Dom tyckte att Celestion hade ett bättre ljud...
...Jag har en polare som har M65orna och han tycker att mina F-30 låter klart bättre. Jag är böjd att hålla med honom.
Kan du utveckla på vad M65 är sämre. När jag uppgraderade från mina så var det först tevksamt om det var värt pengarna ljudmässigt. Detta var i en jmf med helt oinspelade högtalare och det samt tillvänjning kan ha haft betydelse för senare kände jag mig mera nöjd. Då hade jag dock redan sålt M65 och kunde tyvärr inte göra en intressant "nedåt-jämförelse".
Njae....det är svårt det här. Att sätta ord på ljudupplevelser. Och nu var det ett tag sen jag var hos honom och hörde på dom. Men vad jag kommer ihåg så tycker jag att Celestion har ett bättre sväng. Lite spelgladare helt enkelt. Ett lite bättre mellanregister och en bas som hänger med bättre och framför allt.....mer bas. Och sen är dessa Dynavoice lite för ljusa och slanka tycker jag. Iaf i jämförelse med mina F-30. Jag föredrar lite mer värme som i mina F-30.
Men sen hänger det ju mycket på vad man driver med också och hur dom står i rummet och hur rummet ser ut. Vi har ju inte jämfört dom sida vid sida med samma elektronik i samma rum. Men vi bor båda i betongbunkers så så mycket lär det kanske inte skilja rumsmässigt iaf.
Jag ska kanske säga så här: Mina F-30 låter bättre hemma hos mig än vad hans M-65 låter hos honom.
Det säger kanske inte så mycket, men det är iaf hur jag upplever det.