Postad 10 December 2007 - 12:31
Postad 10 December 2007 - 12:52
Postad 10 December 2007 - 13:03
Postad 10 December 2007 - 13:06
Postad 10 December 2007 - 22:00
Felmeddelande SS0
Fel på min skiva eller?
Postad 10 December 2007 - 22:24
Kommer ni överhuvudtaget in på servrarna för singstar? Får ett medelande att det inte går att logga in.
Felmeddelande SS0
Fel på min skiva eller?
Tror de har problem med servrarna, jag kom in förut men får samma fel nu.
Postad 10 December 2007 - 23:23
Den 17:e december fylls singstore på med mellan 100 och 140 låtar enligt vad jag har hört och sedan ska det tydligen fyllas på fortlöpande!
Jag har läst att det skall läggas till c:a 15 låtar i månaden... Men vi får väl se om en vecka
Postad 11 December 2007 - 06:49
Tack för snabbt svarKommer ni överhuvudtaget in på servrarna för singstar? Får ett medelande att det inte går att logga in.
Felmeddelande SS0
Fel på min skiva eller?
Tror de har problem med servrarna, jag kom in förut men får samma fel nu.
Då avvaktar jag med att felanmäla skivan.
Postad 11 December 2007 - 09:46
Har ni förresten sett den sköne asiatiske killen och hans fru som kör Britneys Toxic? (Ligger typ i topp 10) hur bra som helst!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 11 December 2007 - 09:48.
Postad 11 December 2007 - 12:43
Jag kom inte in i går...Kommer ni överhuvudtaget in på servrarna för singstar? Får ett medelande att det inte går att logga in.
Felmeddelande SS0
Fel på min skiva eller?
Försökte 2 ggr...
Kommer det att kosta att ladda ner alla låtar err kommer vissa att gå att ladda ner gratis??
Jag tycker att 36 låtar var lite i futtigaste laget :-(
Mickarna var dåck super najs :-) Riktig artistkänsla :-)
Postad 11 December 2007 - 13:08
Kommer det att gå att köpa CD skivor som till PS2:an?
Någon som vet pris?
Postad 11 December 2007 - 13:45
Postad 11 December 2007 - 13:51
Hade också problem, framförallt i helgen med att logga in. Vart väl kortslutning när alla skulle in och titta på folks roliga klipp!
Har ni förresten sett den sköne asiatiske killen och hans fru som kör Britneys Toxic? (Ligger typ i topp 10) hur bra som helst!
Jag har sett honom! Han är underbar! Kolla även när han sjunger Blink 182 låt. Han gör värsta movesen med armen
Postad 11 December 2007 - 13:55
Det vore grymt trist om det ska kosta att ladda ner låtar....
Någon som vet pris?
Du får med c:a 30 låtar när du köper själva spelet, sen kostar det 15:- per låt att ladda ner.
I min värld så är det både billigt och praktiskt!
Postad 11 December 2007 - 14:00
För övrigt, vilka låtar har ni laddat ner?
Vi har laddat ner:
Final Countdown
Banquet
Total Eclipse Of The Heart
Just Like A Pill
Girls Just Wanna Have Fun
Väntar ivrigt på att de ska släppa låtar med Bowie samt lite mer rockiga låtar.
Postad 11 December 2007 - 15:32
Jag tycker att 36 usla låtar som jag fick med på köpet var snålt och jag tycker inte att 15:- låten är billigt (och om du köper en skiva med t. ex "de bästa" RnB med låtarna av OLIKA artister så är jag säker på att jag skulle gilla en stor del av låtarna, men det är klart, att få välja helt själv gör ju att du bara får de låtar du vill ha och inget "skräp" på köpet så det är väl ok men frågan var, kommer det att finnas sådana skivor tillgängliga??)Det vore grymt trist om det ska kosta att ladda ner låtar....
Någon som vet pris?
Du får med c:a 30 låtar när du köper själva spelet, sen kostar det 15:- per låt att ladda ner.
I min värld så är det både billigt och praktiskt!
Jag kommer absolut att köpa lite Bee-Gees och Earth, Wind and fire och andra 70-tals låtar.
70-tals musik i falsett är oslagbart på fyllan
ABBA är ett måste.
Michael Jacksom lika så :-) sen vet jag inte.
Hmmm...det lustiga är att inget av ovan nämna musik återfinns i min iPOD.
Postad 11 December 2007 - 16:00
Jag tror att låtarna som följer med är tänkta att vara en mix... det ska finnas något som alla kan uppskatta, resultatet av det blir ju att de flesta tycker att det finns många låtar man inte gillar.
Om det kommer att finnas skivor senare har jag inte hört något om.
Själv har jag köpt: Total Eclipse of the heart och Enjoy the silence...
Hoppas också att det ska komma Bowie! I trailern för spelet ser man två killar som väljer låtar och där syns tydligt Bowies Hunky Dory-omslag!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 11 December 2007 - 16:02.
Postad 11 December 2007 - 17:53
Postad 11 December 2007 - 18:53
Jag tycker det verkar vara ett skäligt pris med tanke på att det är en "kareokelåt"/musikvideo.15 spänn styck är för mycket. Ockerpris. 10 spänn är mer rimligt men även det känns dyrt.
Postad 11 December 2007 - 19:00
Men visst om folk är villiga att betala 15 spänn styck så kommer de såklart ta så mycket betalt
Postad 11 December 2007 - 19:06
Ja, Apple tar t.ex 9:-/låt i iTunes och då är det bara en låt. Här har du ju karaokefunktionen och musikvideon också för bara 6:- mer.Med tanke på att nästan alla låtarna är sånt som Sony redan äger rättigheterna till så kostar de inte dem en krona.
Men visst om folk är villiga att betala 15 spänn styck så kommer de såklart ta så mycket betalt
Postad 11 December 2007 - 20:09
Även fast Sony äger rättigheterna så ska ju artisterna med flera ändå ha betalt, så 15:_ är ite så farligt, och du behöver ju inte köpa om du inte vill.Med tanke på att nästan alla låtarna är sånt som Sony redan äger rättigheterna till så kostar de inte dem en krona.
Postad 11 December 2007 - 20:12
Postad 11 December 2007 - 20:39
Postad 11 December 2007 - 21:41
Om man typ sitter med alla gamla skivor (låtar) kan man inte återanvända dessa på ngt sätt ?
Kort svar:Nej
Lite längre: Du kan ju starta ps2-spel i din ps3 och på det sättet spela dem.
Postad 11 December 2007 - 21:44
Kan inte sjunga för 5 öre så det är inget som intresserar mig. Tycker bara det är ockerpris och skulle aldrig få för mig att sponsra Sony BMG med mer pengar efter deras rootkit-fadäs.
Jag tycker inte heller att deras rootkitäventyr var någon smart idé. Däremot tycker jag att det är helt klart vettigt att betala 15 spänn för en låt som man helt själv väljer med tillhörande spel/musikvideo.
Postad 11 December 2007 - 22:05
Postad 12 December 2007 - 11:29
Det är med ett ockerpris!!! 5:- för en vanlig låt och 10:- för en Singstarlåt vore ok.Ja, Apple tar t.ex 9:-/låt i iTunes och då är det bara en låt. Här har du ju karaokefunktionen och musikvideon också för bara 6:- mer.Med tanke på att nästan alla låtarna är sånt som Sony redan äger rättigheterna till så kostar de inte dem en krona.
men jag antar att detta går att diskutera i det oändliga och att det alltid finns snåljåpar som jag som inte blir nöjda...
Jag är faktiskt inte en snåljåp men skivbolagen tar för mycket betalt! Vad får artisten och låtskrivaren egentligen?
men det är en helt annan diskusion!
Redigerat av Numero1, 12 December 2007 - 12:18.
Postad 12 December 2007 - 14:07
Postad 12 December 2007 - 14:10
Postad 12 December 2007 - 14:18
Testade Singstar för första gången igår och blir nog tyvärr tvungen att köpa det. Till och med frugan tyckte om det
Postad 12 December 2007 - 14:58
Vad tror ni att MTV betalar för sina musikvideos? Hur mycket tror ni de betalar till STIM och SAMI? Svar: Inte ett öre. MTV är marknadsföring. Singstar är det också, tycker jag.
Flera av låtarna som finns i spelet har jag redan. När jag köper Singstar (vilket jag har gjort) så köper jag alltså ett antal låtar ytterligare en gång. Jag kan acceptera upplägget som det är - att man betalar för spelet alltså. Men låtarna borde komma helt fritt från skivbolaget. Jag kan också sträcka mig till att (motvilligt) acceptera en symbolisk summa för administration och bandbredd, men helst inte. Singstar är PR. Speciellt borde det här gälla lite mer okända artister. Här har ju skivbolagen jordens möjlighet att visa upp nya artister.
Postad 12 December 2007 - 15:40
hahaha...den var bra!!!15 kronor styck!? Och då är det ju ändå jag som gör jobbet och sjunger eländet. Var är mitt arvode?
Postad 12 December 2007 - 15:43
Hur många tror du skulle vilja ha okända artister i Singstar??? Folk vill ha Final Countdown och liknande...
Tycker du att det är för dyrt så kan du ju alltid slå på någon reklamradiokanal på radion och sjung med där istället.
Postad 12 December 2007 - 15:45
Jag tycker med grymt synd om skivbolagen!Å andra sidan så finns det ju inte så många sätt för skivbolagen att få betalt idag, så det här kanske är en möjlighet för dom att ta betalt trots allt.
Hur många tror du skulle vilja ha okända artister i Singstar??? Folk vill ha Final Countdown och liknande...
Tycker du att det är för dyrt så kan du ju alltid slå på någon reklamradiokanal på radion och sjung med där istället.
Postad 12 December 2007 - 16:34
Själv tycker jag att 15 kronor per låt är PRECIS rätt!
Postad 12 December 2007 - 20:32
Postad 12 December 2007 - 21:21
Postad 12 December 2007 - 21:30
Postad 12 December 2007 - 22:01
Jag kan stå ut med 15 kr. Det sura är att jag redan köpt sing starlåtar för ungefär 4000 kr och ska nu behöva betala för dem igen fast för en annan version av konsollen.
Ja jag kommer snart att vara i samma sits men man får bita i det sura om man köper 40 gigamodellen och sen bara hoppas att det även kommer massa nya låtar till salu som är grymma!
Postad 13 December 2007 - 11:36
Redigerat av whiskas, 13 December 2007 - 11:36.
Postad 13 December 2007 - 11:40
En USB för två micar.Hur kopplar man in mikrofonerna? Går det åt en usb per mic? Hur får jag då plats med kameran i min 40-gb ps3...?
Postad 13 December 2007 - 12:29
Kalas! Här ska handlasEn USB för två micar.Hur kopplar man in mikrofonerna? Går det åt en usb per mic? Hur får jag då plats med kameran i min 40-gb ps3...?
Postad 13 December 2007 - 14:19
Jo, men det är skönt att få gnälla lite!Nivån på gnället i den här tråden är ju helt otroligt... har ni inte råd eller inte vill stödja Sony pga rootkits m.m. eller tycker det är för dyrt, KÖP INTE PRODUKTEN!
Själv tycker jag att 15 kronor per låt är PRECIS rätt!
Jag är faktiskt lite besviken, jag trodde att det skulle finnas några fler låtar i startpaketet!!!
Och för att få lite positivare vibbar i tråden:
Vilka låtar kommer ni att köpa????
Jag kommer som sagt köpa litye skön 70-tals musik, micheal Jackson är givet och säkert lite ABBA!!
Postad 13 December 2007 - 15:28
Är dom nedladdade låtarna bunda till ens egen PS3:a eller kan man ta med sig dom via ett USB minne eller dylikt? (Om man nu tar med sig sitt singstar på nån fest)
Jaha, kan någon som laddat ner nån låt kolla om den går å flytta till USB? Man vill ju kunna ta med låtar till nån polare om man skall träffas å sjunga på hans PS3a. Eller iaf så vill tjejen det...
Postad 13 December 2007 - 16:39
Är dom nedladdade låtarna bunda till ens egen PS3:a eller kan man ta med sig dom via ett USB minne eller dylikt? (Om man nu tar med sig sitt singstar på nån fest)
Jaha, kan någon som laddat ner nån låt kolla om den går å flytta till USB? Man vill ju kunna ta med låtar till nån polare om man skall träffas å sjunga på hans PS3a. Eller iaf så vill tjejen det...
Det borde juh fungera med att logga in med sin user på den andra ps3:an och sedan ladda ner låten igen. Det finns väl lagrat att man har köpt låten i deras store. Man kan juh behöva formatera om sin hårddisk på ps3:an, skulle alla låtar "försvinna" och du skulle behöva köpa om dem så skulle det bli ramaskri!
Postad 13 December 2007 - 16:42
Du kan ju göra en backup på dem. Men om det är på samma sätt som med spel på PSN så kan man ju ladda ned dem 5 ggr.Det borde juh fungera med att logga in med sin user på den andra ps3:an och sedan ladda ner låten igen. Det finns väl lagrat att man har köpt låten i deras store. Man kan juh behöva formatera om sin hårddisk på ps3:an, skulle alla låtar "försvinna" och du skulle behöva köpa om dem så skulle det bli ramaskri!
Postad 13 December 2007 - 16:49
eftersom de ligger i purchase history (för det accountet som köpte dem)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?