Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stegrande volym

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 December 2007 - 13:49

Oasismania
  • Oasismania
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej har ett problem. Jag har en nästan splitter ny cambridgeAzur 840A som jag tillsammans spelar med cambridgeAzur 840C.. Mitt problem är att jag får volymen att stegra sig själv fast jag inte ens är i närheten av anläggningen. Det här händer inte alltjämt utan det kommer och går.. men det är riktigt jobbigt för det finns ju risk för att jag skadar mina audioVectork3super då volymen går i botten när den stegrar sig. Som tur är så har jag hunnit att skruva ner volymen. Men det här funkar ju inte att ha.. Hjälp mig!

Postad 09 December 2007 - 15:06

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Mitt enda råd är att du går tillbaka till HIfiklubben med stärkaren.

mvh
AlexanderE

Postad 09 December 2007 - 17:45

Oasismania
  • Oasismania
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
ja det kanske är så.. :D

Postad 12 January 2008 - 21:05

Oasismania
  • Oasismania
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det är så att det kanske ska bytas en potentiometer... ? det är kanske den som har flippat ut?
Någon som kan mer om det här?

Postad 12 January 2008 - 21:37

Mattrim
  • Mattrim
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hade samma problem på min sherwood reciver, på några sekunder gav den fullt öss. Men jag slog till potensiometern och då slutade det=) men man ska nog inte slå alltför hårt!.

Postad 13 January 2008 - 16:49

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Min nadförstärkare gjorde så när det var glapp på byglarna mellan pre-out och main-in

Postad 25 February 2008 - 18:42

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Precis upplevt ovanstående med min Cambridge Azur 540 v.2. En mycket obehaglig upplevelse. Mailat Hifiklubben för råd.
Man blir ju så förbannad, kunde varit så att man inte var i närheten för att avbryta det som hände.

Postad 25 February 2008 - 23:33

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Gör som Alexander sa - fgå tillbaka med en till Hifi-klubben innan den gör någon skada på högtalarna (eller sig själv). Det blir förmodligen värre att komma tilbaka med den om skador redan har skett… Speciellt som du vetat om det ett tag, och t.o.m. tagit upp saken här. :) Ska iofs inte ha någon betydelse att andra delar i anläggningen pajat pga fel på stärkaren, men känns ganska onödigt - eller hur…?

Thomas

Postad 26 February 2008 - 00:31

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Harman kordon hade ett liknande problem innan på några av sina Recievers...
Bara att gå in med den...

Postad 26 February 2008 - 01:37

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Gör som Alexander sa - fgå tillbaka med en till Hifi-klubben innan den gör någon skada på högtalarna (eller sig själv). Det blir förmodligen värre att komma tilbaka med den om skador redan har skett… Speciellt som du vetat om det ett tag, och t.o.m. tagit upp saken här. ;) Ska iofs inte ha någon betydelse att andra delar i anläggningen pajat pga fel på stärkaren, men känns ganska onödigt - eller hur…?

Thomas

Hände tidigare ikväll, första gången den gjorde så. Ja, ska se till att den blir kollad, får hoppas på lån av annan stärkare under tiden. Abstinensen lär bli stor annars, kanska får släpa fram min gamla Technics annars sålänge :)

Postad 26 February 2008 - 01:54

Unregistered41932
  • Unregistered41932
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har råkat ut för samma fenomen och den gången visade det sig att en prisma som var i närheten av fönstret bröt ljuset och skicka det vidare till stereon i form av ir-ljus typisknog var det bara rätt frekvens för att höja ljudet....
Vakna till med ett ryck helt kallsvettig av att ljudet gick till max mitt i natten då fick det vara nog och jag kom på problemet tillslut.
Långsökt men chansen finns ju i ala fall. :)

Postad 29 February 2008 - 21:15

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Nu är den inlämnade för service, fick en 540 v.3 som hemlån tills den är reparerad. Fick även byta till nåt helt annat märke om jag ville. Trivs dock mycket bra med min Cambridge, men strular den en gång till blir den pensionerad.
De hade upplevt samma problem med en Cambridge stereoförstärkare. Hifiklubben är helt klart smidiga att ha att göra med.

Postad 07 March 2008 - 19:25

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Nu hittade jag denna tråd, jag startade en annan med samma ämne/problem! Jag har för andra gången i förrgår upplevt samma problem. Min Cambridge 540v2 har gjort så vid ett tillfälle, den hoppade till max volym när jag själv stod på i ett annat rum, gissar om man blir rädd för att högtalarna ska gå all världens väg!!! Tilläggas ska att detta är den andra maskinen jag är inne på den förra hade jag på lagning men felet återkom och nu har jag en ny som efter ett år visar på samma fel igen! Det värsta är att jag är nöjd med den MEN nu kan jag f-n inte ha den kvar!

var i kontakt med Hifiklubben igår och dem bad mig prova "reseta" den och funkar inte det ska jag lämna IGEN den! MEN då får dem behålla den!

Märkligt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.