Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Test Utav CECT P168

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 December 2007 - 15:45

Unregistered45255bf2
  • Unregistered45255bf2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har fått min CECT och testat den i ca 2 veckor nu.
REKOMENDERAR ALLA ATT INTE KÖPA DEN TELEFONEN( utifrån min syn och erfarenhet utav mobiltelefoner)!!!!! Skänk Istället pengaran till någon hjälporganistaion, du kommer bli lyckligare utav det :P Eller vänta på att IPhone kommer till Sverige.

Vet inte riktigt vart jag ska börja. Men Kameran är ju riktigt crapig, 0.3 MP(640x480) OCH DET STÅR JU 2MP :o. Behöver kankse inte skriva att SE T600i hade motsvarande HD kvalitet jämfört med Cectens kamera.
Som mp-3 spelare jämfört med SE w880i, som jag använder som referens, ligger den ca ett ljusår bakom. Burkig ljudkvalitet(med ett par org. SE hörlurar) och avsaknaden av en riktig EQ gör att det känns väldigt misserabelt att trycka sig fram mellan rock,dance,classic osv. när man kan ha tillgång till mycket bättre alternativ på dagen europamarkanad av mp3-mobiltelefoner. Man märker klart och tydligt att skärmen lider utav kvalitetsbrister. Som kan nämnas är jämförbar(responstiden) med SJ.s biljettstationer blandat med oskärpa :) När jag spelade upp en Nelly Furtado musikvideo i 3GPformat hackade det med än vad en x264 fil gör i en Pentium 1 trimmad dator.
Hade även viljat veta hur stor SAR-värdet är på telefonen :):)

Det positiva med telefonen är designen, att man kan använda 2 SIM-kort, att den har touchscreen(men inte touchscreens kvalitet), att man kan ställa in när man vill att telefonen ska sätta på och stängas av(smart funktion som sparar batteri när man kankse sover eller har något annat för sig och inte vill att telefonen ska vara på och dra batteri), Batteritiden, 1700mAh batteri säger mycket. Finns säkert mer, men detta är det som jag fastande för.

Kort och gott rekomenderar jag alla mina CECT-kollegor som tänkt köpa telefonen att unna sig något annat för pengarna, för denna telefon är inte värt pengarna trots att den kostar ynka 1200kr från Ebay. Ska själv skicka ett brev till återförsäljaren från ebay om att få skicka tillbaka den och så ska jag ta min SE W880i i bruk igen. :D

Redigerat av Unregistered45255bf2, 11 December 2007 - 15:46.

Postad 13 December 2007 - 01:08

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
"Som mp-3 spelare jämfört med SE w880i, som jag använder som referens, ligger den ca ett ljusår bakom. Burkig ljudkvalitet(med ett par org. SE hörlurar) och avsaknaden av en riktig EQ gör att det känns väldigt misserabelt att trycka sig fram mellan rock,dance,classic osv. när man kan ha tillgång till mycket bättre alternativ på dagen"

Menar du att SE W880i eller CECTp168 har dåligt ljudkvalité? (antar CECT, men vill reda ut det)

Postad 13 December 2007 - 07:41

Unregistereddc087bf6
  • Unregistereddc087bf6
  • Veteran

• 1710 inlägg
  • 0
Givetvis menar han att CECTp168 ligger ett ljusår bakom.

Postad 14 December 2007 - 13:36

Unregistered45255bf2
  • Unregistered45255bf2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
...CECT ligger bakom.
Fast som jag redan anmärkt så KAN det vara så att det bara är min modell som är kass. Har dock vänner som har upplevt samma sak.

Postad 18 December 2007 - 17:07

feffe85
  • feffe85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag måste bara börja med att säga att ditt "test" var av sämsta sorten.

HUR kan du jämföra en telefon från en ledande tillverkare, med en från en liten B-tillverkare?
Det är en billig telefon, och man får det man betalar för.

Du anmärkte konstigt nog inte på att man inte har Å, Ä eller Ö på telefonen, det är det första som min tjej la märke till. Du anmärker ist på att en 2mp kamera endast e på 0.3mp, vilket är felaktigt, för vi har tagit bilder i 2mp med hennes telefon. Du sa inget i ditt "test" om att den bara e på engelska eller kinesiska, i menyerna, och det anser jag vara en större anledning till att inte köpa telefonen än att klaga på eq:n. Det är ingen musik- eller kameramobil i första hand. Det är bara en billig liten plastbit från en B-tillverkare ute i skogen nånstans.

För övrigt så fungerar telefonen hur bra som helst, och musikdelen byter låt MKT snabbare än tex. Samsung SGH-U600.

Postad 18 December 2007 - 19:05

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Borde det nästan inte gå att pula i WM2003 3||3r så i en sådan här :lol: ?

Förresten feffe85, det går kanske inte att skriva om menyerna själv så man får svenska :S ?

Redigerat av Professor_Kalkyl, 18 December 2007 - 19:13.

Postad 04 January 2008 - 13:01

feffe85
  • feffe85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Borde det nästan inte gå att pula i WM2003 3||3r så i en sådan här :lol: ?

Förresten feffe85, det går kanske inte att skriva om menyerna själv så man får svenska :S ?

njaa.. det är ju ingen äkta smartphone, så ja tror inte den är kompatibel med ett MS os.. tyvärr..

tror inte heller att det är så enkelt att skriva egna menyer, men säger inte att det är omöjligt ;)

Postad 22 January 2008 - 19:12

twinn_aces
  • twinn_aces
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
HAHA. haha. Ahh. detta e ju löjligt.

Köpte telefonen för inte allt så länge sedan. ok. kanske något stor men inte så dum å hålla i. känns bara lite klumpigt att lägga den mot örat..

Telefonen i sig är jag nöjd med. Gick från SE K850i till denna och personligen tycker jag att CECT P168+ är bra mycke roigare och bättre än SE`n. OK. den har inte 5mpix camera. WHO F***ING cares.. ja ja. P168+ har 2mp. Du TEST PILOTEN DÄR UPPE. kanske borde gå igenom lite inställningar på telefonen först. (typ slå på den först)

Det finns mycket roliga grejjor på den som jag inte har upplevt på ngn annan telefon. gillar touch displayen ( tycker inte det finns ngn värre fördröjning, jah som sagt, om den inte e AV då. då kan det ju dröjjjjjjjjja.)

Att läsa instructionsboken e ingen konst du test pilot. Men om du i själva värket sätter dig ned å fifflar lite med den (i PÅ läget) så kommer du att tycka att MP3 spelaren i P186+ är bra mycke bättre än typ SE w850i. 6 st högtalare säger ju lite sitt. och att du kan välja mellan pop, rock, classic, bass. HEY!! tycker det bara e bra. ljud skillnaden hörs ju i alla fall. (vilket det inte gör på w850i)

Nej. från att komma från ett mindra ej känd företag så tycker jag att du har gjort ett suveränt jobb med denna. varför punga ut mellan 1100 - 1300 DOLLAR $$$$$. för en F****ING Iphone som säker i stora längden inte är så mycke bättre.

Jag tycker det var bra 1600,- SEK att lägga pengarna på- 2 batterier. laddare. (som man måste köpa en adapter till, teknikmagasinet 99Kronor) hörlurar. datakabel. (media överföring eller webcamera) Instruktionsbok på engelska. Cool telefon.

POÄNG: (0 - 10)
Design: 9 (mycket bra. slimmat. kromad, pennan ligger snyggt gömd)
Funktioner: 7 (massa bra grejjor. lite kasst utan java men OK ändå)
Ljud: 8 (6 högtalare. 2 bak, 4 fram. )
Bild: 7 (lite flimmrigt pga touch panelen under. Diplayen blir aldrig repig +1)
SMS: 6 (lite krångligt, vanesak. finns Danska i text. kan få Â Ô och Å eller Danska åäö.)
Samtal 8 (bra ljud. tror man har högtalaren på trots att det inte hörs utanför.)

Total Betyg: 8 av 10...

Tack å hej... (hoppats du inte fick betalt för detta testet du piloten) (kommer säkert blir spärrad nu)

Postad 22 January 2008 - 20:53

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tänkte ifrågasätta twinn_aces lite nu. Jag har endast kännt på mobilen en snabbis (så man kanske vänjer sig med designen) men intrycket jag fick var att det var en väldigt plastig mobil, inte riktigt robust så en 9/10 kan man ju inte direkt hålla med. Funktioner 7? Man kan väl inte ens installera in nya program eller spel i mobilen? Med i mobilkamera på 2.0mpix höjs ju inte funktionsvärdet vidare direkt. Bör med andra ord vara väldigt lågt, enda är väl touchscreen den har + högtalarna.

Vet inget om ljudet så ingen kommentarer där, Är bilden flimmrig p.g.a touchscreen? Har haft 3 touchscreens och inte en enda har varit flimmrig. För övrigt var din recension fylld med svordommar samt ett drygt intryck. Skulle helst vilja att någon med vana att recensera skulle testa denna mobil.

Postad 24 January 2008 - 16:35

perplutt
  • perplutt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
:P har åxå köpt en p168, lite cool faktiskt, men har problem med mms inställningarna, går bara att skicka sms inte mms eller surfa på nätet, vet nån nå bra lösning till detta problem ? :)

Postad 20 March 2008 - 19:10

manneman
  • manneman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det var ju hemskt märkligt att den negativa tråden om denna tfn hade försvunnit så att man inte kan se vilka oerhörda problem jag och feffe85 haft med denna telefonernas Trabant piece of total skit!
Att sedan säljaren steelway.se upphörde med verksamheten och nu kallar sig cect.se kanske förklarar en del efter att han fick påhälsning från konsumentverket!!!!'
Själv blev jag blåst på 2700:-

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.