Jag känner inte igen det där med att man har google i ena hörnet...
Jag antar att du har gjort inställningar för att ansluta till internet. Jag pluggade bara i en ethernetkabel därbak och sen skötte det mesta sig själv. När jag klickar på webläsar-ikonen så kommer jag till playstation.com eller vad det nu heter, det är alltså en förinställd startsida. Sen trycker jag på start-knappen på handkontrollen, då får jag upp ett tangentbord på skärmen och kan mata in den websida jag vill gå till. Där finns också historik över tidigare besökta sidor så efter ett tag behöver man inte mata in så mycket utan man väljer i listan.
Rent allmänt så trycker man på trekantiga knappen på handkontrollen för att få upp alternativ när man surfar runt i menyer i XMB t ex.
Jag tyckte det var lättare än jag hade trott att komma ut på nätet och surfa. Tycker inte webläsaren är speciellt seg heller. Att playstation-store finns och har en massa gratis-godis är ju toppen. De första två dagarna tankade jag hem 24 GB med demos och filmsnuttar, nu återstår 16 GB utrymme...

Men det är ju för att man inte har hunnit köpa så många spel ännu. Tror 40 GB kommer räcka länge.