släpper i januari?
Länk till telefonen:
http://nordic.lge.co...ller_ks20.jhtml
Skriv gärna vad ni vet och tror om hur telefonen kommer att vara.
gårdemyr
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 04 December 2007 - 09:12
Någon som vet nåt om den nya modellen som LG
släpper i januari? Länk till telefonen: http://nordic.lge.co...ller_ks20.jhtml Skriv gärna vad ni vet och tror om hur telefonen kommer att vara. gårdemyr Postad 04 December 2007 - 17:40
En viewty med wm6 operativsystem, mindre skärm,Wlan,2mp kamera, annan stil på frontknapparna och avsedd för att användas med pennan.Det är väl det hela kortfattat. En grym jobblur med andra ord Edit* den är för övrigt släppt i andra länder så som Storbritanien. Redigerat av Unregistered0354d681, 06 December 2007 - 20:05. Postad 04 December 2007 - 21:05
Men ifall jag (16 år) skulle vilja ha en lur som
kan ta hyffsade bilder (bara ögonblicksbilder) lyssna på musik, ja det vanliga + då att man har en touchlur är denna nåt att rekommendera för mig? Eller ska jag söka mig någon annanstans? Tack gårdemyr Postad 06 December 2007 - 20:02
Windows Mobile 6 är det... inte s60 Postad 06 December 2007 - 20:05
Nej då är nog inte den här rätt för dig... kolla istället på Postad 06 December 2007 - 20:06
Jo det rår ju på eller om du ska köra på en viewty istället om du klarar dig utan wlan och smartphone. Postad 08 December 2007 - 23:23
Ja de är ju sant. Smartphone behöver jag verkligen inte, och wlan skulle vara ett stort + (alltså det skulle vara väldigt kul med wlan) Men ja sakerna är inget måste. Vill mer ha en musikmobil om ni förstår... Men skillnaderna mellan LG viewty och LG ks20? Någon som vet vad priset är för en KS20? Kan inte hitta priset på någonstans, (menar då i europa där de släpps) Tack på förhand Postad 08 December 2007 - 23:35 Jo w-lan är faktiskt det enda jag saknar(har viewty) Skillnaderna är väl olika operativsystem, kamera, mindre skärm på ks20, ks20 har blåtand2,0+ viewty har 1.2+(Men tyckte blåtanden var lika snabb som på min gamla med 2,0) Viewty klarar sig väldigt bra som musikmobil. Det enda minuset är väl ingen eq men ljudet är bra balanserat ändå. Postad 09 December 2007 - 17:10
Tack för den jämförelsen
Någon som vet vad LG KS20 kostar i europa? gårdemyr Postad 17 December 2007 - 18:18
Läste nånstans att den skulle ligga runt 5500 :- Postad 26 December 2007 - 16:40
Någon som vet om den kommer att släppas till 3 och i så fall när?
Har den Tv-out? står nämligen inget om det på LG's sida. Hört något mer om vilket pris den kommer att ligga på?... om det är 5500 som gäller? Postad 12 February 2008 - 11:09
Tycker denna verkar vara nice. Hoppas den kommer ut snart i Sverige. Enda som jag känner att den saknar är gps.
Postad 13 February 2008 - 13:23
Tafsade på en KS20 idag på en mässa. Måste säga att jag inte blev speciellt imponerad. Då lockade HTC mer med sina mobiler som hade bord en bit bort. Jädrar va läckra dom var.
Postad 18 February 2008 - 17:52
Såg att denna kan ha ett iphone-liknande gränssnitt: http://www.youtube.c...feature=related
Verkar köras ovanpå WM, men ser ut att flyta hyffsat. Någon reseller i sverige? Redigerat av jie^, 18 February 2008 - 17:52. Postad 05 March 2008 - 11:25
Beställde en KS20 igår, får den idag.
Lite orolig över WLAN:et, dock.. Internationella LG-sidan säger inget om WLAN, Katsching har markerat den som ej WLAN. Dustin, Prisjakt och svenska LG-sidan skriver dock att den har WLAN. Finns det inte blir det retur direkt, halva vitsen med ny telefon är just WLAN. Postad 05 March 2008 - 12:18 Den ska ha w-lan så du kan nog vara lugn. Dels så är det en smartphone, dels så har mobil och andra mobiltestartidningar sagt att det är w-lan. Det står på Lg-sidan Och här http://www.gsmarena....g_ks20-2105.php På gsmarena (mest kompletta telefonsidan) står det att den har w-lan. Postad 05 March 2008 - 23:05 Den ska ha w-lan så du kan nog vara lugn. Helt rätt, WLAN finns och fungerar utmärkt. Helläcker telefon, inget snack om saken. Jag är ganska kär. Om någon undrar något, shoot! Postad 06 March 2008 - 01:31
Hur bra är musikuppspelningsfunktionerna? matchar den iphone eller? är det liknande gränssnitt ? med playlisten osv.? Redigerat av fede, 06 March 2008 - 01:31. Postad 07 March 2008 - 08:41 Musikuppspelningen "orginal" är ju Windows Media Player, och det ser ut som.. Windows Media Player. Du kan ju dock lägga in ett 3:epartsprogram om du vill ha annan spelare, lär finnas något som är iphone-klon. Postad 18 March 2008 - 14:21
Hej!
Nu har du använt mobilen i några dagar.. vad har du börjat störa dig på? Fungerar gränssnittet lika klockrent i alla avseenden? Jag är en skarp intressent, och alla erfarenheter jag kan få gratis är riktigt trevligt. Vad gillar du mest? Vad stör du dig på mest? Sorry för de uttömmande frågorna, hoppas du har lust att svara några rader i alla fall, det är väldigt uppskattat! Postad 18 March 2008 - 17:12
Jag är också nyfiken, främst på hur det funkar med inmatningen på pekskärmen. Hur är det att skriva sms jämfört med en mobil med vanligt numeriskt tangenbord, t.ex?
Är den rapp i responsen i menyer och i start av program? Jag kan inte leva med ett interface som laggar... Postad 21 March 2008 - 15:42
Kan svara lite här, då..
Som jag skrev i ett PM till en kille nyss, jag tror mycket handlar om vad man förväntar sig. Går man in med isntällningen att allt ska vara lika lättåtkomligt som på en "vanlig2 mobil samtidigt som man vill ha fullfjädrad kalender, WLAN och handdatorfunktiuoner blir man nog lätt avskräckt. Allting ligger i menyer, allting är program. Det är snarare en dator med telefonfunktioner än tvärt om. Det jag gillar mest är helt klart touchskärmen samt hela sync-grejen med outlook. Båda fungerar helt utmärkt, och speciellt det sista har jag gjort mig helt beroende av. Det jag stör mig mest på är små saker där det känns som om någon på LG och/eller Microsoft slutat tänka. T.ex. finns det inget knapplås med argumentet att telefonen faktiskt inte har knappar. Har de inte ens testat hur lätt det är att "klicka" på touchskärmen av misstag med telefonen i fickan? Att telefonen automatsikt kopplar upp sig mot 3G-nätet vid behov och börjar överföra data är också otroligt störande då det inte behövs någon användarbekräftelse,d et bara händer. Löste det genom en "dummy-profil" för data som jag väljer, den har hetl enkelt blanka isntällninagr och funkar inte. när jag ska surfa byter jag på ett par sekunder. Att skriva går rätt bra, återigen är det en miss dock, man kan inte skriva som Palm's grafitti, dvs göra pennrörelser för olika tecken. I manualen står det att det ska gå att välja, men alternativet saknas helt enkelt på telefonen. Har kontaktat LG's support, troligen kommer det med en uppdatering. Virtuella tangentbordet fungerar dock överraskande bra, det märks att det sitter i ryggraden vart de olika tecknen finns. Det går sammanfattningsvis minst lika fort som med knappstats + T9. Menyerna är snabba så det räcker. Man kan störa sig otroligt i början, men när man väl använt programmen en gång så de ligger i "RAM-minnet" går allting riktigt snabbt. När man "rebootar" måste de laddas in igen, men det sker så otroligt sällan att det inte är något problem, och OM det nu sker snackar vi sega program i kanske 2-3 minuter innan det är fart på't. En liten varning till köpare bara, undvika tt använda den medföljande "väskan"! Den repade min telefon rätt rejält i kanterna innan jag insåg vart problemet låg och kastade bort den. Postad 25 March 2008 - 08:39
Hej!
Tack för svaret, det var verkligen trevligt att du tog dig tiden! Jag känner dock att jag måste gå o känna på den själv. Eftersom valet står mellan en ks20 och en w960i så blir det faktiskt lite svårt att välja nu efter din lilla recension. Det jag störde mig mest på med w960n var just att den var så oändligt slö i början och att den tog flera minuter på sig att starta. Annars är det ju en bra telefon, som just är lite mer telefon än dator om man jämför med ks20n kan jag tänka mig. Tack igen för recensionen! Postad 03 April 2008 - 15:50
Hej
En fråga innan jag kör till netonnet och köper denna mobil, klarar den SKYPE bra? mvh Adam Postad 04 April 2008 - 11:01
Citerar ett inlägg från en diskussion ang Samsung i780
"Har valt emellan SGH-i780 och LG KS20 och HTC touch Dual, kom då fram till att SGH-i780 är en klar vinnare. Dock har jag en fråga, någon som testat SKYPE på den? En polare testade SKYPE på sin LG KS20 men den klara inte SKYPE fast den har 400Mhz, den har en snik CPU samma som sitter i TytnII och dom jobbar bara på 160Mhz "riktiga" Mhz enligt CPU tillverkaren. Dock hade någon fått skype att fungera med en äldre verision. /A Det här inlägget har ändrats av adam_ Igår, 13:49" Postad 04 April 2008 - 12:26
Jag hann aldrig köra till Netonnet, dessutom kan det väl kvitta om Skype funkar eller inte, kanske blir en LG KS20, men det får man kanske inte själv bestämma?
Mvh Adam Postad 09 April 2008 - 12:23
Sedan igår har jag nu en KS20 i min ägo. Kom med frågor om det är nåt ni undrar. Jag är mycket imponerad av LG hittills.. Hade en fråga ang. minnekort som nån gärna får svara på, klarar telefonen ett 4gb kort av typen Micro SDHC?
Postad 09 April 2008 - 13:57
Hej
MacceRS - prova installera SKYPE på den och se om det funkar bra. Skulle gärna vilja veta. mvh Adam Postad 12 April 2008 - 09:25
Efter lite snabbt googlande hittade jag detta. "Out of the box, the KS20 doesn't supports SDHC cards but with an available hack, also SDHC cards are working and I've successfully tested a 8 GB microSD HC card with the unit." Postad 13 April 2008 - 21:34
Tjenare
KS20 verkar vara en riktigt trevlig lur tycker jag! En sak som dock verkar sämre än om man tex jämför med viewty'n är att den saknar ett "T9-läge" när man skriver SMS? Stämmer det? Om det är så verkar man vara väldigt bunden till pennan, och det tycker jag verkar vara lite old-school liksom. Hoppas nästan på att det inte stämmer - för isf får det nog bli en sådan! Ett alternativ är HTC Touch Cruise, mest pga GPS'en... Är det någon som kan komma med lite +/- mellan den och en KS20? Postad 15 April 2008 - 13:21 T9 funkar fint. Mvh Postad 19 April 2008 - 09:08
Ingen som har denna telefonen?. Ska ju vara den bästa på marknaden och toppbetyg. Ytterst märkligt.
Postad 21 April 2008 - 08:52 Hmm, hur menar du nu? Vi är ju ett par stycken som skrivit i tråden som har KS20. Postad 21 April 2008 - 08:56
Jag har den och tycker den är grymt bra. Den har ett lätt och smidigt format, är otroligt snygg.. Batteritiden var jag rädd skulle vara dålig (vilket först gjorde att det lutade åt en HTC Touch Cruise) men det tycker jag inte gör något nu. Laddar man varje dag så kan W-Lan vara på nästan hela dagen! För er som undrade om Skype funkar bra så kan jag INTE rekommendera det, installationen gick bra men ljudet hackar extremt när man ska prata.
Den har en helt okej kamera, skönt att ha blixten (funkar även som lampa) som t.ex inte HTC TC har. Vet inte om jag gillar standardutförandet med de lösningar LG har på vissa saker.. men som tur är det ju Win Mobile så nästan allt går ju att få precis som man vill. Rekommenderas absolut för de som vill ha en snygg telefon men ändå ordning och reda i en smartphone. Postad 21 April 2008 - 12:13
Jag beställde precis en sån på Katshing.se. Skönt att veta att ni är nöjda med telefonen. Funderade oxå mellan HTC TC och denna men TC är ju inte någon skönhet precis.
Hur är denna förresten på att skicka sms, tangentbord och så. Är det bara Stylusen som gäller då?. På TC kan man ju välja lite olika varianter av tangetbord så det går skriva med fingrarna med. Postad 21 April 2008 - 12:20
Jag har haft en KS20 sen den debuterade på marknaden. Men nu är den på reparation pga mjukvarubugg som tydligen drabbar många. Batteriindikatiorn låser sig och visar alltid 100% laddat batteri vilket ställer till det. Dels tar ju luren bara slut rätt var det är och sen så fungerar inte laddningen som den ska då luren säger ifrån och tycker den är fulladdad.
Sen har jag mera negativ kritik att komma med: * Att använda luren utomhus är SVÅRT. För mycket ljus/solljus gör att man inte ser innehållet på displayen, vilket krävs när man har touchscreen... * Inbyggda "tangentbordet" för SMS är ett skämt om man ska använda sig av fingrarna, vilket de marknadsförde den som - fingerstyrd. * Likaså är orginal-knappsatsen för liten. Samt så saknar jag en liten vibrationsbekräftelse för varje nedtryckning. * Kalendern är bättre i Nokia S60v3 -utan tvekan. * Den kopplar upp sig i tid och otid på 3G-nätet, utan att fråga... * Gissa om bakstycket blir repigt? * Batteritiden räcker inte en hel dag vid normalt användande (def; 1-1.5h prat, 30min surf, allmänt pill och ingen wifi-användning) Avrundar ändå med att säga att det är en trevlig telefon som är riktigt snygg och tilltalande. Dock räcker den inte fram om man är av typen som vill kunna skriva ett SMS "on the fly" utan stylus-penna... Postad 01 May 2008 - 01:50
Har fått hem min nu är också riktigt nöjd än så länge! Dock två frågor.
Picture ID, hur får man det att fungera? Ringsignal + vibrator lyckas jag heller inte ställa in, fungerar det inte att ha kombinerat eller? Postad 03 May 2008 - 14:24
Ang. Picture ID.. jag antar att du menar att lägga in en bild i telefonboken? I så fall går du in i Kontakter> Namnet > Namnet igen och sedan så finns valet "Välj en bild".
Vibration och ringsignal samtidigt funkar som sig bör på nya telefoner. Gå in i Inställningar > Personligt > Telefon så finns valet hur du vill ha det där! Finns flera alternativ att välja mellan! / MacceRS Postad 04 May 2008 - 09:59
Ahh, så blind man kan vara ibland. Tack! Nu är det en annan grej som stör mig något enormt. MMS inställningarna. Fick inte mms att fungera och då j ag teckat ett tele2 abbonemang bara för att kunan skicka gratis sms och mms så ringde jag till tele2 för att höra om läget. -Nej, tyvärr vi har inga inställningar till din telefon. Du får kontakta tillverkaren av telefonen då det är dom som står för inställnigarna. Men vafan, här betalar jag för ett abbonemang som inte funkar. Shit, skall ringa LG imorgon och se vad dom säger. Testade för övrigt att köra automatiska inställnigar som finns på telefonen. Då fick jag skickat ett mms men en gprs ruta dök upp, så om den skickar bilderna via gprs så lär man ju bli fattig ganska så fort. Någon som vet något om det? Postad 04 May 2008 - 21:53
Hej
Skaffade till sist en LG KS20, jag är mycket nöjd med den, allt funkar kanon. Dock har jag märkt en sak, Touchskärmen "Svarar" dåligt på när man trycker på den med pennan. SMS funkar bra men delar av mitten av skärmen reagerar dåligt, man får liksom trycka flera gånger. Någon annan som märkt att Touchskärmen är dålig ibland? mvh Adam Postad 24 May 2008 - 19:29
Hej!
Funderar på denna telefon, tänkte därför låna denna tråd lite..! Har läst på en del olika ställen att telefonkvalitén, alltså att använda denna mackapär som en telefon, att lyssna å prata å ha sig, inte fungerar helt tillfredsställande. Dålig ljudkvalité i båda riktningar under samtal osv. Är det så? Jag menar, köper jag en "telefon" vill jag kunna använda den som en telefon, inte en "telefon"... om ni förstår vad jag menar. Så min fråga vänder sig alltså till folk som redan äger denna lur... Väl mött! /Per Postad 17 June 2008 - 20:26
Köpte denna telefon för 8 dagar sedan men märkte att när ja pratade med folk så hörde de inte vad jag sa. Efter lite undersökande så märkte jag att när jag pratade med någon och telefonen switchar mellan 3G nätet och GSM nätet så tappar telefonen min mic.
Det är rätt irriterande kan jag säga, lite mer undersökande med bland annat touchknappen för mic på/av så lyckades jag få tillbaka min mic en gång. Om det var pga av knapptryckningarna eller att telefonen switchade tillbaka till 3G nätet vet jag inte riktigt. Ställde inte telefonen så att man väljer nät manuellt, ställde in enbart GSM och trodde först att nu fungerar det, plus att jag läst på något annat forum med folk som haft samma problem att någon på LG:s support hade haft det som lösning på problemet. Vilken ###### skitlösning från LG måste jag säga. Iallafall helt plötsligt tappade jag micen även här och det förstår jag inte riktigt, betyder det att switchningen mellan 3G och GSM näten inte är problemet? Dettar har dock bara hänt en gång. Manuellt 3G nät kan jag ju inte kör eftersom då har jag ingen täckning ibland... Läst lite mer och tydligen så finns det en firmware uppgradering till telefonen, jag har 10b och senaste skall vara 10f men om den är godkänd för KS20 är jag osäker på. Tänkte jag går ner till affären där jag köpte telefonen så får de uppgradera firmwaren men det kunde de inte göra, LG släpper inte firmware till vem som helst tydligen utan man måste skicka iväg telefonen till något serviceställe som skall ha 10 arbetsdagar på sig att fixa problemet eller uppgradera firmwaren. Dåligt LG! Vad göra nu... jag får inte byta ut den för det hade gått 8 dagar sedan jag köpte den, får tydligen inte gå mer än 7 dagar. Fick inte heller häva köptet för att jag använt den... ok... jag skickade iväg den till servicestället... Så nu sitter jag här utan telefon... men lyckas dom inte fixa telefonen så skall jag kunna häva köpet,tror jag... skrattretande. En liten varning till er som funderar på LG KS20 och det är tydligen inte bara jag som har detta problem med LG KS20 även om LG support säger att dom aldrig hört talas om problemet. Förutom detta, kameran (målet måste vara superstilla annars blir det suddiga bilder), display svårläst i direkt solljus och batteritiden var telefonen mycket bra... Men men... får väl tillbaka den snart kanske... Postad 25 June 2008 - 23:22 Har kopierat lite text från sweclockers den tråden man kan komma till via denna sidan. "Kan man lyssna på musik med skärmen avstängd? Om jag aktiverar knapplås och stänger av skärmen tystnar musiken." Där har han ju tydligen knapplås... ...finns det något mjukvaruknapplås som du missat? För det är verkligen det enda som hindrar köp för mig just nu. Är nämligen bara glad åt att kameran inte är så vass och att man satsat mer på annat. Sen kan man ju alltid hoppas på en KS30 innan jag slår till, med större skärm och kanske något annat som jag önskar mig... Postad 26 June 2008 - 18:24
har nyss fått min ks20 som jag köpt på katshing.
men jag har ett ?=()(&(/%&&/ problem att få fram utropstecken och frågetecken när jag ska skriva sms. nån som vet vars fasen det finns, använder orginal tangentbordet nu då dom andra jag installerat saknar stöd för svenska ( ej å ä ö o sånt) är det någon som vet? jag stör mig ganska rejält på detta. vill ju kunna skriva riktiga sms. Postad 27 June 2008 - 18:19
Ja det medföljande tangentbordet är rätt kasst... men jag använder detta: http://pocketcm.com/keyboard2.php med svensk "layout" http://pocketcm.com/...1,3971#msg-3971 och så använder jag denna ordbok: http://pocketcm.com/...ead.php?14,4159 Mycket enklare att skriva på och mycket snyggare. Postad 28 June 2008 - 15:58
okej, tack så mkt. men en fråga till bra. hur lågger jag in programmet? cab filen ska den packas upp i nån mapp på telen lr? isf vilken?
Postad 28 June 2008 - 20:18 Ok fick in PocketCM. En del svårigheter att starta det. Men nu stora problemet. Det vill inte lägga in svenska layouten eller ordbok. När jag klickar på val för dessa blir det bara ett "Pling" men inget val. Synd att programmet måste startas igen oco om man stängt av telefon. Postad 30 June 2008 - 17:19
Du lägger den vart som helst på enheten och kör cab-filen så kommer den att installera sig själv. Postad 30 June 2008 - 17:29
Har du lagt Swedish.layout och swedfull.dict i PCMKeyboard katalogen? Då om du går på inmatning så skall du kunna välja alternativ för PCM Keyboard och där välja Swefull på Dictionery och swedish på layout. Ibland har jag märkt att LG'n inte tar PCM Keyboard även fast man väjer det som inmatning. Då gjorde jag så att jag valde nytt SMS och på den lilla pilen som pekar uppåt, längst ner på skärmen/ brevid den lilla inmatnings/keyboard ikonen, väljer inmatning PCM Keyboard och sedan klickar på pilen igen och väljer alternativ högst upp och sist ställer in Swefull och Swedish, klickar ok. Sen fungerar det. EDIT: Har märkt att val av inmatning inte fungerar som jag skrev, sorry. Har även provat programmet "Sipchange" men det fungerar inte så bra heller. hmmm... återkommer Redigerat av novumus, 13 July 2008 - 22:51. Postad 11 July 2008 - 18:19
Hoppsan glömde svara.
Ok jag ska testa senare under semestern. Jag hitta nåt som heter Penreader, tog hem en demo, tyvärr inte svenska. Men det finns att köpa på svenska. Jag tyckte den funka bra, man får lära den först att känna ingen hur man skriver. Kosta ca 200:- tror jag ... Men nu undrar jag vad det är som sitter bredvid USB/ladd platsen. Jag hittar inget om det i manualen. Det ser ut som en liten antennkontakt. ![]() (klicka på bilden för större bild) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |