Har blivit sugen på nya högtalare igan... *suck* Aldrig blir man nöjd!
Bestämt mig för stativare i 0-5000,- klassen.
Har tittat och lyssnat på bl.a.
-Infinity Beta serien: Riktigt imponerande ljud för sitt låga pris!
-B&W DM600 s4 serien: Blev inte alls imponerad. Kanske hade för höga förväntningar, eller så hade butiken dålig akustik.
-KEF iQ3: Inte alls dåligt. Mjuk och följsan, men försäljaren struntade i att demonstrera högtalarna och började sälja nån jäkla stärkare istället för 39-papp!
-KEF Cresta: Även dom imponerande ljud, bra bas, rappa och detaljerade små rackare för väldigt lite pengar.
EDIT: -XTZ: Har fått bra kritik! Hur står dom sig mot dom övriga i fältet? Tungdrivna???
Snyggaste av dom tycker jag helt klart B&W och KEF iQ är by far!!!
Vad krävs för stärkare till dessa högtalare? Nu har jag en Yamaha RX-V459 som jag köpte just för att Yaman är rätt kraftfull även långt ner i produktsortimentet. Däremot tycker jag att den går rätt varmt.
Någon som har nå bra tipps? Bör jag uppgradera förstärkaren i samma veva eller kan jag köra på det jag har ett tag innan jag går upp några snäpp, eller kommer det att låta dåligt?
Är just nu mest kåt på KEF iQ3, men är centern så sjukt dyr, smma gäller förståss B&W.
Infinityn är tvärtom så sjukt fula, men låter ruskigt bra. KEF Kresta är om än fulare, men har mycket bättre bas.
Hjälp vilken djungel man hamnat i!
Redigerat av _Lucifer_, 04 December 2007 - 13:17.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?