Standarddjupet är 60 cm på IKEA-bånksåp. Detta anser jag vara för djupt till mitt sideboardbygge. Jag kommer anväda mig av skåpen som heter abstrakt vit och har en vit högglansig yta. Det kan således uppstå problem med att lacket/faneren flisar eller spricker när de kapas. Om jag förstått konstruktionen rätt så är det tre delar (två väggar samt bottenskivan) som måste kapas. Jag kommer använda mig av 4 moduler a 60 breda och behöver således endast få till 2 snygga delar, d v s de kansidor som syns. Enmligt dessa beräkningar rör det sig om 3 x 4 = 12 snitt/sågningar.
Förslag på cirkelsåg, sticksåg eller bandsåg som bör användas?
Lämna till ett snickeri för sågning, någon som gjort detta och vet vad det kostar?
Hur blir det med IKEAs fästbeslag, går de med hjälp av nya hl etc flyttas bak 10 cm, någon som kan ta en bild på hur fästabeslagen/skruvanordningen är kontruerade i bakkant.
mvh Johan
btw Tror absolut att IKEA:s skåp går att kapa. Under förutsättning av att detta stämmer går det att göra ett riktigt trivsamt höglansigt vitt sideboard (B240 x H70 x D50 cm) till det facila priset av ca 4675 kr. Motsvarande på tex poshliving kostar ca 14 800 kr.
Bänkskåp 4 x 895 kr = 3580 kr
Glasskiva floatglas 6 mm 240 x 50 cm = 895 kr(enligt uppgiftfrån glasmästare)
svart glasfärg 200 kr
(måla skivans undersidan med svart glasfärg så får du en skiva som ser ut som en svart pianolackad skiva)
Redigerat av DerbyBoy, 10 December 2007 - 12:25.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?