Självklart kommer jag kolla mkt på film å vanlig tv.
Är plasma Dåligt med tv-spel och dator?
Startad av
Unregistered801fc485
, Dec 10 2007 13:14
2 svar till detta ämne
Postad 10 December 2007 - 13:14
Säg att man funderar på att köpa en 40" LCD för runt 15k. På denna kommer det spelas MKT spel och datorn kommer att användas konstant på teven. MEN, för dom pengarna kan man få en riktigt stor plasma. Är det verkligen så dåligt med plasma när man lirar 360 och kopplar in sin laptop? :S
Postad 10 December 2007 - 13:32
Nej vad menar du med att det skulle vara dåligt??Säg att man funderar på att köpa en 40" LCD för runt 15k. På denna kommer det spelas MKT spel och datorn kommer att användas konstant på teven. MEN, för dom pengarna kan man få en riktigt stor plasma. Är det verkligen så dåligt med plasma när man lirar 360 och kopplar in sin laptop? :S
Postad 10 December 2007 - 13:35
njae.. plasma brukar ofta ha lägre upplösning runt 42" och då ser det inte lika bra ut om man spelar på teven men avståndet spelar ju oxå roll. Med en 40" LCD 1080P tex ser det ju bra ut på närmre håll oxå däremot kanske du inte ser någon större skillnad på 3 meters håll.
Annars hanterar plasma film och tv bättre men vissa modeller gör det bättre än andra och det gäller både lcd och plasma.
Jag tycker Sharp Aquos verkar hyffsat bra på det mesta. En modell är https://www.prisjakt...kt.php?p=124922
Plasma är ändå bättre på fillm. Jag gillar inte alls LCD-känslan då man ser film men en sak är säker och det är att man verkligen måste läsa på om teven man skall köpa. Kolla så att den har rätt kontakter och antal anslutningar tex.
50" ser oxå lite risigare ut om man kollar på tv men har du digitaltv blir det väl hyffsat bra bild. Bara att välja ut några modeller, läsa på och sedan ut och titta på dem i butik.
Annars hanterar plasma film och tv bättre men vissa modeller gör det bättre än andra och det gäller både lcd och plasma.
Jag tycker Sharp Aquos verkar hyffsat bra på det mesta. En modell är https://www.prisjakt...kt.php?p=124922
Plasma är ändå bättre på fillm. Jag gillar inte alls LCD-känslan då man ser film men en sak är säker och det är att man verkligen måste läsa på om teven man skall köpa. Kolla så att den har rätt kontakter och antal anslutningar tex.
50" ser oxå lite risigare ut om man kollar på tv men har du digitaltv blir det väl hyffsat bra bild. Bara att välja ut några modeller, läsa på och sedan ut och titta på dem i butik.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?