bästa 37-lcd för pengar
26 svar till detta ämne
Postad 09 December 2007 - 11:42
matilda
-
matilda
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej
Det finns ett oändligt antal trådar som diskuterar olika tv-apparater, men finns det någon i forumet som kan ge sin åsikt på en enkel fråga? Jag vill ha en 37 tums lcd för vanligt tv-tittande, com-hem digital-TV samt 1-2 dvd-filmer i veckan. Det skall vara så bra bild som det bara går och gärna med så bra ljud som möjligt direkt från tv:n. Bilden är dock betydligt viktigare eftersom ljudet kan tas genom ljudanläggningen. Pengar är inget större hinder, dvs vilken tv är fram till jul, skall bli julklapp till familjen, bäst för ändamålet?
Tacksam för så många svar som möjligt!
Postad 09 December 2007 - 11:56
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Toshiba Z3030 är ingen dålig allround TV för hyffsade pengar, 14500:- för 37an. Men skiljer iofs. endast 500:- till 42an. Detta är iallafall en av dom senaste bättre TV. Sen finns det så klart andra bra.
Glömde att säga denna har ganska bra ljud inbyggt för att vara i en TV.
Redigerat av ffodil, 09 December 2007 - 12:02.
Postad 09 December 2007 - 12:11
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Varför kanske inte en 42 tummare ? och kanske en plasma ?
Isf har du ju den senaste från pioneer 428 !
Postad 09 December 2007 - 12:36
matilda
-
matilda
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det är ju tillräckligt svårt att välja tv iallafall; nu har vi bestämt oss hemma för 37 tum och lcd. storleken passar bra där vi skall ha tvn. Och lcd istf plasma om vi vill använda vår playstation.
Gärna fler bestämda åsikter!
Postad 09 December 2007 - 13:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Såg att Komplett se har 37Z3030 på ingående den 11/12, en nätbutik som jag själv köpt 2st TV från och har bra erf. av. Vet inte om den finns ute än i någon fysisk butik.
Z3030 har även 100-120Hz vilket jag själv tycker är ett stort plus på LCD och 24p 5:5 pulldown, ett plus för playstation och 24p filmer. Detta är en av dom senaste och kanske rentav en av den bästa som går att få tag i innan jul, i just 37 storlek.
Rekomenderar att gå in och läsa mer i Z3030 tråden.
Lycka till med ditt köp!
Postad 09 December 2007 - 14:52
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Glömde att ta upp ett alternativ. LG LB2R Som finns i butik bl.a Elgiganten, för 13490:- även denna med 100-120Hz dock ej med det senaste 24p. Men den har lite andra plus, såsom bra ljud med 8 högtalare, subvofer på baksidan, bild i bbild, pop 4 bilder, egna inställningar som kan låsas till dom olika källorna, vilket Z3030 saknar.
Av allt att dömma finns det många nöjda ägare till denna. Bl. andra har jag själv 42an och är mycket nöjd.
Vilken som är bäst av dessa 2 kan jag inte svara på. Det beror såklart mycket på vilka egenskaper man prioriterar mest, men denna går iallafall att åka ut och titta på.
Postad 09 December 2007 - 15:16
DeBoDi
-
DeBoDi
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Frågan är om det är en viss skärmstorlek du är ute efter eller en viss storlek på teven? Det finns nämligen flertalet 37 tummare som är större (på bredden) än vissa 40" och 42" apparater.
Postad 09 December 2007 - 16:50
matilda
-
matilda
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tack för dina synpunkter ffodil, jag skall läsa på lite om Toshiban ffa. Om det är bildskärm eller hela tvn är ännu en sån där svår fråga att ta ställning till, det är klart att en nätt tv med större bildskärm kanske skulle vara möjlig, men i första hand vill jag egentligen bara ha hjälp att hitta bästa tvn i 37 tum som går att få tag i.
Finns det ännu fler förslag ? någon som sett metz puros "på riktigt"
Redigerat av matilda, 09 December 2007 - 17:07.
Postad 09 December 2007 - 17:08
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Tack för dina synpunkter ffodil, jag skall läsa på lite om Toshiban ffa. Om det är bildskärm eller hela tvn är ännu en sån där svår fråga att ta ställning till, det är klart att en nätt tv med större bildskärm kanske skulle vara möjlig, men i första hand vill jag egentligen bara ha hjälp att hitta bästa tvn i 37 tum som går att få tag i. Finns det ännu fler förslag ?
Ett alternativ kanske är Toshiba 40XF355. Den har en riktigt smal ram vilket gör att den är "mindre" än Toshibas C-serie i 37". Har inte sett den live själv men Hi-Fi klubben har lagt upp den i sortimentet så det finns säkert möjligheter till en bra demo.
Postad 09 December 2007 - 17:12
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Var i samma sits som du.
Jag valde mellan Toshiba 37Z3030 ,Philips 37´´ med amilight och Panasonic TX-37LZD70F.
Såg att man kunde fixa sitt eget ambilight, så då valde jag bort Philips.
Helst skulle jag valt Panasonicen(skall ha väldigt bra bildhantering), men saknar 100Hz.
Då föll valet på Toshiban. Har dock inte sett någon "live".
Postad 09 December 2007 - 21:05
anteh
-
anteh
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag sitter själv med samma kravbild och det jag kommit fram till efter timmar på detta eminenta forum är
Panasonic TH-37PX70 (Plasma-TV) 9969 :- Verkar vara riktigt mycket TV för 10.000 kr!?
/Ante
Postad 10 December 2007 - 14:22
Unregistered9ba7b624
-
Unregistered9ba7b624
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag tror jag blir tokig på alla dessa 37", Var först ute efter en Samsung LE-37M86BD https://www.minhembi...howtopic=178029 men det verkar som om folk har något emot den. Varför? Kollade då upp Toshiban som rekomenderas här, enligt prisjakts sida har den en kontrast på 14000:1 men kikar man vidare på komplett.se så står där 6500:1. När man jämför produkterna på Prisjakts sida https://www.prisjakt...3,172195,237491 så är det endast kontrasten och 100Hz som skiljer (lite smått på kablage och ingångar osv). Samsungen har tom lite högre ljusstyrka och pixelmappning på VGA ingången vilket ju är VÄLLDIGT bra att ha om man inte har möjlighet att köra full hd från datorn. Vad är det som 100 Hz gör? är det värt 4000 för det? Står även lite längre ner på sidan under kompabilitet att samsungen stöder 24p och 60p, dock stödjer toshiban 50p också. Vad nu detta är för något... Stod även lite tidigare i tråden om 5:5 pulldown? Vad är detta. Slutligen har jag en allmän fråga angående DVI och HDMI. Finns det LCD som har DVI-input? Om jag vill ha Digitalt från dator till LCD-TV. Var ska man börja? Någon som har lust att reda ut detta?
Postad 10 December 2007 - 17:11
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Jag tror jag blir tokig på alla dessa 37", Var först ute efter en Samsung LE-37M86BD https://www.minhembi...howtopic=178029 men det verkar som om folk har något emot den. Varför? Kollade då upp Toshiban som rekomenderas här, enligt prisjakts sida har den en kontrast på 14000:1 men kikar man vidare på komplett.se så står där 6500:1. När man jämför produkterna på Prisjakts sida https://www.prisjakt...3,172195,237491 så är det endast kontrasten och 100Hz som skiljer (lite smått på kablage och ingångar osv). Samsungen har tom lite högre ljusstyrka och pixelmappning på VGA ingången vilket ju är VÄLLDIGT bra att ha om man inte har möjlighet att köra full hd från datorn.
Vad är det som 100 Hz gör? är det värt 4000 för det? Står även lite längre ner på sidan under kompabilitet att samsungen stöder 24p och 60p, dock stödjer toshiban 50p också. Vad nu detta är för något... Stod även lite tidigare i tråden om 5:5 pulldown? Vad är detta. Slutligen har jag en allmän fråga angående DVI och HDMI. Finns det LCD som har DVI-input? Om jag vill ha Digitalt från dator till LCD-TV. Var ska man börja?
Någon som har lust att reda ut detta?
Är kanske inte rätt person och svara på dina frågor, men skall försöka svara på några. Samsung M86 är ingen TV jag personligen gillar av flera anl., men gå in och läs lite i den tråden och försök bilda din egen uppfattning. Vad gäller dom spec. kontrastsiffrorna får man ta lite lätt på det. Det är vad dom presterar i verkligheten som gäller. Men kontrasten verkar vara ganska bra på 42an och 47an iallafall. Ljusstyrkan behöver du heller inte bry dig om, man får ändå sänka den till neråt hälften. 100-120Hz gör ganska mycket nytta på en LCD enl. min erf. t.ex sänks responstide speciellt den uppfattade för ögat. Rörelseskärpan blir bättre och bildkvaliten höjs. 5:5 pulldown är när 24 p matr. uppdateras med 120Hz. Man kan säga att man stoppar in 4 mellan bilder mellan varje orginalbild och på så vis sänker den uppfattade responstiden till neråt 2ms om man nu skall använda sffror. Vilket jag iofs. inte tycker man skall göra. Hursomhelst så ökar rörelseskärpan och bildkvaliten här också. Det fins TV med DVI inputt, ja. Men utan mycket mening, då det går lika bra att köra med DVI - HDMI kabel och då kan du pixelmappa 1920 * 1080p på Z3030. Via VGA går nog bara till 720p, lite osäker via VGA, men tror det är så.
Postad 10 December 2007 - 18:17
Domaren
-
Domaren
-
Användare
-
-
139 inlägg
Jag sitter själv med samma kravbild och det jag kommit fram till efter timmar på detta eminenta forum är Panasonic TH-37PX70 (Plasma-TV) 9969 :- Verkar vara riktigt mycket TV för 10.000 kr!? /Ante
Jag är också inne på Panasonic TH-37PX70. Har ringt runt lite olika butiker och har fått intrycket av att denna modell är utgående, -dvs butiken kan inte beställa in några mera eftersom en efterföljare är på ingång. Någon som vet något om denna efterföljare?
Postad 11 December 2007 - 00:30
Unregistered9ba7b624
-
Unregistered9ba7b624
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag tror jag blir tokig på alla dessa 37", Var först ute efter en Samsung LE-37M86BD https://www.minhembi...howtopic=178029 men det verkar som om folk har något emot den. Varför? Kollade då upp Toshiban som rekomenderas här, enligt prisjakts sida har den en kontrast på 14000:1 men kikar man vidare på komplett.se så står där 6500:1. När man jämför produkterna på Prisjakts sida https://www.prisjakt...3,172195,237491 så är det endast kontrasten och 100Hz som skiljer (lite smått på kablage och ingångar osv). Samsungen har tom lite högre ljusstyrka och pixelmappning på VGA ingången vilket ju är VÄLLDIGT bra att ha om man inte har möjlighet att köra full hd från datorn.
Vad är det som 100 Hz gör? är det värt 4000 för det? Står även lite längre ner på sidan under kompabilitet att samsungen stöder 24p och 60p, dock stödjer toshiban 50p också. Vad nu detta är för något... Stod även lite tidigare i tråden om 5:5 pulldown? Vad är detta. Slutligen har jag en allmän fråga angående DVI och HDMI. Finns det LCD som har DVI-input? Om jag vill ha Digitalt från dator till LCD-TV. Var ska man börja?
Någon som har lust att reda ut detta?
Är kanske inte rätt person och svara på dina frågor, men skall försöka svara på några.
Samsung M86 är ingen TV jag personligen gillar av flera anl., men gå in och läs lite i den tråden och försök bilda din egen uppfattning. Vad gäller dom spec. kontrastsiffrorna får man ta lite lätt på det. Det är vad dom presterar i verkligheten som gäller. Men kontrasten verkar vara ganska bra på 42an och 47an iallafall. Ljusstyrkan behöver du heller inte bry dig om, man får ändå sänka den till neråt hälften. 100-120Hz gör ganska mycket nytta på en LCD enl. min erf. t.ex sänks responstide speciellt den uppfattade för ögat. Rörelseskärpan blir bättre och bildkvaliten höjs. 5:5 pulldown är när 24 p matr. uppdateras med 120Hz. Man kan säga att man stoppar in 4 mellan bilder mellan varje orginalbild och på så vis sänker den uppfattade responstiden till neråt 2ms om man nu skall använda sffror. Vilket jag iofs. inte tycker man skall göra. Hursomhelst så ökar rörelseskärpan och bildkvaliten här också.
Det fins TV med DVI inputt, ja. Men utan mycket mening, då det går lika bra att köra med DVI - HDMI kabel och då kan du pixelmappa 1920 * 1080p på Z3030. Via VGA går nog bara till 720p, lite osäker via VGA, men tror det är så.
Okej, tack för ett vettigt svar, blev lite klokare, eller hum oklokare kanske, för ju mer man vet, ju mer vet man att man inte vet... Eller nått sånt. Bästa är altså att dra in i en butik och "provköra"...
Postad 11 December 2007 - 00:34
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
5:5 pulldown är när 24 p matr. uppdateras med 120Hz. Man kan säga att man stoppar in 4 mellan bilder mellan varje orginalbild och på så vis sänker den uppfattade responstiden till neråt 2ms om man nu skall använda sffror. Vilket jag iofs. inte tycker man skall göra. Hursomhelst så ökar rörelseskärpan och bildkvaliten här också.
z3030 i 24p interpolerar inte och därmed funkar inte 120hz/5:5, något som fodil borde lärt sig vid det här laget med tanke på den kunskap jag gett ut. Om inte z3030 i 37" (LB2) så rekar jag titt på sonys apparater
Postad 11 December 2007 - 00:41
anteh
-
anteh
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag sitter själv med samma kravbild och det jag kommit fram till efter timmar på detta eminenta forum är Panasonic TH-37PX70 (Plasma-TV) 9969 :- Verkar vara riktigt mycket TV för 10.000 kr!? /Ante
Jag är också inne på Panasonic TH-37PX70. Har ringt runt lite olika butiker och har fått intrycket av att denna modell är utgående, -dvs butiken kan inte beställa in några mera eftersom en efterföljare är på ingång. Någon som vet något om denna efterföljare?
Har inte hört om någo ersättrae. Bra Ljud & Bild verkar ha den hemma. /A
Postad 11 December 2007 - 09:23
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
5:5 pulldown är när 24 p matr. uppdateras med 120Hz. Man kan säga att man stoppar in 4 mellan bilder mellan varje orginalbild och på så vis sänker den uppfattade responstiden till neråt 2ms om man nu skall använda sffror. Vilket jag iofs. inte tycker man skall göra. Hursomhelst så ökar rörelseskärpan och bildkvaliten här också. z3030 i 24p interpolerar inte och därmed funkar inte 120hz/5:5, något som fodil borde lärt sig vid det här laget med tanke på den kunskap jag gett ut.
Om inte z3030 i 37" (LB2) så rekar jag titt på sonys apparater
Påstår heller inte att den interpolerar mellanbilderna, vilket jag inte tror någon TV gör med den uppdateringen idag. Men visst sänks likväl den uppfattade responstiden för ögat och rörelseskärpan ökar. Men såklart blir dom naturliga 24fps hacken såsom det är filmat kvar om inte mellan bilderna interpoleras med för och efterbilden i sin rätta rörelsebana. Glömde lägga till här, så att det inte missförstås för trådskaparen och andra. Z3030 interpolerar mellanbilderna i sin rätta rörelsebana i vanligt PAL material, alltså när den uppdatrar i 100Hz. I annat fall har jag fel på ögonen och alla expertutlåtande ang. detta som jag läst har också fel. Är du av en annan åsikt Toler, så får det stå för dig.
Redigerat av ffodil, 11 December 2007 - 09:48.
Postad 11 December 2007 - 17:10
matilda
-
matilda
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej igen, tacksam för de svar som ramlat in. Z3030, ligger väl bäst till hittills kanske. Även om det är besvärligt att köpa "grisen i säcken". Ingen som äger eller har noga granskat Metz Puros? Loewe gjorde ju väldigt bra tjock-tv, hur bra är deras LCD?
Postad 11 December 2007 - 21:29
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Hej igen, tacksam för de svar som ramlat in. Z3030, ligger väl bäst till hittills kanske. Även om det är besvärligt att köpa "grisen i säcken". Ingen som äger eller har noga granskat Metz Puros? Loewe gjorde ju väldigt bra tjock-tv, hur bra är deras LCD?
Vag gäller Metz puros och Loewe, tror jag inte du kan vänta dig så mycket svar på dom här. Har sällan sett dom varit på tal här på forumet, utan väldigt kort. Säkert bra TV, men känns lite gamla enl. spec. och tvivlar då på att t.ex Loewe kan vara mycket bättre än dom senaste av dom andra märken. Men vet inte då jag inte sett dom live. Väldigt höga priser på t.ex Loewe och med tanke på att utvecklingen går i sån rasande fart på TV att dom blir fort gamla. Tror man får ut mest av att försöka hitta det bästa av det senaste och inte räkna med att man skall ha den så länge. Bättre att köpa nytt igen om kanske ett el. två år igen och få den senaste tekniken igen. Men det är såklart bara min syn på det och vi är alla olika.
Postad 15 December 2007 - 17:37
LNT
-
LNT
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag anser att Loewe Speros 37" har den skarpaste bild jag någonsin sett, den är kusligt skarp på vanlig DVD. Vsd den sen kan trolla fram med Blue-ray vågar jag bara drömma om.
Postad 24 December 2007 - 01:42
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
NAD är hifiklubbens märke och är värt en titt med, tillsammans med Metz/Loewe så har dessa tuners för DVB-c & även DVB-S. Det finns inga aktiva trådar om dessa märken, inte Humax heller som har några med tuners. Jag har en egen tråd om såna TVs! Metz har kommit med ny superTV. Loewe har uppdaterats har jag läst. ffodil du blandar ihop saker. I PAL 50hz TV-sändning så körs 100hz som interpolerar en ruta. Men när 24P körs i z3030, som kan ske både på PAL TV-sändning & på DVD,HDDVD, så går ej interpolera. Sony/Philips gör det dock, har själv en sån. Någon pulldown sker alltså inte i 24P. Även z3030s 100hz är inte en 2:2 pulldown, utan den ger oxå lite ojämn pulldown enligt Tosh eget diagram. Men prisvärd är z3030 om man inte har högsta krav, för då skaffar man sony (phil). sharp kan mäta sig med z3030. LG ska komma med 42" 100hz LY99. Samsung är skum. angående din intention att köpa en 37” (FHD) så har jag gjort ett Sök på dessa med 24P. Jag hade 24P som krav eftersom det då är en modern funktion som visar filmer rätt. Se 1080/24P-tråden. Och 100hz bör du ha med, speciellt vid sämre SDTV (ej SVTs feta bitrate). Jag hade även DVB som krav eftersom det är mervärde. Bara Sony i stort sett har DVB-C – vilket är stort mervärde. Sony FHD kostar myyycket och finns ej i 37”. Tror inte Panasonicen TX-37LZD70F har 24P. Den är dock jädra bra annars tror jag, med unik kort-läsare. Vill du ha 24P/100hz så finns bara 2st Philps & Toshiba: varav Tosh är nyare och billigare, men Philips (EISA) kan kombinera 24P+100hz och har bättre svärta. Tänk på hur långt du sitter till TVn, på längre avstånd syns knappt fel i bilden eller förbättrad bild och nyttan av FHD blir liten. Om du skippar FHD & 100hz (alltså billigt) så köp Sony, helst 40D3000. Sharpen är smal baktill men har rödstick mm. Om du tål spegling så är Samsung M86 alternativ men den har dåligt rykte om sin funktionalitet, även F86 har problem. R86 ska vara bra (EISA). LG har dålig svärta mm, så den gillar jag inte sedan LB2. LG har dock HDD i flera modeller.
Redigerat av toler, 24 December 2007 - 01:51.
Postad 24 December 2007 - 01:55
musicloveringbg
-
musicloveringbg
-
Amatör
-
-
63 inlägg
NAD är hifiklubbens märke och är värt en titt med, tillsammans med Metz/Loewe så har dessa tuners för DVB-c & även DVB-S. Det finns inga aktiva trådar om dessa märken, inte Humax heller som har några med tuners. Jag har en egen tråd om såna TVs! Metz har kommit med ny superTV. Loewe har uppdaterats har jag läst.
ffodil du blandar ihop saker. I PAL 50hz TV-sändning så körs 100hz som interpolerar en ruta.
Men när 24P körs i z3030, som kan ske både på PAL TV-sändning & på DVD,HDDVD, så går ej interpolera. Sony/Philips gör det dock, har själv en sån. Någon pulldown sker alltså inte i 24P. Även z3030s 100hz är inte en 2:2 pulldown, utan den ger oxå lite ojämn pulldown enligt Tosh eget diagram. Men prisvärd är z3030 om man inte har högsta krav, för då skaffar man sony (phil). sharp kan mäta sig med z3030. LG ska komma med 42" 100hz LY99. Samsung är skum.
angående din intention att köpa en 37” (FHD) så har jag gjort ett Sök på dessa med 24P. Jag hade 24P som krav eftersom det då är en modern funktion som visar filmer rätt. Se 1080/24P-tråden. Och 100hz bör du ha med, speciellt vid sämre SDTV (ej SVTs feta bitrate). Jag hade även DVB som krav eftersom det är mervärde. Bara Sony i stort sett har DVB-C – vilket är stort mervärde. Sony FHD kostar myyycket och finns ej i 37”. Tror inte Panasonicen TX-37LZD70F har 24P. Den är dock jädra bra annars tror jag, med unik kort-läsare. Vill du ha 24P/100hz så finns bara 2st Philps & Toshiba: varav Tosh är nyare och billigare, men Philips (EISA) kan kombinera 24P+100hz och har bättre svärta. Tänk på hur långt du sitter till TVn, på längre avstånd syns knappt fel i bilden eller förbättrad bild och nyttan av FHD blir liten. Om du skippar FHD & 100hz (alltså billigt) så köp Sony, helst 40D3000. Sharpen är smal baktill men har rödstick mm. Om du tål spegling så är Samsung M86 alternativ men den har dåligt rykte om sin funktionalitet, även F86 har problem. R86 ska vara bra (EISA). LG har dålig svärta mm, så den gillar jag inte sedan LB2. LG har dock HDD i flera modeller.
Vilken Tv har du toler? Enligt dina bilder har du ju en LG!
Postad 24 December 2007 - 14:42
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Toler! Är det inte du som blandar ihop? Tycker jag förklarat ganska nogrant och förstår faktiskt inte riktigt vad du menar? Gör gärna ett försök att förklara lite bättre, för jag kan inte se var missförståndet är, utom om du menar att det inte skall kallas 5:5 pulldown om inte 4 interpolerade bilder lägges imellan? Vilket jag för övrigt anser näst intilll omöjligt på ett bra sätt. Men kan visst ha fel.
Postad 24 December 2007 - 17:13
Ackbaria
-
Ackbaria
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är inte Sharp's XD1E någe bra, eller varför inte den aningen nyare modellen X20E? X20E finns för runt 9000kr på Amazon, men de skickar inte till Sverige så hur kan man då få tag i den? http://www.amazon.co...5186153-1037554
Postad 24 December 2007 - 18:19
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Sharp XL2 har 100hz så den är bäst. jag har nu köpt en 32D3000 med 24P interpolerat som ser fint ut. Om 24P inte interpoleras i z3030 så finns inga delrutor, samma ruta visas en 24e dels sekund. Ingen 5:5 pulldown, bara 100hz (ganska)>2:2 pulldown på PAL 50hz. Problemet är att film visas/hörs 4% snabbare. Se vad som skrivits i zf355.
Postad 09 April 2008 - 09:04
Unregistered01212181
-
Unregistered01212181
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Jag tänkte väcka denna tråd igen. Jag är också intresserad av en 37:a men vill samtidigt ha en bra. Är det fortfarande z3030 som gäller? Hur står sig den mot Philips 37PFL9632D och 37PFL9732D? Eller Sharp LC-37X20S och LC-37X20E?
40" är också ett alternativ men det får bli en annan tråd. Endast 37" tips här mao.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|