Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Val av Infinity högtalare

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2007 - 21:44

kneeboard
  • kneeboard
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tjena! Tänkte nu börja uppgradera min ljudanläggning som kompletterar tv:n ordentligt.

Har Infinitys Beta-serie i åtanke, sjukt snygga :) och tänkte höra med er vilka som går bäst ihop där, enda kravet jag har är INGA golvare.
Vill kunna hänga upp dom på väggen lite smäckert. Det som kommer driva dessa är min Yamaha RX-V450, vilken jag även kmr byta ut en dag.

Funderar på den här setupen:

(frontar+surr)

Är det någon som kör min tänkta setup?

Funkar det att köra med Beta 20 som frontar + surround undrar jag och även om den lilla subben SW 10 räcker.
Sen kanske den mindre Beta 10 funkar som surr? jag kan inget om sånt men det känns som de bakre kan vara nivån mindre, stämmer det?
Har inte så vansinnigt stort vardagsrum.

Någon kabel-fetischist kanske även kan rekommendera sjyssta kablar som inte kostar skjortan till dessa :)

Nuvarande högtalare är ett budgetpaket som heter Centrum Ophelia om jag inte minns fel.. Hoppas att Infinityn ska sparka igång lite mer muller å klang vid film respektive 360-gaming ;)

Tack på förhand!

/kneeboard

Postad 29 November 2007 - 22:39

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
Det enda jag kan kommentera är subben. Och jag tror absolut du blir nöjd med BETA SW10, har en själv.
Den pumpar fullt tillräckligt om man vill.

Kör du med sub till detta system så tycker jag beta10 räcker bak med.

Ungefär hur ser rummet ut, och vad har du för framtidsplaner? T.ex ungefärlig prisklass på framtida stärkare

Postad 30 November 2007 - 12:41

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
sitter själv på beta 20 bak samt c360 och det låter sjukt bra till film.. hur beta 20 fungerar som frontar vill jag låta vara osagt men jag tror nog dom kan låta bra då dom är ganska rejäla!
har själv primus 360 som frontar just nu men är står i valet o kvalet om jag ska byta till beta 40/50

Postad 30 November 2007 - 17:27

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Beta 10 räcker säkert för surround. Har själv Beta men i en lite annorlunda konfiguration med lite mer vikt åt 2-kanals musik.

Postad 30 November 2007 - 17:55

kneeboard
  • kneeboard
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

Rummet är ca 6*4 meter och setupen är mot kortsida om man säger så, har ca 3,5 meter fram till tvn.
Vad gäller förstärkaren kommer jag nog bara byta upp mig mot en nyare och vassare Yamaha då jag gillar den jag har idag om ingen har något annat bra förslag så klart :unsure:

Är ju mest ute efter surround till film och xbox360 men vill ju även kunna spela musik ibland. Tror faktiskt att den mindre subben får det bli, kan ju alltid uppgradera senare...

Vad gäller placering av denna typ av högtalare kan jag sätta dom högt upp mot taket? ska man vinkla dom nedåt mot sweetspot lr rakt fram?

Beställer 1 par Beta20 i detta nu för att få hem och testköra, dunkar dom på bra blir det ett par till :lol:

Tack så länge, trevlig helg!

Postad 30 November 2007 - 23:18

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
sorry såg nu att kravet var inga frontare

Redigerat av theoak, 30 November 2007 - 23:19.

Postad 01 December 2007 - 00:09

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0
Vad du än gör lägg minsta möjliga på högtalarkablar bara. Någorlunda tjock bara så blir det kanon ska du se.
Och satsa överlägset mest på frontsetupen, dvs hellre ett par rejäla frontar och ett par klenare surround än att satsa mer åt 50/50 hållet. Får mycket mer för pengarna genom att göra så helt enkelt.

Postad 07 December 2007 - 17:01

kneeboard
  • kneeboard
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tjenix igen! Efter att ha vart å lyssnat på Monitor Audios BR5 så köpte jag dom istället för Betorna... Plus surround och center, skippade sub så länge. Kommer nog kompletera med en sub för filmtittandets skull, någon som kan rekommendera en sjysst sub till detta paket?

Postad 08 December 2007 - 10:06

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Skulle inte du köra utan stora frontare? :)

Postad 11 December 2007 - 00:08

kneeboard
  • kneeboard
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
hehe jo andreas men efter att ha lyssnat runt så insåg jag att jag vill ha ljudet som golvarna levererar, iaf mina nya BR5:or som jag idag fick hem och provkört. jag har aldrig haft liknande ljd hemma, ska bli sjukt kul att komma hem från jobbet imorgon!

Förövrigt rockade Bruce Globen ikväll! Jag ryser fortfarande ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.