Jag har kollat runt lite men har inte lyckats hitta någon med bra kvalite till rimligt pris.
Någon som har erfarenhet på prudukter, märken och bra inköps ställen?
Tacksam för svar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Någon som har bra tips på HDMI splitter?
Startad av
lottovinnare
, Dec 09 2007 19:45
3 svar till detta ämne
Postad 09 December 2007 - 19:45
Hej jag är i behov av en HDMI splitter in (2 eller 4 till 1) samt en HDMI splitter ut (1 till 2).
Jag har kollat runt lite men har inte lyckats hitta någon med bra kvalite till rimligt pris. Någon som har erfarenhet på prudukter, märken och bra inköps ställen? Tacksam för svar Postad 11 December 2007 - 23:43
Vad jag har förstått så ska man ha en med inbyggd förstärkare för varje skarv försvagar signalen. Så en ren splitter är inget att föredra om du har olika längder på kablarna eller om de är längre än 1 meter. Men det skiljer sig en del eller det gjorde i alla fall det för något år sen på kvaliten på de olika HDMI växlarna. Skulle man få en hyffsad så fick man punga ut en hel del pengar för en. Men nu har det dykt upp en massa olika som är betydligt billigare. Jag har tittat lite på en av märket Cypress.. http://www.digitaltv...dukt.php?p=1174 Jag vet inte om detta är rimligt pris för dig. Men för att kollat reviews på växlar i 10000 kronors klassen så känns detta ganska överkomligt om den fungerar bra. Men som sagt jag vet inte hur bra den är. Postad 12 December 2007 - 02:45
Det var kanske något mer än vad jag hade velat lägga, hade hoppats på att komma undan med en 1000 lapp styck, men jag visste att efter att hört mig om ligger dom på runt 2000 lappar får en bra splitter/switch
In till förstärkaren vill jag dra in Xbox360, DVD spelare och Divico Mediastremer (jag har bara 2 HDMI platser i min Denon) Ut har jag bara en HDMI och jag skulle vilja att kunna får HDMI till både plasman och projektorn Jag har sett att en del har pratat om något på Kjell.com men det kanske inte är att rekomendera? Postad 17 December 2007 - 08:48
Du kan alltid plöja igenom tråden DVI- & HDMI-switchar, vad finns det att välja på? och se om du hitar något där, men det ser mörkt ut om du vill ha någonting riktigt bra för under tusenlappen.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |