Behöver hjälp med köp av Full HD projektor!
Postad 12 December 2007 - 02:06
Postad 12 December 2007 - 10:43
Har sälv beställt en panna 2000 som kostar 26250kr och i sin prisklass är mycket svårslagen mitsu hc6000 är också
grym 30000.Kan du skulle jag däremot köpa en dlp tex infocus 81 för 30000 den har kanonbild.
Kan du slanta upp 600000 skulle jag köpa projectordesign m25,den vassaste projjen jag sett.
Lycka till mvh Niklas.
M25 kostar 60000 inte 600000,ville bara skrämma dig lite.
Postad 13 December 2007 - 20:52
Redigerat av Zugar, 13 December 2007 - 21:26.
Postad 13 December 2007 - 22:15
Kan väl slänga ut 25-30k ungefär
, cirka 4m till duk samt vad för duk vill helst ha en motordriven?
Sen undrar jag var man kan se diverse projektorer in action i helsingborg, eller kanske i resterande skåneland?
The Rock i Lund är riktigt bra och definitivt den bästa affären i regionen.
Under 30k skulle jag tippa att Infocus IN81 är bäst, men gå och kolla själv på The Rock, de ger utmärkta demonstrationer!
Postad 13 December 2007 - 22:17
Sen undrar jag var man kan se diverse projektorer in action i helsingborg, eller kanske i resterande skåneland?
hifiklubben har optoma att dema.. i prisklassen som du säger så hade jag kollat på HD80 (optoma) finns på hifiklubben
Postad 13 December 2007 - 22:53
Har de inte infocus projektorerna för demo?Kan väl slänga ut 25-30k ungefär
hifiklubben har optoma att dema.. i prisklassen som du säger så hade jag kollat på HD80 (optoma) finns på hifiklubben
Postad 14 December 2007 - 10:39
Jag rekommenderar defenitivt att titta på de andra projektorerna i <30kkr-klassen innan du köper Optoma HD80
/Simon
Postad 16 December 2007 - 16:02
Okej kanske får bli en resa till The Rock, så du tycker inte om Optoman specielt?Kan väl slänga ut 25-30k ungefär
Jag rekommenderar defenitivt att titta på de andra projektorerna i <30kkr-klassen innan du köper Optoma HD80. T.ex. på The Rock eftersom det är närmast
/Simon
Postad 16 December 2007 - 17:58
Okej kanske får bli en resa till The Rock, så du tycker inte om Optoman specielt?Kan väl slänga ut 25-30k ungefär
Jag rekommenderar defenitivt att titta på de andra projektorerna i <30kkr-klassen innan du köper Optoma HD80. T.ex. på The Rock eftersom det är närmast
/Simon
Tja, det är ju ingen dålig projektor. Det är ju fantastiskt över huvud taget att man får så mycket bild för pengarna nuförtiden, men jag tycker helt klart att det finns bättre i prisklassen. T.ex. Benq W9000 som dessutom är billigare. Går man upp till 30kkr, så tycker jag att Infocus IN81 var den med bäst bild, och därför köpte jag en sådan
/Simon
Postad 16 December 2007 - 18:12
Vet om att The Rock kör med Blue-Ray från Pioneer.. Vet inte om de har den store InFocusen uppe, men det kan de säkerligen fixa till dig.
Sen har du ju Optoma HD80 på HiFi Klubben Mobilia i Malmö, kopplad på en Samsung Blue-Ray spelare..
Personligen tycker jag det är väldigt bra projektor tillverkare bägge två. Kollar iof mest i 10-15kr klassen själv..
Och det jag mest reagerat på än är InFocus fläkt ljud. Iof en IN76 som jag misstänker kan ställas in på tystare läge..
Men vad jag fick veta av killarna på The Rock när jag var där så har IN76 sjunkit från ca 25k ner till nu runt 11-12k. Misstänker det är så med samtliga av InFocus modeller, så du borde ju få rätt mycket i en IN81a om den också sjunkit till halva orginal priset.
Postad 16 December 2007 - 19:44
Kan du inte lägga in lite bilder på din IN81? Ser det inte lite mysko ut mot vit tak?Kan väl slänga ut 25-30k ungefär
/Simon
Okej kanske får bli en resa till The Rock, så du tycker inte om Optoman specielt?
Tja, det är ju ingen dålig projektor. Det är ju fantastiskt över huvud taget att man får så mycket bild för pengarna nuförtiden, men jag tycker helt klart att det finns bättre i prisklassen. T.ex. Benq W9000 som dessutom är billigare. Går man upp till 30kkr, så tycker jag att Infocus IN81 var den med bäst bild, och därför köpte jag en sådan.
/Simon
Postad 17 December 2007 - 11:12
Kan du inte lägga in lite bilder på din IN81? Ser det inte lite mysko ut mot vit tak?
Nu har jag min projektor på (under) en vägghylla, och väggen är mörkbrun, så den passar fin-fint (förutom att hyllan är ganska ful, men kanske jag fixar någon gång.
Mot ett vitt tak syns den såklart ganska mycket eftersom den är svart jämfört med en vit projje, men å andra sidan är den ganska snygg, så det är inte såå farligt att den syns tycker jag....
Lättast är nog att titta på lite bilder på nätet och bilda dig en uppfattning...
Antar att 2:a-handsvärdet sjunker en del om du sprutlackerar den vit
/Simon
Postad 17 December 2007 - 11:21
O tusan, tjejen ville att den skulle vara rosa och nu till jul med muddar på också
Vet inte riktigt vad detta kommer att betyda för ANSI-kontrasten men det borde bli
en softar bild, likt smooth-screen från Panasonic. Vad tror du Simon om detta?
Ärligt:
Jag går i väntans tider på min IN81. Funderar på att skicka iväg flickvännen på ett Spaa
så man kan 'leka' ifred när den kommer. Hur gjorde du Simon
Postad 20 December 2007 - 07:11
Postad 20 December 2007 - 07:36
Grandview Fantasy motordriven 106 tum. 234 x 132 cm bildyta
Postad 23 December 2007 - 00:38
Är det nån man kan ta bort/lägga till?
Postad 23 December 2007 - 00:53
Postad 23 December 2007 - 01:37
Mitt tip är Panasonic 2000, grymt bra kalibrerings möjligheter till riktigt bra bild !!
Just det, det var den jag menade. Hade bara glömt vad den hette.
Postad 24 December 2007 - 14:20
Postad 10 January 2008 - 13:26
Väljer mellan Panasonic AE2000, Epson TW2000 och Infocus IN81. Nackdelen med AE2000 och TW2000 är ju att de är LCD där de slits på panelerna.
Är det någon som vet en butik som säljer dessa tre projektorer och har dem för visning? eller åtminstonde IN81 med nån av de andra två.
Redigerat av Lothar, 11 January 2008 - 14:19.
Postad 13 January 2008 - 01:07
Väljer mellan Panasonic AE2000, Epson TW2000 och Infocus IN81. Nackdelen med AE2000 och TW2000 är ju att de är LCD där de slits på panelerna.
De nyare LCD-projarna (som de ovan) har D6- och D7-paneler som är inorganiska och inte påverkas av värme. Jag skulle inte vara orolig.
Postad 13 January 2008 - 12:53
För övrigt då i jämförelsen så tyckte jag faktiskt Panasonic passade mig bättre. De var ju inga markant skillnader dem emellan men AE2000 hade lite mer färger, dock så var Epson inställt precis som filmskaparnas monitorer och mest korrekt färgåtergivning, men jag gillade mer bilden i AE2000. Till Epsons fördel var de vita färgerna lite vitare men vi stod ju och körde dem mot varandra så de är inget man kommer störa sig på om man skulle bara se AE2000. De är iaf min uppfattning om de båda som är mycket bra projektorer båda två.
Postad 16 January 2008 - 16:08
Den är ju lite billigare än Epson och Panna. Hembiobutiken skickar ju dessutom med ett PS3.
Postad 16 January 2008 - 16:59
Postad 16 January 2008 - 18:27
jag ska ta mig en titt på 5000 innan jag köper ny proj
Postad 16 January 2008 - 18:49
/professorB
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna