Letar alltså efter ett par högtalare bra ljudkvalité och med goda kraftresurser när det gäller både bas & diskant. Finner det viktigt att det låter jämnt och fint med pondus genom alla ljudnivåer och inte basfattigt eller skrikigt på något sätt, samt bra effekttålighet. Storlek och stil är också något som är prioriterat men ljudet är viktigast, dock så skulle jag föredra att baselementen ligger på max 10" och att högtalaren i sig inte ser klumpig ut. Baskapacitet är också något som ligger högt uppe på prioriteringslistan.
Kommer att använda H/K AVR-8500 som försteg, samt 1(2) Nad 218 THX steg som slutsteg. H/K uppfattar jag som aningen mörk och hård i sin ljudkaraktär, Nad stegen är lite ljusare men det är ändå försteget som färgar ljudet mest i det här fallet, så därför utgår jag ifrån att högtalaren skall matchas med denna typ av ljudkaraktär. Alltså borde en högtalare som med ljus/varm karaktär passa bättre för att undivka att det låter alldeles för kallt.
Har läst runt en del på forumet och det enda jag lyckas hitta hittills som känns någorlunda passande är ett par Klipsch RF-35/82, så något i den stilen är det jag letar efter. Prisklassen ligger runt 10-15tkr och jag söker något kraftfullt med kvalité!
Tack på förhand
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 filmer
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?