Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmtips

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2007 - 09:23

gadde91
  • gadde91
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag vill starta en tråd som enbart går ut på att tipsa om bra filmer+en liten recension om filmerna. Kom gärna med förslag om filmer som är bra att ge bort också.

Jag börjar med att tipsa om Blue Hill Avenue det är en riktigt bra film enligt mig.
Den handlar om fyra kompisar som börjar smålanga lite i skolan. De fyra kompisarna växer sedan upp till riktiga stor gangsters och det är inte helt problem fritt att vara gangster. Det är någon som tjallar på dem och de försöker få reda på vem men som sagt var det går inte smärt fritt.

Postad 12 December 2007 - 00:18

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Kompis,
Du tror inte att begreppet "bra filmer" är lite för brett för en enda tråd?

Postad 12 December 2007 - 18:22

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
OK jag kan rekomendera bra filmer som inte är så brett kända

SubUrbia 1996
Judgment Night 1994
Collateral
Another Stakeout (Spanarna 2)
Visitörerna (fransk)
The Usual Suspects (De Misstänkta)
Galaxy Quest
Sunshine / Event Horizon

Redigerat av dealerovski, 23 December 2007 - 23:42.

Postad 14 December 2007 - 15:53

gadde91
  • gadde91
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Det kanske är lite brett, men min tanke var att man inte ska se sig blind på en genre utan att få tips om filmer från olika genre.

Postad 14 December 2007 - 17:00

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Äsch, se Uwe Boll's filmer. :P

Postad 14 December 2007 - 20:01

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Äsch, se Uwe Boll's filmer. :P

Haha, japp dom är bäst! :wub:

Postad 15 December 2007 - 14:44

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Alla Steven Spielbergs filmer, samt alla filmer som Will Smith är med i :(

Postad 16 December 2007 - 05:11

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

OK jag kan rekomendera bra filmer som inte är så brett kända

SubUrbia 1996
Judgment Night 1994
Collateral
Another Stakeout (Spanarna 2)
Visitörerna (fransk)

Judgment Night? Tycker du den är bra?
Min åsikt är att den tillhör den intressanta kategorin filmer som suger tokhårt samtidigt som de har ett fantastiskt soundtrack. (Andra på samma lista är t.ex. Cable Guy och City of Industry)

Postad 16 December 2007 - 07:23

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Judgment Night har en skön känsla i filmen, mörk och skräck. Tänk att själv vara i deras situation. Sen gillar jag att filmen visar baksidan av amerikanska kvarter, ser nästan tjernobil aktigt ut.

Jag är väl svag för Emilio Estavez filmer, har ju med två filmer med honom i listan..
Jag kommer skriva liten kort recension av dom andra filmerna snart.

Postad 16 December 2007 - 12:24

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Alla Steven Spielbergs filmer, samt alla filmer som Will Smith är med i <_<

Om du tycker om Will Smith lär du tycka om I am Legend. Det var för övrigt en bra film och inte riktigt vad jag hade väntat mig. En lite annorlunda postapokalyptisk film med bra skådespeleri från wills sida.

Postad 16 December 2007 - 16:40

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
var såg du den ?

Postad 16 December 2007 - 23:19

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Antagligen på en skakig DVD i Hemmabrännistan...

Postad 16 December 2007 - 23:23

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
man har inte rätt att bedöma en film om man ser en sån version :blush:

Postad 17 December 2007 - 01:36

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
- Framför allt inte här på MinHembio.com...

Postad 21 December 2007 - 21:11

o-kontrast
  • o-kontrast
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kom även att tänka på en annan gammal komedi med Emilio Estevez när jag läste tråden; Men At Work, ganska roliga scener i filmen. Den handlar om två sopgubbar som sliter hårt med lågavlönad sopkörning på dagarna och drömmer om att lämna branschen och starta en egen surfshop, men det blir inte av så dom surfar litet på fikarasterna istället (har våtdräkten som underställ i blåstället).

Efter ett tag hittar dom en död snubbe i en soptunna på jobbet, dessutom blir de av misstag inblandade i en stor miljöskandal (olaglig dumpning av giftiga kemikalier). Det går upp för dem att den döde snubben är samma kille som de sköt på (i r*ven... från hyresvåningen) med luftgevär dagen innan på skoj, alltså är det lika bra att försöka gömma liket, ifall det var det som gjorde att snubben dog.. ..sen fortsätter sopgubbarna att klanta till det. Litet seg handling mot slutet av filmen och kasst ljud enligt mitt tycke, men ganska rolig komedi på det stora hela taget.

Redigerat av o-kontrast, 21 December 2007 - 21:15.

Postad 21 December 2007 - 22:22

o-kontrast
  • o-kontrast
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Mer om The Usual Suspects:

Nån nämnde The Usual Suspects, jag tar mej friheten att recensera filmen eftersom ingen annan gjorde det :-) En otroligt bra film enligt mitt tycke, en ohollywoodsk hollywoodklassiker.

Det är två parallella tidslinjer i filmen, den ena är ett förhör med en verbal filur som troligen inte är den han utger sej för att vara.

Den andra är "själva handlingen"; några "stollar" (inkl den verbala filuren) grips av polisen. Poliserna vill samtala med dem om en fordonsstöld. När förhören är avslutade slängs de misstänkta in i häktet, i samma cell. De misstänkta börjar planera ett brott som de tänker göra tillsammans.

När de släpps så blir det inte bara det brott de planerade i häktet de begår tillsammans, det blir flera operationer de gör tillsammans, de blir inlurade i en del riktiga obehagligheter och utsatta för bedrägeri.

Det hela slutar med att de misstänkta under krigsliknande former stormar (...) ett fartyg som ligger i hamn, och det blir ett riktigt blodbad av det hela, ett stort nederlag.

Slutklämmen i filmen - med kuppen som slutar i ett gigantiskt blodbad och klippen från slutet på förhöret med den verbale filuren - är sanslöst klurig när man ser filmen för första gången. Jag kände samma sak som andra som också sett filmen sagt att de känt; vad i h***ete var det som hände egentligen? Jag blev helt enkelt tvungen att se filmen igen för att försöka förstå vem som bedrog vem...var det advokaten, skurken eller polisen som lurade allihop? Vem är ond, vem är god? Handlingen är väldigt mystisk och man inser inte hur konstig handlingen egentligen är förrän i slutsekunderna.

Om du inte sett den: se den!

Redigerat av o-kontrast, 22 December 2007 - 01:26.

Postad 22 December 2007 - 02:22

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Slutklämmen i filmen - med kuppen som slutar i ett gigantiskt blodbad och klippen från slutet på förhöret med den verbale filuren - är sanslöst klurig när man ser filmen för första gången. Jag kände samma sak som andra som också sett filmen sagt att de känt; vad i h***ete var det som hände egentligen? Jag blev helt enkelt tvungen att se filmen igen för att försöka förstå vem som bedrog vem...var det advokaten, skurken eller polisen som lurade allihop? Vem är ond, vem är god? Handlingen är väldigt mystisk och man inser inte hur konstig handlingen egentligen är förrän i slutsekunderna.

Känns som en spoilervarning på den textdelen.

Postad 22 December 2007 - 12:29

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

känns nästan som spoilervarning på mer eller mindre hela texten :unsure:

gött att man redan sett den :)
och riktigt bra var den oxå

Postad 22 December 2007 - 12:41

o-kontrast
  • o-kontrast
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

:-) Sorry, känner att jag har litet dålig rutin på att skriva filmrecensioner.....

Postad 23 December 2007 - 23:35

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Slutet lyfter ju filmen från en 3a till en 5a enligt mig

Postad 30 December 2007 - 19:34

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Star Wars 4, 5, 6 - Underbara filmer! Inte mycket mer att tillägga annat än att man behöver en sund dos Darth Vader regelbundet.

Oldboy - Här har du en film som man inte glömmer i första stunden. Skönt Asiatisk med mega-twist på slutet.

Alien Resurrection - Vidmakthåller att 4:an är bästa filmen, jämför den inte med 2:an. Se Directors cut utan svensk text, njut.

Blade Runner - Nyutgiven (har den på HD-DVD)! Världens bästa film enligt mig. Se den och lär dig citera ALLT Roy Batty säger.

Järnkorset - Sam Peckinpahs epos från 1977. Skådespelet är superbt, actionscenerna underbart retro... KÖP!

Das Boot - Den mest nervfrätande ubåtsfilm (krigsfilm över huvud taget?) som gjorts. Ha subban på högsta och varna grannarna.

The Big Lebowski - Blir bara bättre ju fler gånger man ser den. Jeff Bridges, John Goodman och Steve Buschemi storspelar.

Bubba Ho-Tep - Bruce Campbell som Elvis, Ossie Davis :) som JFK på korståg mot en mumie attakerandes deras ålderdomshem! Detta är en film för dig som gillar lite skruvade filmer (har andra filmer än Matrix, LOTR, Spindelmannnenx3 osv) och älskar skådespel.

Riget I + II - njut av Ernst Hugo Jääregård, Sveriges bästa skådespelare genom tiderna. Danskarna är oöverträffbara på film i Norden.

Blinkande Lygtor - Danskt igen, en film om relationer - stöpt i våld och humor.

I Kina spiser de Hunder - Danmark, Danmark über alles. Kim Bodnia i en fantastisk actionkomedi.

Reservoir Dogs - Tarantinos genombrott och kanske hans bästa. Se Steve Bushemi, Tim Roth men framför allt Harvey Keitel storspela. Peta in lite Michael Madsen och Chris Penn så har du en fest i skådespel.

Lite rekommendationer för er vänner. Skriv gärna era intryck om ni ser någon av de listade filmerna.

Postad 30 December 2007 - 19:39

ottis
  • ottis
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Saving private ryan - Enligt mig den bästa krigfilmen som finns riktigt bra ljud med :)

Postad 31 December 2007 - 00:15

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Om jag skulle tipsa om en film så skulle det bli "The Usual Suspects" eller De Misstänkta som den heter på svenska, en mycket bra film med framförallt ett lysande skådespeleri och tänker då i första hand på Kevin Spacey. Hela filmen omges av en skön mystik och det är inte förräns i slutscenerna som allt faller på plats så man sitter garanterat som klistrad framför TV:n under hela filmen.
Rekommenderar den verkligen för er som inte sett denn ännu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.