Tack för alla svar.
Nej, nej, nej......gör det inte så krångligt smile.gif Du kopplar bara ljud/bildkällan direkt till 2-kanalaren analogt (RCA). Sen kopplar du ljud/bildkällan digitalt (coaxial/optisk) till surroundstärkaren och sen kopplar du preout (RCA) från surroundaren till lämplig ingång på 2-kanalaren. Sen växlar du bara ingång på 2-kanalaren.
Men om jag kopplar så, får jag ut DD-/DTS 5.1 eller blir det något konstigt 3.1 med lite ljud ur frontarna, virtuell surround eller något att annat tråkigt ?
Sen tror jag det ska finnas pre out. Visst är det de här external ingångarna ?
namnl_s.JPG 111.9K
0 Antal nerladdningarSka jag isf bara ta vanliga rca kablar och koppla en för höger och en för vänster front till en ingång i tangent ?
Hur upplever du Tangenten mot biorecivern till musik?
Alltså det är en sjuk skillnad. Jag var runt och kollade på Marantz 4001, Denon PMA -500, Cambridge 340 och NAD 315.
Fastnade mest för Marantzen, älskade verkligen det ljudet. Men det skulle gå på 3000 :- för bara förstärkaren. Jag gav 800 :- för försärkaren och 800 :- för CD spelaren. Kändes som den vettigaste lösningen då jag tyckte att Marantz 4001:an inte räcker till, utan fick direkt, "detta kommer jag vela byta ut mot något bättre" känslan.
Så detta får funka tills man har flyttat.
Ps. Bilder kommer såfort jag har funnit tiden att fixa lite grejjer, där bland en plats åt stereon. Börjar bli lite ont om plats tycker man

sedan skall jag fixa alla kablar som tillkommit. Och så hade jag tänkt att låna en lite vettigare kamera från en kompis Ds.