Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kinesisk reciever...

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 December 2007 - 15:39

Resshin
  • Resshin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar om det är möjligt att använda en kinesisk reciever i Sverige?
Jag ska nämligen resa till Kina och är väldigt sugen på att införskaffa en sådan och har hört att det är billigt i Kina.
Vad är det för skillnader mellan kinesiska och svenska recievers (om det är några)? Går det eventuellt att hitta en reciever i Kina som ska skeppas till Europa?

Tack!

Postad 06 December 2007 - 15:42

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hej!
Jag ska nämligen resa till Kina och är väldigt sugen på att införskaffa en sådan och har hört att det är billigt i Kina.
Vad är det för skillnader mellan kinesiska och svenska recievers (om det är några)? Går det eventuellt att hitta en reciever i Kina som ska skeppas till Europa?

Tack!

Kolla upp vad dom använder för radiosystem i kina, det är ju rätt viktigt eftersom du ska ha en reciever. Annars är det bara att tuta och köra.

Postad 06 December 2007 - 15:51

Resshin
  • Resshin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej!

Tack!

Kolla upp vad dom använder för radiosystem i kina, det är ju rätt viktigt eftersom du ska ha en reciever. Annars är det bara att tuta och köra.

Okej. Tack!
Vet du hur jag kan göra det?
Jag är nybörjare inom området recievers så jag är tacksam för all hjälp.
Kan det vara problem med strömtillförsel och sånt? Att de har annan spänning i vägguttagen, eller nåt?

Postad 06 December 2007 - 16:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Okej. Tack!
Kan det vara problem med strömtillförsel och sånt? Att de har annan spänning i vägguttagen, eller nåt?

Nej det är bara att köra som sagt :)

Det enda är radiosystemet som jag inte är säker på.
Är inbyggd radio ett måste? Du kan inte tänka dig en vanlig integrerad förstärkare? Utbudet ökar då ofantligt.

Postad 06 December 2007 - 16:41

Resshin
  • Resshin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Okej. Tack!

Nej det är bara att köra som sagt :)

Det enda är radiosystemet som jag inte är säker på.
Är inbyggd radio ett måste? Du kan inte tänka dig en vanlig integrerad förstärkare? Utbudet ökar då ofantligt.

Inbyggd radio är inte ett måste. Jag vill ha den som hemmabioreciever. Den ska kunna spela upp musik via ett surroundsystem, CD-spelare, film på TV, DVD och gå att koppla till datorn.
Radiosystemet är väl bara för att kunna ta emot radiovågor...? Så det behövs väl inte för ovanstående?
Vad menar du med integrerad förstärkare?
Tack igen :)

Postad 06 December 2007 - 16:48

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Jag fyller i åt Martin här :)
En reciever har per definition en radiomottagare (mottagare=>reciever) inbyggd. Skillnaden mellan en integrerad förstärkare och en reciever är just avsaknaden av detta. Så om funktionen är oviktig för dig så rekommenderar även jag att leta efter förstärkare istället, utbudet är mycket större som sagt.

Mer generellt så bör du titta runt lite vilka kinesiska märken som hittils testats ok av oss som importerat en hel del därifrån. Det finns många bra märken på andra sidan, men antagligen ännu fler som fungerar bäst som element...

Mvh

Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 06 December 2007 - 16:54.

Postad 06 December 2007 - 17:07

Resshin
  • Resshin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Okej, då förstår jag. Tack så mycket :)
Kan du ge något tips om vilka märken som är bra, eller var jag kan hitta tester?

mvh

Postad 07 December 2007 - 10:31

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
shanling, dussun (korsun) och cayin är exempel på bra hifi som du kanske kan köpa i kina och som har flerkanalsrecievrar!

Postad 07 December 2007 - 13:23

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Zeberg Audio verkar ha en del nöjda användare. I Kina heter de dock ToneWinner eller Winner. De har även en massa andra produkter som inte finns här i Sverige. Bl a separata flerkanals för- och effekt-steg. Finns lite info att hämta här.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.