Jo det e klart, men det blr ju mycket dyrt ( om man ska ha bra grejer ) om nu dom mindre modellerna i samma serie som front/center inte faller en i smaken så tycker ju jag att men borde kunna ta ett annat fabrikat.
Det är väl just detta som är så bra med hembio. Man får faktiskt lov att ha en egen åsikt och börja bygga sin anläggning lite hur som helst...
Min första center-högtalare t.ex. bestod av ett element plockat ifrån en gammal telefunken tv, instoppat i en låda helt utan filter och liknande. Jag tyckte det funkade förvånansvärt bra. Jag kommer dock ihåg att jag var lite missnöjd med att basen var kraftigare när elementet satt i original-lådan i tv'n, men det berodde nog inte så mycket på själva lådan utan på en extra basförstärkning i högtalarens aktiva drivning...
Sen bytte jag ut denna "tv-center" till en ordentlig högtalare, som dock var av ett annat fabrikat än mina frontar och tyckte ändå att lyftet var helt otroligt mot tidigare ljud. Idag är jag lite mer kräsen.
Jag har 3 identiska högtalare fram som trots att de är identiska inte ger exakt likadant ljud ifrån sej. Det finns alltså inga skillnader på högtalarna utan den enda skillnaden mellan de fronthögtalarna är deras placering...
Jag tror att det kallas för "evolution"

...
Jag tycker alltså att du ska göra precis som du vill. Låt ingen annan bestämma hur du ska göra. Men lyssna gärna på vad folk säger och kanske framförallt de som redan gjort den resan du är på väg att göra...
Goda råd är alltid bra att ha med sej i bagaget...