturen snart? Knepigt att promota vissa märken så stenhårt när man jobbar med dem, och inte informera om detta....
Trodde detta forum var tydliga och hårda på denna punkt!!! :D

Postad 01 December 2007 - 16:36

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Fredrik har varit duktig och gjort en lång och fin, beskrivande signatur, men eftersom vi gör om alla signaturer för att undvika tråkigheter så har allas signaturer trillat bort. Felet är mitt och inte Fredriks.

Postad 01 December 2007 - 20:26

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Överdrivet eller inte, faktum är att om man är känslig för regnbågar är det bara att glömma DLP. Kul för er som inte är känsliga, själv blir jag kraftigt illamående och får migrän efter bara några minuter. Man gör bäst i att kolla själv om man är känslig eller inte. Att vissa tycker att problemet är överdrivet betyder ju bara att DE inte är känsliga, det säger inget om hur DU reagerar.

Postad 01 December 2007 - 22:08

Unregistered1221
  • Unregistered1221
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag håller med .. Dema Dema Dema .. Jag blir oxå illamående av bilden på DLP + regnbågseffekten.

Om du bor i bushen så tycker jag att du ska planera upp en resa till närmaste butik å skapa en egen uppfatting. Det är det värt

Postad 02 December 2007 - 00:46

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Vad jag menar med överdrivet är att när man läser på forum osv. så får man nästan känslam av att det är 50% chans att man ligger och spyr efter att man köpt en DLP...

Jag tvivlar inte en sekund på att det finns de som gör det, men hur många är dom igentligen?

Och hur många är de som mår dåligt av DLP-bilden bara för att dom läst att man kan göra det? :)

Sen finns det ju olika grader på RBE effekten oxå, jag kan som sagt utan problem se RBE, men det gjorde inte att jag valde bort DLP för det, allt det positiva med DLP vägde över det negativa.

Men självklart så ska man ju titta själv innan man köper en projje, inte bara för regnbågarnas skull...

Postad 02 December 2007 - 00:54

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Lite halv offtopic..
Fredrik demade du på Hemabioconsult förra helgen? Om du är samma person måste jag bara säga att jag och min sambo var mycket nöjda med din visning. Måste säga att vi tyckte att du var mycket ödmjuk, matade inte bara på säljsnack om att just dina produkter var de bästa. Var väldigt nära att slå till på en Tw-700 men det blev en ax-200 (köp genom jobbet några dagar senare). Det berodde verkligen inte på Panasonic-säljaren, att det blev en ax-200, som inte verkade ha någon riktig koll på sina egna produkter.. Uppfattade det som att han var ganska ny på Panasonic?

Tycker inte som Ippo att det varit störande med Fredriks inlägg, tvärtom. Att signaturen är borttagen är ju, som nämnts tidigare, inte Fredriks fel.

Håller med tidigare om att det är ett måste att kolla på de projektorer man är intresserad av i verkligheten för att bilda sig en egen uppfattning. Upptäckte att jag tyvärr tillhör dem som är känsliga för regnbågar. :)

Själv vart jag inte speciellt imponerad av hd70 däremot gillade jag verkligen tw-700och ax-200.

Postad 02 December 2007 - 01:35

johgus
  • johgus
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Bra tråd!

Vad säger ni proffs om följande "problem".

Har en PS3a för spel + blu-ray film och ska nu köpa projektor.

har egentligen 3 olika som jag funderar på: Panasonic AX-100, AX-200 och Mitsubishi HC4900.

Dock har jag inte så stort rum, så det blir max runt 80-85 tums bild jag kan ha (sitter drygt 3 m ifrån).

Det skulle vara kul med Full HD men jag har fått för mig att bilden inte blir så mycket bättre på så liten duk. Att det är först vid bild över 110-120 tum som 1080p märks/är till nytta. eller är jag ute och cyklar?
Sen resonerar jag som så att om jag köper ax100 för 8500 kr så kan jag byta till en full hd projektor om 2 år då även de då kostar runt 8500 kr.
Så alltså ax-100 + fullHD om 2år eller hc4900 rakt av nu, eller räcker ax-200 till mot hc4900 pga ganska liten duk...?
Är det så stor skillnad mellan 720p och 1080p...
HJÄLP!
Vad ska jag välja?!?

Postad 02 December 2007 - 02:56

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Bra tråd!

har egentligen 3 olika som jag funderar på: Panasonic AX-100, AX-200 och Mitsubishi HC4900.

Dock har jag inte så stort rum, så det blir max runt 80-85 tums bild jag kan ha (sitter drygt 3 m ifrån).

Det skulle vara kul med Full HD men jag har fått för mig att bilden inte blir så mycket bättre på så liten duk. Att det är först vid bild över 110-120 tum som 1080p märks/är till nytta. eller är jag ute och cyklar?
Sen resonerar jag som så att om jag köper ax100 för 8500 kr så kan jag byta till en full hd projektor om 2 år då även de då kostar runt 8500 kr.
Så alltså ax-100 + fullHD om 2år eller hc4900 rakt av nu, eller räcker ax-200 till mot hc4900 pga ganska liten duk...?
HJÄLP!
Vad ska jag välja?!?

Det beror både på avståndet till skärmen och storleken på denna. 1080p är i allra högsta grad märkbart vid 3 meters håll med en duk på 80"+.

Kan någon ge en lista på saker som drar ned betyget för HC3100? Korrekt hantering av 24p är väldigt viktigt för mig då jag främst tänkt använda min projektor till att se på Blu-Ray (och DVD).

Postad 02 December 2007 - 11:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Fredrik demade du på Hemabioconsult förra helgen? Om du är samma person måste jag bara säga att jag och min sambo var mycket nöjda med din visning. Måste säga att vi tyckte att du var mycket ödmjuk, matade inte bara på säljsnack om att just dina produkter var de bästa.

JMKbiker,

Tack! Kul att få lite positiv feedback! :)

/Fredrik

Postad 02 December 2007 - 14:41

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Bra tråd!

HJÄLP!
Vad ska jag välja?!?

Jag använder PS3 för film och spel kopplad till en Sanyo Z5 (720p projje) som projicerar på en duk på ca 95" och jag tycker det är grymt bra och detaljerad bild på bluray film och PS3 spel. SD-DVD är också bra, men självklart saknas den detaljrikedom som man får med BD film. Har ingen koll på hur mycket bättre en eventuell 1080p projje skulle prestera, men jag resonerade som dig vid köpet, dvs köra på 720p tills 1080p sjunkit i pris och det är dags att uppgradera om några år. Jag och min sambo är iaf skitnöjda med den bild vi får med PS3 via vår 720p projje...

//P

Postad 02 December 2007 - 22:31

Fivi
  • Fivi
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack för alla tips. Har tänkt igenom det här med DLP och kommit fram till att det ändå blir en LCD. anledningen är ju att det finns bättre placeringsmöjligheter med en LCD, samt att jag fortfarande är lite rädd för regnbågar faktist.
Som sagt så har jag fortfarande ingen möjlighet att gå till någon lokal butik och jämföra, och jag tror att den LCD kommer räcka till och bli över för min del.

Har läst hur många tester som helst känns det som men jag kommer ändå inte fram till den perfekta. Viktigt med låg ljudnivå. Sonyn verker vara det bästa valet ändå. Rätta mig om jag har fel.
Sen att FFrrEEddRRiiKK jobbar på projektor system struntar jag fullständigt i. Då tycker jag snarare att det är bra för då borde han antagligen veta vad han snackar om.

Vilken ska jag välja?
Rummet kommer alltså att kunna mörkläggas väldigt bra. Jag kommer att använda datorn som dvdspelare, samt att jag kommer att köra med canal digitals HDTV.
Blir galen. finns nästan för mycket att välja på.

Redigerat av Fivi, 02 December 2007 - 22:57.

Postad 03 December 2007 - 00:27

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
"Sen att FFrrEEddRRiiKK jobbar på projektor system struntar jag fullständigt i. Då tycker jag snarare att det är bra för då borde han antagligen veta vad han snackar om."

Generellt så kan jag bara hålla med, men i detta fallet så verkar han bara ha koll på precis de produkter han själv säljer, vilket blir en ganska ensidig granskning om du frågar mig.

Finns ju gott om säljare på detta forumet, och många av dom har järnkoll på de flesta aktuella projjarna på marknaden..

Men så länge det framgår tydligt vem man är så är det väl bara att köra, inget personligt mot Fredrik.:)

Postad 03 December 2007 - 16:26

X3M1
  • X3M1
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har en Epson TW-700 och tycker den ger en fantastisk bild, MEN
den är inte tyst, när det är tysta partier i filmen så hörs irisen tydligt (ja, jag har den igång, tycker det ger bättre bild). Ljudet kan beskrivas som en tydligt knackande hårddisk och det tar, i mitt fall, en del fokus från filmen.
Men bild och placeringsmässigt så är det helt klart en 8 poängare, mer svärta skulle gett ett högre betyg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.