Assassins Creed - ser ut som ett spel från 2008 men har spelmekaniken av ett spel från 1978
Final Fantasy VIII - Square takes a wrong turn (dock inte direkt dåligt som de två ovanstående)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Mest överskattade spelen genom tiderna
Startad av
Unregistered92d7e447
, Dec 09 2007 12:09
98 svar till detta ämne
Postad 09 December 2007 - 12:09
Super Mario 64 - kamerakontroll som borgar för frustration, sladdrig kontroll, marios jobbiga röst, kass bandesign etc.
Assassins Creed - ser ut som ett spel från 2008 men har spelmekaniken av ett spel från 1978 Final Fantasy VIII - Square takes a wrong turn (dock inte direkt dåligt som de två ovanstående) Postad 09 December 2007 - 13:09
Utan tvekan måste Halo 3 komma på första plats. (Kul, men levde inte upp till storhypen... ska det ta en halvtimme innan man kan komma in i ett spel?)
På andra plats Orange Box: Team Fortress (Ska det fortfarande lagga så här? Har Valve somnat vid spakarna?) World of Warcraft får nog slinka in på tredje plats... Fasen mitt liv kan ju inte gå ut på att i evighet springa runt i mil efter mil varje kväll? Jag sätter på mig asbestkalsongerna... Postad 09 December 2007 - 16:10
Super Mario 64? Starcraft? Zelda? Call of duty? Är ni helt galna eller?
Redigerat av matte76, 09 December 2007 - 16:11. Postad 09 December 2007 - 17:27 Jag kan instämma på alla utan Super Mario 64 eftersom jag inte spelat det Mest överskattade spelen är helt klart Halo serien Postad 09 December 2007 - 17:41
Assassin's Creed är väl inte överskattat? Det var hypat som f*n innan det släpptes, men när folk väl spelat det insåg de att det inte var någon hit med dess enformighet. Överskattat hade det varit om folk, efter releasen, fortsatte hissa spelet till skyarna. Men det kanske bara är en fråga om hur man använder ordet "överskattat"?
Däremot kan jag hålla med om att Halo är överskattat. Redigerat av VincentVegaSWE, 09 December 2007 - 17:47. Postad 09 December 2007 - 17:59
1.Need for speed serien, blir bara sämre och sämre men det är typ fler som köper.
2The Sims, har inte fattat vinkeln riktigt 3Sen måste jag nog också ta och säga Wow. Postad 09 December 2007 - 18:35
1. Metroid-serien (efter Super-Metroid). Första person läget känns otroligt trögt. Och allt detta tråkiga rullande i tunnelgångar
2. FF-serien (efter FF9). För mycket fokus på grafikdetaljer samt story (som f.ö börjar bli alldeles för politiskt inriktat, för min smak) och för lite focus på gameplayet. 3. Kan inte riktigt bestämma mig för Metal Gear serien eller Splinter Cell serien. Båda är alldeles för självseriösa och långtråkiga, utan minsta variation någonstans. Viktigt med lite humor i spel som dessa. Tafatta lustiga kommentarer i samtalen karaktärerna emellan duger tamefan inte Postad 09 December 2007 - 18:53
Följande franchise tycker jag är otroligt överhypade. De är alla bra på sitt sätt, men får mer uppmärksamhet än de förtjänar.
1. Halo (i.a.f. single player delen som är den enda jag spelat) 2. Sims 3. WarCraft Postad 09 December 2007 - 19:15 När Nfs kom var det det enda i sitt slag med det var först när Hot Pursuit kom jag verkligen gillade Nfs. Håller med om att serien blivit sämre överlag på senare tid. Most Wanted var kul och kändes som ett Hot Pursuit 2 fast med alternativa vägar att ta Postad 09 December 2007 - 19:25 Need for speed har gått neråt sen need for speed 2000När Nfs kom var det det enda i sitt slag med det var först när Hot Pursuit kom jag verkligen gillade Nfs. Håller med om att serien blivit sämre överlag på senare tid. Most Wanted var kul och kändes som ett Hot Pursuit 2 fast med alternativa vägar att ta
Hur kan du sätta upp warcraft på listan? Det är ju ett utan dem bästa liren som har släppts med tanke på hur många banor som utvecklas och hur många som spelar det än och det tillkommer fortfarande fler.Warcraft har absolut inte fått mer uppmärksamhet än vad det förtjänar. Postad 09 December 2007 - 19:48 Han har en smak.. och den är som baken Mina mest överskattade får nog bli: 1. Nintendogs: Multimiljonsäljare som inte alls faller mig i smaken. Hunden fattar ju inte vad man säger ändå. 2. The Sims: Samma där, fast man fattar inte vad DE säger. Känns meningslöst att hålla på och koka och kratta och sånt =P. 3. Animal Crossing: Sålt som tusan men jag fattar inte hur. Man kan inte skjuta någon ju =/. Fast GTA är väldigt överskattat också. Säljer oehört mycket, men jag har inte varvat ett enda. Vet inte varför men jag tröttnar alltid på dem. Hoppas det ändrar sig med fyran, men det tror jag nog. Postad 09 December 2007 - 19:59
Min syrra kör ju på ds lite och har ljust nintendogs.Det mest störande som kan hända om kvällarna är när hon vrålar samma saker tex. Sitt för att lära den sitta.Har testat det själv.Jäklar vilket jobbigt spel säger ja bara ^^ Den enda serie jag klarade ut av gta var San andreas.Inte för att jag lessna på dem andra i serien utan för att jag aldrig lyckades Postad 09 December 2007 - 23:37
Assassins Creed ligge rpå drygt 80 % på alla format på gamerankings. De flesta recensioner jag har läst har gett det 8.5-9.5. Många har nominerat det till game of the year. Extremt överskattat tycker jag, framförallt av spelpressen. Postad 10 December 2007 - 00:27 OT men det bryr väl inte vi oss om... Postad 10 December 2007 - 08:49
OT? Nej, snarare on topic. Man måste väl få diskutera de val som folk gör i tråden, det rör ju samma ämne så då är det inte OT. Postad 10 December 2007 - 09:12 Säg att du inte bryr dig för jag gör så tala inte för mig genom säga "vi".OT men det bryr väl inte vi oss om... Tycker det är ett intressant ämne. Jag har helt ärligt svårt att utnämna några kandidater. Helt och hållet för det finns en orsak att en del av spelen som kandiderar på diverse listor har sålt ofantliga summor. Tydligen uppskattas spelen av många. Svårt att skilja på vad man själv inte tycker om och vad som verkligen är överskattat. Postad 10 December 2007 - 09:24
1. Zelda-serien
2. Metroid-serien 3. Halo 3 (fast jag spelar varje dag, men det lever verkligen inte upp till hypen) Postad 10 December 2007 - 09:28 Ok, det är inte den bilden jag fått av folk som spelat det. Men visst är det överskattat om det finns de som börjar snacka om game of the year och ger det höga betyg i recensioner. Postad 10 December 2007 - 09:51
Zoiler, GTA är rätt överskattat det håller jag med om.Bara för att man kan skjuta oskyldiga människor och sno deras bilar så är det världens bästa spel?!?
Ni som säger att Mario och zelda är överskattade är nog inte så förtjusta i BRA spel.Ni är kanske uppväxta med counterstrike eller?? Postad 10 December 2007 - 10:16
FYP. Postad 10 December 2007 - 10:26
Som vanligt är allt defintionsfrågor. Alla tycker vi olika, sluta flamea varandra nu
Jag har alltid älskat GTA-serien, men inte för att plöja oskyldiga människor. Det är nog hela sandlåde-grejen. Köra bil vart man vill, spränga saker, precis som vilken hollywood-action som helst och alltid kunna hitta nya grejer fast man lirat spelet flera år. Postad 10 December 2007 - 10:30 FYP=FY På dig Postad 10 December 2007 - 10:34
Tror det inte är svårt att försimpla vilket spel som helt på det sättet som ni just gjorde. Nu hoppas jag att ni bara fånar er när ni skriver så för ni kan väl inte med fullaste allvar tror att det är därför folk uppskatta spel som GTA,Mario eller Zelda? Redigerat av basselito, 10 December 2007 - 10:36. Postad 10 December 2007 - 10:36 Lagg? Menar du då på xboxen eller till PC? För till PC flyter det på utan problem Postad 10 December 2007 - 10:36
Med den trådrubriken var det inte svårt att lista ut att många skulle skriva de fyra bokstäverna H-A-L-O
1. The Sims - Kul i fem minuter, om man fuskar till sig pengar och bygger ett biffigt hus 2. Mario - Jo, jag sätter denna "person" som ansvarig! 3. Counter Strike - Var jättekul någon månad när hypen startade och man skolkade från svenskalektioner för att låsa in sig i någon datorsal på gymnasiet för lite CS. När man sen tröttnade och nämnde det för "de CS frälsta" fick man nästan stryk Sen kan vi ju ta WoW t.ex. men det är ju inget spel, det är en livsstil! Jag har några fler på lager. Det finns många spel man gillar, men som man inte ritkgit förstår det enorma mottagandet hos i andra grupper. T.ex. är ju hela topp tio listan (varje månad) från Japan i stort sett ospelabar i mina ögon Halo-serien gillar jag alldeles för mycket för att säga att den ör överskattad, men jag kan förstå att många vill vara lite "motvälskärring" när något säljs i så många ex. och marknadsförs så hårt Redigerat av Unregistered40880, 10 December 2007 - 10:39. Postad 10 December 2007 - 10:47
Är inte det hela idén med den här tråden? För vem kan på fullaste allvar förvänta sig något annat från en sådan här tråd? (Därmed inte sagt att tråden inte borde finnas, kan vara skönt i julstressen att få legitimt gnälla över 'de där andra spelen som man själv inte tyckte om men som alla andra verkar avguda'.)
Sen tittar den lille sadisten fram. Postad 10 December 2007 - 10:47 Lagg? Menar du då på xboxen eller till PC? För till PC flyter det på utan problem Har funkat fint för mig på 360 också. Edit: fast googlar man det verkar han å andra sidan långt ifrån vara ensam om att tycka att netcoden i TF2 suger. Redigerat av Unregistered92d7e447, 10 December 2007 - 10:49. Postad 10 December 2007 - 11:43
För min del började det med att halo: Combat Evolved öppnade mina sinnen för FPS överhuvudtaget! Ganska svårt med sådanna här trådar. Finns ju så många personliga smaker och åsikter. Hoppas bara at alla här kan ha ett öppet sinne och förstå detta Upplever själv ibland "Hur kan de tycka så!", men när det kommer till kritan så är det väl tur att smak och tycke har ett vitt spektrum. Tänk om alla killar skulla ha samma smak gällande damer som mig! Less for me! Redigerat av Unregistered40880, 10 December 2007 - 11:44. Postad 10 December 2007 - 12:13
Precis, poängen med listan är inte att försökta övertyga någon om att de har fel.
Jag är bara nyfiken på vilka spel som folk i allmänhet upplever som överskattade (och i många fall överhypade). Det kan ju finnas många anledningar: Det faller en helt enkelt inte i smaken. Man ogillar någon teknisk detalj (kontrollen, grafikbuggar, kamerahantering etc.). Man gillar inte storyn. Eller t.ex. när folk nämner en del av en spelserie fast man tycker att det finns andra delar i serien som förtjänar ett omnämnande mycket mer. (Alla Final Fantasy och Super Mario i 3D är sådana exempel för mig.) Man kanske tyckte det var för svårt, för lätt, för nördigt, etc. Man kanske tycker att det saknar driv eller motivation (WoW och GTA är typexempel på sådana spel för min del.) Spelet är orimligt kort, extremt repetativt. etc. etc. Eller så kanske det passar in på många av alternativen. Därför är det ju kul om folk skriver en kort motivering till varje spel. Postad 10 December 2007 - 12:13
final fantasy serien (och då i allra högst grad ff7)
metal gear serien (tristress i filmformat.. men som spel.. eller nej) kommer inte på nån tredje så det får stanna vid det =) Postad 10 December 2007 - 12:33
Okej, here goes!
1. Super Mario serien - Visst, roliga spel och klart underhållande men inte sååååååå bra! Helt klart den mest överskattade spel serie som finns och det enda spel som kan sälja på att spela en knarkpåverkad rörmockare från Italien... 2. World of Warcraft - Jaga, jaga, jaga, levela, levela, levela, levela... Haha jag är bäst och har ingen liv! Shit en expansion, jaga, jaga osv... The true neverending story fast i en statisk värld för att undvika att leva i sin egen värld. 3. Grand Theft Auto - Återigen ett roligt spel men inte sååååå roligt, köra runt, crasha, sno, skjuta, pumpa (både det ena och det andra med både det ena och det andra) och sen gör vi allt igen... och vart är munk och Elvis paraderna, de tidigare spelens höjdpunkter! Postad 10 December 2007 - 12:37 Det är just det jag också menar. Så nu ska jag "branch off" lite med att ställa en fråga till er alla. Vad är er definition av när ett spel är överskattat? Jag kan själv säga att jag har inget vettigt svar. Därför kan jag inte lista några spel. Postad 10 December 2007 - 12:55
Ett klockrent exempel är när en hel recensentkår ger spelet högt betyg men den allmänna publiken ogillar spelet (inte att bland aihop med att den allmänna publiken förbiser spelet). (Assassins Creed) När spel A får mycket mer positiv kritik än spel B på grund av att folk helt enkelt missat spel 2 (tänk spelserier där folk inte spelat de tidigare delarna som kanske var jättemycket bättre än de nya). (Super Mario 64, senare delar av Final Fantasy-serien) Men sen så är det såklart subjektivt ändå: jag undrar helt enkelt "Vilka spel tycker ni har fått, för er smak, oförtjänt bra kritik?" Sen är deti alla fall för mig, en självklarhet att man inte ska räkna upp spel ur genrer som man inte gillar. Jag är ingen fan av sportspel t.ex. men jag tänker ju inte nominera PES2008 som ett överskattat spel bara för det. Hela begreppet "överskattat" innehåller subjektivitet ju, det går inte att komma ifrån. Så det räcker nog med att du har en åsikt om något för att du ska kunna lista några spel. Postad 10 December 2007 - 12:56
GTA
HALOserien WOW, Diablospelen Bra spel allihop, men inte alls så bra som omdömen och resencioner säger. De två sistnämnda är skoj i några timmar innan man känner att man redan gjort allt. Postad 10 December 2007 - 12:59
BioShock Seriöst, tokigt hypat lir som knappt går att spela.
Halo 2 Bra coop-spel men fruktansvärt enformigt Final Fantasy 12 Ok, jag älskar FF serien, har tusentals speltimmar på mitt samvete, köpte en PS2a för att lira FF10 och kommer köpa en PS3a för att lira FF13, men 12an är helt enkelt inte ett vidare intressant spel. Postad 10 December 2007 - 13:04
Det finns en anledning till varför vissa spel av många anses vara bra även ifall det kommit spel efter dessa som är bättre. Zelda till exempell var ett av de första i sitt slag när det kom på Nes och likadant var det med Super Mario. Gta var först med ett rätt så (på den tiden) olinjärt sätt att spela det. Wolfenstein 3d var iofs inte först med 3d men det var tack vare dess framgångar och Doom´s som fps idag är en av de största genrerna i pc världen. Jag har själv följt utvecklingen sedan den startade och spelat väldigt många spel som idag anses vara retro.
De spel som helt klart (enligt mig) är mest överskattade är Halo och Sims spelen och detta tycker jag inte för att jag måste klaga på Halo eftersom alla andra älskar det. Det Halo som skulle kommit till pc från början däremot tror jag hade kunnat bli betydligt bättre än det som till sist kom till Xbox. Sim City var ett av mina första "sandlådespel" och jag kunde spela det hur mycket som helst utan att tröttna. The Sims däremot tilltalar mig inte alls, och jag blir lika förvånad varje gång en expansion säljer trots att det i stort sett är samma spel. Anledningen till att jag ens bryr mig om detta är att allt fler utvecklare/utgivare går åt samma håll, alltså att dom tar betalt för sådant som tidigare varit patchar eller gratis expansioner. Postad 10 December 2007 - 14:12
Jo det år ganska svårt add deffinera. Skulle vilja dela upp det i två delar som man måste se på ur ett personligt perspektiv. 1. När recensenter och kritiker hyllar ett spel som man senare inte tycker håller måttet för vad som utlovades. 2. En större grupp männsikor äger och spelar ett spel som de skriver/nämner mycket positivt om, men du ställer dig själv oförstående till varför. I det andra fallet är sanorliktheten större att man ej får medhåll av sina medmännsikor än i första exemplet, det betyder dock inte mindre att du har "rätt", då det är din åsikt att spelet är överskattat. I de flesta fall kan "Hype", marknadsförning och lobbying leda till en högre grad av erkännande hos recensenter och kritiker. Det är nog ingen hemlighet och sannerligen inget unikt för tv spel!
Där har du fel! Redigerat av Unregistered40880, 10 December 2007 - 16:04. Postad 10 December 2007 - 16:14
jag gör om min lista och gör en top 5 istället
1.Counter strike 2.Metal gear 3.HALO 4.COD 5.FF Postad 10 December 2007 - 16:20
Är det inte orättvist att rata en hel franchise? Visst att man kan bli seg av att se stora skyltar och marknadsföring för dessa, då de dyker upp so ofta det kommer en ny episode i franchisen. Men i de flesta fall finns det en anledning till att det blev just en serie spel, det/de första spelen var bra och/eller nyskapande Postad 10 December 2007 - 16:51 Hur menar du knappt går att spela? Det spelet har väl iaf levt upp till sina förväntningar och nu dessutom blev det ju Game Of The Year vilket är rättvist i mina ögon. Har inte sett att ngn har gnällt speciellt mycket på detta spel eller dess betyg. Tror en definition av Överskattad är på plats innan man skriver ngt här... Ngt man märker är iaf att pretty much alla spel som är uppräknade här ÄR kanon spel med betyg sällan under 9 (varken från recensioner eller från läsare). Har svårt att skriva ner ngt spel här med tanke på att om jag tex tycker Halo 3 är överskattad men vet att 5 miljoner gamers är helt tokiga i det, då är det IMO inte överskattat. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 10 December 2007 - 16:54. Postad 10 December 2007 - 18:50 Men tänker man så så kan man ju bara lista såna som sålt dåligt Min definition är illafall att spelen ska ha sålt bra, men jag gillar det inte. Simpelt. Angående att Halo är så populärt att lista, det förvånar mig inte. Det säljer klart bäst i USA, utanför USA är det inte lika crazy. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |