Postad 01 December 2007 - 12:08
Behöver man en förstärkare om man köper Minipod-högtalare + basen? Eller har basen en inbyggd förstärkare?
Postad 02 December 2007 - 17:58
En sak till;
Går de att koppla till en Airport Express?
Går de att koppla till en Airport Express?
Redigerat av Unregistered1011, 02 December 2007 - 17:59.
Postad 04 December 2007 - 13:59
Nä men vänta nu!!subben har inbyggd förstärkare för båda
Det finns flera "Pod-subbar" vara av den fräckaste "Megapod" är PASSIV!
Men varken "Minibass", "Bass station" eller den nya "The ball" har någon förstärkare för att driva en "Minipod". Men dom är aktiva....
"Micropod" dom små rackarna finns i en aktiv variant, om du vill koppla din Airport express direkt så är dessa det enda alternativet.
Själv äger jag ett par Minipodar med tillhörande center som jag har kopplat till min NAD förstärkare, till denna NAD har jag kopplat min Airport express, (optiskt
Jag kommer inte att skaffa någon av "Pod-subbarna", ingen av dom spelar tillräckligt bra.
Postad 10 December 2007 - 00:17
Nä men vänta nu!!subben har inbyggd förstärkare för båda
Ingen av pod-basarna nått inbyggt steg för att driva några Minipodar!
![]()
Det finns flera "Pod-subbar" vara av den fräckaste "Megapod" är PASSIV!![]()
Men varken "Minibass", "Bass station" eller den nya "The ball" har någon förstärkare för att driva en "Minipod". Men dom är aktiva....
"Micropod" dom små rackarna finns i en aktiv variant, om du vill koppla din Airport express direkt så är dessa det enda alternativet.
Själv äger jag ett par Minipodar med tillhörande center som jag har kopplat till min NAD förstärkare, till denna NAD har jag kopplat min Airport express, (optiskt!). Och detta funkar kanon
Jag kommer inte att skaffa någon av "Pod-subbarna", ingen av dom spelar tillräckligt bra.Dom är ruggit snygga... men spelar inte tillräckligt lågt i frekvens.... Jag funderar på en Minivee från Velodyne.
ehh..jo
"Till skillnad från vanliga aktiva subbasar har Microsub 2.1 inbyggd förstärkare både till baselementet och till separata sidohögtalare. När de väl är inkopplade så behövs det bara en dator eller en bärbar spelare för att börja lyssna"
http://www.hifiklubb..._subbas_vit.htm
Postad 10 December 2007 - 23:54
Är ett Micropod-system en bra 2.1-lösning för max 5000kr? Vad finns det för andra lösningar som eventuellt kan vara bättre?
Postad 27 December 2007 - 03:01
Själv äger jag ett par Minipodar med tillhörande center som jag har kopplat till min NAD förstärkare, till denna NAD har jag kopplat min Airport express, (optiskt
!). Och detta funkar kanon
Vad kör du för sladd mellan airport express och din reciever (och var köpte du den)?
Var inne på Hi Fi-Klubben och försökte förklara för dem att jag behövde optisk sladd med minijack i ena änden ...men någon sådan sladd hade de inte ens hört talas om... eller "konverter".
/Fredrik
Redigerat av fr3drik, 27 December 2007 - 03:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?