Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Platta högtalare till hembion

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 November 2007 - 13:11

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har efter att ha börjat med hembio satsat på stereo och det är jag nöjd med. Nu har det blivit så att jag har fått ett rum över till min stereo och därför behöver ett hembiopaket i vardagsrummet.

Jag har en bra DVD spelare idag så tanken är att bara utöka med receiver och ett paket högtalare.
Tanken var först att köpa
och en platt TV. Nu tror jag att jag kommer att behålla min TjockTV ett tag till och därför skulle det kännas bättre med en receiver och ett paket högtalare istället.

Högtalarna i det nämnda paketet verkar vara bra,små och lätta att sätta upp.
Kan man någonstans bara köpa högtalarna?

Har ni tips på prisvärt högtalarpaket i liknande storlek till ett bra pris?
Eller ska jag köpa systemet och köra som det är?

Postad 30 November 2007 - 16:32

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
kolla på Audio pro cinema precision serien, verkar vettiga

Postad 01 December 2007 - 09:57

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad du vill ha, men ger ett fröslag på chans: Om du kikar på Fynda så har de ett Proson Conquestpaket med ätt platta högtalare ... och de kan göra paketpris med reciver.

Postad 03 December 2007 - 09:24

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag hade hembio en gång i tiden och då hade jag rätt så stora högtalare på alla platser.
Nu har jag ett bra stereosystem så jag behöver ingen bra ljud i stereo utan helt enkelt ett paket högtalare som man kan hänga på väggen :). För att spara utrymme i vardagsrummet helt enkelt

Vill helst inte att det ska kosta allt för mycket då man kan köpa hela hembiopaket för ganska små pengar.

Helst skulle jag vilja köpa den snygga Philips paketet men oroas av att det snart kanske inte kommer att finnas DVD filmer. Sen kan jag tänka mig att en hembioreceiver ger bättre ljud tack vare olika inställningsmöjligheter. Rumkorrigering osv.

Philips paketet kan man få för ca 6500 och det går knappt att få ett paket högtalare för dem pengarna. Här få man allt :)

Vad tror ni om följande?
Pioneer paket

Philips paketet är bättre till platt tv. Svårare att gömma fet receiver och dvd ;)

Postad 03 December 2007 - 11:18

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Paket under 6'5 ... Beroende på om det behöver vara platt eller inte ... smått och mycket för pengarna är i alla fall http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2157 som finns i flera färger. Myckt god kritik från flera håll.
Pioneern har jag hört som hastigast och var besviken. Trodde den skulle låta bättre än de små Centonpaket jag hört (typ Movie 10MXII o liknande), men det gjorde dte inte då jag lyssnade. Var dock ganska hastigt och jag kollade inte alla förutsättningar (läs kringutrusning och inställningar) så noga som jag brukar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.