Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Internet över PlayStation3?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 December 2007 - 22:10

EclipsE_1989
  • EclipsE_1989
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tjenare

En person jag vet sa att han kan gå in på internet i sitt ps3. Jag gjorde precis som han förklarade...
Först så gick jag in på Webbläsaren, sedan så sökte jag på google... Där så skulle jag sedan gå in på google som enligt han stod nere i ena hörnet, men jag ser inget google alls ;) :S

Jag funderade på att han kanske hade installerat något program för att kunna gå in på internet, men det hade han inte gjort...

Snälla hjälp mig, Stämmer det att man kan gå in över internet, utan att installera något?... Förklara isf hur man gör.

Mvh Tommy :)

Postad 07 December 2007 - 22:30

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Du går in i webbläsaren, anger en URL och voila! Förstår inte riktigt varför du ska söka på google och sen gå in på google etc...förstår inte riktigt vad du menar :)

Postad 08 December 2007 - 11:56

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Jag känner inte igen det där med att man har google i ena hörnet... :)

Jag antar att du har gjort inställningar för att ansluta till internet. Jag pluggade bara i en ethernetkabel därbak och sen skötte det mesta sig själv. När jag klickar på webläsar-ikonen så kommer jag till playstation.com eller vad det nu heter, det är alltså en förinställd startsida. Sen trycker jag på start-knappen på handkontrollen, då får jag upp ett tangentbord på skärmen och kan mata in den websida jag vill gå till. Där finns också historik över tidigare besökta sidor så efter ett tag behöver man inte mata in så mycket utan man väljer i listan.

Rent allmänt så trycker man på trekantiga knappen på handkontrollen för att få upp alternativ när man surfar runt i menyer i XMB t ex.

Jag tyckte det var lättare än jag hade trott att komma ut på nätet och surfa. Tycker inte webläsaren är speciellt seg heller. Att playstation-store finns och har en massa gratis-godis är ju toppen. De första två dagarna tankade jag hem 24 GB med demos och filmsnuttar, nu återstår 16 GB utrymme... ;) Men det är ju för att man inte har hunnit köpa så många spel ännu. Tror 40 GB kommer räcka länge.

Postad 08 December 2007 - 12:21

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Webbläsaren är ganska seg och klagar ofta på minnesbrist, den hanterar inte heller alla sidor annars är den bra...
Jag har satt in 250GB i min så utrymmet räcker ett tag...

Postad 10 December 2007 - 18:30

EclipsE_1989
  • EclipsE_1989
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Så nu när jag gjorde som du skrev så löste sig allt B) Innan gick jag upp och sökte längst upp till höger, då funkade det ej :/ Men när jag tryckte på start knappen så funkade det perfekt! Synd att man inte ser internet-sidorna över hela bilden bara, det kanske går att fixa?

Tack för hälpen alla... Mvh/ Tommy :lol:

Redigerat av EclipsE_1989, 10 December 2007 - 18:33.

Postad 10 December 2007 - 18:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så nu när jag gjorde som du skrev så löste sig allt ;) Innan gick jag upp och sökte längst upp till höger, då funkade det ej :/ Men när jag tryckte på start knappen så funkade det perfekt! Synd att man inte ser internet-sidorna över hela bilden bara B)

Tack för hälpen alla... Mvh/ Tommy :lol:

finns ngt som heter zooma.

Postad 11 December 2007 - 16:32

EclipsE_1989
  • EclipsE_1989
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
aa jag hittade det efter jag hade skrivit innan :P

Postad 11 December 2007 - 19:03

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Men går det att surfa på sidor som aftonbladet, expressen och ikea typ? Går det bra så går det mycket lättare att övertala sambon att vi ska lägga pengar på ps3.

Postad 11 December 2007 - 22:12

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Men går det att surfa på sidor som aftonbladet, expressen och ikea typ? Går det bra så går det mycket lättare att övertala sambon att vi ska lägga pengar på ps3.

Det går.

Postad 12 December 2007 - 00:25

[email protected]
  • 0
Kan man ansluta till internet via WLAN på något sätt med PS3?! Är det då någon som vet om man kan lira poker i browserklienten som vissa pokersidor har, dvs man behöver inte ladda ner nåt program utan spelar direkt i browsern.

Kan man koppla mus och tagentbord till PS3?!

/K

Postad 12 December 2007 - 02:25

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Kan man ansluta till internet via WLAN på något sätt med PS3?! Är det då någon som vet om man kan lira poker i browserklienten som vissa pokersidor har, dvs man behöver inte ladda ner nåt program utan spelar direkt i browsern.

/K

Ja det finns WLAN anslutning på PS3. Vet ej om det fungerar med pokersidor, beror på om man måste installera någon spec plugin eller liknande och det fungerar iaf inte så bra med ps3'an i orginal OS'et.

Ja du kan koppla mus + tangentbord, fast du kan inte använda det i spel för tillfället. Men du kan använda det i t.ex browsern och menyer utan problem.

Postad 12 December 2007 - 02:50

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

/K

Ja det finns WLAN anslutning på PS3. Vet ej om det fungerar med pokersidor, beror på om man måste installera någon spec plugin eller liknande och det fungerar iaf inte så bra med ps3'an i orginal OS'et.

Ja du kan koppla mus + tangentbord, fast du kan inte använda det i spel för tillfället. Men du kan använda det i t.ex browsern och menyer utan problem.

Unreal Tournament 3 kommer ha stöd för mus + tangentbord på PS3. :P

Postad 12 December 2007 - 08:26

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det finns redan idag stöd för musen i kontrollpaketet fragFX som innehåller en mus och en typ av "nunchuk". Den musen kan man använda i menysystemet och browsern osv. Kanske ett alternativ om man klarar sig utan tangentbordet så länge? :P

/Tiggly

Postad 12 December 2007 - 09:41

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

/K

Unreal Tournament 3 kommer ha stöd för mus + tangentbord på PS3. :P

Vet, därför jag sa för tillfället :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.